NOSquote:ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest
Een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE heeft een vrouw gedood in Minneapolis in de noordelijke staat Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid meldt dat de agent handelde uit zelfverdediging, maar die lezing wordt door de lokale autoriteiten in twijfel getrokken.
De burgemeester van de stad, Jacob Frey, beschuldigt de agent van "roekeloos" schieten op een 37-jarige vrouw. Ook gouverneur Tim Walz, een prominente Democraat, bestrijdt de lezing van het ministerie.
Op beelden is te zien dat de vrouw met haar auto dwars op de weg staat. Ze wordt benaderd door agenten, waarna ze een paar meter achteruit rijdt en daarna vooruit. Op dat moment wordt er geschoten, ogenschijnlijk door een agent die voor haar auto staat.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
Burgemeester: 'onzinverhaal'
Burgemeester Frey zegt dat de aanwezigheid van de immigratiedienst zorgt voor chaos in zijn stad. "We eisen dat ICE de stad onmiddellijk verlaat", schrijft hij op X. "Wij staan pal achter onze immigranten- en vluchtelingengemeenschappen."
In een persconferentie bestempelde de burgemeester het verhaal van de immigratiedienst als een "onzinverhaal". Hij baseert zich op een video die hij te zien gekregen heeft, zei hij. Gevraagd of het erop leek dat de vrouw wilde inrijden op de agenten antwoordde hij: "Dat lijkt helemaal niet het geval te zijn."
Ook gouverneur Walz van Minnesota, waarvan Minneapolis de grootste stad is, zegt het verhaal van ICE niet te geloven. "Geloof niet in deze propagandamachine", schrijft de voormalige running mate van presidentskandidaat Kamala Harris op X. Hij belooft dat de staat zal zorgen voor een eerlijk en rechtvaardig onderzoek.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
Op donderdag 8 januari 2026 16:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ooggetuigen zijn niet betrouwbaar. Op de beelden zie en hoor ik dat ze gesommeerd wordt om uit te stappen waarna ze gas geeft en weg rijd.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:06 schreef probeer het volgende: [..] Volgens ooggetuigen zeiden de ICE agenten dat ze daar weg moest. Om haar vervolgens af te schieten. En jij vindt dat allemaal wel logisch. Zoek hulp.
De beelden spreken voor zich. De agent had weg kunnen springen, maar op dat moment had hij 0.1 seconde de tijd en handelde binnen de geweldsinstructie.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:28 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ooggetuigen zijn niet betrouwbaar. Op de beelden zie en hoor ik dat ze gesommeerd wordt om uit te stappen waarna ze gas geeft en weg rijd.
Dat zegt dan misschien iets over de kwaliteit (of eerder het gebrek daaraan) van de gemaakte punten...quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen we allerlei punten maken maar ik heb niet het gevoel dat het bij je registreert.
Wat ik zag was ICE die aan kwam rijden en zij die met haar auto de weg blokkeerde.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb: verderop was de straat geblokkeerd door protesten en zij wilde haar auto keren. Daarom gaf ze ook aan dat de ICE auto's haar konden passeren. Zoals je in de beelden ziet was ICE nauwelijks met haar bezig totdat een ICE vent doordraait en gemaskerd en snel haar kant op loopt en de deur open wil trekken. Alsof dat heel normaal is, dat een wildvreemde gemaskerde vent even je deur opentrekt....
Het zag er behoorlijk chaotisch uit.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:23 schreef incel het volgende:
[..]
Ja er is ook geen touw aan vast te knopen. Je kan het filmpje zien, en je kan als het goed is het verschil snappen tussen jij die thuis dat filmpje ziet of hoe het er op dat moment uit ziet vanuit het perspectief van die agent. Dus waarom zijn mensen dan allemaal zo verbaasd over hoe het gelopen is?
Ja en die vrouw kwam dus niet toevallig even langs omdat ze daar woonde en was op het verkeerde moment op de verkeerde plaats of iets.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:37 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Het zag er behoorlijk chaotisch uit.
Die indruk krijg ik niet.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:39 schreef incel het volgende:
[..]
Ja en die vrouw kwam dus niet toevallig even langs omdat ze daar woonde en was op het verkeerde moment op de verkeerde plaats of iets.
Dus ze had zelf waarschijnlijk ruim de tijd om niet in een situatie te komen waar agenten zouden denken dat op haar schieten de enige uitweg is.quote:
Zullen afspreken dat we alleen filmpjes en nieuws plaatsen die te maken hebben met dit incident?quote:
Ja, vandaar dit filmpje.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:43 schreef Adames het volgende:
[..]
Zullen afspreken dat we alleen filmpjes en nieuws plaatsen die te maken hebben met dit incident?
Dat helpt enorm.
Grokquote:Op donderdag 8 januari 2026 16:43 schreef Adames het volgende:
[..]
Zullen afspreken dat we alleen filmpjes en nieuws plaatsen die te maken hebben met dit incident?
Dat helpt enorm.
Ze heeft een risico en keuze gemaakt die haar helaas fataal werden.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:40 schreef incel het volgende:
[..]
Dus ze had zelf waarschijnlijk ruim de tijd om niet in een situatie te komen waar agenten zouden denken dat op haar schieten de enige uitweg is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als zij echt de weg had willen blokkeren was ze aan de linkerkant van de weg gaan staan en niet rechts achter die andere ICE auto....quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:35 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Wat ik zag was ICE die aan kwam rijden en zij die met haar auto de weg blokkeerde.
Yup.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:46 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ze heeft een risico en keuze gemaakt die haar helaas fataal werden.
Deze mag ook wel zonder spoilerquote:
Haha grok na al die missers van afgelopen weken als bron gebruikenquote:Op donderdag 8 januari 2026 16:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Grok
@:grok
·
1h
Yes, this appears to be genuine bystander footage from the January 7, 2026, ICE shooting in Minneapolis, where agent fatally shot Renee Nicole Good. Federal officials describe it as self-defense, citing an attempt to run over an officer, but Mayor Frey and Gov. Walz strongly dispute that account. Sources: NBC, CNN, Reuters.
quote:
Ben bang dat ik hem verneuk met het embeddenquote:
Dit filmpje is sped up. Wat wel hier duidelijk zichtbaar is, is dat dat de ICE agent wordt geschampt en stukje naar achteren wordt geduwd.quote:
Niet. Hij had ook op een band kunnen schieten.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:48 schreef probeer het volgende:
Kan iemand me überhaupt uitleggen hoe zijn schieten bijdroeg aan zijn veiligheid?
Als die auto in de weg stond dan ga je daar gewoon achter staan en niet overdwars op de weg.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als zij echt de weg had willen blokkeren was ze aan de linkerkant van de weg gaan staan en niet rechts achter die andere ICE auto....
De beste stuurlui zitten op Fok!quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:51 schreef HeatWave het volgende:
Blijft altijd mooi ook. mensen die IRL nog janken om een spin weten 10000% zeker dat ze op dat moment totaal cool en kalm waren gebleven.
Op een agent inrijden is gewoon heel erg dom, hoe je het ook wil verdraaien. Doe je dat niet, ga je ook niet dood.
Ik heb die niet geplaatst.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:48 schreef incel het volgende:
[..]
Yup.
[..]
Deze mag ook wel zonder spoiler
Is gewoon plaatje van internet? Naja ik weet ook niet hoe het allemaal werkt. Maar vind het wel een mooi plaatje en laat precies de hypocrisie van linkse mensen zien ja.quote:
Van zo'n korte afstand (vrijwel tegen de auto aan staande) op welk deel van die auto schieten, gaat die ton metaal sowieso niet meteen tot stilstand brengen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niet. Hij had ook op een band kunnen schieten.
'Toevallig' ook allemaal pro-Trump lui. Maar heus niet vooringenomen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:52 schreef Ama het volgende:
Sommige mensen hier willen hoe dan ook dat die persoon in zijn recht stond om dit te doen. Ziek hoor.
Er zitten reacties bij die wel echt bizar zijn gewoon.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:53 schreef incel het volgende:
[..]
Is gewoon plaatje van internet? Naja ik weet ook niet hoe het allemaal werkt. Maar vind het wel een mooi plaatje en laat precies de hypocrisie van linkse mensen zien ja.
Geeft niksquote:Op donderdag 8 januari 2026 16:55 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ow verhip.
Dat had ik niet gezien.
Als de agent in zijn recht stond wil ik dat idd bevestigd zien, staat hij dat niet, dan moet hij vervolgd worden, lijkt me logisch.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:52 schreef Ama het volgende:
Sommige mensen hier willen hoe dan ook dat die persoon in zijn recht stond om dit te doen. Ziek hoor.
Die auto kwam niet eens recht op hem af. Reed langs hem, en toen weg.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Van zo'n korte afstand (vrijwel tegen de auto aan staande) op welk deel van die auto schieten, gaat die ton metaal sowieso niet meteen tot stilstand brengen.
Het lijkt mij ook niet logisch om iemand kapot te schieten in plaats van een stapje opzij te zetten. Zo zie je maar hè...quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:51 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Als die auto in de weg stond dan ga je daar gewoon achter staan en niet overdwars op de weg.
Dat lijkt mij niet logisch.
Ja natuurlijk, als je oproept dat mensen zoals Trump en Charlie Kirk fascisten zijn die moeten worden vermoord en hitlervergelijkingen maakt ben je niet goed en mensen die hier over lopen te juichen zijn geen haar beter. Maar volgens mij snappen die linkse mensen niet echt het verschil tussen ergens voor juichen en gewoon de situatie en geweldsinstructie uitleggen en goedkeuren.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:54 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Er zitten reacties bij die wel echt bizar zijn gewoon.
Niemand verdiend het om te sterven en al helemaal niet om een mening.
Bullshit. De FBI gaat nog een onderzoek doen, je papegaait Trump en z’n kornuiten gewoon na.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als de agent in zijn recht stond wil ik dat idd bevestigd zien, staat hij dat niet, dan moet hij vervolgd worden, lijkt me logisch.
Alleen wijst alles er op dat ze met opzet op hem inreed. En dan kan je er van alles bijhalen, maar iedereen weet dat je dat in de VS gewoon echt niet moet doen.
Is het spijtig allemaal? Natuurlijk, maar het is helaas dr eigen schuld.
AH, maar JIJ weet wel al 100% zeker dat wat ik zeg bullshit is. Nou dan hoeft dat onderzoek ook niet meer he?quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bullshit. De FBI gaat nog een onderzoek doen, je papegaait Trump en z’n kornuiten gewoon na.
En die hebben overal schijt aan als het niet in hun straatje past.
Ik ben het met je eens hoor. En snap dus sowieso de noodzaak van schieten niet in zo'n geval.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die auto kwam niet eens recht op hem af. Reed langs hem, en toen weg.
Kom op zeg, dat hebben we nu al vaak genoeg gezien op de filmpjes.
Ga hier verder ook geen discussies meer over voeren. Het is bizar dat je iemand dan 3 keer door het hoofd schiet.
Ja, omdat al je posts dat zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
AH, maar JIJ weet wel al 100% zeker dat wat ik zeg bullshit is. Nou dan hoeft dat onderzoek ook niet meer he?.
Je blijft vermakelijk.
Nee, jij zou je gewoon kapot laten rijden, zo ben jijquote:Op donderdag 8 januari 2026 17:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor. En snap dus sowieso de noodzaak van schieten niet in zo'n geval.
De weg blokkeren is ook niet logisch, vluchten op het moment dat je weet dat je te ver bent gegaan en daarbij roekeloos optrekt is ook niet logisch.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook niet logisch om iemand kapot te schieten in plaats van een stapje opzij te zetten. Zo zie je maar hè...
Bedankt voor je mening, echt boeiendquote:Op donderdag 8 januari 2026 17:01 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, omdat al je posts dat zijn.
Al jaren.
Ja of op haar radioantenne.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niet. Hij had ook op een band kunnen schieten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |