abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219850721
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 18:04 schreef LXIV het volgende:
Die andere militair is ook wel stoer met opgerolde mouwen in de winter op Groenland
"Nee, ik heb het niet koud hoor jongens"
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 18:19:06 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219850736
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 18:01 schreef Momo het volgende:

De eerste militairen zijn in Groenland, de Franse baret is een hele fashionshow
Chasseurs Alpins

quote:
The chasseurs alpins (English: Alpine Hunters) are the elite (special operations-capable) mountain infantry forces unit of the French Army (Armée de terre). They are trained to combined arms operations in desert, mountainous, and urban terrains, as well as conduct counterinsurgency in the terrains they are trained on and support mountain search and rescue operations.
pi_219850771
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

ik dacht eerst dat het een Bask was
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Moderator vrijdag 16 januari 2026 @ 18:23:22 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219850772
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 17:29 schreef Momo het volgende:

[..]
Mensen vonden eerst die posts over jaren 30 Duitsland nog te ver gaan, maar ondertussen....
nog steeds
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 18:25:29 #180
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219850790
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:01 schreef sp3c het volgende:
niemand gaat om Groenland vechten

als Trump het wil hebbben dan zal hij de Groenlanders moeten overtuigen dat het leuker is om Amerikaan te zijn dan Groenlander

dat lijkt me een pittige klus _O-
Sterker nog, daar zijn ze sinds februari '25 al mee bezig. Zo af en toe een hoogwaardigheidsbekleder die ze die kant op sturen, een consulaat geopend, een speciale gezant aangewezen, MAGA vloggers die ingevlogen worden.
Conclusie tot dusver: Het wil nog niet echt vlotten. :D

quote:
88s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:22 schreef sp3c het volgende:
dat is meer een soort unie
Je bent hier iets op het spoor. :7
  vrijdag 16 januari 2026 @ 18:55:47 #181
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219851120
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 18:19 schreef AchJa het volgende:

[..]
Chasseurs Alpins
[..]

Nice daar hoorde ik ook al wat Fransen onderling over praten. Neusje van de zalm enzo.

En de Fransen en de Denen werken soepel samen:
twitter

[ Bericht 2% gewijzigd door Perrin op 16-01-2026 19:25:33 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 16 januari 2026 @ 19:36:01 #182
38496 Perrin
pi_219851600
twitter
  vrijdag 16 januari 2026 @ 19:38:12 #183
38496 Perrin
pi_219851637
Gezellige boel.

twitter
pi_219851679
Grappig dat Groenland ook Groenland heet in het Frans.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 19:41:36 #185
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219851689
Als het echt tot een treffen mocht komen is dat totale waanzin. Voor mij eigenlijk onvoorstelbaar. Wordt het een serieuze oorlog dan is de ondergang van het westen daarmee getekend en 20 jaar eerder dan anders het geval zou zijn.

Zowel de VS als de EU handelen onvoorstelbaar infantiel en kortzichtig hiermee.
The End Times are wild
pi_219851996
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 19:41 schreef LXIV het volgende:
Als het echt tot een treffen mocht komen is dat totale waanzin. Voor mij eigenlijk onvoorstelbaar. Wordt het een serieuze oorlog dan is de ondergang van het westen daarmee getekend en 20 jaar eerder dan anders het geval zou zijn.

Ja, de EU moet op zijn rug gaan liggen, met de pootjes omhoog en Trump smeken onze Keizer te worden. Dat bedoel je toch? Want anders gaat Trump met atoombommen gooien?
  vrijdag 16 januari 2026 @ 20:00:39 #187
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219852035
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 19:58 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, de EU moet op zijn rug gaan liggen, met de pootjes omhoog en Trump smeken onze Keizer te worden. Dat bedoel je toch? Want anders gaat Trump met atoombommen gooien?
Nee. Dat zeg ik nergens. Kun je alleen maar tegenargumenten vinden door mij dingen in de mond te leggen?
The End Times are wild
pi_219852052
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 20:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee. Dat zeg ik nergens. Kun je alleen maar tegenargumenten vinden door mij dingen in de mond te leggen?
Ah. Dus wat doet de EU dat onvoorstelbaar infantiel en kortzichtig is?
  vrijdag 16 januari 2026 @ 20:08:21 #189
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219852123
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 20:01 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah. Dus wat doet de EU dat onvoorstelbaar infantiel en kortzichtig is?
Op de eerste plaats is het een loos dreigement, die troepen. Want als het werkelijk op een conflict aankomt maakt de EU geen kans.
Daarnaast ontbreekt het besef hoe catastrofaal zo’n conflict is. Dan zijn we onze positie voorgoed kwijt. En om wat? Zo’n conflict moet dus voorkomen worden ipv stoer doen met letterlijk een handjevol soldaten.
Ten derde is Groenland voor ons niet essentieel en dus geen conflict waard. Voor de VS ook niet, maar ik stel ook dat ze allebei infantiel en onverantwoord handelen.

Wat zou wijsheid zijn? Niks doen. Als Trump het toch pakt formeel protest aantekenen en het bij de volgende president terug vragen.

Als Trump zich nu niks van die 30 soldaten aantrekt en Groenland toch inneemt (niet uit te sluiten), wat is dan ons handelingsperspectief? Dan staan we dus mooi voor lul.

Dat jij dit niet inziet is ok. Maar dat de EU external service dit niet adviseert is dus kortzichtig
The End Times are wild
pi_219852213
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 19:41 schreef nostra het volgende:
Grappig dat Groenland ook Groenland heet in het Frans.
Gruuuuuuuuuu Lan. Lelijke Frans.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219852288
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 19:41 schreef LXIV het volgende:

Een serieuze oorlog zal er nooit komen maar Trump en zijn cronies willen maar al te graag van zijn Europese bondgenoten af, blijkbaar. Ik hoop dat hij krijgt wat hij wil, en blijkbaar de meeste Amerikanen ook, want iedereen behalve een democraat hier en daar houdt zich angstvallig stil.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 20:24:05 #192
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219852298
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 20:23 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Een serieuze oorlog zal er nooit komen maar Trump en zijn cronies willen maar al te graag van zijn Europese bondgenoten af, blijkbaar. Ik hoop dat hij krijgt wat hij en blijkbaar de meeste Amerikanen willen, want iedereen behalve een democraat hier en daar houdt zich angstvallig stil.
Soms moet je gewoon wijzer zijn en afwachten. Het sop is de kool niet waard.
The End Times are wild
  vrijdag 16 januari 2026 @ 20:26:05 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219852311
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 20:23 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Een serieuze oorlog zal er nooit komen maar Trump en zijn cronies willen maar al te graag van zijn Europese bondgenoten af, blijkbaar. Ik hoop dat hij krijgt wat hij wil, en blijkbaar de meeste Amerikanen ook, want iedereen behalve een democraat hier en daar houdt zich angstvallig stil.
Ik vind het ook ondenkbaar dat het tot een serieuze oorlog zou kunnen komen.

Van de andere kant heb ik al genoeg meegemaakt in mijn leven dat het ondenkbare gewoon kan geboren.
The End Times are wild
pi_219852343
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 20:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
Soms moet je gewoon wijzer zijn en afwachten. Het sop is de kool niet waard.
Europa weet niet beter dan afwachten en vergaderen. Ik denk juist dat het tijd wordt dat het zorgt dat het kwa tech en defensie onafhankelijker wordt, en dat kan vast wel zonder dat je in oorlog komt met de VS.
pi_219852360
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 20:08 schreef LXIV het volgende:

[..]
Op de eerste plaats is het een loos dreigement, die troepen. Want als het werkelijk op een conflict aankomt maakt de EU geen kans.
Daarnaast ontbreekt het besef hoe catastrofaal zo’n conflict is. Dan zijn we onze positie voorgoed kwijt. En om wat? Zo’n conflict moet dus voorkomen worden ipv stoer doen met letterlijk een handjevol soldaten.
Ten derde is Groenland voor ons niet essentieel en dus geen conflict waard. Voor de VS ook niet, maar ik stel ook dat ze allebei infantiel en onverantwoord handelen.

Wat zou wijsheid zijn? Niks doen. Als Trump het toch pakt formeel protest aantekenen en het bij de volgende president terug vragen.

Als Trump zich nu niks van die 30 soldaten aantrekt en Groenland toch inneemt (niet uit te sluiten), wat is dan ons handelingsperspectief? Dan staan we dus mooi voor lul.

Dat jij dit niet inziet is ok. Maar dat de EU external service dit niet adviseert is dus kortzichtig
Half Europa heeft daar nu een paar militairen zitten. Wat denk je dat er gebeurd als er een omkomt door militaire inzet van de VS? Daar gaat zelfs Trump zich niet aan branden. Meesterzet van de EU dit
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_219852375
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Lachen, :')
Volgende week huilen. :')
  vrijdag 16 januari 2026 @ 20:34:57 #197
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219852401
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 20:30 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Half Europa heeft daar nu een paar militairen zitten. Wat denk je dat er gebeurd als er een omkomt door militaire inzet van de VS? Daar gaat zelfs Trump zich niet aan branden. Meesterzet van de EU dit
Je weet het bij Trump nooit. Hij heeft wel gekkere dingen gedaan, pak 6 januari bijvoorbeeld.(of moet ik nog 10 dingen noemen?)
En als hij het doet dan slaan we dus geen deuk in een pakje boter.

Wezenlijk anders dus dan de EfP in de Baltische staten. Want de NAVO zet daar wel een serieuze waarschuwing tegenover.

Geen meesterzet maar niet goed doordacht, infantiel en onverantwoordelijk. Zoals altijd met de EU. Alleen al dat zo iemand als Kallas zo'n functie kan krijgen geeft aan dat het een totaal onvolwassen instelling is.
The End Times are wild
pi_219852413
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 20:30 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ik vind het juist lachwekkend overkomen en het min of meer Trump zijn sentiment (voor hem) kracht bijzetten. De VS kan gerust doen wat het wil daar en het handjevol aantal militairen worden vriendelijk verzocht het eiland te verlaten, wat ze dan ook zullen doen, wat anders?
  vrijdag 16 januari 2026 @ 20:38:20 #199
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219852422
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 20:36 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ik vind het juist lachwekkend overkomen en het min of meer Trump zijn sentiment (voor hem) kracht bijzetten. De VS kan gerust doen wat het wil daar en het handjevol aantal militairen worden vriendelijk verzocht het eiland te verlaten, wat ze dan ook zullen doen, wat anders?
Precies. En dan staan we met onze stoere praatjes dus veel meer voor lul
The End Times are wild
pi_219852431
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 20:34 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je weet het bij Trump nooit. Hij heeft wel gekkere dingen gedaan, pak 6 januari bijvoorbeeld.(of moet ik nog 10 dingen noemen?)
En als hij het doet dan slaan we dus geen deuk in een pakje boter.

Wezenlijk anders dus dan de EfP in de Baltische staten. Want de NAVO zet daar wel een serieuze waarschuwing tegenover.

Geen meesterzet maar niet goed doordacht, infantiel en onverantwoordelijk. Zoals altijd met de EU. Alleen al dat zo iemand als Kallas zo'n functie kan krijgen geeft aan dat het een totaal onvolwassen instelling is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 20:36 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Het is een verkennende missie voor een grotere troepen inzet.. dat is niet iets wat je doet met duizenden militairen, waarom is dat zo moeilijk om te begrijpen voor mensen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')