abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219754630
Bekijk deze YouTube-video

ik vond deze reactie in de comments wel interessant:
quote:
@0sba
We hebben hier gewoon de infrastructuur niet om hier mee om te gaan, omdat het bijna nooit gebeurt. Dat heeft niks met een gebrek aan organisatie te maken. Het is gewoon een stuk goedkoper om het op deze manier te doen. Dat er dan eens in de zoveel tijd een keertje chaos is omdat er sneeuw ligt, maakt het nog niet goedkoper om er de miljarden in te steken die bij een landklimaat of noordelijker gelegen land nodig zijn.
economisch gezien snap ik dit wel ja. het heeft de afgelopen decennia nauwelijks gesneeuwd in NL. halverwege de vorige eeuw hadden we gemiddeld nog zo'n 30-35 sneeuwdagen/jaar. tegenwoordig is dat zo'n 20 dagen, en dan tellen ze natte sneeuw ook mee (die troep die meteen wegsmelt). sneeuwdek is uitzonderlijk zeldzaam in dit land.

dan moet je je toch wel afvragen of het financieel zinnig is om pakweg honderden miljoenen te investeren in dure "sneeuw-proof" wissels of een vloot aan hightech sneeuwschuivers, als die dingen 360 dagen per jaar in een loods staan de verstoffen.

ik zou wel investeren in een fatsoenlijke cursus engels spellen voor de NS medewerkers ("wether", "untill", missende interpunctie :') ). of gwn aanleren om spellingscontrole te gebruiken...dit is om je voor te schamen zeg

[ Bericht 0% gewijzigd door gwn_een_user op 05-01-2026 19:42:09 ]
pi_219754680
Je zult maar afhankelijk zijn van het OV. Wat een pauperzooi.
pi_219754689
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 18:40 schreef gwn_een_user het volgende:

ik vond deze reactie in de comments wel interessant:
[..]
economisch gezien snap ik dit wel ja. het heeft de afgelopen decennia nauwelijks gesneeuwd in NL. halverwege de vorige eeuw hadden we gemiddeld nog zo'n 30-35 sneeuwdagen/jaar. tegenwoordig is dat zo'n 20 dagen, en dan tellen ze natte sneeuw ook mee (die troep die meteen wegsmelt). sneeuwdek is uitzonderlijk zeldzaam in dit land.

dan moet je je toch wel afvragen of het financieel zinnig is om pakweg honderden miljoenen te investeren in dure "sneew-proof" wissels of een vloot aan hightech sneeuwschuivers, als die dingen 360 dagen per jaar in een loods staan de verstoffen.

ik zou wel investeren in een fatsoenlijke cursus engels spellen voor de NS medewerkers ("wether", "untill", missende interpunctie :') )
[ link | afbeelding ]
Heeeeeeel vroeger .
Was er gewoon iemand bij de wissel met een brander.

En anders
Usa way , the easy rednek way .

pi_219754692
Wat doet iedereen toch moeilijk. Blijf een paar daagjes thuis, leef wat langzamer
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  maandag 5 januari 2026 @ 18:46:54 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219754703
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219754779
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 18:45 schreef Mortaxx het volgende:
Wat doet iedereen toch moeilijk. Blijf een paar daagjes thuis, leef wat langzamer
De meeste mensen hebben niet de luxe om een paar daagjes thuis te blijven als ze daar zin in hebben.
Allemaal slaven van het systeem.
pindazakje
pi_219754842
Die laatste lulhannes "daarom ben ik ook 13 jaar geleden verhuisd naar het buitenland".
Wat je doe je dan hier op Schiphol, opzouten mongool.
pindazakje
pi_219754851
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2026 18:44 schreef RotatoR het volgende:
Je bent sowieso een hoertje als je met het OV gaat. Tijdens m'n studie gedaan, maar never nooit meer het OV. Gadver wat een zooi is dat ook.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219754881
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 19:06 schreef Hyaenidae het volgende:
Die laatste lulhannes "daarom ben ik ook 13 jaar geleden verhuisd naar het buitenland".
Wat je doe je dan hier op Schiphol, opzouten mongool.
familie bezoeken met kerst en nieuwjaar ofzo misschien
pi_219754896
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 19:11 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
familie bezoeken met kerst en nieuwjaar ofzo misschien
Landverraders zouden ze niet meer binnen moeten laten.
pindazakje
pi_219754903
Het is werkelijk niet te harden, die ijzige kou en spekgladde wegen. Ik ben een zeer eenvoudige, maar warmbloedige man van vlees en bloed. Sinds gisteren ben ik bovendien een kluizenaar geworden. Dat is niet goed voor mijn lichaam, want te weinig beweging, maar met dit weer neem ik dat voorlopig maar voor lief.
pi_219754912
Wat zijn we toch allemaal weer verwend bezig zeg.
  maandag 5 januari 2026 @ 19:18:36 #14
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219754919
Ach joh, hier in mijn GroenLinks-D66 district ook.

WERKEN ZUL JE!

Strooien? Te slecht voor milieu.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219754941
Is er al een Giro 555 ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_219754945
quote:
Precies. Pauperzooi voor paupers.
U MAD?
pi_219754972
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_219755026
Op de weg is het weinig beter. Al die truttenschudders/BMW’s uit het jaar kruik met zomerbanden die ineens in een slakkengang rijden…

Nederland is een fragiel landje…
pi_219755054
Hier regio Den Bosch ligt er 20 cm en het is op de snelweg en verbingswegen na spekglad. In Utrecht en Arnhem is ook veel sneeuw gevallen. Waarom kan de rest van Nederland alleen maar janken?
  maandag 5 januari 2026 @ 19:35:24 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219755119
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 19:28 schreef VEM2012 het volgende:
Op de weg is het weinig beter. Al die truttenschudders/BMW’s uit het jaar kruik met zomerbanden die ineens in een slakkengang rijden…

Ooit in een grote stad in de Alpen of Scandinavië geweest wanneer er een pak sneeeuw valt? Dan loopt de boel ook in het honderd, maar het grootste verschil: mensen passen zich aan aan de omstandigheden en accepteren dat ze langer onderweg zijn of thuis moeten blijven, dat hun pakketje niet vandaag komt, ... .
Huilen dan.
pi_219755176
Mooi van KLM dat ze zeggen van zoek het zelf maar uit met je pauperhotel. :D
pi_219755199
quote:
7s.gif Op maandag 5 januari 2026 19:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ooit in een grote stad in de Alpen of Scandinavië geweest wanneer er een pak sneeeuw valt? Dan loopt de boel ook in het honderd, maar het grootste verschil: mensen passen zich aan aan de omstandigheden en accepteren dat ze langer onderweg zijn of thuis moeten blijven, dat hun pakketje niet vandaag komt, ... .
Grote stad is wat anders dan de buitengebieden. Volgens mij reist een NL'er veel langer en meer voor z'n werk. Ik heb altijd het idee als ik in Scandinavie ben dat óf de mensen ook dichtbij werken in de buitengebieden, óf ze in de grote stad of net daarbuiten wonen. Hier is alles veel meer in elkaar vervlochten.
  maandag 5 januari 2026 @ 19:43:28 #23
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219755221
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 19:41 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Grote stad is wat anders dan de buitengebieden. Volgens mij reist een NL'er veel langer en meer voor z'n werk. Ik heb altijd het idee als ik in Scandinavie ben dat óf de mensen ook dichtbij werken in de buitengebieden, óf ze in de grote stad of net daarbuiten wonen. Hier is alles veel meer in elkaar vervlochten.
Er zijn hier veel te veel mensen op een klein oppervlak. En die willen allemaal tegelijk de weg op naar werk/school/vereniging/supermarkt whatever
pi_219755235
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 19:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Er zijn hier veel te veel mensen op een klein oppervlak.
Dat is ook zeker waar. Wat voel ik me ineens gelukkig en rustig als ik door Scandinavië of de Alpen rijdt. Hier in NL is het gewoon een lelijke bende. Maar dat is offtopic.
  maandag 5 januari 2026 @ 19:47:16 #25
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219755270
Tsja, wel gewoon de realiteit. Hoe vaak hebben we zulke hoeveelheden als nu? Kan het me bijna niet herinneren. Dat moet 15 jaar geleden zijn minstens.

Dus ja daar miljarden voor uittrekken is onzin. Blijf lekker thuis, zeg tegen je baas jammer de bammer en geniet van je verlengde kerstvakantie.
pi_219755273
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 19:21 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Precies. Pauperzooi voor paupers.
Vouwfietsje mee de trein in. _O-
pi_219755295
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 19:28 schreef VEM2012 het volgende:

Dan heb je duidelijk geen spannende stukken meegemaakt vandaag.

Iedereen reed verstandig, goeie afstand en aangepaste snelheid. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_219755296
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 19:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Tsja, wel gewoon de realiteit. Hoe vaak hebben we zulke hoeveelheden als nu? Kan het me bijna niet herinneren. Dat moet 15 jaar geleden zijn minstens.

Dus ja daar miljarden voor uittrekken is onzin. Blijf lekker thuis, zeg tegen je baas jammer de bammer en geniet van je verlengde kerstvakantie.
Iets van 3 jaar geleden sneeuwde het nog ontzettend veel. Volgens mij wel iets minder dan nu. Ik weet toen ook nog wel dat ik naar m'n werk reed met zoiets. Daarvoor? Ja misschien wel 10-15 jaar geleden.

Maar doe mij maar eens keer een centimeter of 50-80, dat is pas leuk.
pi_219755313
quote:
Vergeet de prijs vooral niet. Je schrikt je toch kapot als je eens in de zoveel tijd naar een treinkaart zoekt. Ben je meteen genezen. :')
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_219755316
quote:

Tja als iedereen allemaal om 9uur voor het koffieapparaat wil staan is natuurlijk ook gewoon bezopen.

Bij veel beroepen snap ik dat je de weg op moet, maar die beginnen doorgaans al om 7 of 8uur, dus daar zal het niet aan liggen
  maandag 5 januari 2026 @ 19:55:54 #31
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219755359
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 19:50 schreef 111210 het volgende:

[..]
Tja als iedereen allemaal om 9uur voor het koffieapparaat wil staan is natuurlijk ook gewoon bezopen.

Bij veel beroepen snap ik dat je de weg op moet, maar die beginnen doorgaans al om 7 of 8uur, dus daar zal het niet aan liggen
Ja goed, van veel mensen kan je je inderdaad afvragen of die nou echt de weg op moesten of ze gewoon hun laptop open hadden kunnen klappen thuis. Daar mag je de werkgevers dan ook wel op gaan aanspreken.

Verder was het ook wel behoorlijk kut las ik. Elke keer als ze schuiven komt er weer een nieuwe laag sneeuw op die weer vastvriest. Ja dat schiet niet op natuurlijk.
  maandag 5 januari 2026 @ 19:59:39 #32
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_219755396
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 19:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ja goed, van veel mensen kan je je inderdaad afvragen of die nou echt de weg op moesten of ze gewoon hun laptop open hadden kunnen klappen thuis. Daar mag je de werkgevers dan ook wel op gaan aanspreken.

Verder was het ook wel behoorlijk kut las ik. Elke keer als ze schuiven komt er weer een nieuwe laag sneeuw op die weer vastvriest. Ja dat schiet niet op natuurlijk.
Hier in Nieuwegein is het best dramatisch idd, zeker in de woonwijken is het meer skien dan rijden.
  maandag 5 januari 2026 @ 20:03:30 #33
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219755444
Vandaag wel de weg op geweest. Morgen maar eens thuiswerken.
pi_219755503
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 19:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Je bent sowieso een hoertje als je met het OV gaat. Tijdens m'n studie gedaan, maar never nooit meer het OV. Gadver wat een zooi is dat ook.
Goedkoop, duurkoop. Wat verwacht je ook met die goedkope kaarjes _O-
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_219755515
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 19:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Vouwfietsje mee de trein in. _O-
Niet eens een gemotoriseerd stepje hebben ;(
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 5 januari 2026 @ 20:21:20 #36
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator/colorchick maandag 5 januari 2026 @ 20:22:37 #37
382129 crew  Donna
pi_219755611
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 20:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
December 2009, 40+ centimeter hier toen:

[ afbeelding ]

Jaaa toen ging ik lopend naar m'n werk.
Was niemand. :')
Hahaha.
  maandag 5 januari 2026 @ 20:24:12 #38
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_219755625
He sneeuwt hier al sinds zaterdag en sommige auto's die niet meer hebben gereden hebben serieus 25 cm erop liggen.
  Moderator/colorchick maandag 5 januari 2026 @ 20:26:09 #39
382129 crew  Donna
pi_219755645
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 20:24 schreef vul_maar_in het volgende:
He sneeuwt hier al sinds zaterdag en sommige auto's die niet meer hebben gereden hebben serieus 25 cm erop liggen.
Jaaa. Ik had 28cm op m'n auto!
pi_219755741
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 20:24 schreef vul_maar_in het volgende:
Een echte Fokker heeft 30 cm.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219755856
Accepteren dat alles vertraging oploopt en de weg zoveel mogelijk vrijhouden voor diegenen die er noodzakelijkerwijs op uit moéten.

Ik ben blij dat ik thuis kan werken en heb te doen met mensen die geen keuze hebben.
pi_219755864
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 20:50 schreef littlemindy het volgende:
Accepteren dat alles vertraging oploopt en de weg zoveel mogelijk vrijhouden voor diegenen die er noodzakelijkerwijs op uit moéten.

Ik ben blij dat ik thuis kan werken en heb te doen met mensen die geen keuze hebben.
Het is ook aan de werkgevers om duidelijk te communiceren.
pi_219755877
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 20:50 schreef Peppert het volgende:

[..]
Het is ook aan de werkgevers om duidelijk te communiceren.
Zeker, gelukkig hier een werkgever die dit meteen doet (en zelf ook thuis blijft)
pi_219755980
quote:
Voor zover ik me kan herinneren hadden we in de jaren tachtig elk jaar sneeuw en ijs tot 1997. Daarna veranderde het klimaat in rap tempo en werden de winters steeds zachter. Volgens mij was de laatste keer dat we hier nog een echt flink pak sneeuw hadden in 2010. (in regio Utrecht)
Graag verwijderen
pi_219756024
quote:

Volgens mij was de laatste keer tijdens corona, paar jaar geleden. Toen waren de scholen in ieder geval gesloten (ik weet even niet of we toen in lockdown zaten). Maar er lag toen zelfs hier aan de kust echt veel sneeuw.
Zonder wrijving geen glans
  Moderator/colorchick maandag 5 januari 2026 @ 21:11:02 #46
382129 crew  Donna
pi_219756070
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 21:07 schreef Haags het volgende:

[..]
Volgens mij was de laatste keer tijdens corona, paar jaar geleden. Toen waren de scholen in ieder geval gesloten (ik weet even niet of we toen in lockdown zaten). Maar er lag toen zelfs hier aan de kust echt veel sneeuw.
Was het niet juist de kust toen?

Toen hadden wij (ZW Friesland) juist heel weinig namelijk. 31 maart 2022 bedoel je?
Toevallig nog een filmpje van mijn 1 jarige die voorover in een laagje sneeuw kiepert.
  maandag 5 januari 2026 @ 21:11:34 #47
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_219756081
Omdat het een keer in de tien jaar sneeuwt en het land dan wat ontregeld is, is hij verhuisd naar het buitenland? Wat een slap gelul.
AZ
ALKMAAR
pi_219756107
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2026 21:11 schreef Donna het volgende:

[..]
Was het niet juist de kust toen?

Toen hadden wij (ZW Friesland) juist heel weinig namelijk. 31 maart 2022 bedoel je?
Toevallig nog een filmpje van mijn 1 jarige die voorover in een laagje sneeuw kiepert.
Ik weet niet of het alleen de kust was. Het was in ieder geval veel, heb de achtertuin van mijn ouders nog sneeuwvrij staan scheppen die dag :+

Mijn vriendin liet net een mail van school zien dat ze die dag inderdaad dicht bleven omdat leerlingen en ook leerkrachten niet veilig op school konden komen.
Zonder wrijving geen glans
pi_219756353
Paar cm sneeuw? Ik weet niet waar je woont. In Zwolle was het in de ochtend zeker 15 a 20 cm sneeuw of meer. Auto's kpnden hier de straat niet uit. Maar dit behoren we te kennen. We zijn wel heel sullig geworden als het even anders loopt dan je denkt. Kinderen hier hadden wel veel plezier. Die kenden dit nog niet.
pi_219756513
Het is ook onzin om alles om te gooien voor een fenomeen wat tegenwoordig eens in de 5 jaar voor komt, en zelfs dan is het maar een weekje.

Tijdens Covid hebben we maanden thuis gewerkt he, en nu lukt het niet eens een weekje? Kansloos gelul :')
No amount of money ever bought a second of time.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')