Smeetsquote:
Die inderdaad. Maar hij ontkende ook direct bij Pauw en beperkt zich tot de Graafschap.quote:Op woensdag 28 januari 2026 23:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Smeets![]()
Nee, De Kruif denk ik. Wat mij betreft teveel militair. Zoekt de oplossing wat mij betreft te snel bij conflict, ipv diplomatie.
Lekker spul laten kopen dan als staatssecretarisquote:Op woensdag 28 januari 2026 23:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Smeets![]()
Nee, De Kruif denk ik. Wat mij betreft teveel militair. Zoekt de oplossing wat mij betreft te snel bij conflict, ipv diplomatie.
Thanks!quote:Op woensdag 28 januari 2026 23:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Smeets![]()
Behalve 50 miljoen minder bezuinigen op de publieke omroep verder dus nog niets inhoudelijks?quote:Op woensdag 28 januari 2026 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ocent/127313315.html
Behalve wat er in dit artikel staat denk ik niet, nee. Maar ik heb het niet op de voet gevolgd.quote:Op woensdag 28 januari 2026 23:52 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Behalve 50 miljoen minder bezuinigen op de publieke omroep verder dus nog niets inhoudelijks?
ik heb niet echt de indruk dat we dit stel op grootste daden kunnen betrappen of er nu wel wat aan woningbouw gedaan gaat worden is nog maar de vraagquote:Op woensdag 28 januari 2026 23:52 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Behalve 50 miljoen minder bezuinigen op de publieke omroep verder dus nog niets inhoudelijks?
Fijn dat je onderbuik weer eens spreekt maar dat heeft niets met mijn vraag te maken.quote:Op woensdag 28 januari 2026 23:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb niet echt de indruk dat we dit stel op grootste daden kunnen betrappen of er nu wel wat aan woningbouw gedaan gaat worden is nog maar de vraag
dit gebrabbel ??quote:Op donderdag 29 januari 2026 00:02 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Fijn dat je onderbuik weer eens spreekt maar dat heeft niets met mijn vraag te maken.
quote:verder dus nog niets inhoudelijks?
Na het kliekje van Schoof, kan het in elk geval niet veel minder worden…quote:Op donderdag 29 januari 2026 00:32 schreef PzKpfw het volgende:
Ik verwacht er weinig van, het is gewoon weer hetzelfde kliekje als altijd.
Eindelijk weer echte afbraak in plaats van stilstand.quote:Op donderdag 29 januari 2026 07:30 schreef Perrin het volgende:
Eindelijk van die PVV/BBB/NSC-flappies in de regering af. Daar had je écht niks aan.
Er worden enorme investeringen in defensie gedaan en er wordt geïnvesteerd "in Nederland zelf".quote:Op donderdag 29 januari 2026 07:33 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Eindelijk weer echte afbraak in plaats van stilstand.
Precies, wordt gewoon weer dezelfde neoliberale afbraak van de verzorgingsstaat en zorg die we al kennen van de afgelopen 30 jaar.quote:Op donderdag 29 januari 2026 00:32 schreef PzKpfw het volgende:
Ik verwacht er weinig van, het is gewoon weer hetzelfde kliekje als altijd.
Daar doelde ik niet op maar dat snap je zelf hopelijk ook wel natuurlijk.quote:Op donderdag 29 januari 2026 07:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Na het kliekje van Schoof, kan het in elk geval niet veel minder worden…
Ik hoor het al, je pleit voor hogere belastingen of meer buitenlandse werknemers. Of denk je dat geld aan bomen groeit?quote:Op donderdag 29 januari 2026 07:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Precies, wordt gewoon weer dezelfde neoliberale afbraak van de verzorgingsstaat en zorg die we al kennen van de afgelopen 30 jaar.
Bezuinigen op gemeenten en lokale voorzieningen, huishoudelijke hulp, zorgverzekering, ziekenhuiszorg, ouderenzorg, arbeidsongeschiktheidsuitkeringen enz.
https://nos.nl/artikel/26(...)ijl-die-wel-nodig-isquote:Onderzoekers: duizenden kinderen hebben geen bril, terwijl die wel nodig is
Duizenden kinderen in Nederland hebben geen bril terwijl ze die wel nodig hebben. Verder zijn er tienduizenden kinderen die een bril dragen die ongeschikt voor hen is. Die inschatting maken wetenschappers die in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid de toegankelijkheid van brillen in Nederland onderzochten.
Geen of geen geschikte bril hebben, kan allerlei gevolgen hebben. Kinderen kunnen minder goed lezen en leren en worden in hun ontwikkeling en contacten geremd. "Zonder bril kunnen hun ogen ook verder achteruitgaan of kunnen ze een lui oog ontwikkelen", zegt hoofdonderzoeker Ruth van Nispen van Amsterdam UMC...
Ik vermoed dat het én én wordt. Er moet iets gedaan worden om op de lange termijn de staatsschuld niet uit de hand te laten lopen maar dat is niet iets wat dit jaar helemaal opgelost moet worden. Dus hervormingen die vooral op lange termijn ingrijpen zijn wel verstandig. Aangezien Nederland vergrijst en relatief veel vermogen bij vermogende ouderen zit, ligt het voor de hand die wat meer aan te gaan slaan. Dat kun je bijvoorbeeld doen door inderdaad in te grijpen in de zorg zolang je er maar voor zorgt dat je de groepen die het zwaar hebben ook echt ontlast. Andere opties zijn bijvoorbeeld de ouderenkorting of erfbelasting (ik weet het niet populair maar wel de belasting met de minste negatieve impact op de samenleving of de economie).quote:Op donderdag 29 januari 2026 07:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er worden enorme investeringen in defensie gedaan en er wordt geïnvesteerd "in Nederland zelf".
Als je wil dat ze meer doen, kunnen we ook meer belasting gaan betalen of meer werknemers importeren?
Waarom moet de samenleving opdraaien voor ouders die slecht kunnen prioriteren? Een kinderbril is tientjeswerk.quote:Op donderdag 29 januari 2026 08:29 schreef Bondsrepubliek het volgende:
In Nederland bepaalt de financiële situatie van ouders of kinderen wel of geen bril kunnen krijgen. Ik verwacht niet dat dit probleem prioriteit krijgt van het nieuwe kabinet gezien het rechtse karakter van de drie partijen. Aandeelhouders zullen wel weer op hun wenken worden bediend ten koste van het algemeen belang.
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)ijl-die-wel-nodig-is
Al decennia daalt het belastingtarief op vermogen en bedrijfsleven en worden belastingontwijking niet voldoende bestreden. Ga dat eerst eens rechttrekken.quote:Op donderdag 29 januari 2026 08:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik hoor het al, je pleit voor hogere belastingen of meer buitenlandse werknemers. Of denk je dat geld aan bomen groeit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |