Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Rutte is altijd al goed geweest in om te glijden in een pot slijm.quote:Op woensdag 21 januari 2026 21:49 schreef bedachtzaam het volgende:
Een conceptuele overeenkomst om Groenland te kopen bereikt met de NAVO.
Het kan altijd weer nog gekker...![]()
Maar hoedje af voor Mark Rutte.
Even kijken wat precies de details zijn, maar het ziet er uit alsof het niks is wat al niet ofwel bestond, ofwel op normale wijze uitonderhandeld had kunnen worden zonder deze destructieve clownshow.quote:Op woensdag 21 januari 2026 23:30 schreef Szura het volgende:
Zoals gewoonlijk hebben ze hem een lege doos verkocht die hij vervolgens zal aanprijzen als de beste deal ooit like nobody has ever seen
[ x ]
Rutte's famous insert sheet.quote:Op woensdag 21 januari 2026 23:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Even kijken wat precies de details zijn, maar het ziet er uit alsof het niks is wat al niet ofwel bestond, ofwel op normale wijze uitonderhandeld had kunnen worden zonder deze destructieve clownshow.
Mocht dat allemaal zo zijn, dan is dit een puike prestatie voor Team Europa waar velen een rol speelden: de meeste regeringsleiders én olieman Rutte.
Niet onze nationale laffe regeringsleiders in ieder geval. Van Weel wist niet hoe hard hij moest duiken en niemand heeft de laatste tijd uberhaupt iets van Schoof vernomen. Het zijn puur de leiders van de grote landen, Merz en Macron geweest die zijn opgestaan en zich als volwassen leiders hebben gedragen, en zoals @kladderadatsch terecht opmerkt, Rutte die hem een sjieke uitweg heeft weten te bieden.quote:Op woensdag 21 januari 2026 23:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Even kijken wat precies de details zijn, maar het ziet er uit alsof het niks is wat al niet ofwel bestond, ofwel op normale wijze uitonderhandeld had kunnen worden zonder deze destructieve clownshow.
Mocht dat allemaal zo zijn, dan is dit een puike prestatie voor Team Europa waar velen hun rol speelden: de meeste regeringsleiders én olieman Rutte.
De rol van Meloni vond ik best verrassend trouwens, zij was volgens mij ook de eerste die openlijk sprak over het ontmantelen van Amerikaanse bases.quote:Op woensdag 21 januari 2026 23:34 schreef Perrin het volgende:
Macron als bad cop, Meloni en Merz als good cop.
Ik juich nog niet helemaal, eerst maar eens kijken wat er gebeurd wanneer oempa loempa weer terug is in USA.quote:Op woensdag 21 januari 2026 23:30 schreef Szura het volgende:
Zoals gewoonlijk hebben ze hem een lege doos verkocht die hij vervolgens zal aanprijzen als de beste deal ooit like nobody has ever seen
[ x ]
Dan laten ze een van die bases omdopen tot Fort Trump en heeft ie weer een speeltje erbij om over te glunderenquote:Op woensdag 21 januari 2026 23:40 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik juich nog niet helemaal, eerst maar eens kijken wat er gebeurd wanneer oempa loempa weer terug is in USA.
Hij heeft tegen zijn achterban continue gezegd dat hij Groenland wil "hebben".
Als daar een aantal dat weer bij hem gaan aanpraten ben ik bang dat hij zich alsnog bekocht voelt en weer vol in de aanval gaat en alles weer overnieuw begint.
Hopelijk heb ik het mis.
Trump heeft intern gewoon te horen gekregen (van zijn economen en de militaire top) dat ze er geen medewerking aan wilden geven.quote:Op woensdag 21 januari 2026 23:40 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik juich nog niet helemaal, eerst maar eens kijken wat er gebeurd wanneer oempa loempa weer terug is in USA.
Hij heeft tegen zijn achterban continue gezegd dat hij Groenland wil "hebben".
Als daar een aantal dat weer bij hem gaan aanpraten ben ik bang dat hij zich alsnog bekocht voelt en weer vol in de aanval gaat en alles weer overnieuw begint.
Hopelijk heb ik het mis.
Vooral dit.quote:Op woensdag 21 januari 2026 23:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Trump heeft intern gewoon te horen gekregen (van zijn economen en de militaire top) dat ze er geen medewerking aan wilden geven.
Wat? Hij zei hetzelfde als alle andere ministers.quote:Op woensdag 21 januari 2026 23:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet onze nationale laffe regeringsleiders in ieder geval. Van Weel wist niet hoe hard hij moest duiken
quote:Op donderdag 22 januari 2026 00:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat? Hij zei hetzelfde als alle andere ministers.
Verder is het natuurlijk wel een beetje zielig om na al het geschreeuw nu ineens te claimen dat je altijd al gedacht had dat dit de beste aanpak was.
'Gedemoniseerde wetshandhavers' bij ICE hebben geen arrestatiebevel nodig volgens een interne geheime memo.quote:Op woensdag 21 januari 2026 02:40 schreef Kijkertje het volgende:
Ze hadden niet eens een arrestatiebevel
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Beurskoersen down, de dollar op rampenkoers en andere financiele dreigementen hebben meer indruk gemaakt op Trump vermoed ik.quote:Op woensdag 21 januari 2026 23:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Trump heeft intern gewoon te horen gekregen (van zijn economen en de militaire top) dat ze er geen medewerking aan wilden geven.
Men hoopte dat Europa uit elkaar gespeeld kon worden en zou folden door ons bang te maken. Toen dat niet lukte is men terug in de schulp gekropen. Ze hebben gewoon blufpoker gespeeld in de hoop dat ze er met heel hard schreeuwen Groenland zouden kunnen aftroggelen. In Europa doen we graag net of wij zo ontzettend klein en onmachtig zijn en de het Grote Machtige VS alles zou kunnen maken zonder consequenties te ervaren en dan huilen dat we de kaarten niet hebben. In de VS overschreeuwen ze hun eigen zwaktes gewoon maar weten ze echt wel dat ze die ook gewoon hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |