abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219781562
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2026 09:55 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb een broer die niet met geld om kan gaan. Die heel veel schulden heeft gehad die een paar keer door mijn ouders zijn afbetaald zodat hij weer opnieuw kan beginnen. Hij is 50 nu, dus tijd genoeg om toch wat te leren, maar het wil niet echt lukken.
Ik hoop voor je dat dit wel op een of andere manier is of wordt verrekend bij een erfenis en dat het geld dat je ouders hebben besteed om de schulden van je broer af te betalen, in mindering wordt gebracht op zijn erfdeel. Ik ken zo'n geval van iemand die ook niet met geld om kon gaan en als hij geld nodig had een beroep deed op zijn ouders, maar toen zijn ouders overleden, werd dat wel van zijn erfdeel afgetrokken.

Als er altijd iemand is die financieel bijspringt en ze nooit een keer financieel flink op hun bek gaan, dan zullen dat soort types als je broer ook nooit leren om met geld om te gaan. Als je broer nog steeds niet heeft geleerd om met geld om te gaan en schulden maakt, dan kun je erop rekenen dat hij dit tot na zijn dood zal voortzetten. Huh? Tot na zijn dood? Hoe kan dat? Nou heel simpel. Op het moment dat hij overlijdt zal hij platzak zijn, schulden hebben, en geen uitvaartverzekering. Dus dan mag jij zijn uitvaart betalen.
  Moderator donderdag 8 januari 2026 @ 18:56:15 #202
5428 crew  miss_sly
pi_219781597
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 18:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik hoop voor je dat dit wel op een of andere manier is of wordt verrekend bij een erfenis en dat het geld dat je ouders hebben besteed om de schulden van je broer af te betalen, in mindering wordt gebracht op zijn erfdeel. Ik ken zo'n geval van iemand die ook niet met geld om kon gaan en als hij geld nodig had een beroep deed op zijn ouders, maar toen zijn ouders overleden, werd dat wel van zijn erfdeel afgetrokken.

Als er altijd iemand is die financieel bijspringt en ze nooit een keer financieel flink op hun bek gaan, dan zullen dat soort types als je broer ook nooit leren om met geld om te gaan. Als je broer nog steeds niet heeft geleerd om met geld om te gaan en schulden maakt, dan kun je erop rekenen dat hij dit tot na zijn dood zal voortzetten. Huh? Tot na zijn dood? Hoe kan dat? Nou heel simpel. Op het moment dat hij overlijdt zal hij platzak zijn, schulden hebben, en geen uitvaartverzekering. Dus dan mag jij zijn uitvaart betalen.
Er is niks verrekend met een erfdeel en ik vind dat ook niet aan de orde. Mijn ouders besloten hem te helpen met het geld dat op dat moment gewoon nog van hen was. Ik denk niet in te erven bedragen.

Ik betaal zijn uitvaart niet. Ik kan zijn nalatenschap afwijzen en krijg noch betaal dan iets.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 8 januari 2026 @ 19:11:35 #203
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_219781764
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 16:37 schreef Donna het volgende:

[..]
Uiteraard. Maar ik vind het allemaal wel heel zakelijk en praktisch als je een vrouwtje importeert om een beetje voor je te zorgen.

Dat is toch een heel andere relatie dan dat 2 mensen echt verliefd op elkaar worden?
Ja, dus?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator / Colorchick donderdag 8 januari 2026 @ 19:13:31 #204
382129 crew  Donna
pi_219781784
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2026 19:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ja, dus?
Niks, dus.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 8 januari 2026 @ 19:37:58 #205
485843 crew  Jippie
pi_219782218
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 12:50 schreef Elan het volgende:

[..]
Vandaar dat vrouwen vrijwillig 2,3,8 kinderen nemen. De ergste pijn ter wereld geloof er geen zak van.
[..]
En dan neemt ook nog eens bijna de helft een ruggenprik dus die voelen überhaupt heel weinig van hun bevalling w/ .
Nou,in Nederland is een ruggenprik zeker niet standaard. En het is verdomde pijnlijk, maar de hormonen laten dat vergeten zodra je kindje op je borst ligt.

Ik dacht ook het zal wel meevallen met de pijn want de wereld is overbevolkt, nou daar kwam ik snel van terug. Gelukkig komen weeën golfsgewijs en is het niet een continue pijn. Je voelt niet eens als je uitscheurt of een Knip krijgt.

Als voorbereiding had ik zwangerschapsyoga gevolgd en had geleerd om bij een wee je hand op je buik te leggen zodat je kindje meer ruimte had om te bewegen en wat de pijn zou doen verlichten. Nou dat werkte dus voor geen meter, toen er een weeënstorm op gang kwam door het inleiden. Dus blij dat de zuster mij alsnog leerde puffen om de weeën op te vangen. Mijn oudste was 9 pond en 56 cm, dus was sowieso een aardig formaat om eruit te persen.
  donderdag 8 januari 2026 @ 19:57:48 #206
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219782527
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2026 18:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er is niks verrekend met een erfdeel en ik vind dat ook niet aan de orde. Mijn ouders besloten hem te helpen met het geld dat op dat moment gewoon nog van hen was. Ik denk niet in te erven bedragen.

Ik betaal zijn uitvaart niet. Ik kan zijn nalatenschap afwijzen en krijg noch betaal dan iets.
Zo denk ik er ook over. Ik heb een broertje dat -buiten zijn schuld om overigens- veel meer zorg, aandacht en geld van mijn ouders heeft moeten ontvangen altijd en als ik daar ook nog eens over ging stressen dan werd het wel heel sneu. Geen idee of mijn vader dat gaat verrekenen, nooit over nagedacht of naar gevraagd.
  donderdag 8 januari 2026 @ 20:02:23 #207
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219782591
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2026 19:37 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nou,in Nederland is een ruggenprik zeker niet standaard. En het is verdomde pijnlijk, maar de hormonen laten dat vergeten zodra je kindje op je borst ligt.

...
En zelfs al heb je afspraken, dan heb je er geen zekerheid over dat die worden nagekomen. Mijn zusje heeft tot drie keer toe het hele geboorteplan inclusief pijnbestrijding in het water zien vallen. 's Nachts, wanneer 99% van de bevallingen zijn, zijn anesthesisten vaak niet snel beschikbaar in het ziekenhuis dus dan krijg je als je pech hebt gewoon te horen dat je ruggenprik niet komt, doei.

En het is gewoon vreselijk pijnlijk inderdaad. Mannen die schamper lopen te doen mogen eerst een grapefruit inbrengen en er weer uit wurgen gedurende een uur of 12 voordat ze iets mogen zeggen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 8 januari 2026 @ 20:10:02 #208
485843 crew  Jippie
pi_219782720
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 20:02 schreef Qarrad het volgende:

[..]
En zelfs al heb je afspraken, dan heb je er geen zekerheid over dat die worden nagekomen. Mijn zusje heeft tot drie keer toe het hele geboorteplan inclusief pijnbestrijding in het water zien vallen. 's Nachts, wanneer 99% van de bevallingen zijn, zijn anesthesisten vaak niet snel beschikbaar in het ziekenhuis dus dan krijg je als je pech hebt gewoon te horen dat je ruggenprik niet komt, doei.

En het is gewoon vreselijk pijnlijk inderdaad. Mannen die schamper lopen te doen mogen eerst een grapefruit inbrengen en er weer uit wurgen gedurende een uur of 12 voordat ze iets mogen zeggen.
Klopt, ik wilde graag op baarkruk en mocht van gynaecoloog dan op een baarstoel (was medisch want zwanger met spiraaltje) maar in ZH was er geen baarstoel te bekennen. Toen de weeën op gang kwamen maakte die hele baarstoel mij niet meer uit.

Maar het is wel erg vervelend voor je zus, ze hadden geen essentiële zaken zoals pijnbestrijding moeten beloven als ze dat niet kunnen garanderen.
pi_219783845
Dit is liefde *;

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219784192
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 19:57 schreef Qarrad het volgende:
Zo denk ik er ook over. Ik heb een broertje dat -buiten zijn schuld om overigens- veel meer zorg, aandacht en geld van mijn ouders heeft moeten ontvangen altijd en als ik daar ook nog eens over ging stressen dan werd het wel heel sneu. Geen idee of mijn vader dat gaat verrekenen, nooit over nagedacht of naar gevraagd.
Ik vind dit wel een totaal andere situatie dan de situatie waarin een kind bijvoorbeeld een dure vakantiereis boekt en na thuiskomst bij de ouders aanklopt met de mededeling dat hij vier maanden huurachterstand heeft en het niet kan betalen en vraagt of de ouders even financieel kunnen bijspringen.
  donderdag 8 januari 2026 @ 22:09:31 #211
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219784224
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 22:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik vind dit wel een totaal andere situatie dan de situatie waarin een kind bijvoorbeeld een dure vakantiereis boekt en na thuiskomst bij de ouders aanklopt met de mededeling dat hij vier maanden huurachterstand heeft en het niet kan betalen en vraagt of de ouders even financieel kunnen bijspringen.
Is het ook. Het ging mij om de instelling dat mijn ouders tijdens hun leven met hun geld moeten doen wat zij nodig vinden. Het is hun geld, niet mijn erfenis. Ook zonder dat er een brus met problematiek in het spel is hoor je nogal eens dat mensen gaan koeren dat ouders hun eigen goeie geld uitgeven.
pi_219784246
quote:

[..]

Ik dacht ook het zal wel meevallen met de pijn want de wereld is overbevolkt, nou daar kwam ik snel van terug. Gelukkig komen weeën golfsgewijs en is het niet een continue pijn. Je voelt niet eens als je uitscheurt of een Knip krijgt.

Als voorbereiding had ik zwangerschapsyoga gevolgd en had geleerd om bij een wee je hand op je buik te leggen zodat je kindje meer ruimte had om te bewegen en wat de pijn zou doen verlichten. Nou dat werkte dus voor geen meter, toen er een weeënstorm op gang kwam door het inleiden. Dus blij dat de zuster mij alsnog leerde puffen om de weeën op te vangen. Mijn oudste was 9 pond en 56 cm, dus was sowieso een aardig formaat om eruit te persen.
Daar koos je allemaal zelf voor als het goed is dus niet zo piepen.

Niet standaard maar het zit wel in de lift, circa 40% levert een snelle Google search op.

Al krijgen autochtone vrouwen überhaupt amper kinderen tegenwoordig. Veel te druk met zichzelf.
blablablabla
  donderdag 8 januari 2026 @ 22:13:47 #213
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219784257
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 22:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Niet standaard maar het zit wel in de lift, circa 40% levert een snelle Google search op.

Al krijgen autochtone vrouwen überhaupt amper kinderen tegenwoordig. Veel te druk met zichzelf.
Wat. ze moeten bezig zijn met jou... ?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219784275
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 21:32 schreef Ali_boo het volgende:
Dit is liefde *;

[ x ]
Wat een theatraal wijf zeg. Je soulmate moet dus tenminste gedachten kunnen lezen of zo.
Geen wonder dat de meeste mannen niet meer voldoen.
blablablabla
pi_219784310
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 22:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat. ze moeten bezig zijn met jou... ?
Met kinderen krijgen zeg ik toch. Al mag er ook best wat meer geneukt worden in veel relaties.
blablablabla
  donderdag 8 januari 2026 @ 22:21:26 #216
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219784313
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 22:15 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat een theatraal wijf zeg. Je soulmate moet dus tenminste gedachten kunnen lezen of zo.
Geen wonder dat de meeste mannen niet meer voldoen.
Ze zegt zelf dat ze niet goed communiceerde en dat ze het dus extra waardeerde dat hij toch even iets voor haar regelde met het idee dat ze het misschien toch wilde.

Maar laten we zulke waardering genadeloos afserveren en haar een wijf noemen.
  donderdag 8 januari 2026 @ 22:24:15 #217
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219784338
En nu heb ik zin in een burrito 'domme.
En denk je dat die van mij dat nu gaat regelen!? :(
pi_219784380
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 22:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ze zegt zelf dat ze niet goed communiceerde en dat ze het dus extra waardeerde dat hij toch even iets voor haar regelde met het idee dat ze het misschien toch wilde.

Maar laten we zulke waardering genadeloos afserveren en haar een wijf noemen.
Nou prachtig allemaal.
Vroeger stond je vreten gewoon klaar als je thuis kwam.

Die snowflake gaat alleen met de baby eten en kookt niet eens wat extra voor haar man waardoor hij bij thuiskomst nog eten moet bestellen wat waarschijnlijk een uur duurt. Daar zou ik ontzettend sjago van worden persoonlijk.
blablablabla
pi_219784390
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2026 18:56 schreef miss_sly het volgende:
Het is natuurlijk helemaal je eigen keuze hoe je met die situatie omgaat, en het is helemaal je eigen keuze om niet te denken in te erven bedragen.

Tot op zekere hoogte denkt de wet wel in te erven bedragen. Als ouders een gift doen aan een van hun kinderen, dan kunnen ze daarbij de bepaling opnemen dat het geen gift is maar een voorschot op de erfenis en met de erfenis verrekend moet worden.

Kinderen hebben ook altijd recht op een legitieme portie. In een vrij extreem geval waarin ouders besluiten om al tijdens hun leven een groot deel van hun vermogen aan hun kinderen te geven, en daarbij één kind consequent overslaan, dan kan het benadeelde kind zijn legitieme portie opeisen, die dan berekend wordt op grond van het vermogen dat de ouders gehad zouden hebben als ze de giften aan hun andere kinderen niet gedaan hadden.
pi_219784397
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 22:24 schreef Qarrad het volgende:
En nu heb ik zin in een burrito 'domme.
En denk je dat die van mij dat nu gaat regelen!? :(
Je hebt geen thuisbezorgd op je telefoon?

En dan durven ze kerel emotioneel onvolwassen te noemen man man man
blablablabla
  donderdag 8 januari 2026 @ 22:32:20 #221
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219784410
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 22:29 schreef Elan het volgende:

[..]
Nou prachtig allemaal.
Vroeger stond je vreten gewoon klaar als je thuis kwam.

Die snowflake gaat alleen met de baby eten en kookt niet eens wat extra voor haar man waardoor hij bij thuiskomst nog eten moet bestellen wat waarschijnlijk een uur duurt. Daar zou ik ontzettend sjago van worden persoonlijk.
Volgens mij is dat ook een beetje de cultuur, dat het niet vanzelfsprekend is dat 1 iemand voor iedereen kookt elke avond om X uur en waarbij het normaler is dat mensen verschillende dingen naast elkaar zitten te eten. Komt ook door het feit dat een hoop mensen achterlijk lange dagen in meerdere banen maken.

Of misschien wilde hij niet wat zij klaar had gemaakt, of was hij onverwacht toch thuis. Weet jij veel.

Maar nee, het theatrale wijf moet net als vroeger maar het vreten op tafel toveren.
  donderdag 8 januari 2026 @ 22:34:31 #222
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219784431
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 22:30 schreef Elan het volgende:

[..]
Je hebt geen thuisbezorgd op je telefoon?

En dan durven ze kerel emotioneel onvolwassen te noemen man man man
Jawel, maar ik heb ook de gewoonte en de discipline om na de zelf bereide maaltijd (elke avond, zelfde tijd) niet aan de munchies toe te geven.
  Moderator donderdag 8 januari 2026 @ 22:42:50 #223
5428 crew  miss_sly
pi_219784479
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 22:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het is natuurlijk helemaal je eigen keuze hoe je met die situatie omgaat, en het is helemaal je eigen keuze om niet te denken in te erven bedragen.

Tot op zekere hoogte denkt de wet wel in te erven bedragen. Als ouders een gift doen aan een van hun kinderen, dan kunnen ze daarbij de bepaling opnemen dat het geen gift is maar een voorschot op de erfenis en met de erfenis verrekend moet worden.

Kinderen hebben ook altijd recht op een legitieme portie. In een vrij extreem geval waarin ouders besluiten om al tijdens hun leven een groot deel van hun vermogen aan hun kinderen te geven, en daarbij één kind consequent overslaan, dan kan het benadeelde kind zijn legitieme portie opeisen, die dan berekend wordt op grond van het vermogen dat de ouders gehad zouden hebben als ze de giften aan hun andere kinderen niet gedaan hadden.
I don’t care.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 8 januari 2026 @ 22:45:29 #224
485843 crew  Jippie
pi_219784510
quote:

[..]

Ik piep niet, ik ontkracht jouw bewering.
  donderdag 8 januari 2026 @ 22:47:53 #225
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219784529
quote:

er is geen woonruimte joh , of het is brandduur

stikstof weet je
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219784567
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 22:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er is geen woonruimte joh , of het is brandduur

stikstof weet je
Feit dat vrouwen zoals OP liever alleen blijven en niet willen hokken drukt net zo goed zijn stempel op het woningaanbod.
blablablabla
pi_219784585
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 22:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Volgens mij is dat ook een beetje de cultuur, dat het niet vanzelfsprekend is dat 1 iemand voor iedereen kookt elke avond om X uur en waarbij het normaler is dat mensen verschillende dingen naast elkaar zitten te eten. Komt ook door het feit dat een hoop mensen achterlijk lange dagen in meerdere banen maken.

Of misschien wilde hij niet wat zij klaar had gemaakt, of was hij onverwacht toch thuis. Weet jij veel.

Maar nee, het theatrale wijf moet net als vroeger maar het vreten op tafel toveren.
Dit gaat niet over Nederlandse vrouwen hoor, 90% werkt parttime _O-

En jij kookt eten wat je man niet wil?
blablablabla
  donderdag 8 januari 2026 @ 22:59:40 #228
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219784600
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 22:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Feit dat vrouwen zoals OP liever alleen blijven en niet willen hokken drukt net zo goed zijn stempel op het woningaanbod.
uiteraard ik woon ook alleen , ware het niet dat ik twee van die gekken in mijn huis op kamers heb die geen zelfstandige woonruimte kiunnen krijgen

en nooit een gezin zullen stichten vanwege de woningbouw angst bij de linksche woke mensen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219784608
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 22:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
uiteraard ik woon ook alleen , ware het niet dat ik twee van die gekken in mijn huis op kamers heb die geen zelfstandige woonruimte kiunnen krijgen

en nooit een gezin zullen stichten vanwege de woningbouw angst bij de linksche woke mensen
Tegen de tijd dat je samen gaat kijken voor een huis is er vaak veel meer mogelijk qua hypotheek hoor. Het zijn met name jonge starters en alleenstaanden die moeilijk aan een huis komen in dit land. Vaak zat ook totaal onrealistische eisen aan een eerste woning.
blablablabla
  donderdag 8 januari 2026 @ 23:04:02 #230
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219784622
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 23:02 schreef Elan het volgende:

[..]
Tegen de tijd dat je samen gaat kijken voor een huis is er vaak veel meer mogelijk qua hypotheek hoor. Het zijn met name jonge starters en alleenstaanden die moeilijk aan een huis komen in dit land. Vaak zat ook totaal onrealistische eisen aan een eerste woning.
de Pvda moet terug komen met de Premie A regeling ,dan hebben we zo 500.000 huizen gebouwd voor jonge mensen

groen links is een snot partij, heb je niets aan dat woke gedoe
pi_219784655
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 23:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de Pvda moet terug komen met de Premie A regeling ,dan hebben we zo 500.000 huizen gebouwd voor jonge mensen

groen links is een snot partij, heb je niets aan dat woke gedoe
Lijkt me stug. Arbeid is tegenwoordig veel schaarser en duurder, net als grondstoffen. En dan heb je nog zaken als stikstof waar je rekening mee dient te houden en beperkte ruimte om te bouwen. Het probleem van woningtekort lost zich in principe ook vanzelf op als over pak hem beet 30 jaar alle boomers zijn uitgestorven. De autochtone bevolking krimpt al jaren.

Mits je dan tegen die tijd niet 10 miljoen migranten hebt geïmporteerd.
blablablabla
  donderdag 8 januari 2026 @ 23:29:25 #232
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219784774
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 23:11 schreef Elan het volgende:

beperkte ruimte om te bouwen.
beperkte ruimte om te bouwen >???/

al de huizen die voor mij gebouwd zijn, die zijn in het weiland gebouwd en er is nog ruimte zat
boomers sterven niet uit, mijn kinderen zijn al boomers
pi_219784871
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 23:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
beperkte ruimte om te bouwen >???/

al de huizen die voor mij gebouwd zijn, die zijn in het weiland gebouwd en er is nog ruimte zat
boomers sterven niet uit, mijn kinderen zijn al boomers
Klopt maar in en rond de grote steden waar je eigenlijk woningen wil bouwen daar is de ruimte tegenwoordig schaars en duur plus stikstof.

In de jaren 80 werden we in de grote steden gewoon hele nieuwe wijken de grond uit gestampt. Als het even kon met gelijk aansluiting op het metronetwerk er bij inbegrepen.
blablablabla
  vrijdag 9 januari 2026 @ 00:03:22 #234
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219784878
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 00:00 schreef Elan het volgende:

[..]
Klopt maar in en rond de grote steden waar je eigenlijk woningen wil bouwen daar is de ruimte tegenwoordig schaars en duur plus stikstof.

In de jaren 80 werden we in de grote steden gewoon hele nieuwe wijken de grond uit gestampt. Als het even kon met gelijk aansluiting op het metronetwerk er bij inbegrepen.
Daar wil je geen woningen meer bouwen
we moeten geen woningen bouwen links van Utrecht
dat is onder zee niveau

Vinex locatie Groot Houten is net boven zee niveau, rechts van Utrecht is prima

pi_219784964
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 00:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat is onder zee niveau

Vinex locatie Groot Houten is net boven zee niveau, rechts van Utrecht is prima

[ afbeelding ]
Hoezo wil je dat niet dan? Bang dat de boel overstroomd? :D Typische groeisteden zoals Almere liggen ruim 5 meter onder NAP, dat mag toch allemaal geen probleem zijn.
blablablabla
pi_219784966
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 22:09 schreef Qarrad het volgende:
Is het ook. Het ging mij om de instelling dat mijn ouders tijdens hun leven met hun geld moeten doen wat zij nodig vinden. Het is hun geld, niet mijn erfenis. Ook zonder dat er een brus met problematiek in het spel is hoor je nogal eens dat mensen gaan koeren dat ouders hun eigen goeie geld uitgeven.
In principe heb je natuurlijk helemaal gelijk. Zolang de ouders nog leven is het hun geld en niet van de kinderen en kinderen moeten niet doen alsof het al hun geld is.

Aan de andere kant kan ik me situaties voorstellen dat de manier waarop ouders hun geld besteden bepaalde gevoelens bij hun kinderen oproept. Zo ken ik ook een geval van een man die een aantal jaren voor zijn dood nog een groot geldbedrag leende aan een dame die hij alleen maar vaag kende via een dating site en met wie hij alleen via sms contact had. Toen hij op een gegeven moment door kreeg dat hij het geld nooit meer terug zou krijgen, probeerde hij nog om via een gerechtelijke procedure het geld terug te vorderen. Dat lukte uiteraard niet, want hij had niet voldoende bewijs dat het een lening was, maar het kostte hem wel een smak geld aan advocatenkosten. Een van zijn zoons heeft toen overwogen om hem wegens ernstige verkwisting onder curatele te laten stellen.

Of wat dacht je van de situatie waarin een ouderpaar tijdens hun leven een vermogen heeft opgebouwd, dan overlijdt moeder, na een tijdje krijgt vader een nieuwe vriendin, trouwt met zijn nieuwe vriendin en als vader overlijdt krijgt zijn tweede vrouw de beschikking over de hele erfenis. Daar zit je als kind ook niet op te wachten.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 00:54:09 #237
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219784970
quote:

[..]

Das pittig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219784978
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 00:03 schreef michaelmoore het volgende:
dat is onder zee niveau
Een andere oplossing is om Holland zover op te hogen met zand uit de Noordzee zodat het maaiveld weer boven NAP ligt.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 9 januari 2026 @ 02:20:03 #239
485843 crew  Jippie
pi_219785068
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 00:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Das pittig.
Klopt, scheurde flink uit. Hoor de gynaecoloog nog zeggen 'Oei, zo'n tarzan had ik niet verwacht'. Maar vond het heerlijk om moeder te worden. Dat was mij zeker die pijnlijke doos waard.

Hij is nu 2.06 m en nog steeds een tarzan. O+
  vrijdag 9 januari 2026 @ 06:51:25 #240
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219785320
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 00:51 schreef Elan het volgende:

[..]
Hoezo wil je dat niet dan? Bang dat de boel overstroomd? :D Typische groeisteden zoals Almere liggen ruim 5 meter onder NAP, dat mag toch allemaal geen probleem zijn.
alss je goed kan zwemmen niet,.
naar je werk zwemnen of met de duikboot
  vrijdag 9 januari 2026 @ 07:39:24 #241
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219785487
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 00:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
In principe heb je natuurlijk helemaal gelijk. Zolang de ouders nog leven is het hun geld en niet van de kinderen en kinderen moeten niet doen alsof het al hun geld is.

Aan de andere kant kan ik me situaties voorstellen dat de manier waarop ouders hun geld besteden bepaalde gevoelens bij hun kinderen oproept. Zo ken ik ook een geval van een man die een aantal jaren voor zijn dood nog een groot geldbedrag leende aan een dame die hij alleen maar vaag kende via een dating site en met wie hij alleen via sms contact had. Toen hij op een gegeven moment door kreeg dat hij het geld nooit meer terug zou krijgen, probeerde hij nog om via een gerechtelijke procedure het geld terug te vorderen. Dat lukte uiteraard niet, want hij had niet voldoende bewijs dat het een lening was, maar het kostte hem wel een smak geld aan advocatenkosten. Een van zijn zoons heeft toen overwogen om hem wegens ernstige verkwisting onder curatele te laten stellen.

Of wat dacht je van de situatie waarin een ouderpaar tijdens hun leven een vermogen heeft opgebouwd, dan overlijdt moeder, na een tijdje krijgt vader een nieuwe vriendin, trouwt met zijn nieuwe vriendin en als vader overlijdt krijgt zijn tweede vrouw de beschikking over de hele erfenis. Daar zit je als kind ook niet op te wachten.
Oh ja er is van alles aan scenario's mogelijk. Het laatste wat je schetst is trouwens ook aan de orde bij ons. Als mijn vader overlijdt, dan gaat het geld in eerste instantie naar zijn vrouw. Lijkt me ook wel zo normaal, die heeft al decennia lang met hem te stellen :P

Dan is altijd het kindsdeel veilig gesteld en moet ik maar even wachten hoe ze het verder verzonnen hebben. Ondertussen hoop ik dat zij gewoon lekker door kan wonen en leven en zo. Zou wat zijn als ze gewipt werd uit haar huisje omdat wij flappen willen zien of zo.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 07:43:55 #242
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219785503
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 22:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Dit gaat niet over Nederlandse vrouwen hoor, 90% werkt parttime _O-

En jij kookt eten wat je man niet wil?
Ik werk meerdere banen, 40-60 uur al jaren en meneer eet maar wat de pot schaft. Nooit klachten en als ie een keer iets niet blieft dan bakt ie maar lekker een eitje.

In de Amerikaanse context is het normaler om individueel op diverse tijdstippen te koken (en buiten de deur te eten en te bestellen, ook apart van elkaar) dus daar is het niet raar om iets te koken zonder overleg of waarvan je weet dat de ander het niet gaat eten. Niet mijn systeem, ik hou van regelmaat, maar wat zij beschrijft is daar gemeengoed.
pi_219785509
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 21:32 schreef Ali_boo het volgende:
Dit is liefde *;

[ x ]
Nee, ervaring.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 21:11:30 #244
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219792741
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 23:02 schreef Elan het volgende:

. Het zijn met name jonge starters en alleenstaanden die moeilijk aan een huis komen in dit land.
Vaak zat ook totaal onrealistische eisen aan een eerste woning.
huurwoning voor alleenstaenden gaat niet , die zijn aangewezen op een kamertje

dus is niet anders ,jammer voor ze
ben ze liever kwijt dan rijk maar ja
pi_219792957
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 21:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
huurwoning voor alleenstaenden gaat niet , die zijn aangewezen op een kamertje

dus is niet anders ,jammer voor ze
ben ze liever kwijt dan rijk maar ja
Ken genoeg alleenstaanden derigers die wel (particulier) huren hoor. Relatief hoogopgeleid, geen behoefte aan een gezin/man. Vijftig tot zeventig vierkante meter in de grote stad en een kat is dan ruim voldoende.
blablablabla
  vrijdag 9 januari 2026 @ 21:38:40 #246
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219793011
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 21:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Ken genoeg alleenstaanden derigers die wel (particulier) huren hoor. Relatief hoogopgeleid, geen behoefte aan een gezin/man. Vijftig tot zeventig vierkante meter in de grote stad en een kat is dan ruim voldoende.
daar zeg je heel wat bij

die al huren
en hoogopgeleid

beiden zijn niet van toepassing
pi_219793053
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 00:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Een andere oplossing is om Holland zover op te hogen met zand uit de Noordzee zodat het maaiveld weer boven NAP ligt.
Polder het hele zooitje, het ijsselmeer en de hele waddenzee maar gewoon in. ^O^
  vrijdag 9 januari 2026 @ 21:50:14 #248
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219793132
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 00:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
dat kan niet en de Flevo en NOP dan , alles ligt 6 meter onder NAP
gewoon niet meer bouwen links van Utrecht

Rechts van Utrecht achter amersfoort is ruimte zat en mooi wonen ook
quote:
AI-overzicht
Flevoland ligt gemiddeld zo'n 5 meter onder het Normaal Amsterdams Peil (NAP), oftewel zeeniveau, maar de precieze diepte varieert per deelgebied, bijvoorbeeld Oostelijk Flevoland ligt rond de 4,8 meter onder NAP, en het is een gebied dat compleet drooggelegd is en bewaakt wordt door dijken en gemalen.

Gemiddelde diepte: Circa 5 meter onder NAP.
Verschil per polder: Noordoostpolder ligt rond 4 meter onder NAP, terwijl Oostelijk Flevoland rond de 4,8 meter ligt.

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 09-01-2026 22:07:08 ]
pi_219793517
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 21:50 schreef michaelmoore het volgende:
dat kan niet en de Flevo en NOP dan , alles ligt 6 meter onder NAP
gewoon niet meer bouwen links van Utrecht
In theorie kan het wel om Holland en andere laag gelegen gebieden van Nederland op te hogen tot boven NAP, maar het zou bakken met geld kosten.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 22:40:37 #250
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219793565
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
In theorie kan het wel om Holland en andere laag gelegen gebieden van Nederland op te hogen tot boven NAP, maar het zou bakken met geld kosten.
nee in theorie kan het ook niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')