"Nee, ik heb het niet koud hoor jongens"quote:Op vrijdag 16 januari 2026 18:04 schreef LXIV het volgende:
Die andere militair is ook wel stoer met opgerolde mouwen in de winter op Groenland
Chasseurs Alpinsquote:Op vrijdag 16 januari 2026 18:01 schreef Momo het volgende:
De eerste militairen zijn in Groenland, de Franse baret is een hele fashionshow
quote:The chasseurs alpins (English: Alpine Hunters) are the elite (special operations-capable) mountain infantry forces unit of the French Army (Armée de terre). They are trained to combined arms operations in desert, mountainous, and urban terrains, as well as conduct counterinsurgency in the terrains they are trained on and support mountain search and rescue operations.
ik dacht eerst dat het een Bask wasquote:Op vrijdag 16 januari 2026 18:01 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nog steedsquote:Op vrijdag 16 januari 2026 17:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen vonden eerst die posts over jaren 30 Duitsland nog te ver gaan, maar ondertussen....
Sterker nog, daar zijn ze sinds februari '25 al mee bezig. Zo af en toe een hoogwaardigheidsbekleder die ze die kant op sturen, een consulaat geopend, een speciale gezant aangewezen, MAGA vloggers die ingevlogen worden.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:01 schreef sp3c het volgende:
niemand gaat om Groenland vechten
als Trump het wil hebbben dan zal hij de Groenlanders moeten overtuigen dat het leuker is om Amerikaan te zijn dan Groenlander
dat lijkt me een pittige klus
Je bent hier iets op het spoor.quote:
Nice daar hoorde ik ook al wat Fransen onderling over praten. Neusje van de zalm enzo.quote:
Ja, de EU moet op zijn rug gaan liggen, met de pootjes omhoog en Trump smeken onze Keizer te worden. Dat bedoel je toch? Want anders gaat Trump met atoombommen gooien?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:41 schreef LXIV het volgende:
Als het echt tot een treffen mocht komen is dat totale waanzin. Voor mij eigenlijk onvoorstelbaar. Wordt het een serieuze oorlog dan is de ondergang van het westen daarmee getekend en 20 jaar eerder dan anders het geval zou zijn.
Zowel de VS als de EU handelen onvoorstelbaar infantiel en kortzichtig hiermee.
Nee. Dat zeg ik nergens. Kun je alleen maar tegenargumenten vinden door mij dingen in de mond te leggen?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, de EU moet op zijn rug gaan liggen, met de pootjes omhoog en Trump smeken onze Keizer te worden. Dat bedoel je toch? Want anders gaat Trump met atoombommen gooien?
Ah. Dus wat doet de EU dat onvoorstelbaar infantiel en kortzichtig is?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Dat zeg ik nergens. Kun je alleen maar tegenargumenten vinden door mij dingen in de mond te leggen?
Op de eerste plaats is het een loos dreigement, die troepen. Want als het werkelijk op een conflict aankomt maakt de EU geen kans.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah. Dus wat doet de EU dat onvoorstelbaar infantiel en kortzichtig is?
Gruuuuuuuuuu Lan. Lelijke Frans.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:41 schreef nostra het volgende:
Grappig dat Groenland ook Groenland heet in het Frans.
Een serieuze oorlog zal er nooit komen maar Trump en zijn cronies willen maar al te graag van zijn Europese bondgenoten af, blijkbaar. Ik hoop dat hij krijgt wat hij wil, en blijkbaar de meeste Amerikanen ook, want iedereen behalve een democraat hier en daar houdt zich angstvallig stil.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:41 schreef LXIV het volgende:
Als het echt tot een treffen mocht komen is dat totale waanzin. Voor mij eigenlijk onvoorstelbaar. Wordt het een serieuze oorlog dan is de ondergang van het westen daarmee getekend en 20 jaar eerder dan anders het geval zou zijn.
Zowel de VS als de EU handelen onvoorstelbaar infantiel en kortzichtig hiermee.
Soms moet je gewoon wijzer zijn en afwachten. Het sop is de kool niet waard.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:23 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Een serieuze oorlog zal er nooit komen maar Trump en zijn cronies willen maar al te graag van zijn Europese bondgenoten af, blijkbaar. Ik hoop dat hij krijgt wat hij en blijkbaar de meeste Amerikanen willen, want iedereen behalve een democraat hier en daar houdt zich angstvallig stil.
Ik vind het ook ondenkbaar dat het tot een serieuze oorlog zou kunnen komen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:23 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Een serieuze oorlog zal er nooit komen maar Trump en zijn cronies willen maar al te graag van zijn Europese bondgenoten af, blijkbaar. Ik hoop dat hij krijgt wat hij wil, en blijkbaar de meeste Amerikanen ook, want iedereen behalve een democraat hier en daar houdt zich angstvallig stil.
Europa weet niet beter dan afwachten en vergaderen. Ik denk juist dat het tijd wordt dat het zorgt dat het kwa tech en defensie onafhankelijker wordt, en dat kan vast wel zonder dat je in oorlog komt met de VS.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Soms moet je gewoon wijzer zijn en afwachten. Het sop is de kool niet waard.
Half Europa heeft daar nu een paar militairen zitten. Wat denk je dat er gebeurd als er een omkomt door militaire inzet van de VS? Daar gaat zelfs Trump zich niet aan branden. Meesterzet van de EU ditquote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op de eerste plaats is het een loos dreigement, die troepen. Want als het werkelijk op een conflict aankomt maakt de EU geen kans.
Daarnaast ontbreekt het besef hoe catastrofaal zo’n conflict is. Dan zijn we onze positie voorgoed kwijt. En om wat? Zo’n conflict moet dus voorkomen worden ipv stoer doen met letterlijk een handjevol soldaten.
Ten derde is Groenland voor ons niet essentieel en dus geen conflict waard. Voor de VS ook niet, maar ik stel ook dat ze allebei infantiel en onverantwoord handelen.
Wat zou wijsheid zijn? Niks doen. Als Trump het toch pakt formeel protest aantekenen en het bij de volgende president terug vragen.
Als Trump zich nu niks van die 30 soldaten aantrekt en Groenland toch inneemt (niet uit te sluiten), wat is dan ons handelingsperspectief? Dan staan we dus mooi voor lul.
Dat jij dit niet inziet is ok. Maar dat de EU external service dit niet adviseert is dus kortzichtig
Lachen,quote:Op vrijdag 16 januari 2026 18:01 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je weet het bij Trump nooit. Hij heeft wel gekkere dingen gedaan, pak 6 januari bijvoorbeeld.(of moet ik nog 10 dingen noemen?)quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Half Europa heeft daar nu een paar militairen zitten. Wat denk je dat er gebeurd als er een omkomt door militaire inzet van de VS? Daar gaat zelfs Trump zich niet aan branden. Meesterzet van de EU dit
Ik vind het juist lachwekkend overkomen en het min of meer Trump zijn sentiment (voor hem) kracht bijzetten. De VS kan gerust doen wat het wil daar en het handjevol aantal militairen worden vriendelijk verzocht het eiland te verlaten, wat ze dan ook zullen doen, wat anders?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Half Europa heeft daar nu een paar militairen zitten. Wat denk je dat er gebeurd als er een omkomt door militaire inzet van de VS? Daar gaat zelfs Trump zich niet aan branden. Meesterzet van de EU dit
Precies. En dan staan we met onze stoere praatjes dus veel meer voor lulquote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:36 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik vind het juist lachwekkend overkomen en het min of meer Trump zijn sentiment (voor hem) kracht bijzetten. De VS kan gerust doen wat het wil daar en het handjevol aantal militairen worden vriendelijk verzocht het eiland te verlaten, wat ze dan ook zullen doen, wat anders?
quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je weet het bij Trump nooit. Hij heeft wel gekkere dingen gedaan, pak 6 januari bijvoorbeeld.(of moet ik nog 10 dingen noemen?)
En als hij het doet dan slaan we dus geen deuk in een pakje boter.
Wezenlijk anders dus dan de EfP in de Baltische staten. Want de NAVO zet daar wel een serieuze waarschuwing tegenover.
Geen meesterzet maar niet goed doordacht, infantiel en onverantwoordelijk. Zoals altijd met de EU. Alleen al dat zo iemand als Kallas zo'n functie kan krijgen geeft aan dat het een totaal onvolwassen instelling is.
Het is een verkennende missie voor een grotere troepen inzet.. dat is niet iets wat je doet met duizenden militairen, waarom is dat zo moeilijk om te begrijpen voor mensen?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:36 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik vind het juist lachwekkend overkomen en het min of meer Trump zijn sentiment (voor hem) kracht bijzetten. De VS kan gerust doen wat het wil daar en het handjevol aantal militairen worden vriendelijk verzocht het eiland te verlaten, wat ze dan ook zullen doen, wat anders?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |