Nu vooral zichzelf.quote:
Ja, gewoon een kwart scherm in de rechteronderhoek.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:13 schreef Dagoduck het volgende:
Graag een tweede stream met beelden uit het achterveld.
Verstrynge bij Alpecin?quote:Op zondag 4 januari 2026 15:42 schreef Idisrom het volgende:
Mathieu heeft nu twee ploegmaten achter zich
Maar Van der Poel maakte het ook mee. Alleen hij bleef wel rechtquote:Op zondag 4 januari 2026 15:44 schreef Tommeke het volgende:
‘Als Nys dat kan meemaken, kan Van der Poel dat ook meemaken’
Het is alsof ze dat hopen
Denk het niet. NOS zit dan met het EK schaatsen.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:56 schreef DiegoFuser het volgende:
Wordt het NK trouwens dit jaar wel uitgezonden?
Schaatsen is geen sport.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:58 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Denk het niet. NOS zit dan met het EK schaatsen.
Hij kan zelfs Benidorm missen en toch het WB-eindklassement winnen.quote:Op zondag 4 januari 2026 16:06 schreef franklop het volgende:
Mathieu weer naar de leiding van de WB straks. Zelfs met 4 gemiste crossen.
Nou ja, WOUT moet het veel meer van hard werken hebben toch? Ik denk niet dat er iemand qua talent in de buurt komt.quote:Op zondag 4 januari 2026 16:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Erg knap want Wout en Nys zitten echt wel dicht bij hem in de buurt qua (potentieel) niveau.
quote:Op zondag 4 januari 2026 16:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Erg knap want Wout en Nys zitten echt wel dicht bij hem in de buurt qua (potentieel) niveau.
Is dat zo of is dat meer optiek omdat het bij Mathieu zo makkelijk oogt? Misschien zit hij wel meer op de fiets dan Wout, wie zal het zeggen. Je zieke kinderen meenemen op trainingskamp wijst niet op een extreme werkethiek in ieder geval, voor een topsporter. (Vergelijk dat bijvoorbeeld is met de extremen als Rasmussen en Froome wat betreft viruspreventie, dat zijn totaal andere werelden.)quote:Op zondag 4 januari 2026 16:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nou ja, WOUT moet het veel meer van hard werken hebben toch? Ik denk niet dat er iemand qua talent in de buurt komt.
Prima kerel wel.quote:Op zondag 4 januari 2026 16:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Mooi hoe die reageert inderdaad.
En ook echt liefhebber, anders was hij er wel tussenuit geknepen. En daar zou niemand schande over hebben gesproken.quote:
8 zeges op rij is ook wel veel. ook omdat juist in die periodes verschillende crossers dichtbij elkaar zaten qua niveau/ En ze meestal niet al vanaf ronde 1 begonnen, dat was toch meer met de focus op de laatste rondesquote:Op zondag 4 januari 2026 16:20 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
[ x ]
Wel een straffe statistiek. Vooral dat het Nys senior, Wellens, Albert of Van Aert nooit gelukt is.
Of dat het vooral leek dat ze er dichtbij zaten qua niveau?quote:Op zondag 4 januari 2026 16:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Is dat zo of is dat meer optiek omdat het bij Mathieu zo makkelijk oogt? Misschien zit hij wel meer op de fiets dan Wout, wie zal het zeggen. Je zieke kinderen meenemen op trainingskamp wijst niet op een extreme werkethiek in ieder geval, voor een topsporter. (Vergelijk dat bijvoorbeeld is met de extremen als Rasmussen en Froome wat betreft viruspreventie, dat zijn totaal andere werelden.)
Maar buiten dat bedoel ik meer dat je wel een aantal keer hebt gezien dat het niveau van Nys en Van Aert in een paar crossen heel dicht op dat van Mathieu zat, maar dat Mathieu toch won. Dat zou ik meer gooien op de mentale weerbaarheid van de drie mannen.
Een paar jaar terug waren ze elkaar min of meer waard, maar sinds Van der Poel echt serieus is gaan doen komt Van Aert er ook niet echt meer aan te pas, tenzij op een paar specifieke parcoursen.quote:Op zondag 4 januari 2026 16:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Is dat zo of is dat meer optiek omdat het bij Mathieu zo makkelijk oogt? Misschien zit hij wel meer op de fiets dan Wout, wie zal het zeggen. Je zieke kinderen meenemen op trainingskamp wijst niet op een extreme werkethiek in ieder geval, voor een topsporter. (Vergelijk dat bijvoorbeeld is met de extremen als Rasmussen en Froome wat betreft viruspreventie, dat zijn totaal andere werelden.)
Maar buiten dat bedoel ik meer dat je wel een aantal keer hebt gezien dat het niveau van Nys en Van Aert in een paar crossen heel dicht op dat van Mathieu zat, maar dat Mathieu toch won. Dat zou ik meer gooien op de mentale weerbaarheid van de drie mannen.
Kerstvakantie vertekend natuurlijk wel beetjequote:Op zondag 4 januari 2026 19:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Bizar veel volk wel weer in Zonhoven, zo dood is de cross dan toch niet.
Dan kom je wel weer bij de discussie hoe veel mensen er daadwerkelijk voor de cross komen(en weten wie er gewonnen heeft), en hoe veel er puur voor het bier zijn.quote:Op zondag 4 januari 2026 19:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Bizar veel volk wel weer in Zonhoven, zo dood is de cross dan toch niet.
Dat zal de organisatie weinig uitmaken.quote:Op zondag 4 januari 2026 19:28 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dan kom je wel weer bij de discussie hoe veel mensen er daadwerkelijk voor de cross komen(en weten wie er gewonnen heeft), en hoe veel er puur voor het bier zijn.
Of veel mensen die er dronken ingerold zijn natuurlijkquote:Op zondag 4 januari 2026 19:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat zal de organisatie weinig uitmaken.
DE KUIL stond wel rammend vol, dus er waren heel wat liefhebbers in ieder geval.
Belgen zijn continue beschonkenquote:Op zondag 4 januari 2026 19:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Of veel mensen die er dronken ingerold zijn natuurlijk
Bij een cross denk ik meer liefhebbers dan bij wegwedstrijden, aangezien er bij de cross entree wordt gehevenquote:Op zondag 4 januari 2026 19:28 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dan kom je wel weer bij de discussie hoe veel mensen er daadwerkelijk voor de cross komen(en weten wie er gewonnen heeft), en hoe veel er puur voor het bier zijn.
Was gisteren in Gullegem, denk dat 10% wist wie gewonnen had.quote:Op zondag 4 januari 2026 19:28 schreef Pistolero het volgende:
[..]
quote:Parcours BK veldrijden wordt aangepast door de sneeuw: “Er kan gereden worden, maar de veiligheid gaat voor”
Hoog overleg in Beringen. Eddy Lissens namens Belgian Cycling en Erwin Vervecken namens organisator Golazo inspecteerden het ondergesneeuwde parcours voor de Belgische kampioenschappen veldrijden in Beringen. “Er wordt dit weekend gecrosst”, aldus Lissens. Maar een aantal hellingen en steile afdalingen zullen geschrapt worden.
“De veiligheid gaat voorop. Het parcours zal aangepast worden”, aldus Lissens. “We gaan een paar steile hellingen en afdalingen moeten schrappen. Het alternatieve traject van de nieuwelingen lijkt me voorlopig de beste optie. Zaterdagochtend wil ik het definitieve traject vastleggen.”
Nou nee. Er zijn al drie goede Belgen voor het WK uitgeschakeld (Iserbyt, Sweeck en Van Aert), daar hoeven niet nog meer bij.quote:
Benieuwd of ze in de Franse Alpen ook bergen kunnen schrappen bij de OSquote:
Gisteren deed ze wel een parodie op Stien van de Turbocross, daar kon ik nog wel om lachen: https://www.strava.com/activities/16956759400quote:Op woensdag 7 januari 2026 22:37 schreef DiegoFuser het volgende:
De nieuwe schijtlol is uit. Iedere cross 10x op je bek gaan, maar wel weer lekker gelachen op training.
https://strava.app.link/XedDNmjdKZb
Wat een onzin. Nog een heel leger aan belgische veldrijders beschikbaar. De bondscoach wil zogenaamd ruimte maken voor Naud de Clerq in zijn selectie.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:32 schreef Faraday01 het volgende:
De Belgen hebben grote moeite om met een deftige selectie naar Hulst te komen
https://www.nieuwsblad.be(...)ijden/121976949.html
Op 28-jarige leeftijd niet eens meer recreatief mogen fietsen is wel tamelijk sneu.quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:47 schreef franklop het volgende:
Einde tijdperk Eli
https://sporza.be/nl/2026(...)woord~1767894024155/
Er mist nog een interview met de wielervrouw en hoe zij hem kan helpen in deze moeilijke periode.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:05 schreef Pistolero het volgende:
https://sporza.be/nl/2026(...)erkte~1767894275224/
Sporza zit er wel meteen boenk op met een prachtige photoshop en journalistiek hoogstandje.
ik heb genoten van je pikquote:Op vrijdag 9 januari 2026 00:37 schreef Idisrom het volgende:
Eli Iserbyt. Inderdaad heel sneu. Ik heb ontzettend genoten van hem in de crossen![]()
Dit ademt Joran Wyseure. Die start kort-kort met zonder handschoenen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 16:58 schreef TommyL0204 het volgende:
https://sporza.be/nl/2026(...)rkent~1767969123884/
Zeg het maar, wie gaat er winnen zondag? Ik zet mijn geld in op Bart Swings.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lejeune heeft binnen 30 seconden al een gaatjequote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:20 schreef Koffieplanter het volgende:
Als de logica gerespecteerd wordt gaat Giel Lejeune straks kampioen worden en doet Lars Peers dat morgen ook. In Nederland ligt het wat dichter bij elkaar, met een mogelijk duel Cas Timmermans en eerstejaars Delano Heeren.
Heeft niet echt competitie in eigen land, je moet het al bij Lars Corsus en Jari Van Lee zoeken om er echt een strijd van te maken. Maar Lejeune komt op zijn beurt internationaal weer vaak tekort tegen Bruyere Joumard, Grigolini en Pezzo Rosola.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Lejeune heeft binnen 30 seconden al een gaatje
“De grote man” van Red Bull. En dan de verkenning van Gianni begeleidenquote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Sven2 is de Jan Boven van Red Bull, dit geeft mij vleugels.
Nee dit blijft een zwaar parcours. Op een vlakke ijsbaan zou hij misschien nog een keer kunnen stunten, maar op dit parcours kan hij na een ronde aan het zuurstof.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:05 schreef Faraday01 het volgende:
Als het echt de diepvries wordt, kan Tom Meeuwsen dan morgen nog iets bijzonders doen?
quote:“Het was de hele wedstrijd opletten voor lekke banden, en net in de laatste ronde sta ik achteraan lek,” analyseerde Siel Vanoppen (Woutim Cycling Team) haar wedstrijd. “Jammer dat dit dan in de laatste ronde zo moest zijn. Zeker omdat er dan nog eens gespurt moet worden om de overwinning. Natuurlijk is dat even slikken en balen. Anderzijds mag ik best trots zijn op deze prestatie. En niet enkel op deze tweede plaats. Ik ben nog maar een jaar bezig met cyclocross en werd eerder ook al Vlaams kampioen.”
De 14-jarige dochter van ex-prof Tom had dit BK met stip aangeduid. “Ik ben woonachtig in Oostham, wat maar op enkele minuten van hier ligt. Het podium halen was dan ook een doel waar ik al van bij mijn begin als veldrijdster naar toewerkte. Ik vreesde vooraf de tegenstanders van over de taalgrens. Omdat ik er nog niet vaak tegen koerste. Van de koude had ik onderweg niet veel last. Waarschijnlijk mede ook door de adrenaline.”
Lejeune is technisch veel beterquote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:15 schreef H.Vviv het volgende:
Van Lee lijkt mij de beste van de twee.
De junioren worden mentaal al compleet gesloopt door de persquote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:28 schreef Pistolero het volgende:
Dit was echt een chokefestijn van jewelste.
Met speed is het gemakkelijk veldrijden!quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:54 schreef Pistolero het volgende:
Norbert-Riberolle die Nederlands probeert te praten blijft een pijnlijke rubriek.
Ook een oranje sjaal. Je kan wel horen dat ze Vlaams is, maar heeft inderdaad een minder sterk accent.quote:
De Viaduc Charlemagne?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:10 schreef DIJK het volgende:
Als riberolle dit niet regelt kan ze ook op zoek naar de dichtstbijzijnde brienenoord
Nog wel bedankt voor de mooie momenten die je 'ons' hebt bezorgd. Dat kun je wel dubbel opvatten bij Ruben.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Goed afscheid wel voor Verdonschot.
Die heeft geen interesse in Rubenquote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nog wel bedankt voor de mooie momenten die je 'ons' hebt bezorgd. Dat kun je wel dubbel opvatten bij Ruben.
Ik dacht dat een Siel wel aan sneeuw gewend wasquote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:11 schreef wimderon het volgende:
De dochter van Tom Vannoppen is gecrispeerd.
[..]
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:36 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik dacht dat een Siel wel aan sneeuw gewend was
Voor de dames is het misschien wel makkelijker omdat die vaak met lage snelheid op en over de balken gaan terwijl de heren vaak er echt overheen springen met veel meer snelheid. Dan is een kortere afstand ertussen veel gevaarlijker voor een valpartij. En dat wil je met deze gruwelijk harde ondergrond echt nietquote:Op zondag 11 januari 2026 09:09 schreef Klaverblauwtje het volgende:
De balkjes liggen erg kort op elkaar.
Bij de nieuwelingen jongens waren er volgens mij wel 2 of 3 die het sprongen.
Ik weet niet of Aniek van Alphen en Manon Bakker het aandurven, maar bij de mannen verwacht ik toch wel dat er een paar springen.
Fijn dat het dit jaar wel op tv komt, kan ik het gewoon lekker in de warme huiskamer kijken.
Die springt nog niet eens over de drempel van zijn voordeurquote:Op zondag 11 januari 2026 09:47 schreef Van_Poppel het volgende:
Lars gaat in ieder geval niet springen.
Het is ook een beetje gek om binnen op je crossfiets te stappen en dan over de drempel van de voordeur te springen.quote:Op zondag 11 januari 2026 10:09 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Die springt nog niet eens over de drempel van zijn voordeur
quote:Shirin van Anrooij zal vandaag toch geen gooi doen naar haar eerste Nederlandse veldrittitel bij de profs. De 23-jarige renster was de voorbije dagen ziek en dus niet in staat om een rugnummer op te spelden voor de nationale titelstrijd in Huijbergen.
“Geen NK veldrijden voor mij vandaag. Helaas ben ik de afgelopen dagen ziek geweest en nog niet genoeg hersteld om te kunnen koersen. Dat is jammer, maar het is belangrijk om naar mijn lichaam te luisteren. Veel succes aan iedereen die vandaag wel meedoet!”, laat Van Anrooij weten via Instagram.
78/78quote:Op zondag 11 januari 2026 11:20 schreef Szura het volgende:
https://sporza.be/nl/2024(...)-2000~1704808834555/
75/78
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 95% gewijzigd door Van_Poppel op 11-01-2026 11:43:51 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The owls are not what they seem
Wordt de cross alleen nog maar leuker van als het rond het vriespunt is. Glibberen!quote:Op zondag 11 januari 2026 12:11 schreef Van_Poppel het volgende:
Zowel in Huijbergen als in Beringen is het amper onder nul; misschien vanmiddag toch nog een beetje dooi.
Dit is zo ongeveer het pre WKquote:Op zondag 11 januari 2026 13:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
Erg mooi dat Eurosport dit uitzendt.
Ff de coltrui afgestemdquote:Op zondag 11 januari 2026 13:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ze zitten gebroederlijk naast elkaar.
Bij de Roodhooftjes zit het pieken meestal wel goedquote:Op zondag 11 januari 2026 13:36 schreef Idisrom het volgende:
Alvarado lijkt de enige die Brand kan bijbenen.
Ze is er nu wel weer bij.quote:
(Deel van) Brabantse wal?quote:
Technisch ziet het er ook niet uit, Sven is er nietquote:Op zondag 11 januari 2026 13:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Er staat een trui op het spel en Brand komt ineens niet meer vooruit.
BK dit?quote:
Tuimeling vorige week hakt er flink in.quote:
Was vorig jaar ook niet echt.quote:Op zondag 11 januari 2026 13:55 schreef franklop het volgende:
Niet een heel drukbezocht kampioenschap
Je hebt in dezelfde regio ook de wereldbeker in Hoogerheijde, en ook het WK in Hulst is niet ver weg.quote:Op zondag 11 januari 2026 13:55 schreef franklop het volgende:
Niet een heel drukbezocht kampioenschap
Maar de drone compenseert veel.quote:Op zondag 11 januari 2026 13:55 schreef Fretwork het volgende:
Fijn dat we ook geen zicht hebben op de rondes, tijden, etc
Zo kutquote:Op zondag 11 januari 2026 14:02 schreef DIJK het volgende:
[..]
Eurosport. Beslissende moment weer gemist voor een reclame van Leapmotor.
Het is ook bij de NOS hequote:Op zondag 11 januari 2026 14:02 schreef DIJK het volgende:
[..]
Eurosport. Beslissende moment weer gemist voor een reclame van Leapmotor.
Trainingsweek gehad?quote:Op zondag 11 januari 2026 14:02 schreef H.Vviv het volgende:
Gaat Brand een probleem hebben richting het WK.
Vorig jaar was ze toch niet veel beter?quote:Op zondag 11 januari 2026 14:04 schreef Faraday01 het volgende:
Je vraagt je ook af wat er met Pieterse aan de hand is sinds medio 2025? Overtraining of zo?
De goede banden in de camper laten liggen omdat het er anders bij ligt dan bij de verkenningquote:Op zondag 11 januari 2026 14:05 schreef franklop het volgende:
[..]
Trainingsweek gehad?
Hoop dat ze op punt staat tijdens WK
Met worst en diverse sauzen van Pauwels?quote:Op zondag 11 januari 2026 14:05 schreef DiegoFuser het volgende:
Ik zit inmiddels bij het BK open Mettepenningen kampioenschap.
Het voorjaar van 2025 was juist heel goed, eerste MTB wedstrijden ook.quote:Op zondag 11 januari 2026 14:04 schreef Faraday01 het volgende:
Je vraagt je ook af wat er met Pieterse aan de hand is sinds medio 2025? Overtraining of zo?
Nee Worst rijdt hier het NKquote:Op zondag 11 januari 2026 14:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Met worst en diverse sauzen van Pauwels?
Ja dat zeg ikquote:Op zondag 11 januari 2026 14:06 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Het voorjaar van 2025 was juist heel goed, eerste MTB wedstrijden ook.
Pas tegen de zomer loopt het slecht.
Omdat Jeroen Koster.quote:Op zondag 11 januari 2026 14:04 schreef DiegoFuser het volgende:
Waarom zou je de cross op Eurosport kijken als er een alternatief is?
Ze hebben ze wel, heel sporadisch laten ze hem wel zien.quote:
Ik vind het bijzonder dat we überhaupt een uitzending hebben. Tel je zegeningen.quote:
Ja, ik denk dat die tevreden zal zijn.quote:Op zondag 11 januari 2026 14:20 schreef Faraday01 het volgende:
Het gaat te traag maar wel een goed teken dat Pieterse een goed slot rijdt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |