abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219772069
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat hangt er niet vanaf, met een pro-Russische, tegen fascistisch aanzittende, klimaatontkennende en complottheorie omarmende partij wil gewoon niemand samenwerken, al halen ze 15 zetels.
Ach, uiteindelijk scheelt dat ook weer niet alles met de PVV en die waren afgelopen periode ook gewoon de favoriet…
pi_219772085
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Tja, kan je in je eentje de span of control hebben om dat allemaal aan te sturen? Het is ook nog eens gemeentepolitiek, dus je kan niet echt een generiek framework neerleggen, misschien wel deels, maar toch.
Je kunt wel behoorlijk wat. Wij krijgen ook allerlei cursussen aangeboden vanuit het landelijk bureau en er is een model-verkiezingsprogramma uitgedeeld, aan te passen aan lokale omstandigheden. Allemaal uiteraard niet verplicht.

Maar nu nog beginnen lijkt me te laat daar voor.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219772093
quote:
10s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ach, uiteindelijk scheelt dat ook weer niet alles met de PVV en die waren afgelopen periode ook gewoon de favoriet…
Ik zei ook bewust 15 zetels, bij 40 wordt het wellicht wat anders. Een partij met 40 zetels is gewoon lastig te negeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219772123
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kunt wel behoorlijk wat. Wij krijgen ook behoorlijk wat cursussen aangeboden vanuit het landelijk bureau en er is een model-verkiezingsprogramma uitgedeeld, aan te passen aan lokale omstandigheden. Allemaal uiteraard niet verplicht.

Maar nu nog beginnen lijkt me te laat daar voor.
Ja, maar daar zit natuurlijk wel een heel kader achter, niet één man of vrouw. Iemand met verstand van gemeentefinanciën, iemand voor een eenduidig taalgebruik, iemand voor de styling, het geven van cursussen en ga zo maar door. Dat zet je inderdaad nu niet meer neer. Sterker nog, de meeste vkp's zijn al geschreven en goedgekeurd door de leden.
  woensdag 7 januari 2026 @ 19:31:19 #130
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219772142
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zei ook bewust 15 zetels, bij 40 wordt het wellicht wat anders. Een partij met 40 zetels is gewoon lastig te negeren.
of we gaan voor het scandinavische model van minderheidsregeringen ,, dan kan iedereen meestemmen ook PVV , FVD, JA21 , BBB en de SGP
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219772147
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:29 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, maar daar zit natuurlijk wel een heel kader achter, niet één man of vrouw. Iemand met verstand van gemeentefinanciën, iemand voor een eenduidig taalgebruik, iemand voor de styling, het geven van cursussen en ga zo maar door. Dat zet je inderdaad nu niet meer neer. Sterker nog, de meeste vkp's zijn al geschreven en goedgekeurd door de leden.
Haha, het was ook maar een long shot dat dit de reden kan zijn omdat ik vandaag ook een nieuwsberichtjes over deelname in een aantal gemeenten. Voor hetzelfde geld gaat hij gewoon voor de snuifhonderddaagse.
pi_219772158
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
of we gaan voor het scandinavische model van minderheidsregeringen ,, dan kan iedereen meestemmen ook PVV , FVD, JA21 , BBB en de SGP
Dat vraagt nogal een stelselwijziging en heel veel oefenen. Leuk idee maar voor de komende tien jaar compleet nutteloos.
pi_219772164
quote:

[..]
Schaffen we dan eerst even de eerste kamer af?
pi_219772208
quote:
10s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Haha, het was ook maar een long shot dat dit de reden kan zijn omdat ik vandaag ook een nieuwsberichtjes over deelname in een aantal gemeenten. Voor hetzelfde geld gaat hij gewoon voor de snuifhonderddaagse.
Januari is wel dé maand om depressief te worden, dus wie weet.
pi_219772218
quote:

[..]
Dat is leuk als alles redelijk koek en ei is, niet als je op zo ongeveer alles behalve defensie moet bezuinigen.
  woensdag 7 januari 2026 @ 19:43:11 #136
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219772307
quote:
10s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:36 schreef nostra het volgende:

[..]
Januari is wel dé maand om depressief te worden, dus wie weet.
Met een wereld waarin zoveel fundamenteels verschuift, kun je toch niet depressief in een hoekje zitten?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219772315
quote:

[..]
Dat klinkt natuurlijk mooi, maar het Scandinavische model kent geen eerste kamer en het halen van een meerderheid in de tweede kamer is ook geen vereiste voor wetgeving.
pi_219772361
quote:
15s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
Met een wereld waarin zoveel fundamenteels verschuift, kun je toch niet depressief in een hoekje zitten?
Nou ja, als je écht depressief bent, heb je daar niet zoveel over te zeggen natuurlijk. Maar ik sleep het er ook maar bij de haren bij, geen idee wat er echt speelt.
pi_219772397
quote:
15s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
Met een wereld waarin zoveel fundamenteels verschuift
Dat is alleen zo in jouw fantasie. Ga wat meer naar buiten.
  woensdag 7 januari 2026 @ 19:52:27 #140
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219772433
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is alleen zo in jouw fantasie. Ga wat meer naar buiten.
Heerlijk daar nu idd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219772480
quote:
10s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hij noemde zelf de campagne en daarna de opstart van de fracties in de gemeentes wel als reden om er even uit te stappen.
  woensdag 7 januari 2026 @ 20:12:48 #142
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219772698
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:32 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Schaffen we dan eerst even de eerste kamer af?
dat zou een goed plan zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219772732
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 20:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat zou een goed plan zijn
Waarom? Wat wordt NL er beter van als de eerste kamer afgeschaft wordt?
pi_219772964
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 20:15 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Waarom? Wat wordt NL er beter van als de eerste kamer afgeschaft wordt?
Betere besluitvorming op een meer democratische manier. De EK wordt nu ingezet als verlengde van fracties in de TK en dat maakt besluitvorming onmogelijk.
pi_219773067
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 20:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Betere besluitvorming op een meer democratische manier. De EK wordt nu ingezet als verlengde van fracties in de TK en dat maakt besluitvorming onmogelijk.
Ik zie niet helemaal hoe de eerste kamer afschaffen zorgt voor een meer democratische situatie in de tweede kamer. Dat zorgt ervoor dat een meerderheid meer macht krijgt dan nu, en eigenlijk ongecontroleerd zijn gang kan gaan.
pi_219773113
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 20:50 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik zie niet helemaal hoe de eerste kamer afschaffen zorgt voor een meer democratische situatie in de tweede kamer. Dat zorgt ervoor dat een meerderheid meer macht krijgt dan nu, en eigenlijk ongecontroleerd zijn gang kan gaan.
Omdat de TK daadwerkelijk democratisch gekozen wordt. Het direct gekozen democratisch orgaan heeft daardoor meer macht en dat is een goede uitkomst. Je zou ook de EK kunnen vervangen door een ander direct gekozen orgaan, bijvoorbeeld een ander model van senaat met direct gekozen vertegenwoordigers uit regio's.
pi_219773127
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja en dat laatste doet men maar in beperkte mate, omdat het ook macht koopt. Als je dat pressiemiddel eenmaal hebt weggegeven, is het ook weg.
Het is ook weg op het moment dat het niet meer terug gaat komen omdat er op deze manier ook een moment komt dat Amerika zegt, die schulden die gaan we helemaal niet meer terugbetalen kom het maar halen. Of als je het wil hebben mag je tegen een hoge prijs wat van onze troep kopen.
Dan had je het toch beter als pressiemiddel kunnen inzetten.

Als je invloed wil kopen hoeft dat toch ook helemaal niet met de dollar, daar heeft Trump toch letterlijk zijn eigen munt voor....
Anders kunnen we ook gewoon een of ander gigantisch jacht aan Trump doneren. Dat ligt vast binnen de Nederlandse expertise.
  woensdag 7 januari 2026 @ 21:03:17 #148
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219773172
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 20:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Omdat de TK daadwerkelijk democratisch gekozen wordt. Het direct gekozen democratisch orgaan heeft daardoor meer macht en dat is een goede uitkomst. Je zou ook de EK kunnen vervangen door een ander direct gekozen orgaan, bijvoorbeeld een ander model van senaat met direct gekozen vertegenwoordigers uit regio's.
de RVS kan de rol van de eerste kamer overnemen

Dat is wel een noodzaak als de TK tijdens een minderheidscoalitie meer de rol van democratische besliskamer gaat innemen dan een aanhangsel van een coalitie

de RVS kan dan de echte rol van de eerste kamer overnemen

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 07-01-2026 21:10:45 ]
  woensdag 7 januari 2026 @ 21:04:52 #149
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219773187
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 20:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het is ook weg op het moment dat het niet meer terug gaat komen omdat er op deze manier ook een moment komt dat Amerika zegt, die schulden die gaan we helemaal niet meer terugbetalen kom het maar halen. Of als je het wil hebben mag je tegen een hoge prijs wat van onze troep kopen.
Dan had je het toch beter als pressiemiddel kunnen inzetten.

Als je invloed wil kopen hoeft dat toch ook helemaal niet met de dollar, daar heeft Trump toch letterlijk zijn eigen munt voor....
Anders kunnen we ook gewoon een of ander gigantisch jacht aan Trump doneren. Dat ligt vast binnen de Nederlandse expertise.
Schulden hebben een looptijd he, en wanneer die is afgelopen en opeisbaar zijn kan dat worden opgevuld met nieuw aan te gane schulden. De oplossing zou dan zijn geen Amerikaans schuldpapier meer te kopen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 7 januari 2026 @ 21:20:56 #150
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219773328
Ik denk dat Sjerrie het zijn zakken volproppen in de kamer toch te vermoeiend vind en dat nu voldoende kan blijven doen als leider van zijn eigen Scientology church.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')