Dat is helaas waar. Rutte heeft de NAVO door moeilijke tijden te loodsen en Trump heeft alle belang bij het uiteenvallen van de NAVO. Met Trump meewerken is de NAVO te laten imploderen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:10 schreef Sabata het volgende:
Leuk is het niet, maar je hebt zowel carrot als stick nodig. Het stok gedeelte is de dreigende bazooka wetgeving, dan moet Rutte maar de wortel voorhouden. En hij is helaas heel goed in dat gedoe. Als ie het niet had gedaan, was het reeds afgelopen en hadden we het over de ETO/ EVO gehad
quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:38 schreef Vis1980 het volgende:
Vroeg of laat moeten er toch ware woorden geproken worden.
Ik vind die geloofwaardigheid al wat deukjes vertonen eerlijkgezegd.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:38 schreef byah het volgende:
[..]
Hij zal wel moeten in zijn rol, zodra de US abrupt de stekker uit de NAVO trekt is alle geloofwaardigheid verdwenen en zijn we kansloos in Europa
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:37 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Je kan ook eerst even lezen voordat je post.
Kansloos in wat ? Russen vallen aan en Europa wordt overrompeld ?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:38 schreef byah het volgende:
[..]
Hij zal wel moeten in zijn rol, zodra de US abrupt de stekker uit de NAVO trekt is alle geloofwaardigheid verdwenen en zijn we kansloos in Europa
Rusland wordt door China overrompeld in het oosten. Tekent gewoon kaarten waarop oude Chinese plaatsen weer Chinees zijn en stuurt mensen daar naartoe.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:18 schreef Bluesdude het volgende:
Kansloos in wat ? Russen vallen aan en Europa wordt overrompeld ?
Lijkt me niet.
Zo slecht doen we het militair helemaal niet. Op enkele plekken heeft de VS bv meer wapentuig, maar hun opereren wereldwijd, en europa doet dan niet.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:38 schreef byah het volgende:
[..]
Dat bericht was al gepost bedoel ik.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
Of maak direct duidelijk wat je wilt zeggen... Ook nuttig als post.
Ook weer de zoveelste leugen. Ze geven het niet 'zo maar' weg, er ligt een uitspraak van het ICJ van de VN dat de eilanden terug moeten naar Mauritinus en zelfs dan wordt het Diego Garcia eiland direct teruggegeven aan het VK voor tenminste de volgende 140 jaar in ruil voor een jaarlijkse betaling.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:20 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Starner hep Diego Garcia gratie verleend, daarom moet ik Groenland.
De Rabobank gaat ook niet vrijuit.
Welke loser geeft er nu territorium weg? Oh Denemarken, doe het juiste en geef mij Groenland!
ok... ik kan niet telkens alles vanaf het begin lezen in een topic.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:30 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat bericht was al gepost bedoel ik.
Goh, al die mensen die schreeuwden dat ie dit zou doen, hadden dus blijkbaar vanaf dag 1 gelijk.quote:
De rest in die kamer vind ik eigenlijk nog schandaliger dan Trump zelf. Zo laag kunnen volwassen mensen blijkbaar gaan, over de ruggen van miljoene, zo niet, miljarden mensen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:54 schreef kipknots het volgende:
Hoever kan hij blijven gaan... Er zou toch een keer een impeachment volgen?
Dan zitten we opscheept met Vance, ook al zo'n halve psychopaat.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:54 schreef kipknots het volgende:
Als de berichten kloppen.. groot vraagteken dan heeft het huis nu de benodigd aantal stemmen om dat te doen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:54 schreef kipknots het volgende:
Het is een photoshop hé, in het origineel is dat een kaart van Oekraïne waar dat overleg ook over ging.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
De rest in die kamer vind ik eigenlijk nog schandaliger dan Trump zelf. Zo laag kunnen volwassen mensen blijkbaar gaan, over de ruggen van miljoene, zo niet, miljarden mensen.
Je zou haast zeggen drain the swampquote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:01 schreef Vis1980 het volgende:
Hij wil landen in dat vredesgebroed krijgen, elk land 1 miljard laten betalen en daarna gaat ie gewoon verder, want als je dan niet meer geld geeft, dan valt ie je alsnog aan. Je zou echt het hele zooitje moeten kunnen impeachen, niet alleen Trump zelf. Van Vance, Miller, tot aan Johnson, Bondi en Patel. Oppleuren met die gasten.
Ah oké, dank je! Ik had ook beter moeten kijken op die foto. Zie nu pas wie het zijn.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:04 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Het is een photoshop hé, in het origineel is dat een kaart van Oekraïne waar dat overleg ook over ging.
Dat zou de campagne moeten zijn van de democraten tijdens de komende verkiezingen, drain the swamp.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je zou haast zeggen drain the swamp
Het is echt? Om een of andere reden dacht ik dat het een photoshop was die door Trump werd geplaatst.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
De rest in die kamer vind ik eigenlijk nog schandaliger dan Trump zelf. Zo laag kunnen volwassen mensen blijkbaar gaan, over de ruggen van miljoene, zo niet, miljarden mensen.
Die worden dan ook gesproken.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het ding is alleen dat ie diplomatiek voert met iemand die zijn reet afveegt met diplomatiek. Vroeg of laat moeten er toch ware woorden geproken worden.
Het is meer de verbazing dat de republikeinen dit inderdaad laten gebeuren. Die hebben ook wel door hoe schadelijk dit is.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:04 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Als de berichten kloppen.. groot vraagteken dan heeft het huis nu de benodigd aantal stemmen om dat te doen.
Maar ja, Mike Johnson zal nog liever iedereen naar huis sturen dan dat er daadwerkelijk een procedure gestart wordt.
En dan hebben we de senaat nog die wellicht net als eerder gewoon niets doet.
Bovendien zijn de grote steden en de blauwe staten, waar het succes van de hele VS op dreef of drijft (grofweg 70%) niet op de hand van Maga en kiezen ze ter zelfbescherming en in de hoop verlost te worden eerder voor een alliantie met oa Canada, Europa en grote delen van Azië.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zo slecht doen we het militair helemaal niet. Op enkele plekken heeft de VS bv meer wapentuig, maar hun opereren wereldwijd, en europa doet dan niet.
Maar hollywood movie powered "DE VS IS ECHT DE GROOTSTE!"- tropes sterven maar moeilijk uit.
Merk op dat hij niet alleen Groenland maar ook Venezuela met de vlag van de VS heeft ingekleurd.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ah oké, dank je! Ik had ook beter moeten kijken op die foto. Zie nu pas wie het zijn.
![]()
Dat is toch logisch? Als "acting president of Venezuela" kun je natuurlijk niet je volk verloochenen?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Merk op dat hij niet alleen Groenland maar ook Venezuela met de vlag van de VS heeft ingekleurd.
Komt daarmee die laatste, openstaande zin uit de -je weet wel-check te vervallen?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:19 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat is toch logisch? Als "acting president of Venezuela" kun je natuurlijk niet je volk verloochenen?
quote:'Dat kan helemaal niet, want hij is democratisch gekozen'
Democratie is een idee van woke leftists en doen we niets meer mee.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Komt daarmee die laatste, openstaande zin uit de -je weet wel-check te vervallen?
[..]
Vergeet Canada nietquote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Merk op dat hij niet alleen Groenland maar ook Venezuela met de vlag van de VS heeft ingekleurd.
Nouja, verbazing... Ook zonder Trump was de GOP al verworden tot een partij van autoriteit-geilende fundamentalisten die hun reet afvegen met feiten.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:30 schreef kipknots het volgende:
[..]
Het is meer de verbazing dat de republikeinen dit inderdaad laten gebeuren. Die hebben ook wel door hoe schadelijk dit is.
Een shop, maar wel door hem geplaatst. Net als hij als Neil Armstrong, maar dan op Groenland in plaats van de maan.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:27 schreef kipknots het volgende:
[..]
Het is echt? Om een of andere reden dacht ik dat het een photoshop was die door Trump werd geplaatst.
Edit: zie nu de originele foto. Inderdaad een shop dus.
BUT WHAT ABOUT THE BIDEN CRIME FAMILY?!!!quote:President Trump has never been a man to ask what he can do for his country. In his second term, as in his first, he is instead testing the limits of what his country can do for him.
He has poured his energy and creativity into the exploitation of the presidency — into finding out just how much money people, corporations and other nations are willing to put into his pockets in hopes of bending the power of the government to the service of their interests.
A review by the editorial board relying on analyses from news organizations shows that Mr. Trump has used the office of the presidency to make at least $1.4 billion. We know this number to be an underestimate because some of his profits remain hidden from public view. And they continue to grow.
[..]
600 miljoen zwaar.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:06 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Figuren rond Trump zijn ook compleet in touch met de gemiddelde Amerikaan
Ierland zijn de grootste freeloaders van heel Europa als het aankomt op defensie, terwijl ze stinkend rijk zijn. Ik mag hopen dat hij ze daarop ook heeft aangesprokenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Bovendien zijn de grote steden en de blauwe staten, waar het succes van de hele VS op dreef of drijft (grofweg 70%) niet op de hand van Maga en kiezen ze ter zelfbescherming en in de hoop verlost te worden eerder voor een alliantie met oa Canada, Europa en grote delen van Azië.
[ afbeelding ]
Irish leader meets with Gavin Newsom to discuss Ireland as ‘gateway to Europe’ for California
Dit gaan we vaker zien, misschien in een nieuwe unie waar Californië deel van uit kan gaan maken als het echt op een clash aankomt.
Ach ja, dat mooie WEF met "de vloer is lava" wanneer het (nooit) over eerlijke belastingen gaat.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:06 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Figuren rond Trump zijn ook compleet in touch met de gemiddelde Amerikaan
quote:Minnesota Police Chief Warns ICE Is Targeting His Cops Now
Mark Bruley, the chief of police in the Minneapolis suburb of Brooklyn Park, said at a press conference Tuesday with other area police chiefs that local police departments have been “receiving endless complaints about civil rights violations in our streets from U.S. citizens,” adding that federal agents were demanding to see paperwork proving U.S. citizenship.
“As this went on over the past two weeks, we started hearing from our police officers the same complaints as they fell victim to this while off-duty. Every one of these individuals is a person of color who has had this happen to them,” Bruley said, narrating an instance from one of his own officers who was boxed in by ICE officers while driving, who even knocked her phone from her hand as she tried to film her interaction with them.
“This isn’t just important because it happened to off-duty police officers.... We know our officers know what the Constitution is, they know when right and wrong is, and they know when people are being targeted,” Bruley continued. “If it is happening to our officers, it pains me to think how many of our community members are falling victim to this every day. It has to stop.”
Bruley’s words show that ICE is not only engaging in racial profiling; they are desperate. It’s now known that the Trump administration feels that it can target just about anyone in its immigration enforcement efforts, contrary to laws and the Constitution. Federal agents began terrorizing the Minneapolis area more than a month ago to target the local Somali community at Donald Trump’s insistence, and those efforts have grown to target people of color more broadly, especially Latinos and Asians.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |