NOSquote:ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest
Een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE heeft een vrouw gedood in Minneapolis in de noordelijke staat Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid meldt dat de agent handelde uit zelfverdediging, maar die lezing wordt door de lokale autoriteiten in twijfel getrokken.
De burgemeester van de stad, Jacob Frey, beschuldigt de agent van "roekeloos" schieten op een 37-jarige vrouw. Ook gouverneur Tim Walz, een prominente Democraat, bestrijdt de lezing van het ministerie.
Op beelden is te zien dat de vrouw met haar auto dwars op de weg staat. Ze wordt benaderd door agenten, waarna ze een paar meter achteruit rijdt en daarna vooruit. Op dat moment wordt er geschoten, ogenschijnlijk door een agent die voor haar auto staat.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
Burgemeester: 'onzinverhaal'
Burgemeester Frey zegt dat de aanwezigheid van de immigratiedienst zorgt voor chaos in zijn stad. "We eisen dat ICE de stad onmiddellijk verlaat", schrijft hij op X. "Wij staan pal achter onze immigranten- en vluchtelingengemeenschappen."
In een persconferentie bestempelde de burgemeester het verhaal van de immigratiedienst als een "onzinverhaal". Hij baseert zich op een video die hij te zien gekregen heeft, zei hij. Gevraagd of het erop leek dat de vrouw wilde inrijden op de agenten antwoordde hij: "Dat lijkt helemaal niet het geval te zijn."
Ook gouverneur Walz van Minnesota, waarvan Minneapolis de grootste stad is, zegt het verhaal van ICE niet te geloven. "Geloof niet in deze propagandamachine", schrijft de voormalige running mate van presidentskandidaat Kamala Harris op X. Hij belooft dat de staat zal zorgen voor een eerlijk en rechtvaardig onderzoek.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
Er zijn maar 10 landen met een groter militair budget dan ICE, uit m'n hoofd. Kan er naast zitten maar niet veel.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 15:20 schreef Wantie het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Docu van Nieuwsuur over hoe ICE zich vormt tot het machtigste en gewelddadigste opsporingsapparaat van de VS.
Steve is er.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:30 schreef probeer het volgende:
En alweer iemand in Minneapolis doodgeschoten door ICE tijdens een arrestatie
https://www.reddit.com/r/(...)of_glam_doll_donuts/
(ik kan geen videos van reddit rechtstreeks linken)
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:30 schreef probeer het volgende:
En alweer iemand in Minneapolis doodgeschoten door ICE tijdens een arrestatie
https://www.reddit.com/r/(...)of_glam_doll_donuts/
(ik kan geen videos van reddit rechtstreeks linken)
https://www.rtl.nl/nieuws(...)lis-door-ice-agentenquote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Reddit en TikTok, de nieuwssites van 2026.
Het lijkt wel een groep bendeleden die een lid van een andere bende aanpakken en neerschieten...quote:
Oh oooooowquote:
Aanhang nog wel.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het lijkt wel een groep bendeleden die een lid van een andere bende aanpakken en neerschieten...
Ik ben benieuwd hoe dit zometeen verdedigd wordt door de ICE-aanhang.
Dit is toch om misselijk van te worden. Verder geen woorden voor.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)lis-door-ice-agenten
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Oh oooooow
Nos inmiddels ook. Nu wel snel met nieuws wat in hun straatje past.
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Oh oooooow
Nos inmiddels ook. Nu wel snel met nieuws wat in hun straatje past.
Ja, en ICE met gasmaskers op.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:18 schreef tesssssssss het volgende:
Jullie moeten echt naar Steve kijken.
Hele grote chaos daar.
En dat de NOS verdacht snel met dit nieuws komt.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:33 schreef probeer het volgende:
Het wachten is op ICE die beweert dat die man naar een wapen greep, de Trump administratie die deze schietpartij weer goedpraat, en de gebruikelijke FoK!-ers die ICE verdedigen in combinatie met een paar "FAFO!" posts.
Ik gok dat ze er iemand op gezet hebben die dat nieuws actief in de gaten houdt?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:20 schreef Slobeend het volgende:
[..]
En dat de NOS verdacht snel met dit nieuws komt.
Beste land ter wereld!quote:
Ja, die zitten in het complotquote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:20 schreef Slobeend het volgende:
[..]
En dat de NOS verdacht snel met dit nieuws komt.
Zo te zien dus weer agressief verzet tegen arrestatie en daarna poging tot geweld tegen een agent.quote:
Volgens mij is het allemaal in scene gezet zodat de NOS meer clicks krijgt.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zo te zien dus weer agressief verzet tegen arrestatie en daarna poging tot geweld tegen een agent.
Ja, die moest gewoon dood.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zo te zien dus weer agressief verzet tegen arrestatie en daarna poging tot geweld tegen een agent.
Ja. Ik bedoelde te verwijzen naar die idiote opmerking in dit topic, als aanvulling op je post.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik gok dat ze er iemand op gezet hebben die dat nieuws actief in de gaten houdt?
Ligt eraan. Je ziet het slecht.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:33 schreef probeer het volgende:
Het wachten is op ICE die beweert dat die man naar een wapen greep, de Trump administratie die deze schietpartij weer goedpraat, en de gebruikelijke FoK!-ers die ICE verdedigen in combinatie met een paar "FAFO!" posts.
Letterlijk niemand die dit zegt behalve jij.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, die moest gewoon dood.
Dankjewel voor je inzicht.
Hopelijk vallen er nog veel meer doden zeg je nu. Fucking zieke gek.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:30 schreef HowardRoark het volgende:
Hopelijk gaat ICE er nog veel harder in. Mensen moeten maar luisteren en niet voor eigen rechter willen spelen, doet men dit wel dan zij de consequenties voor deze individuen zelf.
Mocht dit kloppen dan is er volledig terecht ingegrepen. Bizar ook dat er dan burgers bewapend naar dit soort 'demonstraties' komen. Volledig opgefokt door de media en de lokale Democratische politici die denken dat men boven de wet staat.quote:
Dat kan wel hoor, dat kan je heel slecht zien van die afstand.quote:
Dat is het enige mooie aan zo’n topic, je haalt ze er allemaal zo uit.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:31 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Hopelijk vallen er nog veel meer doden zeg je nu. Fucking zieke gek.
Nee, dat stel ik niet. Je moet lezen wat er staat.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:31 schreef Slobeend het volgende:
[..]
En dat blijkt uit...?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat kan wel hoor, dat kan je heel slecht zien van die afstand.
Maar als het niet zo is dan is dit een zwaar vergrijp van Ice.
Denk wel dat de arrestant eerst een schot vuurt.
Laf.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Letterlijk niemand die dit zegt behalve jij.
Nog harder dan dit betekent nog meer doden.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat stel ik niet. Je moet lezen wat er staat.
'Hopelijk gaat ICE er nog veel harder in' is niet 'Hopelijk vallen er nog veel meer doden'.
Het eerste is wat ik daadwerkelijk post en het tweede wat jij er zelf even snel van maakt.
Nee, het is gewoon zo. Je moet gewoon niet mensen woorden in de mond leggen.quote:
Het filmpje, je hoort een schot terwijl er nog 6-7man opliggen. ice is wel gek maar zo gek nou ook weer niet. En als de arrestant schiet moet je wel terugschieten. In de VS ook behoorlijk lomp normaliter.quote:
Nee, het is gewoon laf.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon zo. Je moet gewoon niet mensen woorden in de mond leggen.
Hij begint te schieten. Toch?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon laf.
Durf gewoon open kaart te spelen.
Je verdedigt het doodschieten van een arrestant door er op te wijzen dat hij verzet pleegde..
Kortom, eigen schuld.
Als een arrestant met 6 man bovenop hem schiet, hoezo raakt die niemand?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het filmpje, je hoort een schot terwijl er nog 6-7man opliggen. ice is wel gek maar zo gek nou ook weer niet. En als de arrestant schiet moet je wel terugschieten. In de VS ook behoorlijk lomp normaliter
Wie zegt dat niemand geraakt is.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als een arrestant met 6 man bovenop hem schiet, hoezo raakt die niemand?
Het probleem is dat we ver voorbij het punt zijn waarop de informatie van de Amerikaanse overheid als betrouwbaar kan worden gezien.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:37 schreef Baszh het volgende:
https://x.com/DHSgov/status/2015115351797780500
Leugens worden al verspreid. De talking points staan klaar. Wordt allemaal zo weer goedgepraat.
Bij welke minuut zie je dat de man een wapen trekt.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wie zegt dat niemand geraakt is.
En ja me goed voorstellen dat je misschien als iedereen aan je armen trekt.
Niet eens met ICE maar die man trekt als eerste een pistool hier.
Sommige mensen zien een Kent State massacre 2.0 wel zitten lijkt het wel.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:31 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ze zijn in de VS niet zo van laat maar lopen dat is veiliger voor de omgeving.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bij welke minuut zie je dat de man een wapen trekt.
En waarom is het überhaupt een goed idee om met 6 man bovenop een gewapende man te springen.
We zien vooral neigingen tot rebellie onder de bevolking in Minneapolis, daar mag nog veel harder tegen worden opgetreden.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:34 schreef nostra het volgende:
Maar dat hele 2A was toch bedoeld om op te kunnen treden tegen een tirannieke overheid?
Ik speel open kaart. En inderdaad, als een demonstrant zicht verzet tegen een arrestatie op agressieve manier, geweld pleegt tegen een agent en wellicht dus ook nog bewapend was, dan mag de agent zijn dienstwapen gebruiken.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon laf.
Durf gewoon open kaart te spelen.
Je verdedigt het doodschieten van een arrestant door er op te wijzen dat hij verzet pleegde..
Kortom, eigen schuld.
Leek er op dat ze ook op hem aan het inhakken waren.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bij welke minuut zie je dat de man een wapen trekt.
En waarom is het überhaupt een goed idee om met 6 man bovenop een gewapende man te springen.
Ik ben niet aan het zuigen. Ik heb hier een hele andere mening over dan jij. Misschien is het een goed idee dat je gewoon inhoudelijk reageert en niet op de man gaat spelen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:36 schreef Funeste het volgende:
[..]
Dat weet jij, dat weet ik. En toch zijn er soms nog mensen hier die niet weten dat oa HR zit te zieken en te zuigen bij zulke berichten.
Net als de bezopen dorpsgek kun je die het beste gewoon een beetje links laten liggen
Waar zie je dat?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wie zegt dat niemand geraakt is.
En ja kan me goed voorstellen dat je mis schiet als iedereen aan je armen trekt.
Niet eens met ICE maar die man trekt als eerste een pistool hier.
Op sec 18 schiet ineens iemand, de agenten springen weg. Eentje is teiggerhappy en vuurt meerdere kogels terug.quote:
Je kunt hem ook gelijk doodschieten wil je zeggen?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:45 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waar zie je dat?
Daarnaast; als je 6 man nodig hebt om iemand tegen de grond te werken en dan nòg zou die persoon een schot kunnen lossen, dan ben je gewoon ongeschikt voor die baan.
Ja, niet normaal.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Op sec 18 schiet ineens iemand, de agenten springen weg. Eentje is teiggerhappy en vuurt meerdere kogels terug.
Ik zie eerlijk gezegd niet dat er op de agenten worden geschoten. Het is ook lastig te zien bij deze beelden.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Op sec 18 schiet ineens iemand, de agenten springen weg. Eentje is teiggerhappy en vuurt meerdere kogels terug.
Heb jij ook geen training in gehad.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zie eerlijk gezegd niet dat er op de agenten worden geschoten. Het is ook lastig te zien bij deze beelden.
Is normaal als je proud boys ineens wapens en bevoegdheden geeft. Die willen niets liever dan opstanden zodat de grote leider de staat van beleg kan uitroepen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, niet normaal.
Die leegt gewoon zijn pistool op de arrestant.
Nee, je kunt ook gewoon de instructie volgen die geldt voor het arresteren van een gewapend persoon.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je kunt hem ook gelijk doodschieten wil je zeggen?
Leugens?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:37 schreef Baszh het volgende:
https://x.com/DHSgov/status/2015115351797780500
Leugens worden al verspreid. De talking points staan klaar. Wordt allemaal zo weer goedgepraat.
Integendeel. Dat moet juist voorkomen worden.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:40 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Sommige mensen zien een Kent State massacre 2.0 wel zitten lijkt het wel.
Ah, en hij had geen vergunning? Of greep naar zijn wapen?quote:
Dat is ook geen normaal gedrag dat ICE hier vertoont.quote:
Zelfde als bij Renee Good, was een groot gevaar voor de nationale veiligheid.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:49 schreef butz0rs het volgende:
[..]
blanke man, amerikaan denk ik, hoe gaan ze dit spinnen?
De escalatie zit bij ICE.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel. Dat moet juist voorkomen worden.
Wat het nu telkens laat escaleren zijn radicale activistische burgers die denken voor eigen rechter te kunnen spelen het uitzetten van illegale migranten tegen te houden door ICE-agenten te dwarsbomen of fysiek bejegenen.
Dat is altijd een wat risicovolle en moeilijker situatie.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, je kunt ook gewoon de instructie volgen die geldt voor het arresteren van een gewapend persoon.
Oh, dat is een libtard.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:49 schreef butz0rs het volgende:
[..]
blanke man, amerikaan denk ik, hoe gaan ze dit spinnen?
Dat is natuurlijk een onvergelijkbare situatie.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:49 schreef Tovia het volgende:
[..]
[..]
En nu snel naar het Iran-topic om daar de morele ridder te spelen en te tonen hoe bezorgd je bent om de burgers.
De escalatie zit bij de burgers, niet bij ICE.quote:
Geen idee, dat zal het verdere onderzoek wel uitwijzen. Maar gelukkig hebben de Fok! detectives eea al lang opgelost en is het een executie waarbij alles wat niet in die richting wijst fakenews en leugens zijn.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Ah, en hij had geen vergunning? Of greep naar zijn wapen?
Kun je dat aantonen?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is altijd een wat risicovolle en moeilijker situatie.
Iemand in Amerika die wordt aangehouden en bewapend is moet dit gelijk aangeven. Als hij dit niet aangeeft dan heeft de politie het recht om je te doden met kogels.
Ga je lekker? Het enige juiste zou zijn als ICE oprot. De situatie is nu zo gespannen, dat niets of niemand er baat bij heeft dit door te zetten omwille van het uitzetten van mensen zonder fatsoenlijk proces of rechtsgang. Want dat is het ook nog eens he. Dat jij blindelings ervan uit gaat dat zij wel rechtmatig handelen, vind ik veelzeggend. <Knip>quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel. Dat moet juist voorkomen worden.
Wat het nu telkens laat escaleren zijn radicale activistische burgers die denken voor eigen rechter te kunnen spelen het uitzetten van illegale migranten tegen te houden door ICE-agenten te dwarsbomen of fysiek bejegenen.
Nee.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je kunt hem ook gelijk doodschieten wil je zeggen?
Overheidsdiensten die zich niet aan de wet houden zijn een gevaar voor de samenleving. Typerend dat jij de aandacht DAAR niet op richt.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We zien vooral neigingen tot rebellie onder de bevolking in Minneapolis, daar mag nog veel harder tegen worden opgetreden.
ICE is een overheidsinstantie die illegale migranten dient te arresteren en uitzetten en burgers die denken voor eigen rechter te kunnen spelen door dit tegen te willen houden begeven zich op glad ijs.
[..]
Ik speel open kaart. En inderdaad, als een demonstrant zicht verzet tegen een arrestatie op agressieve manier, geweld pleegt tegen een agent en wellicht dus ook nog bewapend was, dan mag de agent zijn dienstwapen gebruiken.
Dat is trouwens hier in Nederland ook zo, we hadden recent nog die situatie met die jongen die is neergeschoten bij een drive-in was het volgens mij.
Nee dat kan hij niet.quote:
Krijg je ervan als je burgers gaat executeren en belooft om 'alleen achter de gewelddadige criminelen aan te gaan' en vervolgens gewoon iedereen gaat oppakken die je te pakken kunt krijgen, inclusief legale asielzoekers. Vervolgens wil jij extra hard de demonstranten aanpakken? Recept voor meer doden en ellende.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We zien vooral neigingen tot rebellie onder de bevolking in Minneapolis, daar mag nog veel harder tegen worden opgetreden.
ICE is een overheidsinstantie die illegale migranten dient te arresteren en uitzetten en burgers die denken voor eigen rechter te kunnen spelen door dit tegen te willen houden begeven zich op glad ijs.
[..]
Ik speel open kaart. En inderdaad, als een demonstrant zicht verzet tegen een arrestatie op agressieve manier, geweld pleegt tegen een agent en wellicht dus ook nog bewapend was, dan mag de agent zijn dienstwapen gebruiken.
Dat is trouwens hier in Nederland ook zo, we hadden recent nog die situatie met die jongen die is neergeschoten bij een drive-in was het volgens mij.
Laat gaan, die gast is je energie niet waardquote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:54 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Ga je lekker? Het enige juiste zou zijn als ICE oprot. De situatie is nu zo gespannen, dat niets of niemand er baat bij heeft dit door te zetten omwille van het uitzetten van mensen zonder fatsoenlijk proces of rechtsgang. Want dat is het ook nog eens he. Dat jij blindelings ervan uit gaat dat zij wel rechtmatig handelen, vind ik veelzeggend. Figuren zoals jij stonden in de jaren 40 ook aan de verkeerde kant.
Wat een onzin. Die burgers protesteren zonder vergunningquote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:54 schreef HowardRoark het volgende:
In Iran valt de overheid burgers aan zonder reden.
Link?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:53 schreef tesssssssss het volgende:
Persconferentie begint bij Steve!
Of iets zonder reden is bepaal jij niet.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een onvergelijkbare situatie.
Hier vallen burgers agenten aan zonder reden. In Iran valt de overheid burgers aan zonder reden.
Hier gaat het om het uitzetten van illegale migranten, wat binnen de meer (radicaal) linkse contreien niet in goede aarde valt omdat men daar pro-illegale migratie is. In Iran gaat het om een moslimfundamentalistische theocratie, waarbij het regime de burgers al decennia onderdrukt houdt en bruut geweld gebruikt om de theocratie in stand te houden.
[..]
De escalatie zit bij de burgers, niet bij ICE.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |