abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219904094
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 07:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat praat alsnog geweld niet goed.....

Echter als jij als knettergek figuur constant maar mensen gaat belagen, gaat irriteren en uit gaat dagen....
Actie..... is ........ Reactie.
Knettergek ja? Dat is gelukkig een subjectieve mening.
pi_219904102
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 07:56 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Hij mag bloedirritant zijn. Hij mag op straat lopen en z'n werk doen. Hij mag zichzelf zijn. Hij mag alles doen zolang het binnen de wettelijke kaders valt.
Je mag heel veel in dit land maar de vraag is een beetje of je ook alles maar moet doen. En vooral of bepaalde dingen goed zijn voor je gezondheid.

Maar jij leeft ofwel in lalaland en bent schattig naïef of je wil heel graag je politiek correcte geneuzel er doordrammen.
blablablabla
pi_219904107
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 17:41 schreef Tjoent het volgende:
Vlogger Bender belaagd door tientallen jongeren bij bezoek Wilders, drie arrestaties gepleegd
In het centrum van Delft is vlogger Bender belaagd bij een bezoek van PVV-leider Geert Wilders. De vlogger en zijn cameraman werden aangevallen door een groep van „enkele tientallen jongeren”, van wie er sommigen gooiden met flessen en stenen. De politie wist Bender te ontzetten, waarna de groep grotendeels vertrok.

https://www.telegraaf.nl/(...)leegd/125828332.html

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Jongeren, uweetwel jongeren, die jongeren ja. Altijd weer die jongeren :(
Wie heeft die foto's gemaakt? Ik bedoel, is er ook een film gemaakt? Dan is het niet zo moeilijk voor de politie.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_219904116
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 08:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Je mag heel veel in dit land maar de vraag is een beetje of je ook alles maar moet doen. En vooral of bepaalde dingen goed zijn voor je gezondheid.

Maar jij leeft ofwel in lalaland en bent schattig naïef of je wil heel graag je politiek correcte geneuzel er doordrammen.
Jij je blabla.
pi_219904130
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 07:56 schreef raptorix het volgende:

[..]
Echt wat een bullshit, Theo was een zuigerige hond, en ja ik was groot fan van het eerste uur van hem.
Dat was hij juist niet hij ging altijd voor de inhoud. Toevallig een poosje geleden nog een uitgebreid gesprek tussen hem en Maarten van Rossem zitten terugkijken. Een zelfde soort figuur maar dan aan de compleet andere kant van het spectrum. Ik kan je verklappen dat dat niet over de snor van V Rossem ging of linksmensen bashen maar over de inhoud. Bender is van de typetjes de framing en mensen belachelijk maken.

Gerda die demonstreert tegen de Hoogovens en zelf een peuk rookt huehuehe. Een Geert Wilders pruik op zetten.. Cabaret maken waarin je buitenlanders met apen vergelijkt.

Theo heeft veel mensen beledigd maar hij was altijd bloedserieus. En laten we vooral niet vergeten hoe het met Theo is afgelopen. Provoceren komt vaak met een prijs of jij en je deugdvrinden dat nu leuk vinden of niet.

Dat is het enige wat ik stel. Ik praat geweld niet goed maar dat is gewoon wat het is. Met een Feyenoord shirt in Amsterdam lopen zou binnen de kaders van de rechtstaat ook gewoon moeten kunnen. Slaan ze je alleen wel een kaakfractuur. Dingen zijn hoe ze zijn en zullen nooit veranderen.
blablablabla
pi_219904155
Bender heeft weer mooie beelden en wordt volop besproken. Doel bereikt dus.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_219904162
Belachelijk dat deze zuiger fysiek belaagd is, net zoals ik het ook belachelijk vind dat die zuiger van een Tim Hofman destijds fysiek belaagd werd.

Geweld is niet de oplossing, ook als je het niet met woorden kan 'winnen'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 23 januari 2026 @ 08:28:23 #158
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219904187
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 08:19 schreef Montagui het volgende:
Belachelijk dat deze zuiger fysiek belaagd is, net zoals ik het ook belachelijk vind dat die zuiger van een Tim Hofman destijds fysiek belaagd werd.

Geweld is eigenlijk een teken van zwakte.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219904503
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 08:28 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Geweld is eigenlijk een teken van zwakte.
En laag IQ.
pi_219904506
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 08:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat was hij juist niet hij ging altijd voor de inhoud. Toevallig een poosje geleden nog een uitgebreid gesprek tussen hem en Maarten van Rossem zitten terugkijken. Een zelfde soort figuur maar dan aan de compleet andere kant van het spectrum. Ik kan je verklappen dat dat niet over de snor van V Rossem ging of linksmensen bashen maar over de inhoud. Bender is van de typetjes de framing en mensen belachelijk maken.

Gerda die demonstreert tegen de Hoogovens en zelf een peuk rookt huehuehe. Een Geert Wilders pruik op zetten.. Cabaret maken waarin je buitenlanders met apen vergelijkt.

Theo heeft veel mensen beledigd maar hij was altijd bloedserieus. En laten we vooral niet vergeten hoe het met Theo is afgelopen. Provoceren komt vaak met een prijs of jij en je deugdvrinden dat nu leuk vinden of niet.

Dat is het enige wat ik stel. Ik praat geweld niet goed maar dat is gewoon wat het is. Met een Feyenoord shirt in Amsterdam lopen zou binnen de kaders van de rechtstaat ook gewoon moeten kunnen. Slaan ze je alleen wel een kaakfractuur. Dingen zijn hoe ze zijn en zullen nooit veranderen.
straks nr de moskee he, niet vergeten
pi_219904523
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 07:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik weet dat die Bender geen IQ/hersencel heeft. En alleen maar rond gaat om menen te irriteren.
Maar waar wil je hem dan naar uitzetten?
:')
Jij kent hem?

Die "jongeren" die hem belagen, die hebben sowieso geen hersencellen..
Krijg je ook als je broer ook je vader is....
pi_219904568
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 08:59 schreef Toine51 het volgende:

[..]
:')
Jij kent hem?

Die "jongeren" die hem belagen, die hebben sowieso geen hersencellen..
Krijg je ook als je broer ook je vader is....
En jij kent die jongeren blijkbaar?
pi_219904620
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 09:03 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En jij kent die jongeren blijkbaar?
Wie zou de minste hersencellen hebben?
Durf je daar nog aan te twijfelen?

Figuren die een verslaggever aanvallen,alleen omdat ie daar vragen stelt, die sporen niet...

Maar jij bent blijkbaar van hetzelfde soort, anders verdedig jij die lui niet..
pi_219904674
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 09:13 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Wie zou de minste hersencellen hebben?
Durf je daar nog aan te twijfelen?

Figuren die een verslaggever aanvallen,alleen omdat ie daar vragen stelt, die sporen niet...

Maar jij bent blijkbaar van hetzelfde soort, anders verdedig jij die lui niet..
Ik verdedig niemand.
Ik geef alleen maar aan dat als je lang genoeg een bijennest gaat poken dat die bijen er dan eens uit gaan komen om je aan te vallen.

Ik denk dat dit soort rechtse figuren niet uitblinken in het aantal hersencellen inderdaad.
Dat zal echt niet hoger liggen dan deze groep buitenlanders.
Geweld gebruik is sowieso al een toonbeeld van geen hersencellen hebben
  vrijdag 23 januari 2026 @ 09:41:09 #165
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219904812
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 09:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik geef alleen maar aan dat als je lang genoeg een bijennest gaat poken dat die bijen er dan eens uit gaan komen om je aan te vallen.

Aha! Zoals Israël en Gaza bedoel je?

Nee oke
pi_219904901
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 09:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik verdedig niemand.

Ik denk dat dit soort rechtse figuren niet uitblinken in het aantal hersencellen inderdaad.
Dat zal echt niet hoger liggen dan deze groep buitenlanders.
Geweld gebruik is sowieso al een toonbeeld van geen hersencellen hebben
Je vergelijkt de belagers nu met bijen. Bijen die alleen reageren uit instinct? Die verder niet kunnen nadenken en al helemaal geen moreel kompas hebben?

Ok.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219904916
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 08:19 schreef Montagui het volgende:

Probeer dat maar eens aan de 'jongeren' uit te leggen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 10:07:17 #168
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219905001
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 23:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee, hoe kun jij voorstander zijn van fysiek geweld?
Een pestkop mag wat mij betreft wel een paar tikken krijgen hoor. Dan leren ze dat pestgedrag misschien af.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 23 januari 2026 @ 10:12:35 #169
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219905048
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 10:07 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Een pestkop mag wat mij betreft wel een paar tikken krijgen hoor. Dan leren ze dat pestgedrag misschien af.
Ik heb het idee dat de term 'pestkop' hier nogal subjectief geïnterpreteerd wordt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 23 januari 2026 @ 10:20:05 #170
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219905107
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 07:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Waarom noemen ze islamitisch Marokkaans tuig altijd jongeren?
Zo klinkt dat wel heel algemeen.
Omdat op die manier natuurlijk kan worden verhuld over welke groep het daadwerkelijk gaat. Als er bij elk artikel 'Marokkaanse jongeren' of 'allochtone jongeren' zou staan, kan dat op den duur een negatief sentiment aanwakkeren jegens Marokkanen en allochtonen. Dat proberen velen binnen de media, die disproportioneel van een bepaalde politieke signatuur zijn en sympathie hebben voor zulke groepen, te voorkomen.

Ten onrechte trouwens, die sentimenten zouden juist wél aangewakkerd moeten worden vanwege het gedrag dat binnen die groep aanwezig is. Zulke groepen moeten zo juist onder druk mogen worden gezet om wat meer zelfreinigend vermogen aan te leren. Het zou simpel moeten zijn: gedraag je goed, geen negatieve stereotypes, gedraag je slecht, negatieve stereotypes.

Maar ja, politieke correctheid hè, het negatieve gedrag van bepaalde groepen dient zoveel mogelijk te worden verzwegen, verdekt of zelfs verdedigd en gerechtvaardigd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 23 januari 2026 @ 10:40:37 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219905290
Wat lees ik nou allemaal weer, omdat die Bender irritant is is het eigenlijk wel prima dat hij klappen heeft gekregen? Ik zou zeggen hakken billen achter de Chris Klompjes van deze wereld aan dan.
pi_219905300
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 09:41 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Aha! Zoals Israël en Gaza bedoel je?

Nee oke
Yep, Israel bleef prikken in een bijennest en dus kon er een reactie verwacht worden.
Dit net zo. Als je maar lang genoeg blijft prikken dan kan er een reactie komen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 09:54 schreef Montagui het volgende:

[..]
Je vergelijkt de belagers nu met bijen. Bijen die alleen reageren uit instinct? Die verder niet kunnen nadenken en al helemaal geen moreel kompas hebben?

Ok.
Ik zeg in die post dat geweld gebruiken sowieso al een teken van een gebrek aan hersencellen is....
Dus wat is je punt? Je bevestigde alleen maar wat ik al zei.
pi_219905325
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 10:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat op die manier natuurlijk kan worden verhuld over welke groep het daadwerkelijk gaat. Als er bij elk artikel 'Marokkaanse jongeren' of 'allochtone jongeren' zou staan, kan dat op den duur een negatief sentiment aanwakkeren jegens Marokkanen en allochtonen. Dat proberen velen binnen de media, die disproportioneel van een bepaalde politieke signatuur zijn en sympathie hebben voor zulke groepen, te voorkomen.

Ten onrechte trouwens, die sentimenten zouden juist wél aangewakkerd moeten worden vanwege het gedrag dat binnen die groep aanwezig is. Zulke groepen moeten zo juist onder druk mogen worden gezet om wat meer zelfreinigend vermogen aan te leren. Het zou simpel moeten zijn: gedraag je goed, geen negatieve stereotypes, gedraag je slecht, negatieve stereotypes.

Maar ja, politieke correctheid hè, het negatieve gedrag van bepaalde groepen dient zoveel mogelijk te worden verzwegen, verdekt of zelfs verdedigd en gerechtvaardigd.
Hoe diep kan je zakken?
Precies, laten we maar lekker de haat aanwakkeren tegen alles wat niet Nederlands is..
<Knip>

........
Stereotypes heb je niets aan en proberen dat erger te maken gaat het ook niet beter maken.

quote:

[..]
Tikken gaat wel wat ver.
Maar een pestkop moet wel een lesje krijgen inderdaad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 23-01-2026 11:05:58 ]
  vrijdag 23 januari 2026 @ 10:45:20 #174
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219905350
Je verwacht het niet van dit type jongeren.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 10:45:45 #175
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219905357
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 10:40 schreef AchJa het volgende:
Wat lees ik nou allemaal weer, omdat die Bender irritant is is het eigenlijk wel prima dat hij klappen heeft gekregen? Ik zou zeggen hakken billen achter de Chris Klompjes van deze wereld aan dan.
Wat me ook opvalt is dat juist diegene die zo hard het geweld tegen die 'ICE-watch' afkeurde, het geweld tegen dit mannetje dan weer goed praten.

Iets zegt me dat het politiek gemotiveerd is wie geweld mag ontvangen volgens een aantal hier. Stel hypocrieten. Je pikt ze er zo uit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219905383
quote:

[..]
ICE
pi_219905413
quote:

[..]
Dan zetten we toch een enorme stap terug in de tijd en keren we terug naar de oertijd, waar uitsluitend de fysiek sterkste mannen bepaalden wat er gebeurde en de bedachtzamere, verstandige mannen nauwelijks iets te zeggen hadden.
pi_219905420
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2026 17:49 schreef Elan het volgende:
Hij is geen journalist maar een kutvlogger met een rechtse agenda bovendien, ging al eens verkleed als Geert Wilders naar een anti PVV demonstratie.
Gemiddelde denkwijze van een extreem linkse terrorist
  vrijdag 23 januari 2026 @ 10:55:21 #179
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219905442
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 10:45 schreef Red_85 het volgende:

Wat me ook opvalt is dat juist diegene die zo hard het geweld tegen die 'ICE-watch' afkeurde, het geweld tegen dit mannetje dan weer goed praten.

Iets zegt me dat het politiek gemotiveerd is wie geweld mag ontvangen volgens een aantal hier. Stel hypocrieten. Je pikt ze er zo uit.
Ja echt he. Altijd op het hoogste morele paard wat er te vinden is zitten en "geweld mag niet" etc. bleren maar nu plotseling zelf een variant op "Had ze maar niet zo'n kort rokje moeten dragen!" uitkramen.

Manmanman.
pi_219905448
Hier wordt gewoon geweld toepassen goed gepraat. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_219905451
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 10:52 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Gemiddelde denkwijze van een extreem linkse terrorist
In elk geval rechts genoeg om geen medelijden te hebben voor dit soort treitervloggertjes die alles doen voor de views.
blablablabla
  vrijdag 23 januari 2026 @ 10:57:55 #182
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219905454
Wat lees ik toch allemaal joh?
Even een selectie..
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 17:56 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Hij lokt het vaak zelf uit en blijkbaar ging dat een keer mis, geen medelijden mee
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 17:59 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Oh nee wat erg.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 18:06 schreef incel het volgende:
Moeten ze maar niet zo provoceren door op straat te filmen
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 18:12 schreef Elan het volgende:

[..]
Fysiek aanvallen is nooit goed maar hij provoceert er al zeker 3 jaar lustig op los dus het was wel een beetje wachten tot het een keer mis zou gaan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 01:25 schreef Elan het volgende:

[..]
18 of bijna 18, das ook weer geen puber meer.
Deze manier van riooljournalistiek kan nu eenmaal op weerstand rekenen. Het bestaat voornamelijk uit gekke typetjes belachelijk maken en een een beetje edgy doen a la Powned.
Miniatuur versie van Rutger van Castricum en Dennis Schouten en verder net zo irritant en provocerend.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 07:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat praat alsnog geweld niet goed.....

Echter als jij als knettergek figuur constant maar mensen gaat belagen, gaat irriteren en uit gaat dagen....
Actie..... is ........ Reactie.
quote:

[..]
Holy shit zeg. Gaat het niet met jullie?

Voor de rest, dit:
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 18:11 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
In iedereen een nazi en fascist zien maar onderhand geweld tegen de vrije pers rechtlullen.

#progressief. #goedekantvandegschiedenis
1947-2016
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 23 januari 2026 @ 10:58:38 #183
485843 crew  Jippie
pi_219905458
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 03:48 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Misschien eens optreden tegen de echte mongolen in plaats van de users die iets aankaarten. Vredestichter.
Mijn taak is om te modden op off-policy. Iedereen is verder vrij om te reageren zoals ze willen, ook mongolen ^O^
pi_219905471
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 10:57 schreef Red_85 het volgende:
Even een selectie..
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Stel je eens voor zeg dat mensen zich kunnen inleven in mensen!
Wat is dat toch erg. Meeleven, maar wel geweld afkeuren. Het zou verboden moeten worden!
  vrijdag 23 januari 2026 @ 11:02:02 #185
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219905484
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 08:00 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Knettergek ja? Dat is gelukkig een subjectieve mening.
Nu wel geweld goedpraten tegen iemand die 'constant mensen gaat belagen, gaat irriteren en uit gaat dagen', maar eerst een paar weken lang over iemand anders die constant mensen ging belagen, ging irriteren en uit ging dagen, werk ging frustreren, chaos ging creëren en haar auto tussen een convoy van de autoriteiten ging plempen keihard afkeuren. Lag allemaal niet aan dat persoon hoor.

Echt, fucking hell zeg, te hypocriet dat zelf verklaarde 'progressieve' goedvolk.
Om te kotsen |:( :r
1947-2016
  vrijdag 23 januari 2026 @ 11:02:33 #186
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219905489
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Stel je eens voor zeg dat mensen zich kunnen inleven in mensen!
Wat is dat toch erg. Meeleven, maar wel geweld afkeuren. Het zou verboden moeten worden!
Dat doe je ook maar 1 kant op.
1947-2016
pi_219905508
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 10:57 schreef Red_85 het volgende:
Even een selectie..
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Voor de rest, dit:
[..]

Zeg niks raars volgens mij. Sommige dingen kun je gewoon beter niet doen omdat er een groot risico is op vervelende en pijnlijke gevolgen. Reltuig een camera in hun smoel duwen en bijdehand lopen doen is daar een van.

Ja binnen de wettelijke kaders en de Grondwet wel maar wat heb je daar op dat moment aan als iemand je op je smoel wil slaan omdat hij compleet buiten zinnen is.
blablablabla
  vrijdag 23 januari 2026 @ 11:07:01 #188
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219905523
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nu wel geweld goedpraten tegen iemand die 'constant mensen gaat belagen, gaat irriteren en uit gaat dagen', maar eerst een paar weken lang over iemand anders die constant mensen ging belagen, ging irriteren en uit ging dagen, werk ging frustreren, chaos ging creëren en haar auto tussen een convoy van de autoriteiten ging plempen keihard afkeuren. Lag allemaal niet aan dat persoon hoor.

Echt, fucking hell zeg, te hypocriet dat zelf verklaarde 'progressieve' goedvolk.
Om te kotsen |:( :r
Dit is helaas hoe men in die contreien rolt.

Het gedachtegoed hangt aan elkaar van hypocrisie en dubbele standaarden. Geweld is slecht als een ander het goed, maar moreel verheven en noodzakelijk als men het zelf doet. Immers, zij strijden voor het juiste dus is het gerechtvaardigd.

En dit zien we ook met bijvoorbeeld discriminatie. Daar stelt men tegen te zijn, maar alleen maar als het gaat over groep A, B en C, groep D en E moet je van alles over kunnen zeggen. Die moet gewoon maar een wat dikkere huid kweken.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 11:07:15 #189
182233 thedeedster
pi_219905524
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 10:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Links en rechts zie je wel wat getrol. Maak je er in ieder geval niet te druk om.

Sterker nog; af en toe zie ik nog wel eens een trol-actie waar ik gewoon keihard respect voor kan hebben. Hier moet je gewoon niet alles even serieus nemen. Al wordt dat in deze steeds gekkere wereld steeds moeilijker.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 11:08:28 #190
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219905534
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:04 schreef Elan het volgende:

[..]
Zeg niks raars volgens mij. Sommige dingen kun je gewoon beter niet doen omdat er een groot risico is op vervelende en pijnlijke gevolgen. Reltuig een camera in hun smoel duwen en bijdehand lopen doen is daar een van.

Ja binnen de wettelijke kaders en de Grondwet wel maar wat heb je daar op dat moment aan als iemand je op je smoel wil slaan omdat hij compleet buiten zinnen is.
Het 'reltuig' (om jouw woorden maar even te gebruiken) dient zich ook in die situatie te beheersen.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 11:09:25 #191
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219905540
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:04 schreef Elan het volgende:

[..]

Ben het heel vaak met je eens maar nu gewoon echt niet Elan. Geweld is nooit goed te praten.
Dit voorval kan niet en het recht lullen ook niet.

Doe ff een rondje lopen en denk er over na.
Nu is het volk wat hem ook slaat ook wel van een zeer primitieve aard overigens hoor dat snel naar geweld grijpt om 'respect' te krijgen. Zelfde wat een bepaald slag volk deed ongeveer 90 jaar geleden. Direct naar geweld grijpen bij mensen waar je het niet mee eens bent.

En de volgende keer het geweld weer af keuren als het van de andere kant komt....
1947-2016
  vrijdag 23 januari 2026 @ 11:10:52 #192
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219905553
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:07 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Links en rechts zie je wel wat getrol. Maak je er in ieder geval niet te druk om.

Sterker nog; af en toe zie ik nog wel eens een trol-actie waar ik gewoon keihard respect voor kan hebben. Hier moet je gewoon niet alles even serieus nemen. Al wordt dat in deze steeds gekkere wereld steeds moeilijker.
Ik trek er ook wel een aantal uit hoor, maar van een paar anderen zie ik het toch wel als hun echte mening. Gewoon omdat ze niet verder kunnen denken dan hun eigen beperkte zwart-witte verrotte wereldbeeld.
1947-2016
pi_219905556
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het 'reltuig' (om jouw woorden maar even te gebruiken) dient zich ook in die situatie te beheersen.
Ga jij het ze vertellen? Nogmaals dat iets kan wil niet zeggen dat het ook verstandig is. Mensen hebben ook een eigen verantwoordelijkheid om een inschatting te maken.

De politie kampt de komende jaren met structurele tekorten dus er komt steeds meer ruimte voor allerlei tuig.
blablablabla
  vrijdag 23 januari 2026 @ 11:13:37 #194
182233 thedeedster
pi_219905593
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik trek er ook wel een aantal uit hoor, maar van een paar anderen zie ik het toch wel als hun echte mening. Gewoon omdat ze niet verder kunnen denken dan hun eigen beperkte zwart-witte verrotte wereldbeeld.
Kijk, soms is het gewoon vechten tegen de bierkaai. Neem die Zwarte Piet discussie. Die draad was op een gegeven moment 200 delen lang. Nou, dan hebben we de inhoudelijk discussie écht wel gehad en is het alleen maar een herhaling van zetten.

Punt is, soms kan je net zo goed tegen een betonpaal schoppen; die geeft meer mee.
pi_219905613
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ben het heel vaak met je eens maar nu gewoon echt niet Elan. Geweld is nooit goed te praten.
Dit voorval kan niet en het recht lullen ook niet.

Doe ff een rondje lopen en denk er over na.
Nu is het volk wat hem ook slaat ook wel van een zeer primitieve aard overigens hoor dat snel naar geweld grijpt om 'respect' te krijgen. Zelfde wat een bepaald slag volk deed ongeveer 90 jaar geleden. Direct naar geweld grijpen bij mensen waar je het niet mee eens bent.

En de volgende keer het geweld weer af keuren als het van de andere kant komt....
Wat ik niet snap is dat als je alleen stelt dat iets dom is om te doen je dan gelijk geweld aan het goedpraten bent.

Je weet toch wat voor malloten op dat soort demonstraties afkomen?

En als je je dan zelf al dan niet in een komische setting lelijk hebt uitgelaten over mensen en loopt te provoceren zitten daar risico's aan. Het is een illusie dat je alles maar kan zeggen en doen in dit land. Waarom denk je dat cabaretiers amper grappen maken over Moslims? Je hoeft maar een verkeerde gek tegen de haren in de strijken en ze snijden je kop er af.

Is dat oke? Nee natuurlijk niet. Is het de realiteit waarin we leven. Ja helaas wel.
blablablabla
  vrijdag 23 januari 2026 @ 11:19:46 #196
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219905651
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:13 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Kijk, soms is het gewoon vechten tegen de bierkaai. Neem die Zwarte Piet discussie. Die draad was op een gegeven moment 200 delen lang. Nou, dan hebben we de inhoudelijk discussie écht wel gehad en is het alleen maar een herhaling van zetten.

Punt is, soms kan je net zo goed tegen een betonpaal schoppen; die geeft meer mee.
Bij een aantal zal hun verrotte brein echt niet meer beter worden inderdaad. Verder ben ik het niet eens om ze maar te laten blaten dan omdat ze toch niks beter weten. Sommige bullshit moet gewoon gecalled worden.
1947-2016
  vrijdag 23 januari 2026 @ 11:20:42 #197
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219905660
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:11 schreef Elan het volgende:

[..]
Ga jij het ze vertellen? Nogmaals dat iets kan wil niet zeggen dat het ook verstandig is. Mensen hebben ook een eigen verantwoordelijkheid om een inschatting te maken.

De politie kampt de komende jaren met structurele tekorten dus er komt steeds meer ruimte voor allerlei tuig.
Ik heb liever dat de politie zulk tuig met de wapenstok aanpakt en daarna bont en blauw arresteert. Dáár leren ze van.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 11:21:51 #198
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219905672
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:14 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat ik niet snap is dat als je alleen stelt dat iets dom is om te doen je dan gelijk geweld aan het goedpraten bent.

Je weet toch wat voor malloten op dat soort demonstraties afkomen?

En als je je dan zelf al dan niet in een komische setting lelijk hebt uitgelaten over mensen en loopt te provoceren zitten daar risico's aan. Het is een illusie dat je alles maar kan zeggen en doen in dit land. Waarom denk je dat cabaretiers amper grappen maken over Moslims? Je hoeft maar een verkeerde gek tegen de haren in de strijken en ze snijden je kop er af.

Is dat oke? Nee natuurlijk niet. Is het de realiteit waarin we leven. Ja helaas wel.
Zal wat wezen zeg. Iedereen die irritant is gewoon op zn bek mogen slaan.
1 grote vechtpartij wordt NL dan. Gewoon omdat het mag.

Koekkoek.
1947-2016
  vrijdag 23 januari 2026 @ 11:26:49 #199
182233 thedeedster
pi_219905718
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zal wat wezen zeg. Iedereen die irritant is gewoon op zn bek mogen slaan.
1 grote vechtpartij wordt NL dan. Gewoon omdat het mag.

Koekkoek.
Lekker ja. Daar hebben we de beschaving niet voor uitgevonden!
  FOK!Fotograaf vrijdag 23 januari 2026 @ 11:30:08 #200
842 Zorro
Z
pi_219905738
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 08:08 schreef Elan het volgende:
En als je dan zegt dat dat ook wel eeeh... best onhandig is dan ben je fout want dat is Victim blaming!

Een beetje nadenken mag ook wel af en toe.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')