Feit dat vrouwen zoals OP liever alleen blijven en niet willen hokken drukt net zo goed zijn stempel op het woningaanbod.quote:Op donderdag 8 januari 2026 22:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is geen woonruimte joh , of het is brandduur
stikstof weet je
Dit gaat niet over Nederlandse vrouwen hoor, 90% werkt parttimequote:Op donderdag 8 januari 2026 22:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Volgens mij is dat ook een beetje de cultuur, dat het niet vanzelfsprekend is dat 1 iemand voor iedereen kookt elke avond om X uur en waarbij het normaler is dat mensen verschillende dingen naast elkaar zitten te eten. Komt ook door het feit dat een hoop mensen achterlijk lange dagen in meerdere banen maken.
Of misschien wilde hij niet wat zij klaar had gemaakt, of was hij onverwacht toch thuis. Weet jij veel.
Maar nee, het theatrale wijf moet net als vroeger maar het vreten op tafel toveren.
uiteraard ik woon ook alleen , ware het niet dat ik twee van die gekken in mijn huis op kamers heb die geen zelfstandige woonruimte kiunnen krijgenquote:Op donderdag 8 januari 2026 22:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Feit dat vrouwen zoals OP liever alleen blijven en niet willen hokken drukt net zo goed zijn stempel op het woningaanbod.
Tegen de tijd dat je samen gaat kijken voor een huis is er vaak veel meer mogelijk qua hypotheek hoor. Het zijn met name jonge starters en alleenstaanden die moeilijk aan een huis komen in dit land. Vaak zat ook totaal onrealistische eisen aan een eerste woning.quote:Op donderdag 8 januari 2026 22:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
uiteraard ik woon ook alleen , ware het niet dat ik twee van die gekken in mijn huis op kamers heb die geen zelfstandige woonruimte kiunnen krijgen
en nooit een gezin zullen stichten vanwege de woningbouw angst bij de linksche woke mensen
de Pvda moet terug komen met de Premie A regeling ,dan hebben we zo 500.000 huizen gebouwd voor jonge mensenquote:Op donderdag 8 januari 2026 23:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat je samen gaat kijken voor een huis is er vaak veel meer mogelijk qua hypotheek hoor. Het zijn met name jonge starters en alleenstaanden die moeilijk aan een huis komen in dit land. Vaak zat ook totaal onrealistische eisen aan een eerste woning.
Lijkt me stug. Arbeid is tegenwoordig veel schaarser en duurder, net als grondstoffen. En dan heb je nog zaken als stikstof waar je rekening mee dient te houden en beperkte ruimte om te bouwen. Het probleem van woningtekort lost zich in principe ook vanzelf op als over pak hem beet 30 jaar alle boomers zijn uitgestorven. De autochtone bevolking krimpt al jaren.quote:Op donderdag 8 januari 2026 23:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de Pvda moet terug komen met de Premie A regeling ,dan hebben we zo 500.000 huizen gebouwd voor jonge mensen
groen links is een snot partij, heb je niets aan dat woke gedoe
beperkte ruimte om te bouwen >???/quote:
Klopt maar in en rond de grote steden waar je eigenlijk woningen wil bouwen daar is de ruimte tegenwoordig schaars en duur plus stikstof.quote:Op donderdag 8 januari 2026 23:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
beperkte ruimte om te bouwen >???/
al de huizen die voor mij gebouwd zijn, die zijn in het weiland gebouwd en er is nog ruimte zat
boomers sterven niet uit, mijn kinderen zijn al boomers
Daar wil je geen woningen meer bouwenquote:Op vrijdag 9 januari 2026 00:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt maar in en rond de grote steden waar je eigenlijk woningen wil bouwen daar is de ruimte tegenwoordig schaars en duur plus stikstof.
In de jaren 80 werden we in de grote steden gewoon hele nieuwe wijken de grond uit gestampt. Als het even kon met gelijk aansluiting op het metronetwerk er bij inbegrepen.
Hoezo wil je dat niet dan? Bang dat de boel overstroomd?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 00:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daar wil je geen woningen meer bouwen
we moeten geen woningen bouwen links van Utrecht
dat is onder zee niveau
Vinex locatie Groot Houten is net boven zee niveau, rechts van Utrecht is prima
[ afbeelding ]
In principe heb je natuurlijk helemaal gelijk. Zolang de ouders nog leven is het hun geld en niet van de kinderen en kinderen moeten niet doen alsof het al hun geld is.quote:Op donderdag 8 januari 2026 22:09 schreef Qarrad het volgende:
Is het ook. Het ging mij om de instelling dat mijn ouders tijdens hun leven met hun geld moeten doen wat zij nodig vinden. Het is hun geld, niet mijn erfenis. Ook zonder dat er een brus met problematiek in het spel is hoor je nogal eens dat mensen gaan koeren dat ouders hun eigen goeie geld uitgeven.
Das pittig.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:37 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nou,in Nederland is een ruggenprik zeker niet standaard. En het is verdomde pijnlijk, maar de hormonen laten dat vergeten zodra je kindje op je borst ligt.
Ik dacht ook het zal wel meevallen met de pijn want de wereld is overbevolkt, nou daar kwam ik snel van terug. Gelukkig komen weeën golfsgewijs en is het niet een continue pijn. Je voelt niet eens als je uitscheurt of een Knip krijgt.
Als voorbereiding had ik zwangerschapsyoga gevolgd en had geleerd om bij een wee je hand op je buik te leggen zodat je kindje meer ruimte had om te bewegen en wat de pijn zou doen verlichten. Nou dat werkte dus voor geen meter, toen er een weeënstorm op gang kwam door het inleiden. Dus blij dat de zuster mij alsnog leerde puffen om de weeën op te vangen. Mijn oudste was 9 pond en 56 cm, dus was sowieso een aardig formaat om eruit te persen.
Een andere oplossing is om Holland zover op te hogen met zand uit de Noordzee zodat het maaiveld weer boven NAP ligt.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 00:03 schreef michaelmoore het volgende:
Daar wil je geen woningen meer bouwen
we moeten geen woningen bouwen links van Utrecht
dat is onder zee niveau
Klopt, scheurde flink uit. Hoor de gynaecoloog nog zeggen 'Oei, zo'n tarzan had ik niet verwacht'. Maar vond het heerlijk om moeder te worden. Dat was mij zeker die pijnlijke doos waard.quote:
alss je goed kan zwemmen niet,.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 00:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo wil je dat niet dan? Bang dat de boel overstroomd?Typische groeisteden zoals Almere liggen ruim 5 meter onder NAP, dat mag toch allemaal geen probleem zijn.
Oh ja er is van alles aan scenario's mogelijk. Het laatste wat je schetst is trouwens ook aan de orde bij ons. Als mijn vader overlijdt, dan gaat het geld in eerste instantie naar zijn vrouw. Lijkt me ook wel zo normaal, die heeft al decennia lang met hem te stellenquote:Op vrijdag 9 januari 2026 00:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In principe heb je natuurlijk helemaal gelijk. Zolang de ouders nog leven is het hun geld en niet van de kinderen en kinderen moeten niet doen alsof het al hun geld is.
Aan de andere kant kan ik me situaties voorstellen dat de manier waarop ouders hun geld besteden bepaalde gevoelens bij hun kinderen oproept. Zo ken ik ook een geval van een man die een aantal jaren voor zijn dood nog een groot geldbedrag leende aan een dame die hij alleen maar vaag kende via een dating site en met wie hij alleen via sms contact had. Toen hij op een gegeven moment door kreeg dat hij het geld nooit meer terug zou krijgen, probeerde hij nog om via een gerechtelijke procedure het geld terug te vorderen. Dat lukte uiteraard niet, want hij had niet voldoende bewijs dat het een lening was, maar het kostte hem wel een smak geld aan advocatenkosten. Een van zijn zoons heeft toen overwogen om hem wegens ernstige verkwisting onder curatele te laten stellen.
Of wat dacht je van de situatie waarin een ouderpaar tijdens hun leven een vermogen heeft opgebouwd, dan overlijdt moeder, na een tijdje krijgt vader een nieuwe vriendin, trouwt met zijn nieuwe vriendin en als vader overlijdt krijgt zijn tweede vrouw de beschikking over de hele erfenis. Daar zit je als kind ook niet op te wachten.
Ik werk meerdere banen, 40-60 uur al jaren en meneer eet maar wat de pot schaft. Nooit klachten en als ie een keer iets niet blieft dan bakt ie maar lekker een eitje.quote:Op donderdag 8 januari 2026 22:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit gaat niet over Nederlandse vrouwen hoor, 90% werkt parttime![]()
En jij kookt eten wat je man niet wil?
huurwoning voor alleenstaenden gaat niet , die zijn aangewezen op een kamertjequote:Op donderdag 8 januari 2026 23:02 schreef Elan het volgende:
. Het zijn met name jonge starters en alleenstaanden die moeilijk aan een huis komen in dit land.
Vaak zat ook totaal onrealistische eisen aan een eerste woning.
Ken genoeg alleenstaanden derigers die wel (particulier) huren hoor. Relatief hoogopgeleid, geen behoefte aan een gezin/man. Vijftig tot zeventig vierkante meter in de grote stad en een kat is dan ruim voldoende.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
huurwoning voor alleenstaenden gaat niet , die zijn aangewezen op een kamertje
dus is niet anders ,jammer voor ze
ben ze liever kwijt dan rijk maar ja
daar zeg je heel wat bijquote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Ken genoeg alleenstaanden derigers die wel (particulier) huren hoor. Relatief hoogopgeleid, geen behoefte aan een gezin/man. Vijftig tot zeventig vierkante meter in de grote stad en een kat is dan ruim voldoende.
Polder het hele zooitje, het ijsselmeer en de hele waddenzee maar gewoon in.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 00:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Een andere oplossing is om Holland zover op te hogen met zand uit de Noordzee zodat het maaiveld weer boven NAP ligt.
dat kan niet en de Flevo en NOP dan , alles ligt 6 meter onder NAPquote:Op vrijdag 9 januari 2026 00:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Een andere oplossing is om Holland zover op te hogen met zand uit de Noordzee zodat het maaiveld weer boven NAP ligt.
quote:AI-overzicht
Flevoland ligt gemiddeld zo'n 5 meter onder het Normaal Amsterdams Peil (NAP), oftewel zeeniveau, maar de precieze diepte varieert per deelgebied, bijvoorbeeld Oostelijk Flevoland ligt rond de 4,8 meter onder NAP, en het is een gebied dat compleet drooggelegd is en bewaakt wordt door dijken en gemalen.
Gemiddelde diepte: Circa 5 meter onder NAP.
Verschil per polder: Noordoostpolder ligt rond 4 meter onder NAP, terwijl Oostelijk Flevoland rond de 4,8 meter ligt.
In theorie kan het wel om Holland en andere laag gelegen gebieden van Nederland op te hogen tot boven NAP, maar het zou bakken met geld kosten.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 21:50 schreef michaelmoore het volgende:
dat kan niet en de Flevo en NOP dan , alles ligt 6 meter onder NAP
gewoon niet meer bouwen links van Utrecht
nee in theorie kan het ook nietquote:Op vrijdag 9 januari 2026 22:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In theorie kan het wel om Holland en andere laag gelegen gebieden van Nederland op te hogen tot boven NAP, maar het zou bakken met geld kosten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |