economisch gezien snap ik dit wel ja. het heeft de afgelopen decennia nauwelijks gesneeuwd in NL. halverwege de vorige eeuw hadden we gemiddeld nog zo'n 30-35 sneeuwdagen/jaar. tegenwoordig is dat zo'n 20 dagen, en dan tellen ze natte sneeuw ook mee (die troep die meteen wegsmelt). sneeuwdek is uitzonderlijk zeldzaam in dit land.quote:@0sba
We hebben hier gewoon de infrastructuur niet om hier mee om te gaan, omdat het bijna nooit gebeurt. Dat heeft niks met een gebrek aan organisatie te maken. Het is gewoon een stuk goedkoper om het op deze manier te doen. Dat er dan eens in de zoveel tijd een keertje chaos is omdat er sneeuw ligt, maakt het nog niet goedkoper om er de miljarden in te steken die bij een landklimaat of noordelijker gelegen land nodig zijn.
Heeeeeeel vroeger .quote:Op maandag 5 januari 2026 18:40 schreef gwn_een_user het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
ik vond deze reactie in de comments wel interessant:
[..]
economisch gezien snap ik dit wel ja. het heeft de afgelopen decennia nauwelijks gesneeuwd in NL. halverwege de vorige eeuw hadden we gemiddeld nog zo'n 30-35 sneeuwdagen/jaar. tegenwoordig is dat zo'n 20 dagen, en dan tellen ze natte sneeuw ook mee (die troep die meteen wegsmelt). sneeuwdek is uitzonderlijk zeldzaam in dit land.
dan moet je je toch wel afvragen of het financieel zinnig is om pakweg honderden miljoenen te investeren in dure "sneew-proof" wissels of een vloot aan hightech sneeuwschuivers, als die dingen 360 dagen per jaar in een loods staan de verstoffen.
ik zou wel investeren in een fatsoenlijke cursus engels spellen voor de NS medewerkers ("wether", "untill", missende interpunctie)
[ link | afbeelding ]
Oud topic. Kan dicht.quote:Op maandag 5 januari 2026 18:46 schreef Starhopper het volgende:
NWS / ProRail schakelt helft verwarmingsinstallaties wissels uit
De meeste mensen hebben niet de luxe om een paar daagjes thuis te blijven als ze daar zin in hebben.quote:Op maandag 5 januari 2026 18:45 schreef Mortaxx het volgende:
Wat doet iedereen toch moeilijk. Blijf een paar daagjes thuis, leef wat langzamer
Je bent sowieso een hoertje als je met het OV gaat. Tijdens m'n studie gedaan, maar never nooit meer het OV. Gadver wat een zooi is dat ook.quote:Op maandag 5 januari 2026 18:44 schreef RotatoR het volgende:
Je zult maar afhankelijk zijn van het OV. Wat een pauperzooi.
familie bezoeken met kerst en nieuwjaar ofzo misschienquote:Op maandag 5 januari 2026 19:06 schreef Hyaenidae het volgende:
Die laatste lulhannes "daarom ben ik ook 13 jaar geleden verhuisd naar het buitenland".
Wat je doe je dan hier op Schiphol, opzouten mongool.
Landverraders zouden ze niet meer binnen moeten laten.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:11 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
familie bezoeken met kerst en nieuwjaar ofzo misschien
Precies. Pauperzooi voor paupers.quote:Op maandag 5 januari 2026 18:44 schreef RotatoR het volgende:
Je zult maar afhankelijk zijn van het OV. Wat een pauperzooi.
Ooit in een grote stad in de Alpen of Scandinavië geweest wanneer er een pak sneeeuw valt? Dan loopt de boel ook in het honderd, maar het grootste verschil: mensen passen zich aan aan de omstandigheden en accepteren dat ze langer onderweg zijn of thuis moeten blijven, dat hun pakketje niet vandaag komt, ... .quote:Op maandag 5 januari 2026 19:28 schreef VEM2012 het volgende:
Op de weg is het weinig beter. Al die truttenschudders/BMW’s uit het jaar kruik met zomerbanden die ineens in een slakkengang rijden…
Nederland is een fragiel landje…
Grote stad is wat anders dan de buitengebieden. Volgens mij reist een NL'er veel langer en meer voor z'n werk. Ik heb altijd het idee als ik in Scandinavie ben dat óf de mensen ook dichtbij werken in de buitengebieden, óf ze in de grote stad of net daarbuiten wonen. Hier is alles veel meer in elkaar vervlochten.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ooit in een grote stad in de Alpen of Scandinavië geweest wanneer er een pak sneeeuw valt? Dan loopt de boel ook in het honderd, maar het grootste verschil: mensen passen zich aan aan de omstandigheden en accepteren dat ze langer onderweg zijn of thuis moeten blijven, dat hun pakketje niet vandaag komt, ... .
Er zijn hier veel te veel mensen op een klein oppervlak. En die willen allemaal tegelijk de weg op naar werk/school/vereniging/supermarkt whateverquote:Op maandag 5 januari 2026 19:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Grote stad is wat anders dan de buitengebieden. Volgens mij reist een NL'er veel langer en meer voor z'n werk. Ik heb altijd het idee als ik in Scandinavie ben dat óf de mensen ook dichtbij werken in de buitengebieden, óf ze in de grote stad of net daarbuiten wonen. Hier is alles veel meer in elkaar vervlochten.
Dat is ook zeker waar. Wat voel ik me ineens gelukkig en rustig als ik door Scandinavië of de Alpen rijdt. Hier in NL is het gewoon een lelijke bende. Maar dat is offtopic.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er zijn hier veel te veel mensen op een klein oppervlak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |