SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Smilies
• Citizen.Erasedse smilies. Mede mogelijk gemaakt door onze allerliefste Flory
• DaMartse smilies
• Berkeryse smilies
• Hyvese smilies
• niet mijnse smilies
Tap tap tap
Ja ok, voor zulke attracties weten ze het wel goed uit te melken jaquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:24 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Je moest bijv een zak met goud meenemen om Dollywood in te komen. Kaartje was 100 dollar geloof ik. Mooi pretpark maar niet 100 dollar waard.
Overigens niet zelf betaald.
Mja ik ben misschien niet representatief, maar de meeste jaren dat ik er ben geweest was het ongeveer 3000 p.p. voor 3,5 vakantie inclusief alles (vlucht, hotels, auto, eten, uitjes etc.). Persoonlijk vind ik dat niet heel duur voor vakantie.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:26 schreef ieniminimuis het volgende:
Maar thee / koffie in een tentje was ook zo 4 dollar excl de 20% tip en belasting.
En zo ging het maar door.
O ja dan zou ik me ook kapot schamen. Je weet gewoon dat het erbij hoort daar.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:28 schreef CherryLips het volgende:
Ik was met een vriendin in New York en zij geloofde niet in fooien ofzo dus gaf heel weinig. En ik schaamde me dood.
Wij waren op vrij jonge leeftijd daar met 5 personen. Ook eentje die nergens voor wilde betalen. Dus praktisch hele vakantie fast food gegeten daarquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O ja dan zou ik me ook kapot schamen. Je weet gewoon dat het erbij hoort daar.
Klopt maar ik vond het zelf een beetje raar om 20% fooi te moeten geven aan diegene die gewoon letterlijk je croissant uit de vitrine pakt en aan je geeft.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Alleen al daarvoor zou ik er niet heen hoevenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
We zaten ergens in een bar waarbij ze eerst wel aan tafel kwamen brengen; maar na een bepaald moment niet meer. Verwachten ze nog steeds dezelfde fooi.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:37 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Klopt maar ik vond het zelf een beetje raar om 20% fooi te moeten geven aan diegene die gewoon letterlijk je croissant uit de vitrine pakt en aan je geeft.
Ik ben er mss gewoon te Nederlands voor ofzo
Dat vond ik op zich wel fijn aan daar veelal bij familie zitten, dan kun je gewoon zelf koken. Kost je een paar ledematen om gezond te koken, maar okquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:36 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Wij waren op vrij jonge leeftijd daar met 5 personen. Ook eentje die nergens voor wilde betalen. Dus praktisch hele vakantie fast food gegeten daarkon geen hamburger meer zien.
Maar het was toen al doorgeslagen en zal nu vast nog wel meer zijn.
ja ik ook, dat is ook prima. Maar fooi is iets wat een keuze is van een klant. En niet een recht van iemand die feitelijk te belazerd is om wat uit te voeren verder.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
Hier in Nederland geef ik bij goede service altijd wel aardige fooi.
Maar jij hebt al fatsoenlijk loon. Die mensen krijgen amper wat.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:39 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik ga ook nog even naar mijn baas maandag om 20% fooi te eisen over mijn salaris omdat redenen.
Ja die waren lekker en die had je volgens mij ook met wit.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:26 schreef mschol het volgende:
[..]
tabletten hebben ze gehad,maar worden noet meer geproduceerd zo te zien
Btw komt er ook pas bij het afrekenen bij.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:40 schreef ieniminimuis het volgende:
Hoe kun je leven dat er gezegd wordt dit kost 10 euro en bij de kassa ben je bijna 15 euro kwijt. Dat is raar.
Dat klopt. Al heb ik ook wel gehoord dat er genoeg mensen daar die juist in de horeca willen werken om de fooien. En dan honderden dollars binnen halen op een avond.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar jij hebt al fatsoenlijk loon. Die mensen krijgen amper wat.
Ja omdat ze een laag basissalaris krijgen, dus is gewoon standaard. In andere landen komt het gewoon by law bovenop de prijs, hadden ze ook kunnen doen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:37 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Klopt maar ik vond het zelf een beetje raar om 20% fooi te moeten geven aan diegene die gewoon letterlijk je croissant uit de vitrine pakt en aan je geeft.
En het lijkt me lastig om dat nu helemaal te gaan hervormen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja omdat ze een laag basissalaris krijgen, dus is gewoon standaard. In andere landen komt het gewoon by law bovenop de prijs, hadden ze ook kunnen doen.
misschien eerst dat eens oplossen danquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar jij hebt al fatsoenlijk loon. Die mensen krijgen amper wat.
moettie je eerst wel een kutsalaris betalen waar je niet mee rond kan komen hequote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:39 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik ga ook nog even naar mijn baas maandag om 20% fooi te eisen over mijn salaris omdat redenen.
Ja maar 20%?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja omdat ze een laag basissalaris krijgen, dus is gewoon standaard. In andere landen komt het gewoon by law bovenop de prijs, hadden ze ook kunnen doen.
Een vriend van me heeft een tijdje in New York gewoond. Die had amper iets dat op een keuken leek dus dan eet je nog veel buitenshuis. Andere vriend studeerde in Texas, daar werd je gewoon bij iedereen uitgenodigd voor BBQ.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat vond ik op zich wel fijn aan daar veelal bij familie zitten, dan kun je gewoon zelf koken. Kost je een paar ledematen om gezond te koken, maar ok
Daar heb ik wel zin in.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:44 schreef CherryLips het volgende:
Anders ga je lekker naar Terschelling ofzo.
Ik ook, altijd zeker 10-15%. Maar volgens mij is dat omdat ik met de fooien in de VS opgegroeid ben, want mijn vrienden doen dat niet? Die ronden gewoon naar de volgende 5 of 10 af.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ga ik in april heenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:44 schreef CherryLips het volgende:
En ook genoeg mensen die zelfs met fooien niet rondkomen. Want dan komt er een groep toeristen die de hele avond een grote tafel bezet houden en nog geen tien procent fooi geven die ze nog moeten delen met de rest van het personeel.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:42 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dat klopt. Al heb ik ook wel gehoord dat er genoeg mensen daar die juist in de horeca willen werken om de fooien. En dan honderden dollars binnen halen op een avond.
En ik krijg gewoon per uur betaald en niet met wat er afgenomen wordt
in de UK zie je het ook steeds vaker. Staat er op een menukaart "wij tellen standaard 10% fooi op bij de rekening. Wil je dat niet, dan kun je vragen om dat er vanaf te halen"quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Misschien dan toch beter om wel gewoon fatsoenlijk te betalen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En ook genoeg mensen die zelfs met fooien niet rondkomen. Want dan komt er een groep toeristen die de hele avond een grote tafel bezet houden en nog geen tien procent fooi geven die ze nog moeten delen met de rest van het personeel.
Dat is omdat het the land of opportunity en pay for performance is, hoe meer jij verkoopt, hoe meer salaris je kunt krijgen. Niks gelijkheid of voor niks gaat de zon op, werken voor je geld.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:44 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja maar 20%?
Dus dezelfde handeling voor een croissantje levert minder op dan een duur taartje... Gewoon per uur betalen en dan fatsoenlijk. Niet dit rare systeem. Ik kan er niet meer overweg.
Ik zou als ik daar zou wonen, zo weinig buiten de deur eten.
ik doe ergens tussen 5 en 10% #cheapskatequote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
Goed opletten jaquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in de UK zie je het ook steeds vaker. Staat er op een menukaart "wij tellen standaard 10% fooi op bij de rekening. Wil je dat niet, dan kun je vragen om dat er vanaf te halen"
Ja, zo werkt het niet. Niemand gaat dat vragen. Maar dan is het effectief wel gewoon diefstal. Dus als je dat van tevoren op een website ziet staan, lees ik "BLIJF WEG"![]()
En dan blijf ik weg
Ik wil gewoon een uitkeringquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is omdat het the land of opportunity en pay for performance is, hoe meer jij verkoopt, hoe meer salaris je kunt krijgen. Niks gelijkheid of voor niks gaat de zon op, werken voor je geld.
en daar komt de fooi nog bij danquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
In NYC kreeg je voor een "grote groep" van 5 personen nog eens x % bovenop de prijs.
Maar als ze gewoon de prijs 10% hoger hadden gemaakt had je het niet gemerkt en ook betaald?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in de UK zie je het ook steeds vaker. Staat er op een menukaart "wij tellen standaard 10% fooi op bij de rekening. Wil je dat niet, dan kun je vragen om dat er vanaf te halen"
Ja, zo werkt het niet. Niemand gaat dat vragen. Maar dan is het effectief wel gewoon diefstal. Dus als je dat van tevoren op een website ziet staan, lees ik "BLIJF WEG"![]()
En dan blijf ik weg
Hoeren neuken nooit meer werkenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik wil gewoon een uitkering
Moet je dan ook fooi geven?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hoeren neuken nooit meer werken
dat lijkt me soms ook wel watquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
ieuw bahquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hoeren neuken nooit meer werken
Owja gezelligquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:47 schreef Recce het volgende:
[..]
Oh ja, was al bijna vergeten dat we samen gingen.
En wie gaat die betalen als jij geen inkomstenbelasting meer betaalt? Nog even en Los zegt dat ie een uitkering wil, dan stort het hele uitkeringsstelsel direct in elkaarquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Genoeg rijke stinkerds in het land die wel graag willen werkenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En wie gaat die betalen als jij geen inkomstenbelasting meer betaalt? Nog even en Los zegt dat ie een uitkering wil, dan stort het hele uitkeringsstelsel direct in elkaar
Daar ben ik ook nog nooit geweestquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:44 schreef CherryLips het volgende:
Los die vraagt wel een oplossing via chatGPT dan.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En wie gaat die betalen als jij geen inkomstenbelasting meer betaalt? Nog even en Los zegt dat ie een uitkering wil, dan stort het hele uitkeringsstelsel direct in elkaar
dan nog tienmiljardmiljoenjaar drogen?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:53 schreef Haags het volgende:
Ben weer thuis. Even het huis ontvlucht na al het stuc geweld. De eerste resultaten zijn echt ❤️❤️❤️
De finish is in zicht, morgen laatste dag stucen.
Ja weekje of zo, werkt niet mee dat het ineens de koudste start van januari is sinds....quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:54 schreef mschol het volgende:
[..]
dan nog tienmiljardmiljoenjaar drogen?
Als je graag als zwakbegaafde centjesprostituee op kosten van een ander wil leven moet je dat doen, dit kan allemaal in Nederland luilekkerlandquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:50 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Genoeg rijke stinkerds in het land die wel graag willen werken
Als ze nou de uitkeringen wat hoger maakten..quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Sneeuwbal naar gooienquote:
ik koekeloer zo wel eff naar buiten.. maar zal wel niks boeiend zijnquote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:38 schreef essnhills het volgende:
Vanmiddag lag hier op sommige stukjes een beetje, stelde niet zoveel voor.
Maar net heeft het wel echt gesneeuwd en nu lag alles nog helemaal dicht. Dus heb nog even 10 minuten een blokje om gedaan
Krsp krsp krsp
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tenzij je rompje bentquote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:46 schreef UitStraling het volgende:
Wasknijpers in elkaar zetten of garnalen pellen kan iedereen toch wel lijkt me zo.
behalve als je weg gerobotiseerd bentquote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:46 schreef UitStraling het volgende:
Wasknijpers in elkaar zetten of garnalen pellen kan iedereen toch wel lijkt me zo.
Beschuitpapquote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:55 schreef essnhills het volgende:
Melk moet op, dus nog ff een toetje van vroeger maken
Warme melk met beschuit en suiker
Ook lekker zo voor het slapen gaan
dat klinkt niet lekkerquote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:55 schreef essnhills het volgende:
Melk moet op, dus nog ff een toetje van vroeger maken
Warme melk met beschuit en suiker
Ook lekker zo voor het slapen gaan
Bohh zo lekkerquote:
quote:
quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:58 schreef essnhills het volgende:
[..]
Melk opwarmen
Beschuitjes in stukken breken in je kommetje. Paar schepjes suiker erbij
Warme melk erbij gieten en
quote:
Is wel erg lang geleden dat ik dat gegeten hebquote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:57 schreef essnhills het volgende:
[..]
Bohh zo lekker
Dat maakte mijn vader altijd als de melk op moest. En dat was altijd een traktatie
Gewoon ook weer een keertje maken danquote:Op zaterdag 3 januari 2026 22:03 schreef dud0r het volgende:
[..]
Is wel erg lang geleden dat ik dat gegeten heb
Dan moet ik beschuit en suiker in huis halenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 22:03 schreef essnhills het volgende:
[..]
Gewoon ook weer een keertje maken dan
Is dat een probleem?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 22:12 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dan moet ik beschuit en suiker in huis halen
Ik ben ook nog even naar buiten geweest maar hier is het splut splut splutquote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:38 schreef essnhills het volgende:
Vanmiddag lag hier op sommige stukjes een beetje, stelde niet zoveel voor.
Maar net heeft het wel echt gesneeuwd en nu lag alles nog helemaal dicht. Dus heb nog even 10 minuten een blokje om gedaan
Krsp krsp krsp
quote:Op zaterdag 3 januari 2026 22:15 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik ben ook nog even naar buiten geweest maar hier is het splut splut splut
Nee,ik slinger Radio49 aan en blijf tot middernachtquote:Op zaterdag 3 januari 2026 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
vroeg naar bed vandaag @:bomenverzameling
Halloooooquote:
Het zijn nou niet echt dingen die ik vaak eet of gebruik.quote:
In een restaurant vaak ook alleen afgerond naar bovenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:37 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Of eentje in de kabelquote:
gelukkigquote:Op zaterdag 3 januari 2026 22:35 schreef Ama het volgende:
Dat klinkt deprimerend maar dat was niet de bedoeling lol.
Fooi doen wij meestal wel, vaak naar boven afronden tenzij dat echt heel weinig is.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik ook, altijd zeker 10-15%. Maar volgens mij is dat omdat ik met de fooien in de VS opgegroeid ben, want mijn vrienden doen dat niet? Die ronden gewoon naar de volgende 5 of 10 af.
verplicte fooiquote:Op zondag 4 januari 2026 00:48 schreef Flory- het volgende:
[..]
Fooi doen wij meestal wel, vaak naar boven afronden tenzij dat echt heel weinig is.
Ligt er uiteraard ook aan hoe de kwaliteit, service en ervaring was.
Maarrr... Ze moeten niet komen met een verplichting zoals "Kies hier hoeveel procent tip u geeft"
Hadden we laatst in Duitsland, ja daahaag fooi waren we zeker van plan, maar nu u dit onder ons neus schuift hoeft het niet meer
denk dat ze er gewoon mee weg komt want niemand ziet het behalve ik. Het meisje wat de tuin doet zal het zien maar weet niet of die het gaat melden aan de verhuurderquote:
Dat zie je ook duidelijk. Best wel aso.quote:Op zondag 4 januari 2026 04:18 schreef bitterbal het volgende:
en onder op de muur zie je ook de verf van het doek wat heeft gelekt
yes vind ik ookquote:Op zondag 4 januari 2026 04:25 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Dat zie je ook duidelijk. Best wel aso.
Mja, veel mensen zijn gewoon aso in huurhuizen waar ze tijdelijk in verblijven. Als ze ergens permanent verblijven zal het misschien nog wat meevallen, want dan hebben ze zelf last van zo'n natte bank e.d. Helaas kun je niet weten wat je in huis haalt.quote:Op zondag 4 januari 2026 03:43 schreef bitterbal het volgende:
mensen zijn zo raar. het huisje naast mij wordt onderverhuurd toch en nu zit er een stel waarvan die vrouw schilder is ofzo. Dus plakt ze haar doeken gewoon aan de muur. Maar daarmee beschadig je toch de verf van het huisbetwijfel ook nog of ze die tape gaat weghalen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die duitsers vertelde dat hun buren die ook gewoon een huis huren en het niet bezitten de bank van binnen buiten op hun balkon hebben neergezet en gewoon zo hebben laten staan in de regen. Dus die bank kan je ook afschrijven. Dus moet mij hier ook op gaan voorbereiden
Zelf zorgen dat je de regels goed hebt en duidelijk zijnquote:Op zondag 4 januari 2026 03:44 schreef bitterbal het volgende:
je ziet al dat de verf weg is van de plekken waar de tape heeft gezeten
maar goed ik bemoei mij er maar niet mee
vind het sowieso bijzonder dat de verhuurder onderverhuur toestaat want de mensen die hier vast wonen gaan allemaal netjes om met zijn huisjes en de tuinen.
Hier ook, ik vind het helemaal mooiquote:
Nou ik vind het iets minder mooi dat ik bij mijn vader zou eten vanmiddag.quote:
Gewoon voorzichtig doen. Ik ben gisteren gewoon met de scootmobiel boodschappen gaan doen.quote:Op zondag 4 januari 2026 07:22 schreef Ama het volgende:
[..]
Nou ik vind het iets minder mooi dat ik bij mijn vader zou eten vanmiddag.
Ja maar ik heb ook geen zin om er heel lang over te gaan doen.quote:Op zondag 4 januari 2026 07:23 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Gewoon voorzichtig doen. Ik ben gisteren gewoon met de scootmobiel boodschappen gaan doen.
Ik denk dat nu de wegen en fietsbaden wel redelijk sneeuwvrij zijn
Er zijn twee opties, of je gaat en doet voorzichtig. Of je belt hem af en zegt dat je het niet waagt met dit weerquote:Op zondag 4 januari 2026 07:29 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja maar ik heb ook geen zin om er heel lang over te gaan doen.
Heb hem al geappt dat ik bijzonder weinig zin heb om hier doorheen te fietsen.quote:Op zondag 4 januari 2026 07:33 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Er zijn twee opties, of je gaat en doet voorzichtig. Of je belt hem af en zegt dat je het niet waagt met dit weer
8 cm ofzo, dit is te hoog voor mijn tut want ze stond binnen twee minuten weer binnen.quote:
Zal hij vast begrijpenquote:Op zondag 4 januari 2026 07:34 schreef Ama het volgende:
[..]
Heb hem al geappt dat ik bijzonder weinig zin heb om hier doorheen te fietsen.
Daar is het warmer zeker. Ver weg van dat enge spul.quote:Op zondag 4 januari 2026 07:35 schreef Ama het volgende:
[..]
8 cm ofzo, dit is te hoog voor mijn tut want ze stond binnen twee minuten weer binnen.Heb haar inmiddels gevonden want ze zat verstopt onder de bank en reageerde gewoon niet.
Ik hoop het.quote:
Gisteren was ze wel de halve dag buiten maar toen was het ook een stuk minder.quote:Op zondag 4 januari 2026 07:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Daar is het warmer zeker. Ver weg van dat enge spul.
Misschien is het vanmiddag alweer weg?quote:Op zondag 4 januari 2026 07:34 schreef Ama het volgende:
[..]
Heb hem al geappt dat ik bijzonder weinig zin heb om hier doorheen te fietsen.
Ja dat heb ik ook geappt dat ik dat hoop maar het gaat straks eerst weer sneeuwen dus ik betwijfel het.quote:Op zondag 4 januari 2026 07:41 schreef Karzai het volgende:
[..]
Misschien is het vanmiddag alweer weg?
quote:Op zondag 4 januari 2026 07:35 schreef Ama het volgende:
[..]
8 cm ofzo, dit is te hoog voor mijn tut want ze stond binnen twee minuten weer binnen.Heb haar inmiddels gevonden want ze zat verstopt onder de bank en reageerde gewoon niet.
Prachtig Iquote:
Het ziet er altijd wel heel rustgevend uit als er een laag sneeuw over onze wereld ligt.quote:
Totdat je er doorheen moetquote:Op zondag 4 januari 2026 08:08 schreef Ama het volgende:
[..]
Het ziet er altijd wel heel rustgevend uit als er een laag sneeuw over onze wereld ligt.
Ja en zo helder en licht. De wereld lijkt veel groter en sereenquote:Op zondag 4 januari 2026 08:08 schreef Ama het volgende:
[..]
Het ziet er altijd wel heel rustgevend uit als er een laag sneeuw over onze wereld ligt.
Ik ga het over een paar minuten beleven. Maar er is hier niks meer bijgekomen sinds gistermiddagquote:
jaloersquote:Op zondag 4 januari 2026 08:25 schreef Ama het volgende:
Ook nog even foto zonder lantaarnpaal licht:
[ afbeelding ]
Centimer of 6 als ik moet gokken. Er is vannacht wel iets bij gekomen maar het heeft gisteren ook al gegooid. Dus dat compenseert wel weer.quote:
Ik zou met dit weer ook liever met de scootmobiel naar buiten gaan dan met de fiets of lopend maar wie ben ik.quote:Op zondag 4 januari 2026 07:23 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Gewoon voorzichtig doen. Ik ben gisteren gewoon met de scootmobiel boodschappen gaan doen.
Ik denk dat nu de wegen en fietsbaden wel redelijk sneeuwvrij zijn
Het is net of een scootmobiel meer contactpunten met de grond heeft dan als je loopt of fietstquote:Op zondag 4 januari 2026 08:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zou met dit weer ook liever met de scootmobiel naar buiten gaan dan met de fiets of lopend maar wie ben ik.
Ik niet. je glipt alle kanten op, komt steeds vast te zitten.quote:Op zondag 4 januari 2026 08:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zou met dit weer ook liever met de scootmobiel naar buiten gaan dan met de fiets of lopend maar wie ben ik.
Dan glij je uit en breek je een heup.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:02 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik niet. je glipt alle kanten op, komt steeds vast te zitten.
Ik loop liever
Daarom een noodpakket in huis.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:03 schreef Ama het volgende:
De hoofd fietspaden zijn vast wel schoon ja maar ik woon helemaal achterin de wijk en gisteren was het naar de winkel toe al bijna een uitdaging en toen lag er niet eens veel sneeuw.
Ik heb echt nog nooit iets gebroken in mijn leven (behalve mijn hart hihaho) dus ik ben wel steeds meer bang dat ooit toch de eerste keer moet zijn.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dan glij je uit en breek je een heup.
Nou als ik nu naar de winkel zou moeten ga ik gewoon lopen. Sowieso wil ik dat dit jaar wat meer doen.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:05 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Daarom een noodpakket in huis.
Ik ben niet representatief hoorquote:Op zondag 4 januari 2026 09:05 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik heb echt nog nooit iets gebroken in mijn leven (behalve mijn hart hihaho) dus ik ben wel steeds meer bang dat ooit toch de eerste keer moet zijn.
Of een schouderquote:Op zondag 4 januari 2026 09:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Fiets met bredere banden helpt al.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:03 schreef Ama het volgende:
De hoofd fietspaden zijn vast wel schoon ja maar ik woon helemaal achterin de wijk en gisteren was het naar de winkel toe al bijna een uitdaging en toen lag er niet eens veel sneeuw.
Ik heb vijf flessen waterquote:Op zondag 4 januari 2026 09:05 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Daarom een noodpakket in huis.
Nou ik vind het eigenlijk best knap dat ik nog nooit iets heb gebroken want ik ben ook behoorlijk lomp.quote:
Hoeveel heb jij gebroken in je leven?quote:
Oh ja ik heb gewoon een standaard oma fiets.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:07 schreef dud0r het volgende:
[..]
Of een schouder
[..]
Fiets met bredere banden helpt al.
Ligt eraan hoe je het telt. Telt m'n schouder als 1 keer? En ik weet niet of m'n vinger gebroken was want die staat ook een beetje raar nu.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:07 schreef dud0r het volgende:
[..]
Hoeveel heb jij gebroken in je leven?
Ik maar twee keer. En een keer een gescheurde pees.
Ja ik tel je schouder als 1 keer in dit geval want dat is ook in 1 keer gebeurd en min of meer zelfde plek.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je het telt. Telt m'n schouder als 1 keer? En ik weet niet of m'n vinger gebroken was want die staat ook een beetje raar nu.
Maar daarnaast m'n rug, m'n arm, twee keer m'n been en m'n pink en m'n sleutelbeen en mogelijk nog wat tenen. En ik weet niet of ik nu alleen m'n schouder had gebroken of ook m'n bovenarm, want er was op de SEH wel een lijntje te zien. Zal er volgende week even naar vragen.
Maar het zijn twee breukenquote:Op zondag 4 januari 2026 09:10 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja ik tel je schouder als 1 keer in dit geval want dat is ook in 1 keer gebeurd en min of meer zelfde plek.
Ja die glijden meer. Ik heb een delivery bike. Daar heb ik gewoon meer grip mee. Niet dat ik ooit nog fiets maar dat is een ander verhaal.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:08 schreef Ama het volgende:
[..]
Oh ja ik heb gewoon een standaard oma fiets.
Hebben ze unbreakable gefilmd nav jouw leven ofzo?quote:Op zondag 4 januari 2026 09:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je het telt. Telt m'n schouder als 1 keer? En ik weet niet of m'n vinger gebroken was want die staat ook een beetje raar nu.
Maar daarnaast m'n rug, m'n arm, twee keer m'n been en m'n pink en m'n sleutelbeen en mogelijk nog wat tenen. En ik weet niet of ik nu alleen m'n schouder had gebroken of ook m'n bovenarm, want er was op de SEH wel een lijntje te zien. Zal er volgende week even naar vragen.
Eeh ja dat is wel wat ik hebquote:Op zondag 4 januari 2026 09:11 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ja die glijden meer. Ik heb een delivery bike. Daar heb ik gewoon meer grip mee. Niet dat ik ooit nog fiets maar dat is een ander verhaal.
[..]
Hebben ze unbreakable gefilmd nav jouw leven ofzo?
Naja de winters in NL waren tot toe nu met deze fiets niet zo boeiend dat ik er niet mee kon fietsen.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:11 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ja die glijden meer. Ik heb een delivery bike. Daar heb ik gewoon meer grip mee. Niet dat ik ooit nog fiets maar dat is een ander verhaal.
[..]
Hebben ze unbreakable gefilmd nav jouw leven ofzo?
Toen was ik heel klein dus ik weet het niet meer. Maar ik heb toen beide keren in het gips gezeten en nu is dat been wel een cm korter dan het anderequote:
Oh dat is wel stom.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Toen was ik heel klein dus ik weet het niet meer. Maar ik heb toen beide keren in het gips gezeten en nu is dat been wel een cm korter dan het andere
Ik heb een apart loopje en scoliosequote:
Dat is wel lullig.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb een apart loopje en scolioseHeb ook extra zooltjes en hakjes in m'n linkerschoen.
Dus we moeten je voortaan Lucille gaan noemenquote:Op zondag 4 januari 2026 09:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb een apart loopje en scolioseHeb ook extra zooltjes en hakjes in m'n linkerschoen.
Godverquote:Op zondag 4 januari 2026 09:18 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dus we moeten je voortaan Lucille gaan noemen
ALs je schoenen aan hebt die niet glad zijn valt dat wel meequote:Op zondag 4 januari 2026 09:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hahaquote:Op zondag 4 januari 2026 09:20 schreef Dotteke het volgende:
[..]
ALs je schoenen aan hebt die niet glad zijn valt dat wel mee
Zijn er meerdere van?quote:Op zondag 4 januari 2026 09:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Er zit volgens mij in die laatste film een scène waar ik een beetje naar van word
als ik een stoepje had, zou ik dat gedaan hebben (deed ik altijd braaf, en nam vaak die van de directe buren ook mee)quote:Op zondag 4 januari 2026 09:25 schreef Karzai het volgende:
iedereen zijn stoepje bij de voordeur vegen vandaag voor de minder valide onder ons
Klinkt niet leuk.quote:Op zondag 4 januari 2026 08:21 schreef kwiwi het volgende:
Het is -13 en zit in alleen legging, tshirt en trui buiten te ontbijten. Wat een heerlijk weer![]()
![]()
@:bitterbal spuugt op deze post
split ken ik niet.. dat unbreakable en glass bij elkaar hoorde had ik wel begrepenquote:Op zondag 4 januari 2026 09:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Is een trilogie. Unbreakable, Split en Glass.
Ook voor jezelfquote:Op zondag 4 januari 2026 09:25 schreef Karzai het volgende:
iedereen zijn stoepje bij de voordeur vegen vandaag voor de minder valide onder ons
Oh damn rug ook echt.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ook voor jezelfM'n buurvrouw is twee jaar geleden gevallen en had daarbij haar schouder en rug gebroken. En die is verder gewoon fit en gezond, maar ja, die menopause he.
Split is wel heel goed.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:27 schreef mschol het volgende:
[..]
split ken ik niet.. dat unbreakable en glass bij elkaar hoorde had ik wel begrepen
Nee via Airbnb niet. Dan ben je verzekerd maar zonder Airbnb zou ik wel borg vragen jaquote:Op zondag 4 januari 2026 06:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Mja, veel mensen zijn gewoon aso in huurhuizen waar ze tijdelijk in verblijven. Als ze ergens permanent verblijven zal het misschien nog wat meevallen, want dan hebben ze zelf last van zo'n natte bank e.d. Helaas kun je niet weten wat je in huis haalt.
Moeten jouw huurders ook borg betalen?
Verderop in deze straat woont een vrouw die vorig jaar beide schouders had gebroken en gewoon ging kamperen en nu voel ik me een mietje.quote:
Split is de beste van de drie imhoquote:
Weer wat geleerd.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Is een trilogie. Unbreakable, Split en Glass.
Dat is ook wel die hard.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Verderop in deze straat woont een vrouw die vorig jaar beide schouders had gebroken en gewoon ging kamperen en nu voel ik me een mietje.
Buurmeisjequote:Op zondag 4 januari 2026 09:31 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Split is de beste van de drie imho
quote:Op zondag 4 januari 2026 09:32 schreef bitterbal het volgende:
Arg wilde de post wijzigen en nu heb ik een report gedaan :p
ik heb ooit in een ver verleden alleen de eerste gezien (unbreakable?)quote:
Ja dat is totaal wat andersquote:Op zondag 4 januari 2026 09:31 schreef dud0r het volgende:
[..]
Weer wat geleerd.
Split heb ik volgens mij wel gezien.
Of ik ben in de war met een ander
Oh wacht nee dat is splice. Dat is wat anders
Maar kamperen is dan ook helemaal niet leuk dus snap dat je dat niet doet nu.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Verderop in deze straat woont een vrouw die vorig jaar beide schouders had gebroken en gewoon ging kamperen en nu voel ik me een mietje.
Ik vraag me dan af hoe ze naar de wc is gegaan.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:33 schreef dud0r het volgende:
[..]
Maar kamperen is dan ook helemaal niet leuk dus snap dat je dat niet doet nu.
Heb je al met de meiden buiten in de sneeuw gespeeldquote:
Nog niet. Wil vandaag sneeuwpop gaan bouwen met zequote:Op zondag 4 januari 2026 09:34 schreef dud0r het volgende:
[..]
Heb je al met de meiden buiten in de sneeuw gespeeld
Luiersquote:Op zondag 4 januari 2026 09:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vraag me dan af hoe ze naar de wc is gegaan.
Staandquote:Op zondag 4 januari 2026 09:34 schreef CherryLips het volgende:
Of hoe ze heeft geslapen want ik lig ook nog niet helemaal plat.
Leukquote:Op zondag 4 januari 2026 09:35 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Nog niet. Wil vandaag sneeuwpop gaan bouwen met ze
quote:Op zondag 4 januari 2026 09:41 schreef CherryLips het volgende:
15% korting bij de HEMA vandaag mensen.
hmm, maar heb ik wat nodig uit de hema?quote:Op zondag 4 januari 2026 09:41 schreef CherryLips het volgende:
Ondergoed en sokken kun je altijd gebruiken.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:41 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm, maar heb ik wat nodig uit de hema?
iknietquote:Op zondag 4 januari 2026 09:41 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm, maar heb ik wat nodig uit de hema?
daar hebben we de Wibra voorquote:Op zondag 4 januari 2026 09:42 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ondergoed en sokken kun je altijd gebruiken.
Of de Zeemanquote:Op zondag 4 januari 2026 09:42 schreef Nizno het volgende:
[..]
ikniet
[..]
daar hebben we de Wibra voor
Bedankt CherrytheHEMAinfluencerLipsquote:Op zondag 4 januari 2026 09:41 schreef CherryLips het volgende:
dat haal ik via bolquote:Op zondag 4 januari 2026 09:42 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ondergoed en sokken kun je altijd gebruiken.
goed bezigquote:
Ze hebben een nieuwe voorjaarscollectiequote:Op zondag 4 januari 2026 09:46 schreef dud0r het volgende:
[..]
Bedankt CherrytheHEMAinfluencerLips
Kan je nog wat aanraden te halen met deze korting?
En wat zijn de dingen die we echt moeten kopen? Jij bent onze HEMAinfluencer.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze hebben een nieuwe voorjaarscollectie
quote:Op zondag 4 januari 2026 09:47 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik heb ook een roze was droogrek van de Wibra.![]()
Ze hebben een leuke jas in de sale maar daar geldt die 15% korting niet op.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:49 schreef Ama het volgende:
[..]
En wat zijn de dingen die we echt moeten kopen? Jij bent onze HEMAinfluencer.
Moet het specifiek een airfryer van de HEMA zijn? Die dingen zijn altijd wel ergens in de aanbieding toch.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:49 schreef mschol het volgende:
[..]![]()
en de airfryers hebben geen korting bij de hema
pfftt laat dan maar zitten
heel hard roepen dat niet alles meedoet, en vervolgens niet vertellen wat niet mee doet
Oh dat is wel jammer.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze hebben een leuke jas in de sale maar daar geldt die 15% korting niet op.
Zelf er in gelegen of kitten laten doen?quote:
Oke oke.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze hebben een nieuwe voorjaarscollectie
nee hoor.. maar dacht, wellicht is dat intressant..quote:Op zondag 4 januari 2026 09:50 schreef Ama het volgende:
[..]
Moet het specifiek een airfryer van de HEMA zijn? Die dingen zijn altijd wel ergens in de aanbieding toch.
belachelijkquote:Op zondag 4 januari 2026 09:50 schreef CherryLips het volgende:
En ook niet op hun kruik met een bontje.
Allebei natuurlijkquote:Op zondag 4 januari 2026 09:51 schreef dud0r het volgende:
[..]
Zelf er in gelegen of kitten laten doen?
[..]
Oke oke.
Helaas is de HEMA hier dicht op zondag.
Raaaaaaaaar maar waar.
als ik er 1 neem, neem ik er ook alleen 1 van philips, maar die is dus uitgeslotenquote:
Oh dat heb ik gemistquote:Op zondag 4 januari 2026 09:52 schreef mschol het volgende:
[..]
als ik er 1 neem, neem ik er ook alleen 1 van philips, maar die is dus uitgesloten
Nou ja in de stad is het elke zondag koopzondag maar hier in het winkelcentrum is niet alles open.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:51 schreef Ama het volgende:
Denk dat het in Emmen ook geen koopzondag is.
Goed bezig.quote:
https://www.coolblue.nl/p(...)series-na154-00.html ik heb deze laatst gekocht.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:52 schreef mschol het volgende:
[..]
als ik er 1 neem, neem ik er ook alleen 1 van philips, maar die is dus uitgesloten
heb ik hier ook niet specifiek gemeldquote:
dat ding is huge, geen idee waar ik die kwijt moetquote:Op zondag 4 januari 2026 09:54 schreef Ama het volgende:
[..]
https://www.coolblue.nl/p(...)series-na154-00.html ik heb deze laatst gekocht.
Valt ook wel mee. Maar bij mij kan hij staan op de plek waar eerst mijn magnetron stond.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:54 schreef mschol het volgende:
[..]
dat ding is huge, geen idee waar ik die kwijt moet
dus wat ga je dan nu doen?quote:Op zondag 4 januari 2026 09:54 schreef mschol het volgende:
[..]
heb ik hier ook niet specifiek gemeld
een rebranded HEMA airfryer zou ik niet kopen
ik heb niet extreem veel plek meer in de keukenkastjes en permanent op de aanrecht wil ik hem eigenlijk ook niet..quote:Op zondag 4 januari 2026 09:55 schreef Ama het volgende:
[..]
Valt ook wel mee. Maar bij mij kan hij staan op de plek waar eerst mijn magnetron stond.
het er lekker bij laten zittenquote:
Waarom was Philips geen optie?quote:Op zondag 4 januari 2026 09:56 schreef mschol het volgende:
[..]
het er lekker bij laten zittenik heb er geen haast mee
Ik heb hem op een kastje/rekje naast de koelkast. Op aanrecht of in de keukenkastjes heb ik ook geen plek ervoor.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:56 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb niet extreem veel plek meer in de keukenkastjes en permanent op de aanrecht wil ik hem eigenlijk ook niet..
Vind die niet prettig. Maar dat zegt niks over een ander.quote:
oh..quote:
en toen was de brandweer er in 2 minuten?quote:Op zondag 4 januari 2026 10:00 schreef LTVDK het volgende:
Ik heb deze airfryer, was toen 19 euro bij de mediamarkt dus als impuls gekochtHeb dat ding 1 keer gebruikt
ik heb een inbouw koelkast, ruimte daarboven zit een laag kastjequote:Op zondag 4 januari 2026 09:57 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik heb hem op een kastje/rekje naast de koelkast. Op aanrecht of in de keukenkastjes heb ik ook geen plek ervoor.
want?quote:Op zondag 4 januari 2026 10:01 schreef CherryLips het volgende:
Als ik weer thuis ben zal de magnetron op het aanrecht moeten staan
Waar staat die nu dan?quote:Op zondag 4 januari 2026 10:01 schreef CherryLips het volgende:
Als ik weer thuis ben zal de magnetron op het aanrecht moeten staan
Oja zoquote:Op zondag 4 januari 2026 10:00 schreef mschol het volgende:
[..]
oh..
ik verduidelijk:
ik kijk zo nu en dan rond naar airfryers, ik dacht "Ha, 15% korting bij HEMA nice; misschien philips airfryer met korting"
"oh nee toch niet, nevermind dan voor nu; ik zoek later wel weer"
zoals gezegd: ik heb er geen haast mee, en wil alleen een philips airfryer
Ik heb de mijne in het washok gezet in de stellingkast, kan er toch nog niet helemaal afscheid van nemen. 5x per jaar ofzo is het toch handig dat ik er 1 heb.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:03 schreef dud0r het volgende:
Ik heb geen magnetron. Tot grote verbazing van m'n schoonzusjes. Want hoe kan ik nou leven zonder magnetron
Maak je niet elke keer schoon? De mijne ziet er nog steeds gloednieuw uit. Heb er inmiddels toch aardig wat dingen in gegooid.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:04 schreef dud0r het volgende:
Zag laatst dat je dat hele airfryer mandje gewoon met water en sop kan vullen en dan op 200 graden voor 20 minuten ofzo en dan is het daarna weer zo goed als nieuw.
Dat moet ik ook maar eens proberen
Nee teveel gedoetjes, lomp groot ding dat ik niet op het aanrecht ga zetten en dus in de kast terug heb gezetquote:Op zondag 4 januari 2026 10:02 schreef Nizno het volgende:
[..]
en toen was de brandweer er in 2 minuten?
zou deze trouwens wel een keer willen vervangen, maar goede degelijke alternatieven zijn zo 700 euroquote:
Nee ik heb er bakpapier in dus vind het niet nodig dat elke keer schoon te maken maar merk wel dat het toch wat vettig begint te worden.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:05 schreef Ama het volgende:
[..]
Maak je niet elke keer schoon? De mijne ziet er nog steeds gloednieuw uit. Heb er inmiddels toch aardig wat dingen in gegooid.
ik vind het al heeel snel rommelig ogenquote:Op zondag 4 januari 2026 10:06 schreef Moeraskat het volgende:
Hier staat hij er ook permanent. L - keuken dus past best.
Ik ook, veel praktischerquote:
er staat hier verder niks behalve de fruitmand en nespresso. En alles in dezelfde kleur op een marmer blad.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:06 schreef mschol het volgende:
[..]
ik vind het al heeel snel rommelig ogen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |