SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Smilies
• Citizen.Erasedse smilies. Mede mogelijk gemaakt door onze allerliefste Flory
• DaMartse smilies
• Berkeryse smilies
• Hyvese smilies
• niet mijnse smilies
Tap tap tap
Ja ok, voor zulke attracties weten ze het wel goed uit te melken jaquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:24 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Je moest bijv een zak met goud meenemen om Dollywood in te komen. Kaartje was 100 dollar geloof ik. Mooi pretpark maar niet 100 dollar waard.
Overigens niet zelf betaald.
Mja ik ben misschien niet representatief, maar de meeste jaren dat ik er ben geweest was het ongeveer 3000 p.p. voor 3,5 vakantie inclusief alles (vlucht, hotels, auto, eten, uitjes etc.). Persoonlijk vind ik dat niet heel duur voor vakantie.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:26 schreef ieniminimuis het volgende:
Maar thee / koffie in een tentje was ook zo 4 dollar excl de 20% tip en belasting.
En zo ging het maar door.
O ja dan zou ik me ook kapot schamen. Je weet gewoon dat het erbij hoort daar.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:28 schreef CherryLips het volgende:
Ik was met een vriendin in New York en zij geloofde niet in fooien ofzo dus gaf heel weinig. En ik schaamde me dood.
Wij waren op vrij jonge leeftijd daar met 5 personen. Ook eentje die nergens voor wilde betalen. Dus praktisch hele vakantie fast food gegeten daarquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O ja dan zou ik me ook kapot schamen. Je weet gewoon dat het erbij hoort daar.
Klopt maar ik vond het zelf een beetje raar om 20% fooi te moeten geven aan diegene die gewoon letterlijk je croissant uit de vitrine pakt en aan je geeft.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Alleen al daarvoor zou ik er niet heen hoevenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
We zaten ergens in een bar waarbij ze eerst wel aan tafel kwamen brengen; maar na een bepaald moment niet meer. Verwachten ze nog steeds dezelfde fooi.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:37 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Klopt maar ik vond het zelf een beetje raar om 20% fooi te moeten geven aan diegene die gewoon letterlijk je croissant uit de vitrine pakt en aan je geeft.
Ik ben er mss gewoon te Nederlands voor ofzo
Dat vond ik op zich wel fijn aan daar veelal bij familie zitten, dan kun je gewoon zelf koken. Kost je een paar ledematen om gezond te koken, maar okquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:36 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Wij waren op vrij jonge leeftijd daar met 5 personen. Ook eentje die nergens voor wilde betalen. Dus praktisch hele vakantie fast food gegeten daarkon geen hamburger meer zien.
Maar het was toen al doorgeslagen en zal nu vast nog wel meer zijn.
ja ik ook, dat is ook prima. Maar fooi is iets wat een keuze is van een klant. En niet een recht van iemand die feitelijk te belazerd is om wat uit te voeren verder.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
Hier in Nederland geef ik bij goede service altijd wel aardige fooi.
Maar jij hebt al fatsoenlijk loon. Die mensen krijgen amper wat.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:39 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik ga ook nog even naar mijn baas maandag om 20% fooi te eisen over mijn salaris omdat redenen.
Ja die waren lekker en die had je volgens mij ook met wit.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:26 schreef mschol het volgende:
[..]
tabletten hebben ze gehad,maar worden noet meer geproduceerd zo te zien
Btw komt er ook pas bij het afrekenen bij.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:40 schreef ieniminimuis het volgende:
Hoe kun je leven dat er gezegd wordt dit kost 10 euro en bij de kassa ben je bijna 15 euro kwijt. Dat is raar.
Dat klopt. Al heb ik ook wel gehoord dat er genoeg mensen daar die juist in de horeca willen werken om de fooien. En dan honderden dollars binnen halen op een avond.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar jij hebt al fatsoenlijk loon. Die mensen krijgen amper wat.
Ja omdat ze een laag basissalaris krijgen, dus is gewoon standaard. In andere landen komt het gewoon by law bovenop de prijs, hadden ze ook kunnen doen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:37 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Klopt maar ik vond het zelf een beetje raar om 20% fooi te moeten geven aan diegene die gewoon letterlijk je croissant uit de vitrine pakt en aan je geeft.
Ik ben er mss gewoon te Nederlands voor ofzo
En het lijkt me lastig om dat nu helemaal te gaan hervormen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja omdat ze een laag basissalaris krijgen, dus is gewoon standaard. In andere landen komt het gewoon by law bovenop de prijs, hadden ze ook kunnen doen.
misschien eerst dat eens oplossen danquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar jij hebt al fatsoenlijk loon. Die mensen krijgen amper wat.
moettie je eerst wel een kutsalaris betalen waar je niet mee rond kan komen hequote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:39 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik ga ook nog even naar mijn baas maandag om 20% fooi te eisen over mijn salaris omdat redenen.
Ja maar 20%?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja omdat ze een laag basissalaris krijgen, dus is gewoon standaard. In andere landen komt het gewoon by law bovenop de prijs, hadden ze ook kunnen doen.
Een vriend van me heeft een tijdje in New York gewoond. Die had amper iets dat op een keuken leek dus dan eet je nog veel buitenshuis. Andere vriend studeerde in Texas, daar werd je gewoon bij iedereen uitgenodigd voor BBQ.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat vond ik op zich wel fijn aan daar veelal bij familie zitten, dan kun je gewoon zelf koken. Kost je een paar ledematen om gezond te koken, maar ok
Daar heb ik wel zin in.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:44 schreef CherryLips het volgende:
Anders ga je lekker naar Terschelling ofzo.
Ik ook, altijd zeker 10-15%. Maar volgens mij is dat omdat ik met de fooien in de VS opgegroeid ben, want mijn vrienden doen dat niet? Die ronden gewoon naar de volgende 5 of 10 af.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ga ik in april heenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:44 schreef CherryLips het volgende:
En ook genoeg mensen die zelfs met fooien niet rondkomen. Want dan komt er een groep toeristen die de hele avond een grote tafel bezet houden en nog geen tien procent fooi geven die ze nog moeten delen met de rest van het personeel.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:42 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dat klopt. Al heb ik ook wel gehoord dat er genoeg mensen daar die juist in de horeca willen werken om de fooien. En dan honderden dollars binnen halen op een avond.
En ik krijg gewoon per uur betaald en niet met wat er afgenomen wordt
in de UK zie je het ook steeds vaker. Staat er op een menukaart "wij tellen standaard 10% fooi op bij de rekening. Wil je dat niet, dan kun je vragen om dat er vanaf te halen"quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Misschien dan toch beter om wel gewoon fatsoenlijk te betalen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En ook genoeg mensen die zelfs met fooien niet rondkomen. Want dan komt er een groep toeristen die de hele avond een grote tafel bezet houden en nog geen tien procent fooi geven die ze nog moeten delen met de rest van het personeel.
Dat is omdat het the land of opportunity en pay for performance is, hoe meer jij verkoopt, hoe meer salaris je kunt krijgen. Niks gelijkheid of voor niks gaat de zon op, werken voor je geld.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:44 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja maar 20%?
Dus dezelfde handeling voor een croissantje levert minder op dan een duur taartje... Gewoon per uur betalen en dan fatsoenlijk. Niet dit rare systeem. Ik kan er niet meer overweg.
Ik zou als ik daar zou wonen, zo weinig buiten de deur eten.
ik doe ergens tussen 5 en 10% #cheapskatequote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
Goed opletten jaquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in de UK zie je het ook steeds vaker. Staat er op een menukaart "wij tellen standaard 10% fooi op bij de rekening. Wil je dat niet, dan kun je vragen om dat er vanaf te halen"
Ja, zo werkt het niet. Niemand gaat dat vragen. Maar dan is het effectief wel gewoon diefstal. Dus als je dat van tevoren op een website ziet staan, lees ik "BLIJF WEG"![]()
En dan blijf ik weg
Ik wil gewoon een uitkeringquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is omdat het the land of opportunity en pay for performance is, hoe meer jij verkoopt, hoe meer salaris je kunt krijgen. Niks gelijkheid of voor niks gaat de zon op, werken voor je geld.
en daar komt de fooi nog bij danquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
In NYC kreeg je voor een "grote groep" van 5 personen nog eens x % bovenop de prijs.
Maar als ze gewoon de prijs 10% hoger hadden gemaakt had je het niet gemerkt en ook betaald?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in de UK zie je het ook steeds vaker. Staat er op een menukaart "wij tellen standaard 10% fooi op bij de rekening. Wil je dat niet, dan kun je vragen om dat er vanaf te halen"
Ja, zo werkt het niet. Niemand gaat dat vragen. Maar dan is het effectief wel gewoon diefstal. Dus als je dat van tevoren op een website ziet staan, lees ik "BLIJF WEG"![]()
En dan blijf ik weg
Hoeren neuken nooit meer werkenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik wil gewoon een uitkering
Moet je dan ook fooi geven?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hoeren neuken nooit meer werken
dat lijkt me soms ook wel watquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
ieuw bahquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hoeren neuken nooit meer werken
Owja gezelligquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:47 schreef Recce het volgende:
[..]
Oh ja, was al bijna vergeten dat we samen gingen.
En wie gaat die betalen als jij geen inkomstenbelasting meer betaalt? Nog even en Los zegt dat ie een uitkering wil, dan stort het hele uitkeringsstelsel direct in elkaarquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Genoeg rijke stinkerds in het land die wel graag willen werkenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En wie gaat die betalen als jij geen inkomstenbelasting meer betaalt? Nog even en Los zegt dat ie een uitkering wil, dan stort het hele uitkeringsstelsel direct in elkaar
Daar ben ik ook nog nooit geweestquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:44 schreef CherryLips het volgende:
Los die vraagt wel een oplossing via chatGPT dan.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En wie gaat die betalen als jij geen inkomstenbelasting meer betaalt? Nog even en Los zegt dat ie een uitkering wil, dan stort het hele uitkeringsstelsel direct in elkaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |