abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 januari 2026 @ 12:04:23 #151
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219856209
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 11:43 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Zij kan dit morgen weer doen, net zo goed met een gewone tussenwoning van een gezin. Zij loopt als “koper” 0 risico, kan allemaal dingen zeggen en als eindstand ze geen geld heeft loopt ze weg met 0 gevolgen. De verkoper blijft met het gezeik over.
Daarom aan verkopers om te zorgen dat ze een goede makelaar inschakelen die beter contracten opstelt.

En als het gaat om een miljoenenpand, aan de voorkant vragen om een bankverklaring dat dat geld er ook is.

Boetes vorderen van iemand die geen cent heeft is immers kansloos, hoe je het ook draait of keert.
pi_219856220
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 12:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Daarom aan verkopers om te zorgen dat ze een goede makelaar inschakelen die beter contracten opstelt.

En als het gaat om een miljoenenpand, aan de voorkant vragen om een bankverklaring dat dat geld er ook is.

Boetes vorderen van iemand die geen cent heeft is immers kansloos, hoe je het ook draait of keert.
Nou ja, mevrouw heeft gewoon een inkomen natuurlijk en leeft naar ik aanneem niet op straat. Dat ze niet even 7 ton kan ophoesten is evident, maar als je om wat voor reden dan ook zo stom bent om een overeenkomst met een boeteclausule te tekenen dan doet het feit dat je dat geld nu niet hebt er niet zoveel toe.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 17 januari 2026 @ 12:13:38 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219856250
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 12:07 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, mevrouw heeft gewoon een inkomen natuurlijk en leeft naar ik aanneem niet op straat. Dat ze niet even 7 ton kan ophoesten is evident, maar als je om wat voor reden dan ook zo stom bent om een overeenkomst met een boeteclausule te tekenen dan doet het feit dat je dat geld nu niet hebt er niet zoveel toe.
Maar ze verdient zo ongeveer het minimumloon.

Dus als die 7 ton betaald is zijn ze al van ouderdom gestorven.
pi_219856274
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 08:29 schreef TweedeKlum het volgende:
Een promovendus nota bene, wat voor studie zou ze gedaan hebben? :')
Ze zegt zelf promovendus te zijn, zou me niets verbazen als dat ook gewoon gefantaseerd is.
pi_219856287
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 12:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar ze verdient zo ongeveer het minimumloon.

Dus als die 7 ton betaald is zijn ze al van ouderdom gestorven.
Het lijkt me sterk dat ze haar hele leven het minimumloon verdient. En dan nog kan gewoon gepoogd worden zoveel mogelijk van de schuld te verhalen. Als jij bij je volle verstand een overeenkomst tekent met daarin een boeteclausule dan ben je daar toch echt zelf verantwoordelijk voor, ook al kan je het hele bedrag nooit betalen. En ook hier is het zoals ik eerder aangaf nog niet gezegd dat er geen schade te verhalen valt die is geleden door het niet nakomen van de verplichting. Daar ging deze zaak alleen niet over.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_219856332
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 12:20 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het lijkt me sterk dat ze haar hele leven het minimumloon verdient. En dan nog kan gewoon gepoogd worden zoveel mogelijk van de schuld te verhalen. Als jij bij je volle verstand een overeenkomst tekent met daarin een boeteclausule dan ben je daar toch echt zelf verantwoordelijk voor, ook al kan je het hele bedrag nooit betalen. En ook hier is het zoals ik eerder aangaf nog niet gezegd dat er geen schade te verhalen valt die is geleden door het niet nakomen van de verplichting. Daar ging deze zaak alleen niet over.
Bij een schuld van 7 ton gaat het uiteindelijk gewoon neerkomen op een schuldsaneringsregeling en wordt een groot gedeelte van de schuld alsnog kwijtgescholden.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 12:47:11 #157
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219856453
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 12:20 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze in dat geval nog erg gemotiveerd is om een beter betalende baan gaat zoeken.

Het risico van zaken doen met mensen die geen geld hebben.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 13:02:42 #158
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219856679
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:23 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ik heb het over het voorschieten van een schadevergoeding.
Dat doet de staat alleen in geval van criminele schadevergoedingen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 17 januari 2026 @ 13:23:33 #159
3542 Gia
User under construction
pi_219856908
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 18:43 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ik denk niet dat zij naïef was. Eerst had ze aan rijke ouders te hebben en later gaat het om een investeerder uit Frankrijk. Zij bedriegt gewoon de boel.
Maar je gaat toch geen contract aan, als verkopende partij, zonder bewijzen dat de koper de financiële middelen heeft! Maar wel bizar dat ze onder die boete uitkomt. Aan de andere kant had ze die ook nooit kunnen betalen.
pi_219857416
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 11:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Waarom vind je het apart dat je boetebedragen bij niet-nakoming in het contract moet zetten?
Omdat kennelijk zij nu dus loopt en de verkoper met de gebakken peren zit. Kennelijk was het dusdanig slecht of niet omschreven dat een rechter zei nee ditnkon de vrouw inderdaad niet weten
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219857429
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 14:52 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Omdat kennelijk zij nu dus loopt en de verkoper met de gebakken peren zit. Kennelijk was het dusdanig slecht of niet omschreven dat een rechter zei nee ditnkon de vrouw inderdaad niet weten
Ja, moet je maar een duidelijk boetebeding opnemen he. Je kan geen contract afsluiten en dan mensen gaan houden aan dingen die niet in dat contract staan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_219857951
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is niet aan de rechter om een proportionele boete op te leggen. Het is aan de rechter om vast te stellen of er een boete is overeengekomen door partijen. 10% is proportioneel tegenover het aankoopbedrag en heel gebruikelijk.
Alle zaken cf BW vallen toch onder "redelijk en billijk"?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_219858011
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 18:38 schreef monkyyy het volgende:
Klinkt alsof Nadine een beetje in de war is.
Klinkt voor mij of ze met elfjes en kaboutertjes praat.
pi_219858361
Heb in mijn leven meerdere keren een huis verkocht en een bankgarantie of hypotheek garantie is gewoon standaard. Ik ga je toch verdomme niet op je blauwe ogen geloven dat je het geld ergens onder een kussen hebt liggen? :')

En zeker als het om 7 miljoen gaat, dan check je niet eens ff wat je doet?
No amount of money ever bought a second of time.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 17:09:13 #165
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219858369
En dat is dan een promovendus - waarin? In sprookjes? 🙃
"Hoka Hey!"
pi_219858370
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 13:23 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar je gaat toch geen contract aan, als verkopende partij, zonder bewijzen dat de koper de financiële middelen heeft! Maar wel bizar dat ze onder die boete uitkomt. Aan de andere kant had ze die ook nooit kunnen betalen.
Daarom denkt ik dat de verkoper en koper elkaar al wat langer kende. En deze dame zich altijd wat fortuinlijker voordoet dan ze is.
pi_219858373
Die 10% is sowieso de grootste onzin. Toen ik destijds een huis kocht gingen wij over de voorbehoudstermijn heen doordat de hypotheekverstrekker niet doorwerkte. Dan had me dus gewoon dik geld gekost als de verkopers flauw wilde doen.

Verder een beetje vaag dat je geen kredietwaardigheid hoeft aan te toen bij huizen >¤1miljoen :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  zaterdag 17 januari 2026 @ 17:19:20 #168
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219858418
Wat een raar verhaal.
Graag op anoniem
  zaterdag 17 januari 2026 @ 17:37:39 #169
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219858535
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 17:10 schreef Stoorzendert het volgende:
Die 10% is sowieso de grootste onzin. Toen ik destijds een huis kocht gingen wij over de voorbehoudstermijn heen doordat de hypotheekverstrekker niet doorwerkte. Dan had me dus gewoon dik geld gekost als de verkopers flauw wilde doen.

Verder een beetje vaag dat je geen kredietwaardigheid hoeft aan te toen bij huizen >¤1miljoen :')
Nee dat is een grijs gebied waarin een rechter dus kijkt naar redelijkheid en billijkheid.

Als je aantoonbaar je best gedaan hebt om een hypotheek te krijgen, maar de bank treuzelt, dan is die kans klein. Maar de kans was er nog steeds dat je had moeten betalen.

Maar deze vrouw wist duidelijk dat ze dit nooit ging kunnen betalen, dus dat is een heel ander verhaal. Maar dan moet het contract wel goed gemaakt zijn.
pi_219858556
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 17:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee dat is een grijs gebied waarin een rechter dus kijkt naar redelijkheid en billijkheid.

Als je aantoonbaar je best gedaan hebt om een hypotheek te krijgen, maar de bank treuzelt, dan is die kans klein. Maar de kans was er nog steeds dat je had moeten betalen.

Maar deze vrouw wist duidelijk dat ze dit nooit ging kunnen betalen, dus dat is een heel ander verhaal. Maar dan moet het contract wel goed gemaakt zijn.
Misschien is haar vriend wel een hele rijke voetballer uit Frankrijk…
  Manager PR/Moderator zaterdag 17 januari 2026 @ 18:43:07 #171
269689 crew  Viv
pi_219859234
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 12:18 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ze zegt zelf promovendus te zijn, zou me niets verbazen als dat ook gewoon gefantaseerd is.
Dit! Ik schaar dat promoveren in hetzelfde rijtje als de familie in Duitsland en de investeerder in Frankrijk. Nadine lijkt me iemand die alles mooier voorspiegelt dan het in werkelijkheid is, en die misschien zelf gaandeweg in het sprookje is gaan geloven.

Het zou een goede ontwikkeling zijn geweest als ze een tijdje op de blaren had moeten zitten, maar dan had die boete wel in de koopovereenkomst moeten staan. Bizar dat dit niet het geval was! 8)7
pi_219859611
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat heeft dat daar nou mee te maken? Er is hier duidelijk een dader, en duidelijk een slachtoffer. Omdat het hier om een grachtengordel pand gaat vind menigeen hier blijkbaar ha ha net goed. Het is duidelijk dat de verkoper schade heeft geleden, en blijkbaar vinden nogal wat mensen dat dit hilarisch is.
De verkoper en zijn makelaar zijn gewoon nalatig geweest. Geen check of de dame het geld ook heeft en een niet-standaard contract aangeboden. Die 10% stond er niet in. Ook niks over boetes. Gewoon hebberig volk met eurotekens in hun oogdoppen. Eigen schuld dikke bult.
pi_219859755
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:12 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
De verkoper en zijn makelaar zijn gewoon nalatig geweest. Geen check of de dame het geld ook heeft en een niet-standaard contract aangeboden. Die 10% stond er niet in. Ook niks over boetes. Gewoon hebberig volk met eurotekens in hun oogdoppen. Eigen schuld dikke bult.
De volwassene koper heeft 0 schuld?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219859775
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 17:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat vind ik het vreemde: die vrouw wist allang dat dit nooit ging werken maar zette toch door.
pi_219859973
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:21 schreef kalinhos het volgende:

[..]
De volwassene koper heeft 0 schuld?
Heeft ook schuld, tenzij ze echt psychisch niet in orde is, bijvoorbeeld een psychose. Ze mag best gestrafd worden dmv een boete van een paar duizend euro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')