Nee man, ik kan me de tijd van 2 gulden voor een biertje nog levendig herinneren.quote:Op maandag 12 januari 2026 21:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is dan toch relatief ongeveer net zo veel als vroeger?
Ja, dat inderdaad. Maar die mensen beginnen al op donderdagavond, en die eindigen op zondagmiddag bij een kinderverjaardag. Mijn zus is er zo een.quote:
Dit ja hele avond chickies schuren.quote:Op maandag 12 januari 2026 21:34 schreef Ama het volgende:
[..]
Mooie tijd was dat.Straks ook bijna 20 jaar geleden haha. Nog even shoarma eten om 05:00 voor je naar huis ging.
Ja ik vond mijn vrienden ook meer bij de studentenvereniging of huisfeesten dan in een lawaaierige disco.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:09 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het werkt vooral goed als je een vaste stamkroeg hebt waar het volume niet te hoog staat en fatsoenlijke gesprekken kan voeren. De gekke dingen die je uithaalde naarmate de avond vorderde, domme spelletjes spelen, lachen, gieren, brullen en telkens weer. 20 jaar later kom ik mijn oude stamgasten nog steeds tegen en dan heb je het gelijk over toen en dat het nu niet meer is
Moet er nu niet meer aan denken, maar het had wel wat vroeger. Van die veel te kleine kroegjes of dorps discotheken met te veel publiek (vooral jongens), de stank van rook, zweet en bier. Alles plakte en niet te vergeten de condens die van het plafond af druppelde door de hitte binnen.quote:Op maandag 12 januari 2026 21:03 schreef LXIV het volgende:
In 'mijn' tijd ging iedereen 's avonds nog uit op zaterdag. Dat begon dan pas om 22:00 en duurde tot 02:00. Pas om 3 uur thuis, helemaal gaar. Eigenlijk vond ik daar helemaal niet zoveel aan. Benauwd, harde muziek, druk tegen elkaar aan geduwd, veel alcohol en tabaksgebruik, je kon geen zinnig woord wisselen. Maar ja, het was nu eenmaal wat iedereen deed.
Ik zou beter in deze tijd hebben gepast met een koffietje om 14:00.
Die had je vroeger ook. Maar je moest gewoon niet naar tenten gaan waar dat soort lui op afkomen.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:21 schreef PzKpfw het volgende:
Uitgaan is ook geen reet meer aan met al die agressieve en doorgesnoven tokkies overal.
ff nekken en 5 minuten daarna bekkenquote:Op maandag 12 januari 2026 22:51 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Dit ja hele avond chickies schuren.
5 uur shoarma knoflook of niet als je thuis zo'n chick dronken ging neuken lekker man
En dan de volgende dag met een soort dode rat in je bek wakker worden door de shoarma en de drankquote:Op maandag 12 januari 2026 22:51 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Dit ja hele avond chickies schuren.
5 uur shoarma knoflook of niet als je thuis zo'n chick dronken ging neuken lekker man
En vertrutting. Jeugd mag niet meer drinken en komen niet binnen. Wat ik begrepen heb wordt dat gecompenseerd met een veel hoger drugsgebruik.quote:Op maandag 12 januari 2026 21:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er is wel wezenlijk wat veranderd de afgelopen 15/20 jaar. Het hangt samen met de verharding van de maatschappij.
Die zitten tegenwoordig overal Opa.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die had je vroeger ook. Maar je moest gewoon niet naar tenten gaan waar dat soort lui op afkomen.
Volgens mij had ik altijd 50 euro mee. Daarmee kon je de hele avond/nacht zuipen, een döner/braadworst/pizza klappen en de taxi betalen en had je nog geld overquote:Op maandag 12 januari 2026 21:50 schreef Ama het volgende:
[..]
De prijzen zijn ook niet grappig meer. Toen ik uitging kwam je met een paar tientjes al heel ver.
Die tijd ken ik ook nog. Daar red je het niet meer meequote:Op dinsdag 13 januari 2026 00:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Volgens mij had ik altijd 50 euro mee. Daarmee kon je de hele avond/nacht zuipen, een döner/braadworst/pizza klappen en de taxi betalen en had je nog geld over
Ik ging voor 25 gulden. Taxi terug duurde ff maar met munten vanuit de discotheek 7,50.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 00:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Volgens mij had ik altijd 50 euro mee. Daarmee kon je de hele avond/nacht zuipen, een döner/braadworst/pizza klappen en de taxi betalen en had je nog geld over
Ik had het over 10 jaar later als 25 jarige. Toen zat ik al een beetje tegen het eind van mijn 'stapcarrierre'.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 00:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik ging voor 25 gulden. Taxi terug duurde ff maar met munten vanuit de discotheek 7,50.
Pakje sigaretten 2,5 gulden, entree 7,5 gulden. Dan hadden we nog 5 gulden over…. Voor wat drankjes.
Haha, allemaal zelf moeten verdienen. Maar waren leuke avonden halverwege de jaren 90 als 15 jarige.
En toch zitten de restaurants altijd goed vol. Zoals de OP al schetst denk ik dat het geld nu daar uitgegeven wordt ipv in cafe's.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 00:52 schreef PzKpfw het volgende:
Met die prijzen tegenwoordig is het ook geen reet meer aan. Eerder was je inderdaad voor een paar tientjes klaar, tegenwoordig ben je al gauw honderd euro kwijt. Als je dat meerdere dagen per maand doet..
Maar de horeca begint zichzelf aardig uit de markt te prijzen. De vele faillissementen zijn daar ook tekenend voor.
Hier een mede-GenX-er. Het helpt wel als je een leuke niche weet te vinden. Ik hou van metal en drum 'n bass, en dat zijn hele gezellige subculturen.quote:Op maandag 12 januari 2026 20:53 schreef ACT-F het volgende:
Het is of saai, of opgefokt door het ontbreken van opvoeding door de afwezigheid van de oudere generatie of de harde hand van de uitsmijter. De goede plekken die er nog zijn, zijn uit het zicht van de meute en de handhavers.
De horeca lijkt er weinig voor te voelen dat gewone mensen zich dagelijks zat gaan eten en drinken, terwijl het toch als een vaststaand feit geldt dat zatte mensen ongevaarlijk zijn.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 00:52 schreef PzKpfw het volgende:
Met die prijzen tegenwoordig is het ook geen reet meer aan. Eerder was je inderdaad voor een paar tientjes klaar, tegenwoordig ben je al gauw honderd euro kwijt. Als je dat meerdere dagen per maand doet..
Maar de horeca begint zichzelf aardig uit de markt te prijzen. De vele faillissementen zijn daar ook tekenend voor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie de spoiler.quote:Op maandag 12 januari 2026 21:20 schreef tjoptjop het volgende:
Het is een trend die met de vorige generatie ook al was ingezet. Ik kan me nog herinneren dat er in elke provincie wel een paar van die megadisco's stonden in gehuchten, die zijn allemaal weg. De lokale bar-dancings zijn hier in de omgeving ook allemaal weg.
Lijkt me ook best lastig om rendabel te krijgen, eigenlijk heb je maar 2-3 avonden per week om je omzet te pakken.
De eerste is al lang weg, de tweede kreeg een naams- en concept-verandering (en hoe het er nu mee staat weet ik niet), en de derde organiseert tegenwoordig besloten feesten voor o.a. oost-Europeanen.
[ Bericht 29% gewijzigd door Eightyone op 13-01-2026 07:31:50 ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |