Precies! De Discoboot bijvoorbeeld. Al een paar keer gedaan, leuk hoor.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:33 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ook voor die leeftijd zijn er uitgaansavonden, inclusief dansen. Vaak hebben ze een retro-tintje.
In grote steden zijn er genoeg clubs waar niemand onder de 20 rondloopt en waar het het sfeertje van een soortgelijk serieus evenement heerst.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als het om even een drankje gaat dan is dat normaal. Niet zuipen natuurlijk.
En je kunt altijd even een bar ingaan in de avond.
[..]
ADE is een evenement en concert.
Nee meer een generatie die andere en betere middelen tot de beschikking heeft om wat de onze in een discotheken zocht, te kunnen bereiken.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 00:40 schreef Pisces29 het volgende:
Suffe generatie. Beetje zoals sommige FOK!kers.
Ja je kunt alleen uitgaan voor de pillen natuurlijk. Lol.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee meer een generatie die andere en betere middelen tot de beschikking heeft om wat de onze in een discotheken zocht, te kunnen bereiken.
Drugs waren er absoluut niet in de jaren 80/90.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja je kunt alleen uitgaan voor de pillen natuurlijk. Lol.
Time Out bestaat nog wel toch?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:56 schreef tjoptjop het volgende:
Ik zat eens een aantal van die oude provinciale grote discotheken te googlen. Merendeel is al weg, herontwikkelt of alleen nog als veredeld zalencentrum. Toevallig Rodenburg in Beesd nog open..... maar die heeft over 2 weken het sluitingsfeest.
Heb ze natuurlijk niet allemaal bekekenquote:
Noem eens iets wat een discotheek uit de jaren 80/90 anno nu nog bestaansrecht geeft?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja je kunt alleen uitgaan voor de pillen natuurlijk. Lol.
Orkest en galajurken. Dat is denk ik niet echt vergelijkbaar met een schuurfeest in Nederland.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:10 schreef Ann-Lynn het volgende:
Wat wel echt leuk is in Duitsland, is dat men in dorpjes de schuttersfeesten heeft, vergelijkbaar denk ik met de schuurfeesten in Nederland. Elk dorp heeft er een en de muziek is meestal live gebracht door een plaatselijk orkest. En dan hebben ze daar ook nog een koning en koningin van het feest en lopen veel mensen in galajurken rond en is paardansen ook nog gewoon normaal (ook onder jongeren).
Evenementen huren discotheken in voor een maandelijks feest (EDM, dance.) Gewoon dansen dus.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Noem eens iets wat een discotheek uit de jaren 80/90 anno nu nog bestaansrecht geeft?
Ja, dat is het in Duitsland ook, ipv Susan & Freek speelt het orkest Duitse schlagers. Om 20:00 is iedereen al lam, van tieners tot opa's. En altijd foodtrucks buiten de zaal, met bratwurst en mantaplatte.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:36 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Orkest en galajurken. Dat is denk ik niet echt vergelijkbaar met een schuurfeest in Nederland.
Dat is namelijk drinken, schuren en Susan + Freek die gedraaid worden.
@:flitsbezorger ben jij er bekend mee?
Maar ook het elkaar in werkelijkheid zien kun je tegenwoordig veel makkelijker digitaal regisseren. Daar heb je die disco niet meer voor nodig.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:35 schreef Gia het volgende:
Denk dat social media er ook wel mee te maken heeft. Vroeger moesten we naar de kroeg om bepaalde mensen te zien en bij te kletsen. Tegenwoordig kan dat met de socials. Je blijft de hele dag op de hoogte van waar je vrienden zijn en wat ze doen. Dat bijkletsen is niet meer per se nodig.
Is dit dan eigenlijk een wekelijks carnaval of vieren de Duitsers dat heel anders?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:42 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Ja, dat is het in Duitsland ook, ipv Susan & Freek speelt het orkest Duitse schlagers. Om 20:00 is iedereen al lam, van tieners tot opa's. En altijd foodtrucks buiten de zaal, met bratwurst en mantaplatte.
Dat moet ik even navragen. Ik heb het zelf 2x bezocht tijdens een vakantie. Ik heb heel veel familie in Duitsland en dit is wel typisch iets voor midden-Duitsland denk ik, want familie uit Berlijn had echt een WTF moment bij dat feest en kenden dit totaal niet.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is dit dan eigenlijk een wekelijks carnaval of vieren de Duitsers dat heel anders?
Maar het stikt van de evenementenlocaties in ons land. Dus ook daar voegen die discotheken weinig meer toe.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Evenementen huren discotheken in voor een maandelijks feest (EDM, dance.) Gewoon dansen dus.
Hier kun je erover lezenquote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is dit dan eigenlijk een wekelijks carnaval of vieren de Duitsers dat heel anders?
Nederland kent ook gewoon dorpsfeesten (al dan niet in combinatie met kermis) die doorgaans het hele weekend duren.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:48 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Hier kun je erover lezen
https://appetitetodiscove(...)van-noord-duitsland/
Zit dus niet vast aan carnaval oid, elk dorp heeft zijn eigen datum en het duurt gemiddeld 4 dagen.
Berlijn heeft dan wel een prima techno industrie, maar dat is dan natuurlijk meer een niche en niet voor de doorsnee Duutser.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:44 schreef Caland het volgende:
In Duitsland loopt men inderdaad hopeloos achter. Woon in het grensgebied en inderdaad alsof je een tijdmachine in rijdt. Mensen daar zijn en kleden zich op de een of andere manier ook aanzienlijk lelijker
Ik woon in de Randstad, ik vind het hier iig minimaal. Ik denk dat Brabant en het Oosten wat dat betreft veel leuker is.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Nederland kent ook gewoon dorpsfeesten (al dan niet in combinatie met kermis) die doorgaans het hele weekend duren.
Als dat je smaak is, zit je in de Randstad idd verkeerd denk ik.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:52 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Ik woon in de Randstad, ik vind het hier iig minimaal. Ik denk dat Brabant en het Oosten wat dat betreft veel leuker is.
Volgens mij staat juist het Westland en alles boven Amsterdam redelijk bekend om de dorpsfeesten.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als dat je smaak is, zit je in de Randstad idd verkeerd denk ik.
Niet echt mijn ding, het is allemaal zo onpersoonlijk. Maar goed, ik zal wel van de ouwe stempel zijn.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:35 schreef Gia het volgende:
Denk dat social media er ook wel mee te maken heeft. Vroeger moesten we naar de kroeg om bepaalde mensen te zien en bij te kletsen. Tegenwoordig kan dat met de socials. Je blijft de hele dag op de hoogte van waar je vrienden zijn en wat ze doen. Dat bijkletsen is niet meer per se nodig.
En dan die prijzen!!
Dan ga je ver boven Amsterdam kijken dat het geen Randstad meer is en zijn het gewoon boerige dorpjes.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij staat juist het Westland en alles boven Amsterdam redelijk bekend om de dorpsfeesten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |