Ik zie niet wat voor "moois" hij voor ons in de aanbieding heeft.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Who cares? Trump niet. Zodra wij ze uitverkopen, weet Trump ze wel een rad voor de ogen te draaien en anders zet ie ze uit naar El Salvador.
Beantwoord deze vragen eens eerlijk:quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie niet wat voor "moois" hij voor ons in de aanbieding heeft.
Dit is je standaard, en vervelende ge-doom.
Geen idee, denk het vooralsnog niet, nee, want dat probeert hij al tijden, we luisteren niet, ja, ad infinitum, gepasseerd station, want trump heeft z'n eigen economie al vergalt, en daar krijgen we tzt al dan niet een klap van mee.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Beantwoord deze vragen eens eerlijk:
• Denk jij dat Trump terug gaat krabbelen?
• Denk je dat we met de VS oorlog gaan voeren?
• Denk je niet dat Trump, zonder veel terughoudendheid, ons gaat proberen te chanteren om ons wat betreft Groenland op de knieën te dwingen?
• Denk je dat wij in Europa bereid zijn die druk, die pijn te weerstaan? En zo ja, hoe lang?
• Wat voor electorale gevolgen denk je dat het gaat hebben als Europese bedrijven en de Europese bevolking voor langere tijd o.a. economische pijn moeten lijden om dit issue?
Een oplossingsrichting is.quote:ALLES IS KUT, WEEEEEEEE WEEEEEEE WEEEEEEEE![]()
Ik heb het niet over oplossingsrichtingen gehad, ik doe enkel een poging enig realisme te injecteren bij lui die zich moedwillig wentelen in wensdenken.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Geen idee, denk het vooralsnog niet, nee, want dat probeert hij al tijden, we luisteren niet, ja, ad infinitum, gepasseerd station, want trump heeft z'n eigen economie al vergalt, en daar krijgen we tzt al dan niet een klap van mee.
Maar leg, nog een keer, uit hoe:
[..]
Een oplossingsrichting is.
"Schuld" van Biden natuurlijkquote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Post hoc ergo propter hoc redenatie. Er kunnen (en zullen) dozijnen redenen hiervoor zijn die niks te maken hebben met het opblazen van vissersbootjes in de Caraibische zee.
De zogenaamde absolute warriors of freedom of speech....quote:Op vrijdag 16 januari 2026 04:35 schreef Kijkertje het volgende:
Dit soort maffiapraktijken ook![]()
[ afbeelding ]
Als je een realistische analyse wilt dan hoef je alleen maar naar de geschiedenis te kijken. Europa heeft met Hitler ook geprobeerd een conflict uit te stellen door land af te staan. Hitler mocht, het tegenwoordige, Tsjechië hebben zolang die daarna maar stopte met zijn expansiedrift. De gevolgen daarvan vieren/herdenken we nog steeds elk jaar.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb het niet over oplossingsrichtingen gehad, ik doe enkel een poging enig realisme te injecteren bij lui die zich moedwillig wentelen in wensdenken.
Met wensdenken gaan we namelijk écht niet verder komen. Met een volwassen, eerlijke analyse van de situatie wel. Wanneer je niet eens eerlijk naar de situatie durft te kijken, blijf je verrast worden.
Dan wel eerst ons goud terug.quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:41 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Is de EU niet de eigenaar van een flink deel van de schuldpapieren van de VS? Allemaal dumpen en die dollar helemaal om zeep helpen? Gaat de EU ook pijn doen, maar dan hebben ze best een uitdaging in de VS.
Ook zijn er dacht ik te horen 600 politieagenten en 6000 ICE-agenten in die regio.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 04:58 schreef Kijkertje het volgende:
En dat er in blauwe staten geen enkel probleem zou zijn met het optreden ICE-/immigratieagenten is bullshit.
Draadje:
[ afbeelding ]
Grootschalige protestinitiatieven zie je daar idd niet maar wel degelijk kleinschalige (Rachel Maddow maakt daar wekelijks melding van bij MSNOW). Blijkbaar heeft de bevolking daar minder moeite met dit soort walgelijke praktijken of mss meer moeite met dat uiten zonder steun van de overheid van de staat.
En nogmaals: politici in sanctuary states werken wel degelijk samen met ICE maar er zijn wel verschillen in opvattingen hoe daar in de praktijk mee om te gaan en wat redenen zijn voor uitzetting. Kortom meer oog voor de humaniteit van beleid afhankelijk van de situatie. Niet willekeurig oppakken maar persoonsgericht en met arrestatiebevel na onderzoek. Maar daar moet moeite en werk ingestoken worden en dat is geen MAGA-kwaliteit. Die zjn meer van de botte bijl met propagandafilmpjes waar het immigrantenhaatvolk op geilt.
100%quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:33 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Als je een realistische analyse wilt dan hoef je alleen maar naar de geschiedenis te kijken. Europa heeft met Hitler ook geprobeerd een conflict uit te stellen door land af te staan. Hitler mocht, het tegenwoordige, Tsjechië hebben zolang die daarna maar stopte met zijn expansiedrift. De gevolgen daarvan vieren/herdenken we nog steeds elk jaar.
Mocht Trump Groenland militair annexeren dan moet zowel het electoraat als de Europese bedrijven beseffen dat de 'gouden tijden' klaar zijn. Laten we dat toe, dan stellen we hooguit het conflict uit, maar voorkomen doen we niet want ze willen alleen maar meer en meer. Je kan niet business as usual zijn met een land dat te pas en te onpas land en grondstoffen van je afpakt omdat je als bedrijf wel de winst lekker hoog wilt houden en als consument natuurlijk de nieuwste Iphone moet kopen.
Jij klinkt als een echte Antifa, respect.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:18 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik sprak afgelopen Oktober een Amerikaan die net in NL woont over de situatie daar en hij was er toen al van overtuigd dat Trump in de aanloop naar de midterms 2026 zo over de schreef gaat dat hij de noodtoestand gaat uitroepen om zodoende de midterms te cancelen...uit "veiligheidsoverwegingen".
We zitten hier nu live naar te kijken...
Daar is een woord voor...begint met een "F" en je mag het overal zeggen, behalve hier...
Ik vraag me af, wanneer somiige eigenaars van sommige Nederlandse weblogs eindelijk eens gaan toegeven dat ze ernaast zaten en eigenlijk hardop mee aan het doen waren zo'n normalisering te realiseren.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:27 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja hallo, nu gaan er kittens dood ofzo.
Het is bedroevend dat je op dit forum niet daadwerkelijk kunt bespreken wat er daar aan de hand is en met kunst en vliegwerk maar moet hopen dat jouw bewoording goed genoeg is.
Iedereen met een normaal werkend stel hersens is Antifaquote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:39 schreef Vis1980 het volgende:
.
[..]
Jij klinkt als een echte Antifa, respect.
Het is werkelijk 'de kleren van de keizer' in real life, de rest maar net doen alsof ie ze aan heeft. Wel even een shout out naar die keizer uit dat sprookje, had hij zelf al sneller door dat de bevolking er niet intrapte. Die inzicht heeft Trump niet, alles draait alleen maar om hem.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Hij heeft toch ook al een purple heart gekregen waar hij heel blij mee was? Het gaat bij Trump om het hebben, niet om het verdienen.
En dit is de overtreffende trap van belachelijk.
Ik denk dat hij de enige in de hele wereld is die dit niet inziet.
Wat is het alternatief?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:44 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Iedereen met een normaal werkend stel hersens is Antifa
Ja die drempel is al zo vaak voorbij gekomen. 6 januari zou normaal gesproken al een drempel zijn, of hoe hij omging met corona. Of dat ie documenten thuis had liggen en er mensen naar liet kijken voor geld. Of hoe hij iedereen die hem niet leuk vindt als terrorist neerzet. Of dat hij genoemd wordt in een belangrijk document over sex met minderjarigen en op een positie zit waar hij diezelfde info met man en macht probeert tegen te houden.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:50 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vraag mij echt af of een eventuele order van Trump om Groenland gewapende hand over te nemen uitgevoerd zou worden. Schieten op Europeanen is een behoorlijk drempel.
Ik ben het zelden eens met Mart de Kruijf maar EU troepen daar NU stationeren kan als een struikeldraai werken in mentaal opzicht. Ik denk dat dat ook zo is.
nooit.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vraag me af, wanneer somiige eigenaars van sommige Nederlandse weblogs eindelijk eens gaan toegeven dat ze ernaast zaten en eigenlijk hardop mee aan het doen waren zo'n normalisering te realiseren.
Voor veel mensen voelt ongelijk krijgen niet als leren, maar als verliezen wie ze zijn. Het is niet 'Ik zat fout, helaas', maar 'Ze zeggen dat ik fout ben'.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 13:02 schreef koemleit het volgende:
[..]
nooit.
Toegeven dat je er naast zat, en andere dus al jaaaaaren gelijk hadden en jij het niet zag, is voor veel mensen erger dan wat er in de wereld gebeurd.
Mensen met een wat kleiner ego, en enigsinsz verdiept in de materie hebben allang toegegeven dat ze er naast zaten. Die hoefden niet te wachten tot ICE door de straten marcheerde.
Het congress kan begrotingen voor Groenland uitkopen en/of miltaire bezetting verbieden.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Who cares? Trump niet. Zodra wij ze uitverkopen, weet Trump ze wel een rad voor de ogen te draaien en anders zet ie ze uit naar El Salvador.
quote:In a CNN poll released Thursday, 75 percent of those surveyed oppose the U.S. “attempting to take control of Greenland,” including 52 percent who strongly reject the idea. Just one in four respondents said they support efforts to acquire the semi-autonomous Danish territory
Man, man, wat een land is het soms toch ook. Obsessie met wapens, waardoor iedereen aan de wapens moet, anders voel je je machteloos. Gisteren nog een Amerikaanse MAGA die stelde dat Europa vreselijk om in te wonen was, 'omdat je daar geen wapen mag dragen'. Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik er een nodig had, blijkbaar zijn er dus mensen die zich niet meer kunnen voorstellen hoe mensen het zonder vuurwapen doen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:42 schreef xpompompomx het volgende:
De Black Panthers zijn ook weer terug:
[ afbeelding ]
Ik vind Nederland geweldig om in te wonen...oa omdat je daar geen wapen mag dragen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 13:33 schreef Vis1980 het volgende:
Gisteren nog een Amerikaanse MAGA die stelde dat Europa vreselijk om in te wonen was, 'omdat je daar geen wapen mag dragen'.
quote:“We’ve run over 1,000 simulations. It can cost around $3 a meal for a piece of chicken, a piece of broccoli, you know, a corn tortilla and one other thing. So there is a way to do this that actually will save the average American consumer money.”
Rollins also claimed that food prices were decreasing, saying, “The cost of groceries are actually coming down,” before adding: “There was a little blip at the end of the year because it’s the holiday, and a lot of people are spending a lot more money at the grocery store. But the actual overall numbers are coming down, from eggs, to chicken, to pork, to milk, to broccoli.”
Data from the consumer price index, as referenced by McShane, showed that food prices kept rising in December, increasing by 0.7%, the biggest month-to-month jump since October 2022. Prices for produce rose 0.5%, coffee increased by 1.9%, and beef went up 1% over the month and 16.4% compared with a year earlier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |