maar om op tpoic te blijven , jaa ik ben weer naar een importbruidje aan het kijkenquote:Op donderdag 8 januari 2026 11:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Irrelevant voor dit topic. Als je wil weten wat ik er van vind dan open je er een topic over.
En ik denk dat dat over het algemeen ook gewoon gebeurd. Alleen er zijn gewoon een paar zure kutten/lullen die een paar keer niet de juiste partner hebben gevonden en denken dit te moeten reflecteren op een hoop mensen van hetzelfde geslacht. Op zodanige wijze dat de schuld natuurlijk altijd bij de ander ligt.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is de conclusie uit deze reeks niet gewoon dat we allemaal, of toch het grootste deel van de volwassenen, een partner willen waarbij we ons fijn en veilig voelen, die we niet op hoeven voeden en waarmee we op voet van gelijkwaardigheid samen een leven kunnen opbouwen met inachtneming van de waarden die we zelf al hebben?
Mooi man, echte liefde ik hoor het al.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar om op tpoic te blijven , jaa ik ben weer naar een importbuidje aan het kijken
geen bruidje dus , maar wel gezelschap met een nurse registratie vanwege dat je zulks zelf moet regelen tegenwoordig
ha ha ha , liefde moet groeien zegt men toch >?quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mooi man, echte liefde ik hoor het al.
Precies dat.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:39 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En ik denk dat dat over het algemeen ook gewoon gebeurd. Alleen er zijn gewoon een paar zure kutten/lullen die een paar keer niet de juiste partner hebben gevonden en denken dit te moeten reflecteren op een hoop mensen van hetzelfde geslacht. Op zodanige wijze dat de schuld natuurlijk altijd bij de ander ligt.
Ja, maar ook deels nee.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is de conclusie uit deze reeks niet gewoon dat we allemaal, of toch het grootste deel van de volwassenen, een partner willen waarbij we ons fijn en veilig voelen, die we niet op hoeven voeden en waarmee we op voet van gelijkwaardigheid samen een leven kunnen opbouwen met inachtneming van de waarden die we zelf al hebben?
Mijn beeld is dan weer heel anders.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:47 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja, maar ook deels nee.
Wel een beetje N=1, want omgeving en vriendinnen en dating 'ervaring', maar wat ik een beetje zo zie is dat veel vrouwen echt hele hoge eisen hebben, voor het maximale gaan en er dus geen enkele man voldoet eigenlijk.
En dat veel mannen juist heel snel 'settelen' en het wel prima vinden allemaal, als ze maar weer een vrouw hebben.
De afgelopen jaren zijn er in mijn omgeving echt veel koppels uit elkaar gegaan. 90% van die vrouwen is nog bewust single. 90% van die mannen had binnen 3 maanden weer een vriendin. Ik vind dat echt heel veelzeggend over zo'n man. Welke zelf respecterende vrouw zit nou te wachten op een kerel die net 3 weken bij zijn vrouw vandaan is, na een relatie van jaren en kinderen etc??
Ik geloof nooit dat als je relatie op de klippen loopt dat je dan na enkele weken helemaal ready bent om er weer voor te gaan of dat je überhaupt verliefd op iemand kunt worden. Die mannen vinden het wel makkelijk, hij trakteert een paar keer en binnen enkele weken wast ze z'n sokken en kookt z'n eten. Kassa!
Nee, mijn beeld is niet zo best. Sorry haha!
Daar kan je wel eens gelijk in hebben. Ik denk ook echt niet dat het voor iedereen geldt hoor, bedoel jij bent het levende bewijs dat het wel kan na enkele weken en zo zullen er veel meer zijn. Maar mijn omgeving is dat even ten nadele op het moment.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn beeld is dan weer heel anders.
Ik heb 1 single vriendin en die heeft inderdaad nogal moeilijke eisen. Dat heeft ze zelf wel door, maar eigenlijk is ze ook nog niet toe aan weer settelen en geniet ze gewoon van haar single life, dus is het geen probleem.
Verder heb ik voornamelijk gewone vriendinnen die al jaren bij hun partner zijn en die allemaal de nodige strubbles hebben, maar die samen ook gewoon oplossen met praten en compromissen.
Zelf had ik na een relatie van vele jaren (geen kinderen) ook binnen een paar weken een nieuwe relatie en daarmee ben ik inmiddels ruim 20 jaar samen.
Het zegt allemaal niet zoveel, denk ik. En misschien moeten we er ook niet teveel aan ophangen of teveel een trend in zien.
We zien natuurlijk altijd maar een beperkt deel van de mensheid, he? Daarom vind ik statements over 'iedereen', 'alle of heel veel mannen/vrouwen' per definitie niet correct. Je kent maar een klein deel en van de rest heb je hooguit een beeld, maar weet je niet echt iets.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:55 schreef Donna het volgende:
[..]
Daar kan je wel eens gelijk in hebben. Ik denk ook echt niet dat het voor iedereen geldt hoor, bedoel jij bent het levende bewijs dat het wel kan na enkele weken en zo zullen er veel meer zijn. Maar mijn omgeving is dat even ten nadele op het moment.
mijn dochters heb ik nooit van gehoord dat een relatie vinden een probleem zou zijnquote:Op donderdag 8 januari 2026 11:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We zien natuurlijk altijd maar een beperkt deel van de mensheid, he? Daarom vind ik statements over 'iedereen', 'alle of heel veel mannen/vrouwen' per definitie niet correct. Je kent maar een klein deel en van de rest heb je hooguit een beeld, maar weet je niet echt iets.
jongedames hebben vaak zelf kleine kindjes dus die kunnen niet emigeren tenzij ze die meenemen , en dat ga ik niet doen, dat zul je begrijpenquote:Op donderdag 8 januari 2026 09:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je bent een oude kerel, en dit gaat om jongedames neem ik aan?
Dat is ook geen probleem. Ik kan morgen een relatie hebben als ik wil.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mijn dochters heb ik nooit van gehoord dat een relatie vinden een probleem zou zijn
maar trouwen dat doet men niet meer, dat vinden ze niet zinvol
dat is kennelijk de zwijgende meerderheid die rest dat zijn fokkers
ja ik ookquote:Op donderdag 8 januari 2026 12:10 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat is ook geen probleem. Ik kan morgen een relatie hebben als ik wil.
nou dat denk ik niet meer dan jijquote:Op donderdag 8 januari 2026 12:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Jij moet ervoor betalen, ouwe reus
Een visum is gratis?quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou dat denk ik niet meer dan jij
investeren, zoeken en ticket kopen en papieren regelen
ja dat duurt
visum nee dat kost niet veelquote:Op donderdag 8 januari 2026 12:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Een visum is gratis?
Ik ga er niet eens over strijden ook trouwens.
Als jij er maar gelukkig mee bent.
Mannen ervaren griep heftiger dan vrouwen dat heeft niks met aanstellen te maken maar met geslachtshormonen:quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:32 schreef Jippie het volgende:
[..]
Vandaar de definitie mannen-griepAls mannen kinderen moesten baren, was het menselijk geslacht al uitgestorven
Er zijn inderdaad vrouwen diein paniek raken als ze volgens hun fitbit te kort hebben geslapen, netvals datcer mannen zijn die een vrouw of andere man verkrachten. Beiden zijn gelukkig geen sterotype.
Terwijl de normale man er juist een shitload aan taken heeft bijgekregen en als een metroseksuele jongleerder allerlei ballen moet proberen hoog te houden die helemaal niet in zijn natuur zitten. Alleen om vervolgens weer bij het grofvuil gezet te worden door onverzadigbare types als Debby Gerritsen voor wie je het toch nooit goed genoeg doet.quote:Uit cijfers van arbodienstverleners HumanCapitalCare en ArboNed blijkt dat psychische klachten vaker de oorzaak zijn van langdurig verzuim bij vrouwen (42 procent) dan bij mannen (28 procent).
Vandaar dat vrouwen vrijwillig 2,3,8 kinderen nemen. De ergste pijn ter wereld geloof er geen zak van.quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daarom zijn zij degenen die zwanger worden en kinderen baren.
De ergste pijn denkbaar, ook volgens WETENSCHAPPELIJK ONDERZOEK. Met nierstenen en abscessen in het gebit als 2e en 3e.
Flikker toch op man neanderthaler. Meld je ziek vanwege je zweetvoeten.
En dan neemt ook nog eens bijna de helft een ruggenprik dus die voelen überhaupt heel weinig van hun bevallingquote:Uit onderzoek van EenVandaag en Ouders van Nu onder 10.000 vrouwen die de afgelopen 2 jaar zijn bevallen, blijkt dat 60 procent hun bevalling lichamelijk heel of behoorlijk zwaar vonden. Maar een aanzienlijke groep vond de bevalling ook niet zo zwaar (32 procent) of zelfs helemaal niet zwaar (8 procent).
mijn vrouw had er geen problemen mee, die floepte ze er alle drie zo uit, net de eerste was ff pushenquote:Op donderdag 8 januari 2026 12:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Vandaar dat vrouwen vrijwillig 2,3,8 kinderen nemen. De ergste pijn ter wereld geloof er geen zak van.
[..]
En dan neemt ook nog eens bijna de helft een ruggenprik dus die voelen überhaupt heel weinig van hun bevalling.
Alleen maar fijn, het is ook wel een oerding uiteindelijk is het vrouwenlichaam er voor gemaakt.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mijn vrouw had er geen problemen mee, die floepte ze er alle drie zo uit, net de eerste was ff pushen
Exact. Maar begrijp ook de reactie van sommige mannen niet. Ik voel mij op geen enkel moment gekwetst, omdat sommige vrouwen niet aan de man willen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 22:56 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik zou niet zonder mijn man en zoons kunnen, snap al dat geklaag niet. Wil je als vrouw geen man en ben je niet van de vrouwenliefde, dan blijf je toch vrijgezel? Klaar.
juist, alles mag er is voor ieder potje een dekseltje, al moet je er 8000 km voor vliegen, dekseltjes zatquote:Op woensdag 7 januari 2026 22:56 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik zou niet zonder mijn man en zoons kunnen, snap al dat geklaag niet. Wil je als vrouw geen man en ben je niet van de vrouwenliefde, dan blijf je toch vrijgezel? Klaar.
Maar dat is dan toch geen echte liefde?quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar om op tpoic te blijven , jaa ik ben weer naar een importbruidje aan het kijken
geen bruidje dus , maar wel gezelschap met een nurse registratie vanwege dat je de zorg zelf moet regelen tegenwoordig
ach wat is echte liefdequote:Op donderdag 8 januari 2026 15:45 schreef Donna het volgende:
[..]
Maar dat is dan toch geen echte liefde?
Heh hoezo?quote:Op donderdag 8 januari 2026 15:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ach wat is echte liefde
dat is na een paar rmaand ook over
en echte liefde kun je ook 8000 km verderop vinden
misschien beter via een profiel schets site met 6 voorkeuren op reis dan in een zure kroeg
Ik denk dat hij verliefdheid bedoelt.quote:
Omdat het concept te vaag is ten opzichte van ''neppe'' liefde. Maak eens concreet wat je hiermee bedoelt en vooral hoe het zich manifesteert.quote:
Uiteraard. Maar ik vind het allemaal wel heel zakelijk en praktisch als je een vrouwtje importeert om een beetje voor je te zorgen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat hij verliefdheid bedoelt.
Maar je moet toegeven dat er heel veel mogelijkheden zijn tussen jouw idee van echte liefde en helemaal niets.
Maar ik kan me vinden in jouw wens voor een verpleegster. Die jou zeg een jaar of 10 moet verzorgen en daarna jouw spaarpotje erft plus huis en dan haar gang kan gaan hier in Nederland. En jij wordt verzorgt, lijkt me goede deal voor beide partijen. Is vast wel een vrouw voor te vinden.quote:Op donderdag 8 januari 2026 15:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ach wat is echte liefde
misschien beter via een profiel schets site met 6 voorkeuren op reis dan in een zure kroeg
Je ging toch trouwen met een Afrikaanse? Of is de liefde weer voorbij?quote:Op donderdag 8 januari 2026 15:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ach wat is echte liefde
tuurlijk is dat een andere relatie. Maar win-win voor beide partijen. En dan kunnen ze het nog best leuk hebben ook samen. En hij is 72 dus ook niet meer zo superpotent dus ook niet dat ze nou elke avond met de beentjes wijd moet want hij heeft de rek er wel een beetje uit inmiddels.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:37 schreef Donna het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar ik vind het allemaal wel heel zakelijk en praktisch als je een vrouwtje importeert om een beetje voor je te zorgen.
Dat is toch een heel andere relatie dan dat 2 mensen echt verliefd op elkaar worden?
Daar zijn pillen voor hè. En ik schat em toch in als behoorlijke smeerpijpquote:Op donderdag 8 januari 2026 16:40 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
tuurlijk is dat een andere relatie. Maar win-win voor beide partijen. En dan kunnen ze het nog best leuk hebben ook samen. En hij is 72 dus ook niet meer zo superpotent dus ook niet dat ze nou elke avond met de beentjes wijd moet want hij heeft de rek er wel een beetje uit inmiddels.
ik heb in de Filipijnen een paar keer gezien dat er zo een rijke industreel daar een dame liet regelen via een buro of advocaat , de papieren regelde en op het strand met haar trouwde op het resort en meenam naar de Statesquote:Op donderdag 8 januari 2026 16:37 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Maar ik kan me vinden in jouw wens voor een verpleegster. Die jou zeg een jaar of 10 moet verzorgen en daarna jouw spaarpotje erft plus huis en dan haar gang kan gaan hier in Nederland. En jij wordt verzorgt, lijkt me goede deal voor beide partijen. Is vast wel een vrouw voor te vinden.
Ik neem wel aan dat je wat geld achter de hand hebt als 'gierigaard'. Zonder geld en huisje wordt het wel lastig denk ik.
Maar dat je denkt dat echte liefde maar een paar maand duurt is natuurlijk weer onzin. Dan was het namelijk geen echte liefde. Echte liefde kan echt heel lang duren. Heb het een paar keer gezien. Van die besjes die enorm van elkaar houden en waarvan de tweede wegkwijnt als de eerste gaat hemelen. Diepe zichtbare liefde.
getrouwd geweest, die is overleden, 5 jaar geledenquote:Op donderdag 8 januari 2026 16:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je ging toch trouwen met een Afrikaanse? Of is de liefde weer voorbij?
Oh maar dat snap ik absoluut wel hoor. Er is ook niks mis mee. Helemaal prima als je daar gelukkig mee bent. Maar het is in mijn ogen wel iets heel anders dan een liefdesrelatie vanuit dat 2 mensen smoorverliefd op elkaar worden and so on.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:40 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
tuurlijk is dat een andere relatie. Maar win-win voor beide partijen. En dan kunnen ze het nog best leuk hebben ook samen. En hij is 72 dus ook niet meer zo superpotent dus ook niet dat ze nou elke avond met de beentjes wijd moet want hij heeft de rek er wel een beetje uit inmiddels.
Ja dat maak je allemaal wel een keer meequote:Op donderdag 8 januari 2026 16:49 schreef Donna het volgende:
[..]
Oh maar dat snap ik absoluut wel hoor. Er is ook niks mis mee. Helemaal prima als je daar gelukkig mee bent. Maar het is in mijn ogen wel iets heel anders dan een liefdesrelatie vanuit dat 2 mensen smoorverliefd op elkaar worden and so on.
Dat is dan ook over het algemeen een sprookje. Net als liefde op het eerste gezicht. Zeker met het oog op de mid tot lange termijn.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:49 schreef Donna het volgende:
[..]
Oh maar dat snap ik absoluut wel hoor. Er is ook niks mis mee. Helemaal prima als je daar gelukkig mee bent. Maar het is in mijn ogen wel iets heel anders dan een liefdesrelatie vanuit dat 2 mensen smoorverliefd op elkaar worden and so on.
Nou daar ben ik het niet mee eens. Een echte liefdesrelatie is geen sprookje.quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:05 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Dat is dan ook over het algemeen een sprookje. Net als liefde op het eerste gezicht.
Smoorverliefd voelen en die intense aantrekkingskracht die je op het eerste ogenblik kan ervaren is realiteit maar dit is zeker geen duurzame vorm van ''liefde.'' Dat is wat ik wil zeggen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:06 schreef Donna het volgende:
[..]
Nou daar ben ik het niet mee eens. Een echte liefdesrelatie is geen sprookje.
Liefde op het eerste gezicht geloof ik ook niet in nee.
Ahhhhh okay ja dan snap ik je wel.quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:24 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Smoorverliefd voelen en die intense aantrekkingskracht die je op het eerste ogenblik kan ervaren is realiteit maar dit is zeker geen duurzame vorm van ''liefde.'' Dat is wat ik wil zeggen.
Als je zelf 72 bent, dan mag je volgens de formule een dame vanaf 43.quote:Op donderdag 8 januari 2026 09:56 schreef michaelmoore het volgende:
45 en op ?
nee , dat is wel gelijk niveau en daar kan ik goed mee dealen , zeker als ze een verpleegopleiding heeft
hebben ze daar ook al formules voor ?quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als je zelf 72 bent, dan mag je volgens de formule een dame vanaf 43.
Ja. Om te berekenen of een leeftijdsverschil in een relatie maatschappelijk aanvaardbaar is, deel je de leeftijd van de oudste partner door 2 en tel je er 7 jaar bij op, en dan krijg je de minimum leeftijd die de jongste partner moet hebben.quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:09 schreef michaelmoore het volgende:
hebben ze daar ook al formules voor ?
jeempie
Zullen die drie kinderen ook wel geweldig vinden. Een schoonmoeder die net zo oud is en er dan met hun erfenis vandoor gaat.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:37 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Maar ik kan me vinden in jouw wens voor een verpleegster. Die jou zeg een jaar of 10 moet verzorgen en daarna jouw spaarpotje erft plus huis en dan haar gang kan gaan hier in Nederland. En jij wordt verzorgt, lijkt me goede deal voor beide partijen. Is vast wel een vrouw voor te vinden.
Ik neem wel aan dat je wat geld achter de hand hebt als 'gierigaard'. Zonder geld en huisje wordt het wel lastig denk ik.
Bestaat echt. Al is het natuurlijk eerder lust, maar ok. Wel eens gehad hoor dat ik iemand voor het eerst zag en de wereld ineens stil stond (ik ook, er liep dan ook pardoes iemand tegen mij aan).quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:06 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook altijd. En echte liefde is natuurlijk niet mogelijk na een blik, want liefde groeit door samenzijn en -leven en samen dus dingen ervaren.quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:06 schreef Donna het volgende:
[..]
Hij bedoelde met sprookje; iets wat niet bestaat.quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook altijd. En echte liefde is natuurlijk niet mogelijk na een blik, want liefde groeit door samenzijn en -leven en samen dus dingen ervaren.
Maar echt stevige verliefdheid op het eerste gezicht wel.
Een liefdesrelatie zal zelden echt een sprookje zijn, maar ik vind wel dat het een redelijk gemakkelijk iets moet zijn. Soms zeggen mensen dat een relatie hard werken is, maar ik denk dat als dat het geval is, je toch niet de juiste partner hebt. Iedere relatie heeft natuurlijk soms wat werk nodig, maar doorgaans moet het n.m.m. wel gemakkelijk gaan, zonder gedoe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |