Misschien is het bassie!quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:03 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Best grappig eigenlijk. Jensen zou erom lachen.
Ik ga ook niet kijken hoorquote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:00 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Die Wappie tijd was wel triest ja.
Ik ga iig niet kijken maar veel plezier
Willibrord was ook een held in de jaren 90. Ik keek altijd graag naar zijn programma en hoe hij Jack Spijkerman hier fileert is heel mooi om te zien.quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:00 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik sluit niks uit.
Alle helden gaan vroeg dood.. alle slechte mensen blijven leven.
Denk aan:
*Jezus
* Kennedy
* Charlie Kirk
* Pim Fortuyn
* Robert Jensen
* George Orwell
* Theo van Gogh
* Adolf Hitler
Dat laatste is een grap
Grote onzin. Jensen had een peper duur pand in Amsterdam en woonde in Spanje. Er zijn genoeg wappies die zich niet gehoord voelen en die zijn bereid flink veel geld te dokken. Als Jensen geen winst gemaakt had op zijn website dan was ie weer iets nieuws begonnen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:47 schreef Kwntm het volgende:
[..]
Jensen verloor in de loop der jaren juist betalende leden omdat hij standpunten innam waar veel leden zich niet in konden vinden. Dat leek hem weinig te deren, hij gaf herhaaldelijk aan dat hij zijn mening zou blijven uitdragen, zelfs als hij uiteindelijk maar één lid overhield.
[..]
En jij blijkbaar.
Waar hij 3 hypotheken op had en met flink verlies had verkocht jaquote:Op zondag 18 januari 2026 12:28 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Grote onzin. Jensen had een peper duur pand in Amsterdam en woonde in Spanje.
Jammer dat zulke tv er niet meer is. Ik had toen net een eigen tv op mn kamer en begon zelf programmas te kijken: Jensen, Week van Willibrord, BNN, mooie tijdquote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:48 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Willibrord was ook een held in de jaren 90. Ik keek altijd graag naar zijn programma en hoe hij Jack Spijkerman hier fileert is heel mooi om te zien.
Bekijk deze YouTube-video
quote:Niet alleen maar medeleven na overlijden Robert Jensen: ‘Pijnlijk’
Robert Jensen (52) is na zijn overlijden bejubeld door bekend Nederland, maar critici op NU.nl wijzen erop dat hij de afgelopen jaren niet bepaald lekker bezig was. “Het is voor mij geen groot gemis.”
Merkwaardig is het wel: BN’ers die Robert Jensen bij leven haatten, zoals Albert Verlinde, laten zich na diens overlijden opeens jubelend over hem uit. Robert had bijvoorbeeld ook altijd een hekel aan Bridget Maasland, maar die had van de week ook niets meer dan lovende woorden voor hem over. Een beetje hypocriet is het natuurlijk allemaal wel.
Aan de bak
Robert had in zijn tv-jaren al veel vijanden, maar de afgelopen jaren keerde hij zich al helemaal af van de showbizz en de rest van de ‘mainstream media’, waar hij continu op afgaf. De broer van Frank Dane maakte op zijn site polariserende uitzendingen waarin hij complotten verspreidde en de politieke opvattingen van Forum voor Democratie omarmde.
Volgens PowNed-ster Rutger Castricum had Robert nog wel een poging gedaan om terug te keren op tv. “Ik heb toen een keer met hem geluncht, omdat hij weer aan de bak wilde. Toen kwam hij ook bij ons vragen of dat een mogelijkheid was. Op zich vonden wij dat interessant, het is alleen nooit zo ver gekomen”, vertelde hij van de week in De Oranjewinter.
Kwijtgeraakt
Tafelgast Frank van Leeuwen volgde de complotshows van Robert ook niet. “Ja, ik heb ook gezien dat hij de afgelopen jaren natuurlijk… Hij is mij ook kwijtgeraakt, om het zo maar te zeggen.”
Rutger: “Ik kon hem natuurlijk de laatste jaren ook niet meer zo goed volgen, maar dat het een grootheid is en veel talent had, dat is wel duidelijk.”
De laatste jaren zat Jensen heel erg in de alternatieve hoek. “Jensen ontkende het bestaan van klimaatverandering, maakte vele uitzendingen over zijn onvrede over de coronamaatregelen en betwijfelde zelfs de vorm van de aarde”, schrijft het AD.
Kritische reacties
Waar de BN’ers jubelen over Robert, zijn reageerders op NU.nl kritisch. Zo zegt Roel: “Over de doden niets dan goeds hoor en ook vreselijk voor Robert Jensen zijn familie en vrienden. Maar… ik kende Robert vroeger al bij het vroegste begin van zijn mediacarrière (ik laat achterwege hoe en waar). Hij had toen heldere en volstrekte normale denkwijzen.”
“Robert is de loop van de jaren enorm gaan afgeven op de ‘mainstream media’ die hem juist het platform hebben gegeven om succesvol te worden. Dat hij zijn leven eindigde vol achterdocht en doorspekt met de ergste complottheorieën vind ik jammer voor Robert, maar tegelijk is hij voor mij op basis daarvan geen groot gemis.”
Slachtoffer
Een docent scheikunde denkt dat Robert is doorgeslagen. “Geheel in zijn geest denk ik dat er meer aan de hand is dan enkel een hartstilstand. Het zou zomaar kunnen dat hij slachtoffer is geworden van zijn eigen ideeën: deskundig advies in de wind slaan en in plaats daarvan een of andere schadelijke behandeling van een internetdokter ondergaan.”
Een andere NU.nl-lezer is ook kritisch. “Persoonlijk vond ik hem te provocerend en zal hem niet missen. Uiteraard een pijnlijke kwestie voor zijn familie en vrienden.”
Gewaagde uitspraken
Een ander herinnert vooral Roberts tv-verleden: “Het is verdrietig nieuws, ongeacht of je het eens was met zijn complottheorieën of gewaagde uitspraken die hij de laatste jaren deed. Ik vond hem in zijn eerdere jaren op tv altijd erg leuk om naar te kijken.”
En Robin vindt de vele negatieve reacties schandalig. “Dat er mensen zijn die hem niet mochten kan natuurlijk en moeten we zeker respecteren, maar dat die mensen dit nu even en plein public aan ons laten weten getuigt niet bepaald van fatsoen. Het zou die mensen meer sieren dit voor hun te houden en ook geen reactie te plaatsen.”
https://www.mediacourant.(...)ert-jensen-pijnlijk/
Mainstream kernloze kutsamenvattingquote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 18 januari 2026 15:36 schreef Viesdik het volgende:
Leuke cojona compilatie van HANNNSSS DE BESMETTINGEN STIJGENNNN
[ x ]
Blijft wel leuk, wat een belachelijke tijd was datquote:Op zondag 18 januari 2026 15:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vond het tot het eerste jaar corona best een vermakelijk iets om naar te kijken, en met die onzin over lockdowns ed. had hij natuurlijk best een punt.quote:Op zondag 18 januari 2026 15:43 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Blijft wel leuk, wat een belachelijke tijd was dat
Ik heb corona gehad.. Ik ontken het ook niet. Zowel het virus als het vaccin zijn met kwade bedoelingen gekomen.quote:Op zondag 18 januari 2026 15:57 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Vond het tot het eerste jaar corona best een vermakelijk iets om naar te kijken, en met die onzin over lockdowns ed. had hij natuurlijk best een punt.
Maar ontkennen dat corona bestond, en daarna steeds meer afdwalen en in andere complotten geloven ging wel echt ver. Ik heb het vanaf 2021 eigenlijk ook nooit meer willen kijken.
En dan tegen half 1 lekker aan die piemel trekken hè, bij tietenkijkreclames.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:39 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Jammer dat zulke tv er niet meer is. Ik had toen net een eigen tv op mn kamer en begon zelf programmas te kijken: Jensen, Week van Willibrord, BNN, mooie tijd
Zo'n licht erotisch nachtprogramma met Christine van der Horst, oeffquote:Op zondag 18 januari 2026 16:26 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
En dan tegen half 1 lekker aan die piemel trekken hè, bij tietenkijkreclames.
quote:Frank Dane terug bij 538 Middagshow na overlijden broer Robert Jensen: ‘Had een slecht gevoel’
Frank Dane (44) is maandag teruggekeerd bij de 538 Middagshow na het plotselinge overlijden van zijn broer Robert Jensen. In de uitzending staat hij kort stil bij het verlies en de steun die hij afgelopen week ontving. „Het was geweldig om te lezen wat Robert voor mensen heeft betekend.”
quote:De radio-dj vertrok vorige week richting Spanje nadat hij te horen kreeg dat het niet goed ging met zijn broer. „Ik had een slecht gevoel en wilde al eerder naar hem toe, en nu dacht ik: ik moet nu gaan.”
Hij is blij met die keuze en kon er bij zijn toen Jensen overleed. „Dat was heel fijn. Dat ik daar was, en op de juiste plek.” Veel wil Dane niet kwijt over het verlies, omdat hij er geëmotioneerd door raakt. „Ik ga ook geen liedje draaien, want dat was niets voor Robert en ook niets voor mij.”
Hier meer:quote:Dat Dane zo snel is teruggekeerd bij de 538 Middagshow heeft te maken met zijn collega’s en de luisteraars, die hem veel hebben gesteund. „Ik heb geen honderd, geen duizend, maar meer dan tienduizend berichten ontvangen.” Daar wil hij iedereen ‘ontzettend’ voor bedanken. „Het was geweldig om te lezen wat Robert voor mensen heeft betekend”, laat Dane nog weten.
quote:Op zondag 18 januari 2026 15:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
https://www.story.nl/show(...)obert-jensen~50906a8quote:Oudste broer Daan vertelt over
Het even plotse als vroege overlijden van radiolegende Robert Jensen is als een mokerslag aangekomen binnen zijn familie.
Zijn oudste broer Daan (55) wil met de lezers van Story graag delen hoe trots de Jensens waren op Robert, van wie de uitvaart in Spanje inmiddels heeft plaatsgevonden.
Verslechterde gezondheid
De laatste jaren baarde Robert, zoon van een Deense vader en een Nederlandse moeder, opzien door zich flink af te zetten tegen de maatschappij. Dat nam tijdens het coronavirus steeds extremere vormen aan. In zijn videopodcast De Jensen Show liet Robert naar eigen zeggen ‘een vrij geluid’ horen. In zijn laatste uitzending op 31 december liet Robert al doorschemeren dat het niet goed ging met zijn gezondheid en viel op dat hij flink vermagerd was. ‘Ik kan met recht zeggen dat dit een klotejaar voor mij was,’ vertelde Robert. ‘52 jaar. Nog nooit iets meegemaakt en nu kom je opeens een aantal obstakels tegen. Dat is heftig en brengt veel met zich mee,’ niet wetende dat hij bijna twee weken later zou overlijden.
Bijna inspirerend
‘Het is voor een buitenstaander misschien vreemd, maar ik heb rustig gereageerd op het overlijden van Robert,’ vertelt zijn oudste broer Daan Jensen aan Story. ‘Dat had Robert ook graag zo gewild. Als je kijkt hoe hij in het leven stond, haal je daar als broer veel kracht uit. Dat betekent niet dat het niet verdrietig is. Maar het is bijna inspirerend, hoe verdrietig het ook is. Robert heeft een mooi leven gehad en is altijd zijn passie achternagegaan. Hij heeft voluit geleefd.’
In Spanje overleden
Omdat Robert de laatste tijd in Spanje verbleef, kwam hij daar te overlijden. ‘De laatste keer dat ik Robert heb gesproken was een dag voor zijn overlijden, zondag 12 januari,’ zegt Daan tegen Story. ‘Ik belde hem op om te informeren naar zijn gezondheid. Robert was toen nog goed aanspreekbaar. We hebben het over van alles en nog wat gehad, maar zeker ook over hoe hij zich voelde. Hij voelde zich slecht, slap en zwak. Dat kon ik ook aan zijn stem horen. Om die reden is hij in Spanje naar een dokter gegaan. Hij werd doorverwezen naar het ziekenhuis, waar hij aan een hartstilstand is bezweken.’
Uitvaart in besloten kring
De zorgen om hem van zijn familie groeiden, waarop Frank besloot om maandag naar Spanje te vliegen. ‘Maar toen Frank landde, was Robert nét overleden,’ vervolgt Daan. ‘Hij was te laat... Ik ben afgelopen donderdag met onze 85-jarige vader naar Spanje gevlogen, om Roberts uitvaart mee te maken. Die vond in besloten kring plaats. Veel meer wil ik daarover niet vertellen, vanwege Roberts privacy. Dat had hij niet prettig gevonden.’
Niet echt iets nieuws toch?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 21:55 schreef potjecreme het volgende:
Interview met zijn oudste broer.
[..]
https://www.story.nl/show(...)obert-jensen~50906a8
Behalve dat de oudste broer zegt, dat Robert al was overleden, voordat Frank bij hem was. Maar in de post van Viv (#169) vlak daarboven staat dat Frank zei, dat hij erbij was, toen zijn broer overleed.quote:
Ja, met zijn publiek ook niet ondenkbaar.quote:Op woensdag 28 januari 2026 15:41 schreef DrDentz het volgende:
Er gaan wel veel complottheorien rond op internet over zijn dood, oa dat hij het niet zelf zou zijn in zijn laatste video.
quote:Op woensdag 28 januari 2026 15:41 schreef DrDentz het volgende:
Er gaan wel veel complottheorien rond op internet over zijn dood, oa dat hij het niet zelf zou zijn in zijn laatste video.
In een heelal met vele parallele universums, zal dit ongetwijfeld ergens het geval zijn. Helaas is dat niet dit universum anders was dit topic al lang en breed naar BNW of ONZ verplaatst, waar users kunnen ijlen over ‘the powers that be’ met ‘wapens om hartaanvallen op te wekken’ en ‘Rnma genocide’quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We hebben dan ook een selectie uitstekende mods op dit forum.
We hebben ook ontzettend verzuurde dwingelandjes als users, dat klopt.quote:Op woensdag 28 januari 2026 17:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In een heelal met vele parallele universums, zal dit ongetwijfeld ergens het geval zijn. Helaas is dat niet dit universum anders was dit topic al lang en breed naar BNW of ONZ verplaatst, waar users kunnen ijlen over ‘the powers that be’ met ‘wapens om hartaanvallen op te wekken’ en ‘Rnma genocide’
Opvallend inderdaadquote:Op woensdag 28 januari 2026 15:19 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Behalve dat de oudste broer zegt, dat Robert al was overleden, voordat Frank bij hem was. Maar in de post van Viv (#169) vlak daarboven staat dat Frank zei, dat hij erbij was, toen zijn broer overleed.
Dat is de normale stuiptrekking van wappies he: als het niet te bevatten is, verzinnen we er een waanzinnig verhaal over waardoor we niet geconfronteerd hoeven te worden met de waarheid.quote:Op woensdag 28 januari 2026 15:41 schreef DrDentz het volgende:
quote:Op donderdag 29 januari 2026 09:20 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat is de normale stuiptrekking van wappies he
En Kurt Cobain en Michael Jackson en John F. Kennedy juniorquote:Op donderdag 29 januari 2026 10:54 schreef OmniRocket het volgende:
Hij zit nu vast op een eiland met Elvis
Ik vind het vooral raar dat het topic al uit bijna 3 delen bestaat terwijl mensen die meer betekend hebben, of grotere gebeurtenissen soms amper 3 pagina’s hebben.quote:Op donderdag 29 januari 2026 09:22 schreef capricia het volgende:
Iedere keer als ik dit topic weer zie, denk ik 'Toch raar dat ie er niet meer is'.
we wachten op zijn verrijzenisquote:Op dinsdag 3 februari 2026 16:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik vind het vooral raar dat het topic al uit bijna 3 delen bestaat terwijl mensen die meer betekend hebben, of grotere gebeurtenissen soms amper 3 pagina’s hebben.
Voor de 30ers en 40ers van nu heeft hij veel betekendquote:Op dinsdag 3 februari 2026 16:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik vind het vooral raar dat het topic al uit bijna 3 delen bestaat terwijl mensen die meer betekend hebben, of grotere gebeurtenissen soms amper 3 pagina’s hebben.
Dat heb ik ook met onlangs overleden vrienden en kenissen van mij. Dan denk ik "ik moet die nog even bellen, o nee die is dood".quote:Op donderdag 29 januari 2026 09:22 schreef capricia het volgende:
Iedere keer als ik dit topic weer zie, denk ik 'Toch raar dat ie er niet meer is'.
Drie hele delen??????????quote:Op dinsdag 3 februari 2026 16:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hoe kan je hier nu een 24 uurs stream van maken? Die man heeft misschien in totaal1 uur leuke dingen gedaan. De rest is slecht en tenenkrommend.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 16:19 schreef Wereldgozer het volgende:
https://x.com/KICKEN/status/2018373731840614730
GENOT
@:de_kraam
Adriaantjeeeeeee!quote:Op dinsdag 3 februari 2026 16:19 schreef Wereldgozer het volgende:
https://x.com/KICKEN/status/2018373731840614730
GENOT
@:de_kraam
Ik ben 39. Heb eerder best wel lol om hem gehad.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:13 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Voor de 30ers en 40ers van nu heeft hij veel betekend
zo de fuck dat beeld rond 23:30 die man was echt doodziek!quote:
Ik denk dat hij ook wist dat hij ziek was.. Dat hij zegt "er is iets mooiers en dat is een reden om te blijven leven" en dan bijna tranen in zijn ogen..quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:11 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
zo de fuck dat beeld rond 23:30 die man was echt doodziek!![]()
Vanmorgen toevallig wat oude Jensen telefoonterreur en Bassie geluisterd, blijft toch geniale radio!
Al heb ik met Wappie Jensen niet zoveel/niets.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |