Nee sorry deze vergelijking raakt kant noch wal. Je word niet in je vrijheid aangetast als agenten hun werk doen. Tenzij je een anarchist bent en elke vorm van autoriteit/handhaving ziet als een inperking van je vrijheid.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat jou wel snel boven de pet.
Waar het om gaat is het begrip 'vrijheid', en wat dat behelst. Jij beschouwt het vuurwerkverbod als een grove inperking van burgerlijke vrijheden - dat is wat tenminste wat je in een ander topic liep te verkondigen.
Tegelijkertijd vind jij niet dat er mis is met het machtsvertoon van ICE, een paramilitaire immigratiedienst die zwaarbewapend door woonwijken trekt, en die nu dus ook dodelijke slachtoffers maakt.
En in plaats van een onderzoek naar de toedracht af te wachten, worden ICE en de betreffende agent vrijgepleit door Trump, Vance en Noem. De VP noemt de schutter zelfs een held.
Nu terug naar vrijheid als concept.
Als je deze twee zaken naast elkaar legt, wat beschouw jij dan als een grovere en meer zorgwekkende inperking van burgerlijke vrijheden?
Nog een kleine side note: vanwaar die opmerking 'die gewoon wit is'?
En dan mag je doodgeschoten worden begrijp ik?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee sorry deze vergelijking raakt kant noch wal. Je word niet in je vrijheid aangetast als agenten hun werk doen. Tenzij je een anarchist bent en elke vorm van autoriteit/handhaving ziet als een inperking van je vrijheid.
Je moet je wel in erg bijzondere bochten wringen om deze vergelijking te maken en het gebruik van woorden zoal paramilitair etc zet je punt echt geen kracht bij.
Illegaal verblijven in het land is een overtreding van de wet en Trump heeft een mandaat om die wet te handhaven. Als je het er niet mee eens bent dan staat het je vrij om te stemmen.
Ik ben tegen het verbod op vuurwerk omdat ik vind dat een traditie die verpest word door raddraaiers niet de nek omgedraaid hoeft te worden.
Maar weet je wat ik niet ga doen, een buurtwacht opzetten en agenten belemmeren in hun werkzaamheden als ze het verbod op vuurwerk willen handhaven.
Eerst schieten, dan vragen stellen. En verantwoordelijk afleggen is niet nodig want die mensen genieten toch immuniteit.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:00 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
En dan mag je doodgeschoten worden begrijp ik?
En veel 6 januari-gasten die een pardon hebben gekregen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:10 schreef mcmlxiv het volgende:
De man is een psychopathische moordenaar, daar is geen twijfel over. Hij zal niet de enige onder de bruinhemden zijn, de geschiedenis leert dat dergelijke figuren graag deelnemen aan moord, intimidatie en aanranding.
ICE bevat precies het soort mensen waar ze de VS zogenaamd tegen moeten beschermen.
Niet elke vorm van handhaving is legitiem of proportioneel. Het gaat hier om zwaarbewapende, matig getrainde figuren die woonwijken in worden gestuurd en met veel vertoon hun acties uitvoeren. De-escaleren kennen ze niet en er worden veelvuldig fouten gemaakt bij de 'handhaving'.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee sorry deze vergelijking raakt kant noch wal. Je word niet in je vrijheid aangetast als agenten hun werk doen. Tenzij je een anarchist bent en elke vorm van autoriteit/handhaving ziet als een inperking van je vrijheid.
Je moet je wel in erg bijzondere bochten wringen om deze vergelijking te maken en het gebruik van woorden zoal paramilitair etc zet je punt echt geen kracht bij.
Illegaal verblijven in het land is een overtreding van de wet en Trump heeft een mandaat om die wet te handhaven. Als je het er niet mee eens bent dan staat het je vrij om te stemmen.
Ik ben tegen het verbod op vuurwerk omdat ik vind dat een traditie die verpest word door raddraaiers niet de nek omgedraaid hoeft te worden.
Maar weet je wat ik niet ga doen, een buurtwacht opzetten en agenten belemmeren in hun werkzaamheden als ze het verbod op vuurwerk willen handhaven.
Zoals auto's aanrijden en dan de bestuurder eruit sleuren, met meerdere mensen op hem gaan zitten met zijn hoofd op het asfalt en de auto, met of zonder kineren, wordt gewoon achtergelaten, midden op straat. En dan blijkt het niet eens om een illegaal iemand te gaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:15 schreef KoosVogels het volgende:
Niet elke vorm van handhaving is legitiem of proportioneel. Het gaat hier om zwaarbewapende, matig getrainde figuren die woonwijken in worden gestuurd en met veel vertoon hun acties uitvoeren. De-escaleren kennen ze niet en er worden veelvuldig fouten gemaakt bij de 'handhaving'.
Succes daarmee, kritisch zijn is nu juist waar het mis gaat. Even voor de goede orde, ik heb helemaal niets tegen de moderatie, het is niet persoonlijk. Maar 'foei, wel kritisch zijn hoor op wat je post' zal op geen enkele manier het getrol laten stoppen. Ik snap ook dat er onderbezetting is, maar zolang die guidelines niet gehanteerd meer worden, zal het echt nooit stoppen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:16 schreef Cyan9 het volgende:
Verzoek om een beetje kritisch te zijn op de social media posts die hier gedeeld worden.
Men wil opstand, daarom doen ze het ook alleen in blauwe staten. Bij elke reactie of gebeurtenis zal er gezegd worden dat het door links komt, in de hoop de aankomende verkiezingen te beinvloeden vanuit een machtspositie.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:23 schreef xpompompomx het volgende:
Laatst ook nog zo'n hoogzwangere vrouw die over de weg werd gesleept die die thugs van Einsatzgruppe ICE. Gevolg: kind dood. Dan sta je er ook weer lekker op als DE pro-life regering.
Tegenwoordig noem je dat communistische terroristen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Men wil opstand, daarom doen ze het ook alleen in blauwe staten. Bij elke reactie of gebeurtenis zal er gezegd worden dat het door links komt, in de hoop de aankomende verkiezingen te beinvloeden vanuit een machtspositie.
Allemaal vrome Christenen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En veel 6 januari-gasten die een pardon hebben gekregen.
Wutquote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:23 schreef xpompompomx het volgende:
Laatst ook nog zo'n hoogzwangere vrouw die over de weg werd gesleept die die thugs van Einsatzgruppe ICE. Gevolg: kind dood. Dan sta je er ook weer lekker op als DE pro-life regering.
Dus eerst was het duidelijk inrijden op een agent want hij stond voor de auto, en toen dat argument onderuit gehaald werd zijn de redenen daarvoor niet meer geldig omdat hij toch niet voor de auto stond? Ook uit dit filmpje blijkt dat de agent fout zit.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:05 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
De suggestie dat de agent voor de auto stond waar Carl Winslow in Philadelphia over zat te klagen klopt dus ook voor geen meter.
Wij hebben echt een compleet verschillende definitie van er recht voor staat. Maargoed, dit is allemaal al vaker uitgelegd.quote:
En waar veel mensen werken is er nooit een lul die zijn werk niet goed uitvoert, en ze weten precies wie wel of niet illegaal is (zonder ID te checken). Ze hebben het eigenlijk niet nodig, maar krijgen toch volledige immuniteit, ondanks dat ze daar nooit fouten maken.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 19:09 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wij hebben echt een compleet verschillende definitie van er recht voor staat. Maargoed, dit is allemaal al vaker uitgelegd.
Het enige wat dit bewijst is dat er alles op alles gezet moet worden om dit recht te lullen en ICE ‘onschuldig’ is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |