abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219867382
En leuk voor Orts
  Moderator zondag 18 januari 2026 @ 16:13:16 #277
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_219867389
OrtsGod
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Redactie Sport zondag 18 januari 2026 @ 16:14:21 #278
451829 crew  H.Vviv
pi_219867412
Erg mooi voor Orts.
pi_219867414
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 16:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nog even een schone fiets voor laatste 200 meter ja oke
Kan hij meteen door naar huis fietsen!
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_219867711
De grote Orts-show vandaag.
pi_219869317
quote:
"Ze hebben mij gedwongen": Van der Poel deelt waarom hij tóch reed in Benidorm en smeert Philipsen opvallende deal aan

Zijn deelname in Benidorm was een verrassing, zijn overwinning allerminst. Mathieu van der Poel domineerde opnieuw de cross en legde achteraf uit waarom hij tóch startte in Spanje. "Mijn ploegmakkers hebben me de hele week gedwongen", lachte hij. Meteen daarna werden de rollen omgedraaid: onder goedkeurend oog van José De Cauwer sloot MVDP een opvallende belofte met teamgenoot Jasper Philipsen.

Zaterdag verscheen er plots een surprise uit de hoge hoed van Mathieu van der Poel. De Nederlander zou aanvankelijk niet meestrijden in Benidorm, maar tekende plots toch present.

Het vervolg kan je al raden: de wereldkampioen was heer en meester op het pittige parcours en reed met een lange solo naar zijn 10e zege van het seizoen.

"Ik draaide de finishstraat op samen met Tibor (Del Grosso, red.), die een hele goeie eerste ronde reed", was zijn simpele uitleg bij Play Sports. "Daar hadden we al een gaatje en dat gebeurt niet zo vaak op het parcours in Benidorm. Ik wilde daar meteen gebruik van maken en heb dan dus beslist om alleen te gaan."

Maar vooral naar een andere beslissing waren zijn fans nieuwsgierig. Waarom had hij ineens gekozen om wel mee te rijden?

Enter Jasper Philipsen en co. Blijkbaar waren MVDP's ploegmakkers bij Alpecin-Premier Tech de grote motivatie achter zijn deelname. "Ze hebben mij heel de week gedwongen om mee te rijden, omdat ze wilden komen kijken", lachte Van der Poel zelf.

"Dat heeft meegespeeld in mijn beslissing natuurlijk. Al heb ik wel lang getwijfeld, want mijn trainingen zijn heel belangrijk. Tijdens die drie weken in België heb ik eigenlijk zo goed als niet getraind tussen de wedstrijden. Als wegrenner is het toch ook al een belangrijke periode."

Er waren trouwens nog redenen om plots wel mee te crossen. "Ook het weer speelde mee", zei Van der Poel. "Plus het feit dat ik hier al twee weken heel goed had kunnen trainen."

"Ik had naar mijn mening voldoende gedaan om deze cross erbij te kunnen nemen. Ik denk niet dat dit uurtje heel veel invloed zal hebben op wat er komt, maar het was vooral de trainer die ik daarvan moest overtuigen."

Die ging uiteindelijk mee in het verhaal van zijn poulain en ook Philipsen zal er straks moeten aan geloven. De Vlam van Ham sloot een opvallende deal met Van der Poel en José De Cauwer.

"We zijn hem al een paar jaar aan het pushen om ook eens een cross te rijden. Ik denk dat Heusden-Zolder een perfecte wedstrijd zou zijn voor hem", knipoogde de wereldkampioen.

Zelf wilde Philipsen het idee nog niet beklinken met een handdruk. Uit schrik? "Door de 80%-regel zou hij uit de wedstrijd genomen worden", meent Van der Poel. "Niet alleen ik zou hem dubbelen, ook de rest. Ze onderschatten soms het niveau van de cross." (lacht)

Verjaardagscadeau
Als tegenprestatie wilde Philipsen zijn makker dan weer eens aan de start van een strandrace krijgen. Schrik dus niet als de twee toppers komend jaar op onverwachte plekken opduiken.

Maar morgen zitten ze gewoon weer op de fiets in Spanje - en dat op de verjaardag van Van der Poel. "Ik hoop dat het weer een beetje meevalt voor een langere training", gaf hij nog mee.

De Nederlander is overigens niet het enige feestvarken in de ploeg. Christoph Roodhooft blies zaterdag 52 kaarsjes uit. "Ik heb hem al een zege geschonken, ik weet niet wat de rest van de ploeg nog voorzien heeft", grinnikte Van der Poel naar Philipsen.

"Tja, daar kunnen we niet aan tippen", besloot die laatste.
pi_219872636
https://sporza.be/nl/2026(...)l-aan~1768751357966/

Ook op beeld, de WLR-hatewatch zal strong zijn tijdens die veldrit. :D

Wel leuk als meer renners eens een cross zouden komen doen. ^O^
Jack does it in real time...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')