Moet er nu niet meer aan denken, maar het had wel wat vroeger. Van die veel te kleine kroegjes of dorps discotheken met te veel publiek (vooral jongens), de stank van rook, zweet en bier. Alles plakte en niet te vergeten de condens die van het plafond af druppelde door de hitte binnen.quote:Op maandag 12 januari 2026 21:03 schreef LXIV het volgende:
In 'mijn' tijd ging iedereen 's avonds nog uit op zaterdag. Dat begon dan pas om 22:00 en duurde tot 02:00. Pas om 3 uur thuis, helemaal gaar. Eigenlijk vond ik daar helemaal niet zoveel aan. Benauwd, harde muziek, druk tegen elkaar aan geduwd, veel alcohol en tabaksgebruik, je kon geen zinnig woord wisselen. Maar ja, het was nu eenmaal wat iedereen deed.
Ik zou beter in deze tijd hebben gepast met een koffietje om 14:00.
Die had je vroeger ook. Maar je moest gewoon niet naar tenten gaan waar dat soort lui op afkomen.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:21 schreef PzKpfw het volgende:
Uitgaan is ook geen reet meer aan met al die agressieve en doorgesnoven tokkies overal.
ff nekken en 5 minuten daarna bekkenquote:Op maandag 12 januari 2026 22:51 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Dit ja hele avond chickies schuren.
5 uur shoarma knoflook of niet als je thuis zo'n chick dronken ging neuken lekker man
En dan de volgende dag met een soort dode rat in je bek wakker worden door de shoarma en de drankquote:Op maandag 12 januari 2026 22:51 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Dit ja hele avond chickies schuren.
5 uur shoarma knoflook of niet als je thuis zo'n chick dronken ging neuken lekker man
En vertrutting. Jeugd mag niet meer drinken en komen niet binnen. Wat ik begrepen heb wordt dat gecompenseerd met een veel hoger drugsgebruik.quote:Op maandag 12 januari 2026 21:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er is wel wezenlijk wat veranderd de afgelopen 15/20 jaar. Het hangt samen met de verharding van de maatschappij.
Die zitten tegenwoordig overal Opa.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die had je vroeger ook. Maar je moest gewoon niet naar tenten gaan waar dat soort lui op afkomen.
Volgens mij had ik altijd 50 euro mee. Daarmee kon je de hele avond/nacht zuipen, een döner/braadworst/pizza klappen en de taxi betalen en had je nog geld overquote:Op maandag 12 januari 2026 21:50 schreef Ama het volgende:
[..]
De prijzen zijn ook niet grappig meer. Toen ik uitging kwam je met een paar tientjes al heel ver.
Die tijd ken ik ook nog. Daar red je het niet meer meequote:Op dinsdag 13 januari 2026 00:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Volgens mij had ik altijd 50 euro mee. Daarmee kon je de hele avond/nacht zuipen, een döner/braadworst/pizza klappen en de taxi betalen en had je nog geld over
Ik ging voor 25 gulden. Taxi terug duurde ff maar met munten vanuit de discotheek 7,50.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 00:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Volgens mij had ik altijd 50 euro mee. Daarmee kon je de hele avond/nacht zuipen, een döner/braadworst/pizza klappen en de taxi betalen en had je nog geld over
Ik had het over 10 jaar later als 25 jarige. Toen zat ik al een beetje tegen het eind van mijn 'stapcarrierre'.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 00:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik ging voor 25 gulden. Taxi terug duurde ff maar met munten vanuit de discotheek 7,50.
Pakje sigaretten 2,5 gulden, entree 7,5 gulden. Dan hadden we nog 5 gulden over…. Voor wat drankjes.
Haha, allemaal zelf moeten verdienen. Maar waren leuke avonden halverwege de jaren 90 als 15 jarige.
En toch zitten de restaurants altijd goed vol. Zoals de OP al schetst denk ik dat het geld nu daar uitgegeven wordt ipv in cafe's.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 00:52 schreef PzKpfw het volgende:
Met die prijzen tegenwoordig is het ook geen reet meer aan. Eerder was je inderdaad voor een paar tientjes klaar, tegenwoordig ben je al gauw honderd euro kwijt. Als je dat meerdere dagen per maand doet..
Maar de horeca begint zichzelf aardig uit de markt te prijzen. De vele faillissementen zijn daar ook tekenend voor.
Hier een mede-GenX-er. Het helpt wel als je een leuke niche weet te vinden. Ik hou van metal en drum 'n bass, en dat zijn hele gezellige subculturen.quote:Op maandag 12 januari 2026 20:53 schreef ACT-F het volgende:
Het is of saai, of opgefokt door het ontbreken van opvoeding door de afwezigheid van de oudere generatie of de harde hand van de uitsmijter. De goede plekken die er nog zijn, zijn uit het zicht van de meute en de handhavers.
De horeca lijkt er weinig voor te voelen dat gewone mensen zich dagelijks zat gaan eten en drinken, terwijl het toch als een vaststaand feit geldt dat zatte mensen ongevaarlijk zijn.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 00:52 schreef PzKpfw het volgende:
Met die prijzen tegenwoordig is het ook geen reet meer aan. Eerder was je inderdaad voor een paar tientjes klaar, tegenwoordig ben je al gauw honderd euro kwijt. Als je dat meerdere dagen per maand doet..
Maar de horeca begint zichzelf aardig uit de markt te prijzen. De vele faillissementen zijn daar ook tekenend voor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie de spoiler.quote:Op maandag 12 januari 2026 21:20 schreef tjoptjop het volgende:
Het is een trend die met de vorige generatie ook al was ingezet. Ik kan me nog herinneren dat er in elke provincie wel een paar van die megadisco's stonden in gehuchten, die zijn allemaal weg. De lokale bar-dancings zijn hier in de omgeving ook allemaal weg.
Lijkt me ook best lastig om rendabel te krijgen, eigenlijk heb je maar 2-3 avonden per week om je omzet te pakken.
De eerste is al lang weg, de tweede kreeg een naams- en concept-verandering (en hoe het er nu mee staat weet ik niet), en de derde organiseert tegenwoordig besloten feesten voor o.a. oost-Europeanen.
[ Bericht 29% gewijzigd door Eightyone op 13-01-2026 07:31:50 ]
Lekker harde muziek (zo hard mocht 'ie thuis natuurlijk niet), met van die mooie flikkerlichten erboven.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 07:21 schreef Kottnauer het volgende:
De enige reden om daar te zijn was het versieren van een meisje.
Onder het vvd kantoor was toch club 79? Maar iig, dan zijn we elkaar wel tegen gekomenquote:Op dinsdag 13 januari 2026 07:58 schreef Hathor het volgende:
Toen ik een jaartje of 18 was, was zaterdagavond altijd het hoogtepunt van de week. Stappen in Den Bosch begon meestal bij Club Castel onder het VVV kantoor, rond een uur of 7. Daar bleven we dan tot de Swing in de Havensingel zijn deuren opende (was rond 8 uur-half 9 meen ik). Tussen 11 en 12 met de hele meute naar Galaxy in de Karrenstraat en daar bleven we dan tot sluitingstijd, 4 uur. Dan nog even een vette hap halen bij Kees Kroket of een shoarmaatje bij Suki naast de Gamblehal, en dan met de taxi naar huis. Rond een uur of 5-half 6 lag je dan in bed.
Mooie tijden.
Misschien dat ze van naam veranderd zijn ooit, dat zou kunnen. Maar toen ik er kwam (tussen 85 en 90) heette het Castel. Volgens mij was er rond die tijd ook de opkomst van de allereerste mobiele telefoons, de portier daar aan de deur had er vaak eentje in zijn hand en dat was er een van formaat baksteen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Onder het vvd kantoor was toch club 79? Maar iig, dan zijn we elkaar wel tegen gekomen
Pas om 3 uur?quote:Op maandag 12 januari 2026 21:03 schreef LXIV het volgende:
In 'mijn' tijd ging iedereen 's avonds nog uit op zaterdag. Dat begon dan pas om 22:00 en duurde tot 02:00. Pas om 3 uur thuis, helemaal gaar.
quote:Op dinsdag 13 januari 2026 06:59 schreef Eightyone het volgende:
In mijn uitgaansjaren kon je in een discotheek opgaan in de muziek, zonder het risico te lopen dat je met je 'gekke' dansjes op Dumpert/X/TikTok kwam te staan.
Voor zover er rond de millenniumwisseling al telefoons waren, zat er geen camera op, of eentje met 0,00001 megapixels.Daar kwam ik ook altijd,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Zie de spoiler.
De eerste is al lang weg, de tweede kreeg een naams- en concept-verandering (en hoe het er nu mee staat weet ik niet), en de derde organiseert tegenwoordig besloten feesten voor o.a. oost-Europeanen.en in de Axis later Time Out in Gemert.
Soms naar Kleve, maar dat vond ik niet zo bijzonder gezellig.
Iemand boven de 25 zal ook niet 3x per week uitgaan zoals jij omschrijft.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:48 schreef bianconeri het volgende:
Ik zit er dan toch wel tussenin.
Ik ga niet waar ik woon ergens voor een bakje koffie. Dat doe ik thuis wel.
Maar op vakantie vind ik het lekker om gewoon rustig even ergens op een terras te zitten.
Ik ga wel graag naar een cafe toe, zeker op vakanties.
Gewoon lekker even bij de locals en hele sfeer proeven. Even een biertje erbij.
Mijn uitgaan tijd ligt wel achter mij, tijdens het studeren was het echt 3x per week. Maar paar jaartjes en dan was ik er ook wel klaar mee. Snap dat ook nooit zo dat mensen boven 25 jaar nog uitgaan, ga wat nuttigs doen ofzo.
Nee, mag ik niet hopen. Maar ´´vroeger´´ dat je die ouderen wat zag staan in een uitgaanskroeg.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:04 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Iemand boven de 25 zal ook niet 3x per week uitgaan zoals jij omschrijft.
Maar nu klink je wel heel burgerlijk. Mogen concerten nog wel?
Na je 25e alleen een drankje mogen doen en geen nacht meer uit. Oké, Susan (en Freek).quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, mag ik niet hopen. Maar ´´vroeger´´ dat je die ouderen wat zag staan in een uitgaanskroeg.
Dat zag er echt sneu uit altijd.
Even een drankje doen in de avond is gezellig en leuk, maar je gaat geen nacht meer uit op die leeftijden.
Ik zeg nergens dat je niet even een drankje mag doen.
En concerten zijn heel wat anders dan een nachtje doorgaan. Snap je zelf ook nog wel denk ik.
Moet iemand zelf weten of ze het nog wel doen, maar zag er altijd wel sneu uit.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Na je 25e alleen een drankje mogen doen en geen nacht meer uit. Oké, Susan (en Freek).
Ook voor die leeftijd zijn er uitgaansavonden, inclusief dansen. Vaak hebben ze een retro-tintje.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Moet iemand zelf weten of ze het nog wel doen, maar zag er altijd wel sneu uit.
En op die leeftijd is er wel meer in het leven.
Elke week zuipend thuis wijntjes drinken, weekend na weekend, dat noem ik dan weer sneu. Want het draait alleen om de drank.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Moet iemand zelf weten of ze het nog wel doen, maar zag er altijd wel sneu uit.
En op die leeftijd is er wel meer in het leven.
Als het om even een drankje gaat dan is dat normaal. Niet zuipen natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Elke week zuipend thuis wijntjes drinken, weekend na weekend, dat noem ik dan weer sneu. Want het draait alleen om de drank.
ADE is een evenement en concert.quote:En de wereld is groter dan disco’s in Schubbekutteveen waar de leeftijd gemiddeld 14 is.
Op het ADE weekend is de gemiddelde leeftijd in Amsterdam zeker 25+.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |