Ik hoop voor je dat dit wel op een of andere manier is of wordt verrekend bij een erfenis en dat het geld dat je ouders hebben besteed om de schulden van je broer af te betalen, in mindering wordt gebracht op zijn erfdeel. Ik ken zo'n geval van iemand die ook niet met geld om kon gaan en als hij geld nodig had een beroep deed op zijn ouders, maar toen zijn ouders overleden, werd dat wel van zijn erfdeel afgetrokken.quote:Op donderdag 8 januari 2026 09:55 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb een broer die niet met geld om kan gaan. Die heel veel schulden heeft gehad die een paar keer door mijn ouders zijn afbetaald zodat hij weer opnieuw kan beginnen. Hij is 50 nu, dus tijd genoeg om toch wat te leren, maar het wil niet echt lukken.
Er is niks verrekend met een erfdeel en ik vind dat ook niet aan de orde. Mijn ouders besloten hem te helpen met het geld dat op dat moment gewoon nog van hen was. Ik denk niet in te erven bedragen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat dit wel op een of andere manier is of wordt verrekend bij een erfenis en dat het geld dat je ouders hebben besteed om de schulden van je broer af te betalen, in mindering wordt gebracht op zijn erfdeel. Ik ken zo'n geval van iemand die ook niet met geld om kon gaan en als hij geld nodig had een beroep deed op zijn ouders, maar toen zijn ouders overleden, werd dat wel van zijn erfdeel afgetrokken.
Als er altijd iemand is die financieel bijspringt en ze nooit een keer financieel flink op hun bek gaan, dan zullen dat soort types als je broer ook nooit leren om met geld om te gaan. Als je broer nog steeds niet heeft geleerd om met geld om te gaan en schulden maakt, dan kun je erop rekenen dat hij dit tot na zijn dood zal voortzetten. Huh? Tot na zijn dood? Hoe kan dat? Nou heel simpel. Op het moment dat hij overlijdt zal hij platzak zijn, schulden hebben, en geen uitvaartverzekering. Dus dan mag jij zijn uitvaart betalen.
Ja, dus?quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:37 schreef Donna het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar ik vind het allemaal wel heel zakelijk en praktisch als je een vrouwtje importeert om een beetje voor je te zorgen.
Dat is toch een heel andere relatie dan dat 2 mensen echt verliefd op elkaar worden?
Nou,in Nederland is een ruggenprik zeker niet standaard. En het is verdomde pijnlijk, maar de hormonen laten dat vergeten zodra je kindje op je borst ligt.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Vandaar dat vrouwen vrijwillig 2,3,8 kinderen nemen. De ergste pijn ter wereld geloof er geen zak van.
[..]
En dan neemt ook nog eens bijna de helft een ruggenprik dus die voelen überhaupt heel weinig van hun bevalling.
Zo denk ik er ook over. Ik heb een broertje dat -buiten zijn schuld om overigens- veel meer zorg, aandacht en geld van mijn ouders heeft moeten ontvangen altijd en als ik daar ook nog eens over ging stressen dan werd het wel heel sneu. Geen idee of mijn vader dat gaat verrekenen, nooit over nagedacht of naar gevraagd.quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is niks verrekend met een erfdeel en ik vind dat ook niet aan de orde. Mijn ouders besloten hem te helpen met het geld dat op dat moment gewoon nog van hen was. Ik denk niet in te erven bedragen.
Ik betaal zijn uitvaart niet. Ik kan zijn nalatenschap afwijzen en krijg noch betaal dan iets.
En zelfs al heb je afspraken, dan heb je er geen zekerheid over dat die worden nagekomen. Mijn zusje heeft tot drie keer toe het hele geboorteplan inclusief pijnbestrijding in het water zien vallen. 's Nachts, wanneer 99% van de bevallingen zijn, zijn anesthesisten vaak niet snel beschikbaar in het ziekenhuis dus dan krijg je als je pech hebt gewoon te horen dat je ruggenprik niet komt, doei.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:37 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nou,in Nederland is een ruggenprik zeker niet standaard. En het is verdomde pijnlijk, maar de hormonen laten dat vergeten zodra je kindje op je borst ligt.
...
Klopt, ik wilde graag op baarkruk en mocht van gynaecoloog dan op een baarstoel (was medisch want zwanger met spiraaltje) maar in ZH was er geen baarstoel te bekennen. Toen de weeën op gang kwamen maakte die hele baarstoel mij niet meer uit.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En zelfs al heb je afspraken, dan heb je er geen zekerheid over dat die worden nagekomen. Mijn zusje heeft tot drie keer toe het hele geboorteplan inclusief pijnbestrijding in het water zien vallen. 's Nachts, wanneer 99% van de bevallingen zijn, zijn anesthesisten vaak niet snel beschikbaar in het ziekenhuis dus dan krijg je als je pech hebt gewoon te horen dat je ruggenprik niet komt, doei.
En het is gewoon vreselijk pijnlijk inderdaad. Mannen die schamper lopen te doen mogen eerst een grapefruit inbrengen en er weer uit wurgen gedurende een uur of 12 voordat ze iets mogen zeggen.
Ik vind dit wel een totaal andere situatie dan de situatie waarin een kind bijvoorbeeld een dure vakantiereis boekt en na thuiskomst bij de ouders aanklopt met de mededeling dat hij vier maanden huurachterstand heeft en het niet kan betalen en vraagt of de ouders even financieel kunnen bijspringen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:57 schreef Qarrad het volgende:
Zo denk ik er ook over. Ik heb een broertje dat -buiten zijn schuld om overigens- veel meer zorg, aandacht en geld van mijn ouders heeft moeten ontvangen altijd en als ik daar ook nog eens over ging stressen dan werd het wel heel sneu. Geen idee of mijn vader dat gaat verrekenen, nooit over nagedacht of naar gevraagd.
Is het ook. Het ging mij om de instelling dat mijn ouders tijdens hun leven met hun geld moeten doen wat zij nodig vinden. Het is hun geld, niet mijn erfenis. Ook zonder dat er een brus met problematiek in het spel is hoor je nogal eens dat mensen gaan koeren dat ouders hun eigen goeie geld uitgeven.quote:Op donderdag 8 januari 2026 22:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een totaal andere situatie dan de situatie waarin een kind bijvoorbeeld een dure vakantiereis boekt en na thuiskomst bij de ouders aanklopt met de mededeling dat hij vier maanden huurachterstand heeft en het niet kan betalen en vraagt of de ouders even financieel kunnen bijspringen.
Daar koos je allemaal zelf voor als het goed is dus niet zo piepen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:37 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nou,in Nederland is een ruggenprik zeker niet standaard. En het is verdomde pijnlijk, maar de hormonen laten dat vergeten zodra je kindje op je borst ligt.
Ik dacht ook het zal wel meevallen met de pijn want de wereld is overbevolkt, nou daar kwam ik snel van terug. Gelukkig komen weeën golfsgewijs en is het niet een continue pijn. Je voelt niet eens als je uitscheurt of een Knip krijgt.
Als voorbereiding had ik zwangerschapsyoga gevolgd en had geleerd om bij een wee je hand op je buik te leggen zodat je kindje meer ruimte had om te bewegen en wat de pijn zou doen verlichten. Nou dat werkte dus voor geen meter, toen er een weeënstorm op gang kwam door het inleiden. Dus blij dat de zuster mij alsnog leerde puffen om de weeën op te vangen. Mijn oudste was 9 pond en 56 cm, dus was sowieso een aardig formaat om eruit te persen.
Wat. ze moeten bezig zijn met jou... ?quote:Op donderdag 8 januari 2026 22:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar koos je allemaal zelf voor als het goed is dus niet zo piepen.
Niet standaard maar het zit wel in de lift, circa 40% levert een snelle Google search op.
Al krijgen autochtone vrouwen überhaupt amper kinderen tegenwoordig. Veel te druk met zichzelf.
Wat een theatraal wijf zeg. Je soulmate moet dus tenminste gedachten kunnen lezen of zo.quote:
Met kinderen krijgen zeg ik toch. Al mag er ook best wat meer geneukt worden in veel relaties.quote:Op donderdag 8 januari 2026 22:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat. ze moeten bezig zijn met jou... ?
Ze zegt zelf dat ze niet goed communiceerde en dat ze het dus extra waardeerde dat hij toch even iets voor haar regelde met het idee dat ze het misschien toch wilde.quote:Op donderdag 8 januari 2026 22:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een theatraal wijf zeg. Je soulmate moet dus tenminste gedachten kunnen lezen of zo.
Geen wonder dat de meeste mannen niet meer voldoen.
Nou prachtig allemaal.quote:Op donderdag 8 januari 2026 22:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ze zegt zelf dat ze niet goed communiceerde en dat ze het dus extra waardeerde dat hij toch even iets voor haar regelde met het idee dat ze het misschien toch wilde.
Maar laten we zulke waardering genadeloos afserveren en haar een wijf noemen.
Het is natuurlijk helemaal je eigen keuze hoe je met die situatie omgaat, en het is helemaal je eigen keuze om niet te denken in te erven bedragen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:56 schreef miss_sly het volgende:
Er is niks verrekend met een erfdeel en ik vind dat ook niet aan de orde. Mijn ouders besloten hem te helpen met het geld dat op dat moment gewoon nog van hen was. Ik denk niet in te erven bedragen.
Je hebt geen thuisbezorgd op je telefoon?quote:Op donderdag 8 januari 2026 22:24 schreef Qarrad het volgende:
En nu heb ik zin in een burrito 'domme.
En denk je dat die van mij dat nu gaat regelen!?
Volgens mij is dat ook een beetje de cultuur, dat het niet vanzelfsprekend is dat 1 iemand voor iedereen kookt elke avond om X uur en waarbij het normaler is dat mensen verschillende dingen naast elkaar zitten te eten. Komt ook door het feit dat een hoop mensen achterlijk lange dagen in meerdere banen maken.quote:Op donderdag 8 januari 2026 22:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou prachtig allemaal.
Vroeger stond je vreten gewoon klaar als je thuis kwam.
Die snowflake gaat alleen met de baby eten en kookt niet eens wat extra voor haar man waardoor hij bij thuiskomst nog eten moet bestellen wat waarschijnlijk een uur duurt. Daar zou ik ontzettend sjago van worden persoonlijk.
Jawel, maar ik heb ook de gewoonte en de discipline om na de zelf bereide maaltijd (elke avond, zelfde tijd) niet aan de munchies toe te geven.quote:Op donderdag 8 januari 2026 22:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Je hebt geen thuisbezorgd op je telefoon?
En dan durven ze kerel emotioneel onvolwassen te noemen man man man
I don’t care.quote:Op donderdag 8 januari 2026 22:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het is natuurlijk helemaal je eigen keuze hoe je met die situatie omgaat, en het is helemaal je eigen keuze om niet te denken in te erven bedragen.
Tot op zekere hoogte denkt de wet wel in te erven bedragen. Als ouders een gift doen aan een van hun kinderen, dan kunnen ze daarbij de bepaling opnemen dat het geen gift is maar een voorschot op de erfenis en met de erfenis verrekend moet worden.
Kinderen hebben ook altijd recht op een legitieme portie. In een vrij extreem geval waarin ouders besluiten om al tijdens hun leven een groot deel van hun vermogen aan hun kinderen te geven, en daarbij één kind consequent overslaan, dan kan het benadeelde kind zijn legitieme portie opeisen, die dan berekend wordt op grond van het vermogen dat de ouders gehad zouden hebben als ze de giften aan hun andere kinderen niet gedaan hadden.
Ik piep niet, ik ontkracht jouw bewering.quote:Op donderdag 8 januari 2026 22:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar koos je allemaal zelf voor als het goed is dus niet zo piepen.
Niet standaard maar het zit wel in de lift, circa 40% levert een snelle Google search op.
Al krijgen autochtone vrouwen überhaupt amper kinderen tegenwoordig. Veel te druk met zichzelf.
er is geen woonruimte joh , of het is brandduurquote:Op donderdag 8 januari 2026 22:12 schreef Elan het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |