abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219854670
Yes! Natuurlijk joh.

https://www.washingtonpos(...)minal-investigation/
En
https://www.nu.nl/buitenl(...)tegenwerken-ice.html

Volgens bronnen onderzoekt Justitie of Walz en Frey zich schuldig hebben gemaakt aan een samenzwering om federale immigratieagenten te belemmeren. Het onderzoek volgt op felle kritiek van beide bestuurders op de inzet van duizenden ICE-agenten en grensbewakers in en rond Minneapolis.
De regering-Trump stuurde de afgelopen weken bijna drieduizend federale agenten naar Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid omschrijft het als de "grootste operatie ooit". Aanleiding voor de inzet waren grootschalige protesten na de dood van de 37-jarige Renee Good, die vorige week in Minneapolis werd doodgeschoten door een ICE-agent.
Volgens de regering handelde de agent uit zelfverdediging, omdat Good met haar auto op hem zou zijn ingereden. Maar op videobeelden lijkt te zien dat de vrouw weg probeerde te rijden. De autoriteiten in Minnesota noemden het optreden van de agent daarom ongerechtvaardigd en kondigden een eigen onderzoek aan.
Burgemeester Frey reageerde eerder woedend op de dood van Good en riep ICE op om de stad te verlaten. "Dit was een agent die zijn macht roekeloos gebruikte en dat resulteerde erin dat iemand werd gedood". Frey wil dat ICE vertrekt. "Get the fuck out of Minneapolis", zei hij zichtbaar geëmotioneerd.
Het ministerie van Justitie heeft nog niet gereageerd op het nieuws. De democratische gouverneur Walz was bij de presidentsverkiezingen van 2024 de running mate van Kamala Harris.
pi_219854722
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 02:24 schreef AnneX het volgende:
Yes! Natuurlijk joh.

https://www.washingtonpos(...)minal-investigation/
En
https://www.nu.nl/buitenl(...)tegenwerken-ice.html

Volgens bronnen onderzoekt Justitie of Walz en Frey zich schuldig hebben gemaakt aan een samenzwering om federale immigratieagenten te belemmeren. Het onderzoek volgt op felle kritiek van beide bestuurders op de inzet van duizenden ICE-agenten en grensbewakers in en rond Minneapolis.
De regering-Trump stuurde de afgelopen weken bijna drieduizend federale agenten naar Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid omschrijft het als de "grootste operatie ooit". Aanleiding voor de inzet waren grootschalige protesten na de dood van de 37-jarige Renee Good, die vorige week in Minneapolis werd doodgeschoten door een ICE-agent.
Volgens de regering handelde de agent uit zelfverdediging, omdat Good met haar auto op hem zou zijn ingereden. Maar op videobeelden lijkt te zien dat de vrouw weg probeerde te rijden. De autoriteiten in Minnesota noemden het optreden van de agent daarom ongerechtvaardigd en kondigden een eigen onderzoek aan.
Burgemeester Frey reageerde eerder woedend op de dood van Good en riep ICE op om de stad te verlaten. "Dit was een agent die zijn macht roekeloos gebruikte en dat resulteerde erin dat iemand werd gedood". Frey wil dat ICE vertrekt. "Get the fuck out of Minneapolis", zei hij zichtbaar geëmotioneerd.
Het ministerie van Justitie heeft nog niet gereageerd op het nieuws. De democratische gouverneur Walz was bij de presidentsverkiezingen van 2024 de running mate van Kamala Harris.
Ja natuurlijk gaan ze dat doen. In California en Illinois lukte het niet. In Minnesota wel onder aanmoediging van Stephen Miller. Dit is dé uitgelezen kans om de Insurrection Act te gebruiken dus gooien ze nog wat olie op het vuur zodat mensen nog bozer worden.

quote:
“To all ICE officers,” Miller declared on Fox News this week, “you have federal immunity in the conduct of your duties.”

“It creates a kind of permission structure,” Dallek says. “I think the leaders of the Trump administration have told ICE and Border Patrol to take off the gloves, to be very aggressive. Now we are seeing the results of that message on the streets of American cities.”

Trump’s latest threat has long been building. Though the federal courts recently thwarted some of his extended deployments of National Guard troops, he has made clear repeatedly that he may further attempt to use the American military against Americans.

“We have an Insurrection Act for a reason,” he told reporters in the Oval Office last fall. “If people were being killed and courts were holding us up, or governors or mayors were holding us up, sure, I’d do that.”

Bron
Rechters moeten ook niet dwars gaan dwarsliggen dus. Ook een reden om in te grijpen blijkbaar.

Bekijk deze YouTube-video
Trump Says He’d Invoke Insurrection Act if ‘People Were Being Killed’ | WSJ News

Hoorde bij MSNOW dat Walz en Frey al dagen continu bezig zijn te proberen de gemoederen te sussen om het niet uit de hand te laten lopen. Die komen nauwelijks meer aan slaap toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 17-01-2026 03:09:07 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_219854756
Intussen viert de corruptie hoogtij.

Trump Sets Fraudster Free From Prison for a Second Time

The president issued a raft of clemency grants this week, including pardoning a woman he had given relief to once before and a man whose daughter had donated millions to a Trump super PAC.

'But what about the Somalis!'

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 17-01-2026 04:54:09 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_219854849
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 januari 2026 @ 09:30:33 #230
862 Arcee
Look closer
pi_219855454
quote:
Tim Walz onderzocht om ICE-kritiek

Het Amerikaanse ministerie van
Justitie begint een strafrechtelijk
onderzoek naar de Democratische
gouverneur van Minnesota Tim Walz.Ook
burgemeester Jacob Frey van Minneapolis
wordt gedagvaard,melden ingewijden aan
Amerikaanse media.

De politici zouden immigratiedienst ICE
hebben tegengewerkt.Het gaat dan om
bepaalde opmerkingen van de twee.Ze
waren kritisch over de komst en de
acties van duizenden immigratieagenten.

De situatie in de VS is gespannen nadat
een vrouw van 37 door een agent van ICE
werd doodgeschoten.Dat gebeurde toen ze
probeerde weg te rijden bij de agenten.
Dat leidde tot ophef en protesten.
Jeetje, ze hebben bepaalde opmerkingen gemaakt. Klinkt ernstig. :@
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_219855478
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 09:30 schreef Arcee het volgende:

[..]
Jeetje, ze hebben bepaalde opmerkingen gemaakt. Klinkt ernstig. :@
Idd vrijheids van meningsuiting met opmerkingen tegen een autocratisch bestuur dat is tegen het zere been van deze mannetjes en moet zo snel mogelijk de kop ingedrukt worden.
pi_219855488
De VS verandert steeds meer richting een model wat je wellicht met Turkije kan vergelijken. Waarin de democratie op papier nog bestaat, maar waar de oppositie het onmogelijk wordt gemaakt en het justitiële apparaat wordt ingezet om criticasters de mond te snoeren.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 09:45:39 #233
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219855532
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 09:39 schreef Breekfast het volgende:
De VS verandert steeds meer richting een model wat je wellicht met Turkije kan vergelijken. Waarin de democratie op papier nog bestaat, maar waar de oppositie het onmogelijk wordt gemaakt en het justitiële apparaat wordt ingezet om criticasters de mond te snoeren.
In feite ook wat je in Rusland hebt, of China. Autocratie met een dun laagje om de allerdomsten voor de gek te houden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 17 januari 2026 @ 10:16:13 #234
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219855707
Ik hoop eigenlijk wel dat Nederland in het geheim bezig is ons goud weg te halen uit de VS. Dat ligt daar niet veilig. Trump dreigt nu met heffingen mbt Groenland, maar de volgende stap lijkt me dat hij gaat dreigen om het opgeslagen goud van zijn 'vijanden' te confisqueren.

Laten we het in ieder geval voor zijn, lijkt me.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_219855819
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:16 schreef livelink het volgende:
Ik hoop eigenlijk wel dat Nederland in het geheim bezig is ons goud weg te halen uit de VS. Dat ligt daar niet veilig. Trump dreigt nu met heffingen mbt Groenland, maar de volgende stap lijkt me dat hij gaat dreigen om het opgeslagen goud van zijn 'vijanden' te confisqueren.

En Amerikaanse bonds afbouwen natuurlijk (die zijn ook niet meer zo stabiel als ze waren), waardoor de hele wereld de dollar hoog houdt en de Amerikanen zo'n beetje ongelimiteerde schuld kan laten opbouwen.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 17 januari 2026 @ 10:36:45 #236
38496 Perrin
pi_219855825
quote:

Onze overheid en proactief handelen? :wtf:
  zaterdag 17 januari 2026 @ 10:38:15 #237
38496 Perrin
pi_219855832
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:34 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
En Amerikaanse bonds afbouwen natuurlijk (die zijn ook niet meer zo stabiel als ze waren), waardoor de hele wereld de dollar hoog houdt en de Amerikanen zo'n beetje ongelimiteerde schuld kan laten opbouwen.
Trump geeft die dollars uit nu ze nog wat waard zijn.
https://www.us-debt-clock.com/

[ Bericht 8% gewijzigd door Perrin op 17-01-2026 10:45:27 ]
  zaterdag 17 januari 2026 @ 10:39:42 #238
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219855836
quote:

[..]
Ja, als de VS Groenland aanvalt hoef je helemaal geen fysieke oorlog te voeren, denk ik. Dreigen met het massaal verkopen van de obligaties zal al een pittig drukmiddel zijn. Natuurlijk heeft dat ook effect op de wereldwijde economie, maar dat heeft een oorlog ook.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_219855873
quote:

Geen idee hoe zoiets werkt. Maar stop maar lekker in CH ja.
pi_219855896
quote:

[..]
Ik zag op youtube een short video van iemand die dat voorstelde en dat economie van Amerika helemaal in elkaar dondert.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 17 januari 2026 @ 11:39:58 #242
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219856068
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 09:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Idd vrijheids van meningsuiting met opmerkingen tegen een autocratisch bestuur dat is tegen het zere been van deze mannetjes en moet zo snel mogelijk de kop ingedrukt worden.
Vreemd, ik heb mij laten vertellen dat Musk en Trump het hoogtepunt zijn van vrijheid van meningsuiting.

Dat men voor Trump gaat is één, maar waarom men altijd zo makkelijk voorgelogen wordt, terwijl je zelf gewoon Trump kunt volgen en kunt zien dat ie van alles probeert om mensen monddoood, vijand van het volk of simpelweg op te pakken voor een andere mening. Op fucking persoonlijke titel. Musk ook, die is nu lekker aan het snijden in comments op X, en zijn aanhang maar hard roepen dat ie VVMU zo goed bewaakt.

Dus vrijheid van meningsuiting is zeggen wat je wil, en dan mogen een of twee man op persoonlijke titel schrappen en oppakken wat ze willen.... en dan is dat zogenaamd freedom of speech.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 17 januari 2026 @ 11:42:26 #243
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219856075
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:53 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik zag op youtube een short video van iemand die dat voorstelde en dat economie van Amerika helemaal in elkaar dondert.
En meneer denkt dan lekker verder te gaan met cryptocurrentie, dat gaat echt een hoop ellende veroorzaken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 17 januari 2026 @ 11:48:01 #244
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_219856099
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:39 schreef livelink het volgende:

[..]
Ja, als de VS Groenland aanvalt hoef je helemaal geen fysieke oorlog te voeren, denk ik. Dreigen met het massaal verkopen van de obligaties zal al een pittig drukmiddel zijn. Natuurlijk heeft dat ook effect op de wereldwijde economie, maar dat heeft een oorlog ook.
Er zitten ook nog vele tienduizenden Amerikaanse militairen in Europa die gegijzeld kunnen worden op hun bases
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 11:54:18 #245
38496 Perrin
pi_219856150
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 11:48 schreef Szura het volgende:

[..]
Er zitten ook nog vele tienduizenden Amerikaanse militairen in Europa die gegijzeld kunnen worden op hun bases
Dat is wel een vrij efficiënte manier om daadwerkelijk in een gewapend conflict met de VS verzeild te raken.
pi_219856361
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 11:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat is wel een vrij efficiënte manier om daadwerkelijk in een gewapend conflict met de VS verzeild te raken.
Als de VS Groenland zouden aanvallen zit je toch al lang en breed in een gewapend conflict me ze?
  zaterdag 17 januari 2026 @ 12:35:36 #247
38496 Perrin
pi_219856370
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 12:34 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als de VS Groenland zouden aanvallen zit je toch al lang en breed in een gewapend conflict me ze?
Ging het hier niet om dingen waarmee we konden dreigen?
  zaterdag 17 januari 2026 @ 12:35:53 #248
38496 Perrin
pi_219856373
twitter
pi_219856510
quote:
9s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 12:35 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Er komt een heuse oorlog over Groenland? Toe maar! En tegen wie gaan de Amerikanen dan precies vechten?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 17 januari 2026 @ 12:54:37 #250
38496 Perrin
pi_219856544
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 12:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er komt een heuse oorlog over Groenland? Toe maar! En tegen wie gaan de Amerikanen dan precies vechten?
Hoi lieverd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')