Sowieso, mensen ontmoeten elkaar nog steeds. Alleen heb je tegenwoordig meer mogelijkheden om afspraken met grote groepen te maken.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet echt mijn ding, het is allemaal zo onpersoonlijk. Maar goed, ik zal wel van de ouwe stempel zijn.
Ieder dorp in Nederland heeft idd wel een jaarlijks feest. Dus ieder weekend kun je wel ergens terecht.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij staat juist het Westland en alles boven Amsterdam redelijk bekend om de dorpsfeesten.
Maar wel op tijd dicht voor de zondagsrust?quote:
Ja inderdaad, je kan tegenwoordig met Discord gewoon een groepsgesprek hebben met mensen uit alle delen van de wereld. Maar ik vind het toch anders dan mensen gewoon ontmoeten, face to face.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso, mensen ontmoeten elkaar nog steeds. Alleen heb je tegenwoordig meer mogelijkheden om afspraken met grote groepen te maken.
Bij ons was het legaal toen je 16 was, nu moet je 18 zijn, zou dat ook invloed hebbben?quote:Op maandag 12 januari 2026 21:11 schreef Straatcommando. het volgende:
In veel grotere steden is de sfeer ook enorm veranderd. Combineer dat met torenhoge prijzen en mensen haken af
Als ie het zelf maar opruimt!quote:Op maandag 12 januari 2026 21:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Met die vieze praatjes van ze.
[ afbeelding ]
Maar je kunt ook via Discord/Facebook/Whatsapp makkelijk met die mensen een afspraak maken om ergens bij iemand thuis of bij een of ander event te ontmoeten. Die functie is gewoon overgenomen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja inderdaad, je kan tegenwoordig met Discord gewoon een groepsgesprek hebben met mensen uit alle delen van de wereld. Maar ik vind het toch anders dan mensen gewoon ontmoeten, face to face.
Welke mogelijkheden om met grote groepen af te spreken heb je nu dan die er 30 jaar geleden niet waren?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso, mensen ontmoeten elkaar nog steeds. Alleen heb je tegenwoordig meer mogelijkheden om afspraken met grote groepen te maken.
Nee, er is geen disco meer omdat iedereen maar thuis zit! (of liever overdag een havercappu op een terras drinkt, of naar festivals of schuurfeesten gaat, etc. etc.)quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar je kunt ook via Discord/Facebook/Whatsapp makkelijk met die mensen een afspraak maken om ergens bij iemand thuis of bij een of ander event te ontmoeten. Die functie is gewoon overgenomen.
Het is niet of iedereen maar thuis zit omdat er geen disco meer is.
Een appgroep bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Welke mogelijkheden om met grote groepen af te spreken heb je nu dan die er 30 jaar geleden niet waren?
Volendammer kermis, geen stukadoor te vinden in het land die weekquote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij staat juist het Westland en alles boven Amsterdam redelijk bekend om de dorpsfeesten.
Ik ben heel blij dat smartphones en social media pas echt hun intrede hebben gedaan na mijn studententijd.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 06:59 schreef Eightyone het volgende:
In mijn uitgaansjaren kon je in een discotheek opgaan in de muziek, zonder het risico te lopen dat je met je 'gekke' dansjes op Dumpert/X/TikTok kwam te staan.
Dat is ook geleuter. Het gros van de jeugd woont bij pa en ma en dat deden de meeste discotheekbezoekers van toen ook.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:44 schreef Caland het volgende:
De boomers van nu hebben ervoor gezorgd dat studeren nagenoeg onbetaalbaar is geworden en dat je als student meer dan ooit de zeilen moet bijzetten om dat te bekostigen, niet gek dat de nachthoreca dan ook steeds meer leegloopt
Ja, omdat die gemiddeld 16 tot 18 waren.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is ook geleuter. Het gros van de jeugd woont bij pa en ma en dat deden de meeste discotheekbezoekers van toen ook.
Vwb Boccaccio, daar werd wel degelijk drugs gebruikt.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier in het zuiden gingen we vroeger veel naar grote discotheken in België. Lekker de hele nacht dansen en weer naar huis als het al licht was. Boccaccio, Dockside en dichterbij Farao's, Shaft, Eltenhoeve. Mooie tijd was dat. En inderdaad drugs werden daar toen niet gebruikt. Wel veel drank.
Je had vroeger ook nog De Hoeve in Groesbeek en zo’n tent in het centrum van Tilburg die op zondagochtend open gingen. Feitelijk een verzamelplaats van mensen die compleet doorgesnoven waren en nog door wilden gaanquote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Vwb Boccaccio, daar werd wel degelijk drugs gebruikt.
Eigenlijk in alle grote Belgische clubs wel, ongeacht of er house, techno of hardcore werd gedraaid.
Boccaccio stond op een gegeven moment bekend om de vele razzia's die er door de Belgische politie werden gedaan.
Ging weliswaar vooral om xtc, wat veel minder agressie veroorzaakt dan coke en zo.
Ook in 2002 ging lang niet iedereen die 18 was op zichzelf wonen. Zeker MBO'ers niet.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, omdat die gemiddeld 16 tot 18 waren.
Bij mij houdt het ook op bij whatsapp en e-mail. En sites als Fok! natuurlijk. Maar ik doe niks met snapchat, instagram, tiktok, enz....quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet echt mijn ding, het is allemaal zo onpersoonlijk. Maar goed, ik zal wel van de ouwe stempel zijn.
Geen studententijd hier, maar verder ben ik ook blij dat m'n jeugd al voorbij was toen de smartphone opkwam.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:52 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik ben heel blij dat smartphones en social media pas echt hun intrede hebben gedaan na mijn studententijd.
Het is een rem geweest op de uitlaatklep van het publiek. Vroeger gingen de kleren wel eens uit als sommigen het te warm kregen. En in bepaalde gelegenheden keek je er nauwelijks van op.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 06:59 schreef Eightyone het volgende:
In mijn uitgaansjaren kon je in een discotheek opgaan in de muziek, zonder het risico te lopen dat je met je 'gekke' dansjes op Dumpert/X/TikTok kwam te staan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |