abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219780234
quote:
ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest

Een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE heeft een vrouw gedood in Minneapolis in de noordelijke staat Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid meldt dat de agent handelde uit zelfverdediging, maar die lezing wordt door de lokale autoriteiten in twijfel getrokken.

De burgemeester van de stad, Jacob Frey, beschuldigt de agent van "roekeloos" schieten op een 37-jarige vrouw. Ook gouverneur Tim Walz, een prominente Democraat, bestrijdt de lezing van het ministerie.

Op beelden is te zien dat de vrouw met haar auto dwars op de weg staat. Ze wordt benaderd door agenten, waarna ze een paar meter achteruit rijdt en daarna vooruit. Op dat moment wordt er geschoten, ogenschijnlijk door een agent die voor haar auto staat.

Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".

"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."

Burgemeester: 'onzinverhaal'

Burgemeester Frey zegt dat de aanwezigheid van de immigratiedienst zorgt voor chaos in zijn stad. "We eisen dat ICE de stad onmiddellijk verlaat", schrijft hij op X. "Wij staan pal achter onze immigranten- en vluchtelingengemeenschappen."

In een persconferentie bestempelde de burgemeester het verhaal van de immigratiedienst als een "onzinverhaal". Hij baseert zich op een video die hij te zien gekregen heeft, zei hij. Gevraagd of het erop leek dat de vrouw wilde inrijden op de agenten antwoordde hij: "Dat lijkt helemaal niet het geval te zijn."

Ook gouverneur Walz van Minnesota, waarvan Minneapolis de grootste stad is, zegt het verhaal van ICE niet te geloven. "Geloof niet in deze propagandamachine", schrijft de voormalige running mate van presidentskandidaat Kamala Harris op X. Hij belooft dat de staat zal zorgen voor een eerlijk en rechtvaardig onderzoek.

Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".

"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
NOS

twitter

Niet mijn OP.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219780245
quote]0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dit lijkt me niet dit incident. Ik zie in deze video een verkeersbord die in andere niet staat, bomen staan anders, witte auto op de achtergrond is anders, kleur auto op de voorgrond lijkt niet dezelfde. [/quote]

Bijzonder. Wel veel gelijkenis. Maar het is inderdaad niet hetzelfde voorval want in deze video kan die agent niet schieten.
pi_219780246
quote:
13s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:06 schreef probeer het volgende: [..] Volgens ooggetuigen zeiden de ICE agenten dat ze daar weg moest. Om haar vervolgens af te schieten. En jij vindt dat allemaal wel logisch. Zoek hulp.
Ooggetuigen zijn niet betrouwbaar. Op de beelden zie en hoor ik dat ze gesommeerd wordt om uit te stappen waarna ze gas geeft en weg rijd.
pi_219780258
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:28 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Ooggetuigen zijn niet betrouwbaar. Op de beelden zie en hoor ik dat ze gesommeerd wordt om uit te stappen waarna ze gas geeft en weg rijd.
De beelden spreken voor zich. De agent had weg kunnen springen, maar op dat moment had hij 0.1 seconde de tijd en handelde binnen de geweldsinstructie.

Tragisch ongeval, maar volgens de wet.

Dit verhaal kent alleen maar verliezers
  donderdag 8 januari 2026 @ 16:30:58 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219780267
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:22 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Volgens mij kunnen we allerlei punten maken maar ik heb niet het gevoel dat het bij je registreert.
Dat zegt dan misschien iets over de kwaliteit (of eerder het gebrek daaraan) van de gemaakte punten...
Huilen dan.
pi_219780291
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als ik het goed begrepen heb: verderop was de straat geblokkeerd door protesten en zij wilde haar auto keren. Daarom gaf ze ook aan dat de ICE auto's haar konden passeren. Zoals je in de beelden ziet was ICE nauwelijks met haar bezig totdat een ICE vent doordraait en gemaskerd en snel haar kant op loopt en de deur open wil trekken. Alsof dat heel normaal is, dat een wildvreemde gemaskerde vent even je deur opentrekt....
Wat ik zag was ICE die aan kwam rijden en zij die met haar auto de weg blokkeerde.
pi_219780301
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:23 schreef incel het volgende:

[..]
Ja er is ook geen touw aan vast te knopen. Je kan het filmpje zien, en je kan als het goed is het verschil snappen tussen jij die thuis dat filmpje ziet of hoe het er op dat moment uit ziet vanuit het perspectief van die agent. Dus waarom zijn mensen dan allemaal zo verbaasd over hoe het gelopen is?
Het zag er behoorlijk chaotisch uit.
pi_219780312
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:37 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Het zag er behoorlijk chaotisch uit.
Ja en die vrouw kwam dus niet toevallig even langs omdat ze daar woonde en was op het verkeerde moment op de verkeerde plaats of iets.
pi_219780315
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:39 schreef incel het volgende:

[..]
Ja en die vrouw kwam dus niet toevallig even langs omdat ze daar woonde en was op het verkeerde moment op de verkeerde plaats of iets.
Die indruk krijg ik niet.
pi_219780321
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:40 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Die indruk krijg ik niet.
Dus ze had zelf waarschijnlijk ruim de tijd om niet in een situatie te komen waar agenten zouden denken dat op haar schieten de enige uitweg is.
pi_219780326
Voor in de OP:

twitter
pi_219780333
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:42 schreef RotatoR het volgende:
Voor in de OP:

[ x ]
Zullen afspreken dat we alleen filmpjes en nieuws plaatsen die te maken hebben met dit incident?
Dat helpt enorm.
pi_219780347
quote:
Voor in de OP:

[ x ]
Ja compleet begrijpelijk dat die agent dus schoot... Hoe triest het ook is
pi_219780350
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:43 schreef Adames het volgende:

[..]
Zullen afspreken dat we alleen filmpjes en nieuws plaatsen die te maken hebben met dit incident?
Dat helpt enorm.
Ja, vandaar dit filmpje.
  donderdag 8 januari 2026 @ 16:44:59 #15
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_219780354
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:43 schreef Adames het volgende:

[..]
Dat helpt enorm.
Grok

@grok
·
1h
Yes, this appears to be genuine bystander footage from the January 7, 2026, ICE shooting in Minneapolis, where agent fatally shot Renee Nicole Good. Federal officials describe it as self-defense, citing an attempt to run over an officer, but Mayor Frey and Gov. Walz strongly dispute that account. Sources: NBC, CNN, Reuters.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_219780371
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:40 schreef incel het volgende:

[..]
Dus ze had zelf waarschijnlijk ruim de tijd om niet in een situatie te komen waar agenten zouden denken dat op haar schieten de enige uitweg is.
Ze heeft een risico en keuze gemaakt die haar helaas fataal werden.
pi_219780373
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219780378
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:35 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Wat ik zag was ICE die aan kwam rijden en zij die met haar auto de weg blokkeerde.
Als zij echt de weg had willen blokkeren was ze aan de linkerkant van de weg gaan staan en niet rechts achter die andere ICE auto....
pi_219780382
Kan iemand me überhaupt uitleggen hoe zijn schieten bijdroeg aan zijn veiligheid?
"Pools are perfect for holding water"
pi_219780388
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:46 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ze heeft een risico en keuze gemaakt die haar helaas fataal werden.
Yup.

quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:47 schreef Tjoent het volgende:

Deze mag ook wel zonder spoiler _O_
pi_219780390
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Grok

@:grok
·
1h
Yes, this appears to be genuine bystander footage from the January 7, 2026, ICE shooting in Minneapolis, where agent fatally shot Renee Nicole Good. Federal officials describe it as self-defense, citing an attempt to run over an officer, but Mayor Frey and Gov. Walz strongly dispute that account. Sources: NBC, CNN, Reuters.
Haha grok na al die missers van afgelopen weken als bron gebruiken _O-
  donderdag 8 januari 2026 @ 16:49:16 #22
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219780392
quote:
Voor in de OP:

[ x ]
quote:
Voor in de OP:

[ x ]
Ben bang dat ik hem verneuk met het embedden :P
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219780399
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:44 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ja, vandaar dit filmpje.
Dit filmpje is sped up. Wat wel hier duidelijk zichtbaar is, is dat dat de ICE agent wordt geschampt en stukje naar achteren wordt geduwd.
Dan nog ga je niet schieten van opzij, tegen de instructies in.
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 8 januari 2026 @ 16:51:03 #24
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219780407
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:48 schreef probeer het volgende:
Kan iemand me überhaupt uitleggen hoe zijn schieten bijdroeg aan zijn veiligheid?
Niet. Hij had ook op een band kunnen schieten.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219780408
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als zij echt de weg had willen blokkeren was ze aan de linkerkant van de weg gaan staan en niet rechts achter die andere ICE auto....
Als die auto in de weg stond dan ga je daar gewoon achter staan en niet overdwars op de weg.
Dat lijkt mij niet logisch.
  donderdag 8 januari 2026 @ 16:51:54 #26
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_219780412
Blijft altijd mooi ook. mensen die IRL nog janken om een spin weten 10000% zeker dat ze op dat moment totaal cool en kalm waren gebleven.

Op een agent inrijden is gewoon heel erg dom, hoe je het ook wil verdraaien. Doe je dat niet, ga je ook niet dood :').
Get woke, go broke!
pi_219780419
quote:
10s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:51 schreef HeatWave het volgende:
Blijft altijd mooi ook. mensen die IRL nog janken om een spin weten 10000% zeker dat ze op dat moment totaal cool en kalm waren gebleven.

Op een agent inrijden is gewoon heel erg dom, hoe je het ook wil verdraaien. Doe je dat niet, ga je ook niet dood :').
De beste stuurlui zitten op Fok!
pi_219780420
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:48 schreef incel het volgende:

[..]
Yup.
[..]
Deze mag ook wel zonder spoiler _O_
Ik heb die niet geplaatst.
  roze donderdag 8 januari 2026 @ 16:52:38 #29
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219780421
Sommige mensen hier willen hoe dan ook dat die persoon in zijn recht stond om dit te doen. Ziek hoor.
Your beauty never ever scared me.
pi_219780426
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:52 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Is gewoon plaatje van internet? Naja ik weet ook niet hoe het allemaal werkt. Maar vind het wel een mooi plaatje en laat precies de hypocrisie van linkse mensen zien ja.
pi_219780429
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:52 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Nee, was een multi-quote ;)
pi_219780430
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Van zo'n korte afstand (vrijwel tegen de auto aan staande) op welk deel van die auto schieten, gaat die ton metaal sowieso niet meteen tot stilstand brengen.
pi_219780433
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:52 schreef Ama het volgende:
Sommige mensen hier willen hoe dan ook dat die persoon in zijn recht stond om dit te doen. Ziek hoor.
'Toevallig' ook allemaal pro-Trump lui. Maar heus niet vooringenomen.
pi_219780434
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:53 schreef incel het volgende:

[..]
Is gewoon plaatje van internet? Naja ik weet ook niet hoe het allemaal werkt. Maar vind het wel een mooi plaatje en laat precies de hypocrisie van linkse mensen zien ja.
Er zitten reacties bij die wel echt bizar zijn gewoon.
Niemand verdiend het om te sterven en al helemaal niet om een mening.
pi_219780438
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:53 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Nee, was een multi-quote ;)
Ow verhip. :D

Dat had ik niet gezien. _O-
pi_219780442
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:55 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ow verhip. :D

Dat had ik niet gezien. _O-
Geeft niks :)
  donderdag 8 januari 2026 @ 16:55:51 #37
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_219780445
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:52 schreef Ama het volgende:
Als de agent in zijn recht stond wil ik dat idd bevestigd zien, staat hij dat niet, dan moet hij vervolgd worden, lijkt me logisch.

Alleen wijst alles er op dat ze met opzet op hem inreed. En dan kan je er van alles bijhalen, maar iedereen weet dat je dat in de VS gewoon echt niet moet doen.

Is het spijtig allemaal? Natuurlijk, maar het is helaas dr eigen schuld.
Get woke, go broke!
  donderdag 8 januari 2026 @ 16:56:17 #38
438527 MissButterflyy
pi_219780447
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:54 schreef probeer het volgende:

[..]
Van zo'n korte afstand (vrijwel tegen de auto aan staande) op welk deel van die auto schieten, gaat die ton metaal sowieso niet meteen tot stilstand brengen.
Die auto kwam niet eens recht op hem af. Reed langs hem, en toen weg.
Kom op zeg, dat hebben we nu al vaak genoeg gezien op de filmpjes.

Ga hier verder ook geen discussies meer over voeren. Het is bizar dat je iemand dan 3 keer door het hoofd schiet.
  donderdag 8 januari 2026 @ 16:57:01 #39
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219780453
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:51 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Als die auto in de weg stond dan ga je daar gewoon achter staan en niet overdwars op de weg.
Dat lijkt mij niet logisch.
Het lijkt mij ook niet logisch om iemand kapot te schieten in plaats van een stapje opzij te zetten. Zo zie je maar hè...
Huilen dan.
pi_219780454
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:54 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Er zitten reacties bij die wel echt bizar zijn gewoon.
Niemand verdiend het om te sterven en al helemaal niet om een mening.
Ja natuurlijk, als je oproept dat mensen zoals Trump en Charlie Kirk fascisten zijn die moeten worden vermoord en hitlervergelijkingen maakt ben je niet goed en mensen die hier over lopen te juichen zijn geen haar beter. Maar volgens mij snappen die linkse mensen niet echt het verschil tussen ergens voor juichen en gewoon de situatie en geweldsinstructie uitleggen en goedkeuren.
pi_219780457
Homeland Security Secretary (DHS) Kristi Noem alleged at a press conference on Wednesday that the woman who was shot and killed by an Immigration and Customs Enforcement (ICE) officer was "stalking and impeding" agents all day.
Noem told reporters that ICE agents repeatedly instructed the victim, Renee Nicole Good, 37, to get out of her car and stop "obstructing" law enforcement but she did not comply.
The agency is labeling the incident as an act of "domestic terrorism."
life is like a box of chocolates
pi_219780458
Ik heb op 2 frames even een rode lijn gezet om te markeren waar de agent staat.
Let ook op de positie van de witte streep op het wegdek en de boom achter de agent.

donderdag 8 januari 2026 @ 16:58:01 #43
438527 MissButterflyy
pi_219780460
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Als de agent in zijn recht stond wil ik dat idd bevestigd zien, staat hij dat niet, dan moet hij vervolgd worden, lijkt me logisch.

Alleen wijst alles er op dat ze met opzet op hem inreed. En dan kan je er van alles bijhalen, maar iedereen weet dat je dat in de VS gewoon echt niet moet doen.

Is het spijtig allemaal? Natuurlijk, maar het is helaas dr eigen schuld.
Bullshit. De FBI gaat nog een onderzoek doen, je papegaait Trump en z’n kornuiten gewoon na.
En die hebben overal schijt aan als het niet in hun straatje past.
  donderdag 8 januari 2026 @ 17:00:02 #44
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_219780472
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:58 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Bullshit. De FBI gaat nog een onderzoek doen, je papegaait Trump en z’n kornuiten gewoon na.
En die hebben overal schijt aan als het niet in hun straatje past.
AH, maar JIJ weet wel al 100% zeker dat wat ik zeg bullshit is. Nou dan hoeft dat onderzoek ook niet meer he? :').

Je blijft vermakelijk :).
Get woke, go broke!
pi_219780474
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:56 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Die auto kwam niet eens recht op hem af. Reed langs hem, en toen weg.
Kom op zeg, dat hebben we nu al vaak genoeg gezien op de filmpjes.

Ga hier verder ook geen discussies meer over voeren. Het is bizar dat je iemand dan 3 keer door het hoofd schiet.
Ik ben het met je eens hoor. En snap dus sowieso de noodzaak van schieten niet in zo'n geval.
pi_219780481
quote:
10s.gif Op donderdag 8 januari 2026 17:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]
AH, maar JIJ weet wel al 100% zeker dat wat ik zeg bullshit is. Nou dan hoeft dat onderzoek ook niet meer he? :').

Je blijft vermakelijk :).
Ja, omdat al je posts dat zijn.

Al jaren.
  donderdag 8 januari 2026 @ 17:01:43 #47
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_219780483
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 17:00 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens hoor. En snap dus sowieso de noodzaak van schieten niet in zo'n geval.
Nee, jij zou je gewoon kapot laten rijden, zo ben jij _O_.
Get woke, go broke!
pi_219780484
quote:
9s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het lijkt mij ook niet logisch om iemand kapot te schieten in plaats van een stapje opzij te zetten. Zo zie je maar hè...
De weg blokkeren is ook niet logisch, vluchten op het moment dat je weet dat je te ver bent gegaan en daarbij roekeloos optrekt is ook niet logisch.
Dan was dit ook niet gebeurd.
Zo kan je blijven doorgaan.
  donderdag 8 januari 2026 @ 17:02:05 #49
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_219780485
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 17:01 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja, omdat al je posts dat zijn.

Al jaren.
Bedankt voor je mening, echt boeiend O+.
Get woke, go broke!
pi_219780488
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja of op haar radioantenne.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')