abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219822513
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:03 schreef LXIV het volgende:
In 'mijn' tijd ging iedereen 's avonds nog uit op zaterdag. Dat begon dan pas om 22:00 en duurde tot 02:00. Pas om 3 uur thuis, helemaal gaar. Eigenlijk vond ik daar helemaal niet zoveel aan. Benauwd, harde muziek, druk tegen elkaar aan geduwd, veel alcohol en tabaksgebruik, je kon geen zinnig woord wisselen. Maar ja, het was nu eenmaal wat iedereen deed.
Ik zou beter in deze tijd hebben gepast met een koffietje om 14:00.
Moet er nu niet meer aan denken, maar het had wel wat vroeger. Van die veel te kleine kroegjes of dorps discotheken met te veel publiek (vooral jongens), de stank van rook, zweet en bier. Alles plakte en niet te vergeten de condens die van het plafond af druppelde door de hitte binnen.

Mooie tijd wel
  maandag 12 januari 2026 @ 22:58:32 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219822516
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:21 schreef PzKpfw het volgende:
Uitgaan is ook geen reet meer aan met al die agressieve en doorgesnoven tokkies overal.
Die had je vroeger ook. Maar je moest gewoon niet naar tenten gaan waar dat soort lui op afkomen.
pi_219822562
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:51 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Dit ja hele avond chickies schuren.
5 uur shoarma knoflook of niet als je thuis zo'n chick dronken ging neuken lekker man
ff nekken en 5 minuten daarna bekken :D
pi_219822580
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:51 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Dit ja hele avond chickies schuren.
5 uur shoarma knoflook of niet als je thuis zo'n chick dronken ging neuken lekker man
En dan de volgende dag met een soort dode rat in je bek wakker worden door de shoarma en de drank _O_

Heb zelfs mijn huidige vriendin op die manier bijna 20 jaar geleden aan de haak geslagen.
pi_219822649
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Er is wel wezenlijk wat veranderd de afgelopen 15/20 jaar. Het hangt samen met de verharding van de maatschappij.
En vertrutting. Jeugd mag niet meer drinken en komen niet binnen. Wat ik begrepen heb wordt dat gecompenseerd met een veel hoger drugsgebruik.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 12 januari 2026 @ 23:41:05 #86
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219822669
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 22:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die had je vroeger ook. Maar je moest gewoon niet naar tenten gaan waar dat soort lui op afkomen.
Die zitten tegenwoordig overal Opa.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_219822715
Achteraf gezien is het ook ontzettend overrated geweest. Luide kutmuziek, geen normaal gesprek kunnen voeren, dure drankjes, irritant en agressief volk en de volgende dag weggegooid.

Tegenwoordig waardeer ik poppodia,concerten, kroegen en sommige tentfeesten meer.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_219822717
Van donderdag t/m zondag elke nacht op de dansvloer, heerlijk! Ook leuke muziek destijds, gabberfeesten sloeg ik over, ging liever naar de ouderwetse disco en de grote raves vond ik ook niks. Ben meer van de disco en latin. Op de zondag ballroom, mijn quickstep stappen oefenen. Lijkt saai, maar je moet er gewoon van houden en het super intensief. Woog dan ook 47kg in die tijd.......
  dinsdag 13 januari 2026 @ 00:32:00 #89
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219822762
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:50 schreef Ama het volgende:

[..]
De prijzen zijn ook niet grappig meer. Toen ik uitging kwam je met een paar tientjes al heel ver. _O-
Volgens mij had ik altijd 50 euro mee. Daarmee kon je de hele avond/nacht zuipen, een döner/braadworst/pizza klappen en de taxi betalen en had je nog geld over :'(
  Forum Admin dinsdag 13 januari 2026 @ 00:33:55 #90
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219822765
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 00:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Volgens mij had ik altijd 50 euro mee. Daarmee kon je de hele avond/nacht zuipen, een döner/braadworst/pizza klappen en de taxi betalen en had je nog geld over :'(
Die tijd ken ik ook nog. Daar red je het niet meer mee
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219822770
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 00:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Ik ging voor 25 gulden. Taxi terug duurde ff maar met munten vanuit de discotheek 7,50.
Pakje sigaretten 2,5 gulden, entree 7,5 gulden. Dan hadden we nog 5 gulden over…. Voor wat drankjes.

Haha, allemaal zelf moeten verdienen. Maar waren leuke avonden halverwege de jaren 90 als 15 jarige.
pi_219822773
Suffe generatie. Beetje zoals sommige FOK!kers.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 00:52:52 #93
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219822777
Met die prijzen tegenwoordig is het ook geen reet meer aan. Eerder was je inderdaad voor een paar tientjes klaar, tegenwoordig ben je al gauw honderd euro kwijt. Als je dat meerdere dagen per maand doet..

Maar de horeca begint zichzelf aardig uit de markt te prijzen. De vele faillissementen zijn daar ook tekenend voor.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 13 januari 2026 @ 01:13:32 #94
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219822796
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 00:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik ging voor 25 gulden. Taxi terug duurde ff maar met munten vanuit de discotheek 7,50.
Pakje sigaretten 2,5 gulden, entree 7,5 gulden. Dan hadden we nog 5 gulden over…. Voor wat drankjes.

Haha, allemaal zelf moeten verdienen. Maar waren leuke avonden halverwege de jaren 90 als 15 jarige.
Ik had het over 10 jaar later als 25 jarige. Toen zat ik al een beetje tegen het eind van mijn 'stapcarrierre'.
Guldentijd heb ik ook wel meegemaakt met stappen, maar heb daar geen actieve herinneringen meer aan :')

Natuurlijk wel sigaretten halen altijd. 5 euro voor een pakje Luckies :7

[ Bericht 5% gewijzigd door leolinedance op 13-01-2026 01:26:43 ]
  dinsdag 13 januari 2026 @ 01:30:51 #95
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219822810
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 00:52 schreef PzKpfw het volgende:
Met die prijzen tegenwoordig is het ook geen reet meer aan. Eerder was je inderdaad voor een paar tientjes klaar, tegenwoordig ben je al gauw honderd euro kwijt. Als je dat meerdere dagen per maand doet..

Maar de horeca begint zichzelf aardig uit de markt te prijzen. De vele faillissementen zijn daar ook tekenend voor.
En toch zitten de restaurants altijd goed vol. Zoals de OP al schetst denk ik dat het geld nu daar uitgegeven wordt ipv in cafe's.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 01:58:46 #96
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_219822829
quote:
6s.gif Op maandag 12 januari 2026 20:53 schreef ACT-F het volgende:
Het is of saai, of opgefokt door het ontbreken van opvoeding door de afwezigheid van de oudere generatie of de harde hand van de uitsmijter. De goede plekken die er nog zijn, zijn uit het zicht van de meute en de handhavers.
Hier een mede-GenX-er. Het helpt wel als je een leuke niche weet te vinden. Ik hou van metal en drum 'n bass, en dat zijn hele gezellige subculturen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 13 januari 2026 @ 02:12:03 #97
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219822838
pi_219822850
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 00:52 schreef PzKpfw het volgende:

De horeca lijkt er weinig voor te voelen dat gewone mensen zich dagelijks zat gaan eten en drinken, terwijl het toch als een vaststaand feit geldt dat zatte mensen ongevaarlijk zijn.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 06:59:35 #99
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219823017
In mijn uitgaansjaren kon je in een discotheek opgaan in de muziek, zonder het risico te lopen dat je met je 'gekke' dansjes op Dumpert/X/TikTok kwam te staan.

Voor zover er rond de millenniumwisseling al telefoons waren, zat er geen camera op, of eentje met 0,00001 megapixels.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:20 schreef tjoptjop het volgende:
Het is een trend die met de vorige generatie ook al was ingezet. Ik kan me nog herinneren dat er in elke provincie wel een paar van die megadisco's stonden in gehuchten, die zijn allemaal weg. De lokale bar-dancings zijn hier in de omgeving ook allemaal weg.

Lijkt me ook best lastig om rendabel te krijgen, eigenlijk heb je maar 2-3 avonden per week om je omzet te pakken.
Zie de spoiler.

De eerste is al lang weg, de tweede kreeg een naams- en concept-verandering (en hoe het er nu mee staat weet ik niet), en de derde organiseert tegenwoordig besloten feesten voor o.a. oost-Europeanen.

[ Bericht 29% gewijzigd door Eightyone op 13-01-2026 07:31:50 ]
pi_219823047
Nederlandse restaurants kenmerken zich door de hoge prijs, lage kwaliteit en onbeschofte bediening. Daar zul je mij dus niet meer aantreffen.

Echte cafés, waar je hele goede koffie kunt drinken, de krant lezen en/of een gesprek voeren, zijn er nog wel maar zeer zeldzaam.

Disco’s en andere nachttenten - dit is iets voor de jeugd. Voor mij geen reet aan, ook niet toen ik zelf nog jeugd was. De enige reden om daar te zijn was het versieren van een meisje. Gek eigenlijk.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 07:27:49 #101
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219823065
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 07:21 schreef Kottnauer het volgende:
De enige reden om daar te zijn was het versieren van een meisje.
Lekker harde muziek (zo hard mocht 'ie thuis natuurlijk niet), met van die mooie flikkerlichten erboven.

Dat was weer een ander soort beleving.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 januari 2026 @ 07:28:54 #102
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219823066
Op dit vlak was ik al vrij snel 'oud'. Gewoon lekker bier drinken in de kroeg waar de muziek niet zo hard staat of gewoon uit is is meer mijn ding. Millennial. :s)

Maar idd nu drankje vooraf, etentje, speciaalbiertjes in mijn geval en je zit nu op 100 euro op een avond. Dat was vijf jaar geleden nog 50-60 euro.

[ Bericht 16% gewijzigd door borisz op 13-01-2026 08:00:31 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_219823080
Ik heb vier GenZ-ers en inderdaad; ze gaan niet (of heel zelden) uit.
De oudste, 24, niet omdat hij het altijd overal te druk voor heeft. Die van 22 gaat misschien nog wel het meest. Maar zij gaat ook niet naar disco of kroeg, zij gaat naar concerten, de bioscoop (ook in haar eentje), of het theater. Ze zij laatst een keer dat ze liever 's avonds thuis iets kijkt en een kopje thee drinkt. :o
Die van 20 en 18 hebben een relatie en doen daar burgerlijk mee.
Oh en die van 24 en 20 zijn beiden scoutingleiding en doen dus vrijwilligerswerk.

Mijn zus en ik zijn GenX en wij gaan nog regelmatig uit dansen. Maar wel tot uiterlijk 01:00 uur. :')
  dinsdag 13 januari 2026 @ 07:39:23 #104
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219823096
Gen X en de oudste helft van Y lijken me wel de leeftijdsgroepen die het discotheken-tijdperk het meest intensief hebben beleefd.

De muziek uit die tijd hielp ook mee. Die was destijds relatief energiek.
pi_219823177
Toen ik een jaartje of 18 was, was zaterdagavond altijd het hoogtepunt van de week. Stappen in Den Bosch begon meestal bij Club Castel onder het VVV kantoor, rond een uur of 7. Daar bleven we dan tot de Swing in de Havensingel zijn deuren opende (was rond 8 uur-half 9 meen ik). Tussen 11 en 12 met de hele meute naar Galaxy in de Karrenstraat en daar bleven we dan tot sluitingstijd, 4 uur. Dan nog even een vette hap halen bij Kees Kroket of een shoarmaatje bij Suki naast de Gamblehal, en dan met de taxi naar huis. Rond een uur of 5-half 6 lag je dan in bed.

Mooie tijden. _O_
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 08:22:28 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219823276
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 07:58 schreef Hathor het volgende:
Toen ik een jaartje of 18 was, was zaterdagavond altijd het hoogtepunt van de week. Stappen in Den Bosch begon meestal bij Club Castel onder het VVV kantoor, rond een uur of 7. Daar bleven we dan tot de Swing in de Havensingel zijn deuren opende (was rond 8 uur-half 9 meen ik). Tussen 11 en 12 met de hele meute naar Galaxy in de Karrenstraat en daar bleven we dan tot sluitingstijd, 4 uur. Dan nog even een vette hap halen bij Kees Kroket of een shoarmaatje bij Suki naast de Gamblehal, en dan met de taxi naar huis. Rond een uur of 5-half 6 lag je dan in bed.

Mooie tijden. _O_
Onder het vvd kantoor was toch club 79? Maar iig, dan zijn we elkaar wel tegen gekomen
The End Times are wild
pi_219823310
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 08:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Onder het vvd kantoor was toch club 79? Maar iig, dan zijn we elkaar wel tegen gekomen
Misschien dat ze van naam veranderd zijn ooit, dat zou kunnen. Maar toen ik er kwam (tussen 85 en 90) heette het Castel. Volgens mij was er rond die tijd ook de opkomst van de allereerste mobiele telefoons, de portier daar aan de deur had er vaak eentje in zijn hand en dat was er een van formaat baksteen.

Dan had je in de Hinthammerstraat ook nog de King's Cross, maar dat was meer een verzamelplaats voor de lokale gayscene.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219823313
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:03 schreef LXIV het volgende:
In 'mijn' tijd ging iedereen 's avonds nog uit op zaterdag. Dat begon dan pas om 22:00 en duurde tot 02:00. Pas om 3 uur thuis, helemaal gaar.
Pas om 3 uur?
Dat is heel vroeg voor een avondje stappen _O-
pi_219823318
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 06:59 schreef Eightyone het volgende:
In mijn uitgaansjaren kon je in een discotheek opgaan in de muziek, zonder het risico te lopen dat je met je 'gekke' dansjes op Dumpert/X/TikTok kwam te staan.

Voor zover er rond de millenniumwisseling al telefoons waren, zat er geen camera op, of eentje met 0,00001 megapixels.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Zie de spoiler.

De eerste is al lang weg, de tweede kreeg een naams- en concept-verandering (en hoe het er nu mee staat weet ik niet), en de derde organiseert tegenwoordig besloten feesten voor o.a. oost-Europeanen.
Daar kwam ik ook altijd, :D en in de Axis later Time Out in Gemert.
Soms naar Kleve, maar dat vond ik niet zo bijzonder gezellig.
pi_219823362
Ik zit er dan toch wel tussenin.

Ik ga niet waar ik woon ergens voor een bakje koffie. Dat doe ik thuis wel.
Maar op vakantie vind ik het lekker om gewoon rustig even ergens op een terras te zitten.

Ik ga wel graag naar een cafe toe, zeker op vakanties.
Gewoon lekker even bij de locals en hele sfeer proeven. Even een biertje erbij.
Mijn uitgaan tijd ligt wel achter mij, tijdens het studeren was het echt 3x per week. Maar paar jaartjes en dan was ik er ook wel klaar mee. Snap dat ook nooit zo dat mensen boven 25 jaar nog uitgaan, ga wat nuttigs doen ofzo.
pi_219823466
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 08:48 schreef bianconeri het volgende:
Ik zit er dan toch wel tussenin.

Ik ga niet waar ik woon ergens voor een bakje koffie. Dat doe ik thuis wel.
Maar op vakantie vind ik het lekker om gewoon rustig even ergens op een terras te zitten.

Ik ga wel graag naar een cafe toe, zeker op vakanties.
Gewoon lekker even bij de locals en hele sfeer proeven. Even een biertje erbij.
Mijn uitgaan tijd ligt wel achter mij, tijdens het studeren was het echt 3x per week. Maar paar jaartjes en dan was ik er ook wel klaar mee. Snap dat ook nooit zo dat mensen boven 25 jaar nog uitgaan, ga wat nuttigs doen ofzo.
Iemand boven de 25 zal ook niet 3x per week uitgaan zoals jij omschrijft.
Maar nu klink je wel heel burgerlijk. Mogen concerten nog wel? :D
pi_219823489
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 09:04 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Iemand boven de 25 zal ook niet 3x per week uitgaan zoals jij omschrijft.
Maar nu klink je wel heel burgerlijk. Mogen concerten nog wel? :D
Nee, mag ik niet hopen. Maar ´´vroeger´´ dat je die ouderen wat zag staan in een uitgaanskroeg.
Dat zag er echt sneu uit altijd.
Even een drankje doen in de avond is gezellig en leuk, maar je gaat geen nacht meer uit op die leeftijden.

Ik zeg nergens dat je niet even een drankje mag doen.
En concerten zijn heel wat anders dan een nachtje doorgaan. Snap je zelf ook nog wel denk ik.
pi_219823502
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 09:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee, mag ik niet hopen. Maar ´´vroeger´´ dat je die ouderen wat zag staan in een uitgaanskroeg.
Dat zag er echt sneu uit altijd.
Even een drankje doen in de avond is gezellig en leuk, maar je gaat geen nacht meer uit op die leeftijden.

Ik zeg nergens dat je niet even een drankje mag doen.
En concerten zijn heel wat anders dan een nachtje doorgaan. Snap je zelf ook nog wel denk ik.
Na je 25e alleen een drankje mogen doen en geen nacht meer uit. Oké, Susan (en Freek).
pi_219823545
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 09:11 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Na je 25e alleen een drankje mogen doen en geen nacht meer uit. Oké, Susan (en Freek).
Moet iemand zelf weten of ze het nog wel doen, maar zag er altijd wel sneu uit.
En op die leeftijd is er wel meer in het leven.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 09:32:32 #115
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219823616
Vond dat vroeger altijd al kut dat je standaard pas een keer rond 6-7 in de ochtend naar je nest ging. Beter het Britse model, fijn dat de rest van het land dat ook steeds meer inziet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 13 januari 2026 @ 09:33:32 #116
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219823622
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 09:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ook voor die leeftijd zijn er uitgaansavonden, inclusief dansen. Vaak hebben ze een retro-tintje.
pi_219823657
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 09:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Elke week zuipend thuis wijntjes drinken, weekend na weekend, dat noem ik dan weer sneu. Want het draait alleen om de drank.

En de wereld is groter dan disco’s in Schubbekutteveen waar de leeftijd gemiddeld 14 is. In grote steden gaan mensen met alle leeftijden uit.
Op het ADE weekend is de gemiddelde leeftijd in Amsterdam zeker 25+.
pi_219823667
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 09:39 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Elke week zuipend thuis wijntjes drinken, weekend na weekend, dat noem ik dan weer sneu. Want het draait alleen om de drank.
Als het om even een drankje gaat dan is dat normaal. Niet zuipen natuurlijk.
En je kunt altijd even een bar ingaan in de avond.

quote:
En de wereld is groter dan disco’s in Schubbekutteveen waar de leeftijd gemiddeld 14 is.
Op het ADE weekend is de gemiddelde leeftijd in Amsterdam zeker 25+.
ADE is een evenement en concert.
pi_219823690
Lekker zwart-wit denken weer in dit topic _O-
  dinsdag 13 januari 2026 @ 09:44:37 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219823694
Het verval van de discotheek zal ongeveer rond 2006 begonnen zijn. Ik denk dat de opkomst van het internet de grootste oorzaak is. Het heeft de functies die de discotheek had goeddeels overgenomen.

Wat waren nou precies de functies van zo'n tent?

-Je sociale netwerk ontmoeten, vergroten en bijpraten
Kan tegenwoordig simpel via whatsapp/social media geregeld worden. Jongeren regisseren zelf een plek waar ze fysiek samenkomen en doen dat liever met goedkope drank uit de supermarkt.

-Feesten en beesten
Tegenwoordig stikt het van de festivals en is er ieder weekend wel wat te kiezen, in paats van iedere week de disco, die iedere week hetzelfde is. Bovendien kun je dan ook meer je smaak krijgen dan de disco wat meestal vooral vlees noch vis is.

-Een liefje proberen te treffen
Dat kan prima via de bovenstaande wegen dus daar hoef je niet meer voor naar de disco. En als je het daar niet vind zijn er de datingapps, die vele malen efficienter en comfortabeler zijn dan op wildvreemden afstappen in een lawaaierige disco.

-Nieuwe muziek leren kennen
Hebben we Spotify voor en festivals om erop te dansen

-Tegen verveling
Met hun telefoon verveelt de jeugd zich niet meer zoveel als vroeger

Er blijft dus nauwelijks bestaansrecht over voor de ouderwetse discotheek. Het is een ding dat in de jaren 80 modern was, maar inmiddels op alle fronten achterhaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')