SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met livelink.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Ain't it funny how it is
You never miss it 'til it's gone away!
De vrijheid van gidsdienst?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:25 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ik vind daar wel iets van….. en hele volksstammen die nu losgaan op sociale media dat de overheid de vrijheid van gidsdienst beperkt.
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:30 schreef DJ11 het volgende:
[..]
De vrijheid van gidsdienst?Dat ik zelf mag weten of ik TROS Kompas lees?
Je werd vandaag gemist (denk ik), Fogel.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:28 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, iedereen moet toch zelf weten of ze een gids bestellen bij viator, getyourguide of ergens anders?
Jam & Spoon feat. Plavka - Find Me (Odyssey To Anyoona) (radio mix)
Hier door m'n Etude Rhea's klinkt het lekker, met m'n cheap-ass chinese buizenversterker met compleet andere buizen waarvan 1 soort iedere vorm van garantie op de versterker teniet doet!quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:33 schreef Fogel het volgende:
R49 is leuker met mijn nieuwe PC speakers (en nog leuker in de huiskamer maar daar ben ik nu niet). Heb HP "multimedia" koekblikjes vervangen door Argon Fenris A5. Mist wat bas, maar daar kan ik mee leven.
Ja idd een leuke ouwetje!quote:
Er gebeurd ook wat als de parachute niet open gaat.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:35 schreef DJ11 het volgende:
Tijd voor een fijn verzoekje van Livelink:Something Happens - Parachute
Violet Road - A New Day Begins
Vergeten, maar meteen weer terug in mijn geheugen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:40 schreef DJ11 het volgende:
In 2020 bereikte deze plaat de 11e plek in mijn jaarlijst. Uit Noorwegen - en mooi passend bij het begin van een nieuw jaar:Violet Road - A New Day Begins
Doemdenkerquote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:38 schreef Melting het volgende:
[..]
Er gebeurd ook wat als de parachute niet open gaat.
Margaret Berger - I Feed You My Love
Deze was ik helemaal vergetenquote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:43 schreef DJ11 het volgende:
Nog steeds één van de gaafste, meest gedurfde Songfestival-inzendingen ooit. Uiteraard uit Noorwegen.Margaret Berger - I Feed You My Love
Waarom meest gedurfd?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:43 schreef DJ11 het volgende:
Nog steeds één van de gaafste, meest gedurfde Songfestival-inzendingen ooit. Uiteraard uit Noorwegen.Margaret Berger - I Feed You My Love
Röyksopp - Remind me (radio edit)
Ik vind die beukende sound met distortion op de beats wel gedurfd. Het is allesbehalve lieflijk en catchy. Hoewel het refrein ook wel weer krachtig genoeg isquote:
Röyksoppquote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:46 schreef DJ11 het volgende:
Nog één Noorse dan*, om het af te leren:![]()
Röyksopp - Remind me (radio edit)
met Erlend Øye van Kings of Convenience op zang.
* straks nog meer...
Suus komt straks solo nog langs, met een plaat die zomaar door Röyksopp gemaakt had kunnen zijnquote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:47 schreef Fogel het volgende:
[..]
Röyksopp
Maar... Röyksopp met Sundfør is2
The Dream Academy - Life In A Northern Town
Heerlijk nummer dit.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:51 schreef DJ11 het volgende:
En nu: waar Dario G de mosterd vandaan haalde voor één van zijn grootste hits.The Dream Academy - Life In A Northern Town
Over Northern Towns gesproken: we gaan zo naar Manchester, voor nieuwe muziek
Andy Goodwin - Answerphone
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:54 schreef livelink het volgende:
Mooi nummer dit, maar moet toch altijd wel even onwillekeurig aan K3 denken bij Heya mamama
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:54 schreef livelink het volgende:
Mooi nummer dit, maar moet toch altijd wel even onwillekeurig aan K3 denken bij Heya mamama
Oei, oei.... (lé lé)quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:54 schreef livelink het volgende:
Is K3 nog wat voor mini-TOT eigenlijk?quote:
Keane - Crystal Ball
Hell no!quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:57 schreef livelink het volgende:
[..]
Is K3 nog wat voor mini-TOT eigenlijk?
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:58 schreef DJ11 het volgende:
Goed voornemen voor 2026: meer Keane draaien in mijn uitzendingen. Zaken als afvallen, gezonder eten en rustig met alcohol zijn zo onbelangrijk in verhouding daarmee...![]()
Keane - Crystal Ball
Electronic - Imitation Of Life
Hij kan ook mee komen luisterenquote:
VoicePlay feat. Elizabeth Garozzo - In The Hall Of The Mountain King
Ik stuiter ook al een beetje.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:10 schreef ToT het volgende:
In The Hall Of The Mountain King (acapella) VoicePlay Ft. Elizabeth GarozzoMini-ToT zit soms helemaal in bed te stuiteren en dit te zingen als hij moet slapen!
dePresno - Hide and Seek
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:13 schreef DJ11 het volgende:
Over drie minuten gaat het Suus-alarm af. Sluit deuren en ramen, stem af op Radio 49.
Minimalistix - Struggle For Pleasure (radio edit)
Hide and Seek begon ook met struggle. Ik dacht bij dat nummer al dat dat de basis voor je titel was.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:19 schreef DJ11 het volgende:
Ik ging een langere remix draaien, maar houd het bij de radio edit. Het nummer waar de titel van de uitzending naar verwijst...Minimalistix - Struggle For Pleasure (radio edit)
The Human League - Mirror Man
Ow, ja dus!quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:24 schreef DJ11 het volgende:
The Human League fungeert vandaag als intro richting een fris, nieuw liedje.The Human League - Mirror Man
Leuk!quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:27 schreef DJ11 het volgende:
New music on Radio 49:Connie Talbot - Original
En nu hoor je Brittney's got talent.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:30 schreef livelink het volgende:
Ach, dit is dat schattige meisje van Britain's got talent. De naam kwam me al zo bekend voor, dus ik moest het even googelen.
Britney Spears - ...Baby One More Time
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
En nu hoor je Brittney's got talent.
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
Geweldig gescoord, deze inkopper.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
Volgens mij nog steeds gek.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:31 schreef Melting het volgende:
Hoe gaat het tegenwoordig met Britney?
Lang niets meer over gehoord.
Niet. Het gaat niet. Ze loopt halfnaakt met messen te zwaaien op Instagram-filmpjes. Zoiets.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:31 schreef Melting het volgende:
Hoe gaat het tegenwoordig met Britney?
Lang niets meer over gehoord.
Het vormde ook heel nadrukkelijk de inspiratie voor een b-kant uit 1999...quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:32 schreef ToT het volgende:
Hier zijn wel leuke covers van gemaakt door metal bands enzo.
Het is allemaal wel triest eigenlijk.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:32 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Niet. Het gaat niet. Ze loopt halfnaakt met messen te zwaaien op Instagram-filmpjes. Zoiets.
Ben je allemaal verkapte verzoekjes aan het indienenquote:
Dat is ook de hele intentie van dit nummerquote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:35 schreef ToT het volgende:
En wel meer dan de beat, de hele sound eigenlijk wel.
Ow!quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:36 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Dat is ook de hele intentie van dit nummerDaarom draai ik het achter Britney aan.
Wat ons betreft ben je hardstikke welkom hier.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik geloof dat ik in het verkeerde topic zit
Zou best eens kunnen. Of je moet zin hebben om internetradio te luisteren. Daar hoor je op dit moment:quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Depeche Mode - Everything Counts
Geloven doe je maar in de kerkquote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Gezellig!quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
A Thousand Mad Things - Promises
Ook de stem doet me aan iemand denken, maar kan het niet benoemen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:42 schreef DJ11 het volgende:
Een jonge Britse artiest die z'n inspiratie heel duidelijk uit de 80s / new wave haalt:A Thousand Mad Things - Promises
Sterker nog: je kunt meeluisteren: https://radio49.radio12345.com/quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar hier kun je gewoon praten over muziek dat is OOK leuk
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar hier kun je gewoon praten over muziek dat is OOK leuk
Orchestral Manoeuvres in the Dark - So In Love
Zeker. Stond eigenlijk op het kerstmenu, maar kan eigenlijk altijd wel. Voelt wel een beetje "winters" aan, of zo.quote:
Mooi.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:56 schreef DJ11 het volgende:
We eindigen niet in mineurBruno Major - A Strange Kind Of Beautiful
Maar ik wil niet terugquote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:01 schreef Melting het volgende:
En we zijn begonnen.
Vandaag is dit de eerste:
[ afbeelding ]
Geen probleem. Veel plezier.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:03 schreef Fogel het volgende:
Sorry @:melting maar ik ben even Sjaak afhaak. Vriendin wil een of ander muziekprogramma op tv zien. Dat programma vind ik zelf ook ok
Misschien tot later?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:03 schreef Fogel het volgende:
Sorry @:melting maar ik ben even Sjaak afhaak. Vriendin wil een of ander muziekprogramma op tv zien. Dat programma vind ik zelf ook ok
"Hver gang vi møtes" gok ik maar zoquote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:03 schreef Fogel het volgende:
quote:
Ik was toevallig vandaag nog in de Kets (bijnaam van Kaatsheuvel (Efteling)quote:
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:05 schreef livelink het volgende:
Dit zullen The Cats wel zijn met Will I be wrong
Alle opnames van The Cats die het nooit tot een album of b-kantje schopten, kun je als Af-Kets alsnog uitbrengenquote:
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:06 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Alle opnames van The Cats die het nooit tot een album of b-kantje schopten, kun je als Af-Kets alsnog uitbrengen
Was het niet vreselijk koud.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:05 schreef Melting het volgende:
[..]
[..]
Ik was toevallig vandaag nog in de Kets (bijnaam van Kaatsheuvel (Efteling))
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:07 schreef Melting het volgende:
Ik heb zo het gevoel dat het nummer hierna wel eens de grote doorbraak kan zijn.
Het was alsof mijn tenen eraf vroren.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:07 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Was het niet vreselijk koud.
Hier is de gevoelstemperatuur-10 tot -15
Mmm, het is wel een erg simpele tekst hoor.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:07 schreef Melting het volgende:
Ik heb zo het gevoel dat het nummer hierna wel eens de grote doorbraak kan zijn.
Zal het doorgeven. Dus wat moeilijker..... check!quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Mmm, het is wel een erg simpele tekst hoor.
Winterstop? Of helemaal gestopt?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:15 schreef Melting het volgende:
Ik had vandaag pistache ijs toe. Gemaakt door de ijssalon die gestopt is, helaas.
Helemaal gestopt, helaas.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Winterstop? Of helemaal gestopt?
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:20 schreef livelink het volgende:
Dit ken ik wel, maar ik weet niet of ik deze versie ken.
Correct. Marit Larsen vandaag, van M2M.quote:
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:24 schreef Symphonic het volgende:
Ruud en Trudy uit Schagen (toen nog)
En dat klinkt eigenlijk toch beter dan Saskia en Sergequote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:24 schreef Symphonic het volgende:
Ruud en Trudy uit Schagen (toen nog)
Ik heb die artiestennaam ook nooit begrepenquote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:25 schreef livelink het volgende:
[..]
En dat klinkt eigenlijk toch beter dan Saskia en Serge
Stationsweg in Schagen. Kwam ze vaak tegen.quote:
Ik zie er veel van voorbij komen op New Music Friday.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:23 schreef Fogel het volgende:
[..]
Correct. Marit Larsen vandaag, van M2M.
Ze waren wel bang dat ze je nog eens tegen zouden komen, of niet?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:25 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Stationsweg in Schagen. Kwam ze vaak tegen.
Nu wonen ze ergens in het Oosten van het land
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:26 schreef Melting het volgende:
[..]
Ze waren wel bang dat ze je nog eens tegen zouden komen, of niet?
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:27 schreef livelink het volgende:
Redbone - We were all wounded at wounded-knee
quote:
Wat was het probleem? En de oplossing?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:27 schreef brother52 het volgende:
Pfff, het heeft even geduurd maar eindelijk werkt fok hier weer zoals het hoort.
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:28 schreef Doedezemaar het volgende:
Het huis waar Symph is opgegroeid stond onlangs op Funda te koop, de eigenaar die het van hen heeft gekocht destijds had er in die ruim 30 jaar bijna niks aan veranderd, zelfs de gordijnen hingen er nog. Zitten we die foto’s te kijken, zegt Symph: en daar stond bij ons het orgel… euh schat, dat orgel staat er nog
Ah, dat is geweldigquote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:28 schreef Doedezemaar het volgende:
Het huis waar Symph is opgegroeid stond onlangs op Funda te koop, de eigenaar die het van hen heeft gekocht destijds had er in die ruim 30 jaar bijna niks aan veranderd, zelfs de gordijnen hingen er nog. Zitten we die foto’s te kijken, zegt Symph: en daar stond bij ons het orgel… euh schat, dat orgel staat er nog
Eigenlijk deed bijna niks het meer... Zag niet alle knopjes, en de knopjes die ik zag deden niks.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:28 schreef Melting het volgende:
[..]
Wat was het probleem? En de oplossing?
Behalve een extra doorgang in de slaapkamer naar de badkamer, een kwartslag draaien van het bad tbv een inloopdouche is er letterlijk niets veranderd aan het huis. Ons orgel stond erg nog, onze lamellen hingen er nog, onze vijver is er nog, de keuken die er destijds in is gekomen is er nog. De parketvloer ligt er nog steeds in. Wel leuk om dat zo te zien.quote:
Maar die orgel zat bij de prijs inbegrepen dus?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:33 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Behalve een extra doorgang in de slaapkamer naar de badkamer, een kwartslag draaien van het bad tbv een inloopdouche is er letterlijk niets veranderd aan het huis. Ons orgel stond erg nog, onze lamellen hingen er nog, onze vijver is er nog, de keuken die er destijds in is gekomen is er nog. De parketvloer ligt er nog steeds in. Wel leuk om dat zo te zien.
Gek lijkt me dat. De mensen die het huis kochten waar ik opgegroeid ben hebben het volledig gestoffeerd en gemeubileerd overgenomen en zo gelaten, mijn zusje is er een tijdje later nog geweest en zei: er staat nu een hondenmand naast de kast, maar verder is het alsof wij er nog wonenquote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:32 schreef Bomenverzameling het volgende:
Het huis waar ik ben opgegroeid stond ook vrij recent (2 jaar terug oid) op Funda. Maar dat hadden ze wel helemaal veranderd..... Vond ik best jammer.
Mijn ouders gingen emigreren naar Amerika en het orgel kon niet mee.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:34 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Maar die orgel zat bij de prijs inbegrepen dus?
Ja. ik heb er ook wel eens post moeten bezorgen toen mijn vader er al niet meer woonde. Best apart.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:35 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Gek lijkt me dat. De mensen die het huis kochten waar ik opgegroeid ben hebben het volledig gestoffeerd en gemeubileerd overgenomen en zo gelaten, mijn zusje is er een tijdje later nog geweest en zei: er staat nu een hondenmand naast de kast, maar verder is het alsof wij er nog wonen
Ik zag van de week dat deze nog in het appartement van mijn vader in de kast ligt.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:39 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Met zo'n typische klok ook... Zoiets hing vroeger ook bij ons thuis.
Ja zo’n vreselijke klokquote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:39 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Met zo'n typische klok ook... Zoiets hing vroeger ook bij ons thuis.
Naar een antiekwinkel ofzo? of wil je hem zelf houden?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:40 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik zag van de week dat deze nog in het appartement van mijn vader in de kast ligt.
Toch maar eens bedenken wat we er mee willen doen.
Ik wil hem niet. Misschien mijn broers.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:42 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Naar een antiekwinkel ofzo? of wil je hem zelf houden?
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:49 schreef DJ11 het volgende:
Irritante banners die ineens geluid gaan afspelen.
Daar heb ik de hele avond al last van. Ook bij dit nummer.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:48 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ik zing hem zo mee, maar ik kon het even niet labelen
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:50 schreef livelink het volgende:
[..]
Daar heb ik de hele avond al last van. Ook bij dit nummer.
Ik kende het ook niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:53 schreef livelink het volgende:
Dit nummer ken ik helemaal niet. Hoor ik denk ik voor het eerst.
Heeft de drummer een bontmuts op?quote:
Nee, een kapotte föhnquote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:57 schreef brother52 het volgende:
[..]
Heeft de drummer een bontmuts op?
Die had een hele vette Afroquote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:57 schreef brother52 het volgende:
[..]
Heeft de drummer een bontmuts op?
Een vette afro? Dan moet hij z'n haar beter wassen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:57 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Die had een hele vette Afro
en dus ook fohnenquote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:58 schreef brother52 het volgende:
[..]
Een vette afro? Dan moet hij z'n haar beter wassen.
Of zijn hoofd even voor een gitaarversterker houdenquote:
Ik zie het. 48 slechts.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 22:01 schreef Symphonic het volgende:
Deze zanger is ook niet oud geworden
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 22:02 schreef Symphonic het volgende:
Brotherhood of man kiss me kiss your baby
Dat is metafoor voor een hele simpele begeleiding dat zo uit een keyboard zou kunnen komen.quote:
Ze waren in ieder geval een tijdje niet naar de kapper geweest.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 22:05 schreef livelink het volgende:
Dit zou ik zo in de musical Hair plaatsen.
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 22:06 schreef Melting het volgende:
[..]
Ze waren in ieder geval een tijdje niet naar de kapper geweest.
[ afbeelding ]
Ja Hair had de Bee Gees wel genoegquote:Op zaterdag 10 januari 2026 22:06 schreef Melting het volgende:
[..]
Ze waren in ieder geval een tijdje niet naar de kapper geweest.
[ afbeelding ]
Ik had de band toch niet snel geweten.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 22:08 schreef Melting het volgende:
Oeps.... iets te vroeg.
[ afbeelding ]
Deze was gepland, maar Vol haore kon natuurlijk ook. Maar dat is meer Vout zijn stijl.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 22:13 schreef Bomenverzameling het volgende:
Was dit gepland, of kwam dez Vol Haren in je op?
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 22:13 schreef MadMaster het volgende:
Volare - Door 300 man/vrouw uitgevoerd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |