Dat zeg ik ook niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Huh?
Ik heb letterlijk nog nooit iets pro-Russisch gepost....
Jij en Rus-trollen doen hetzelfde truukje.quote:Dat ik een grapje maak over hoe de Russische trollen over mannen daar denken maakt mij nog niet 1 van hen.
haha jaquote:
Explainquote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:17 schreef LXIV het volgende:
Hebben jullie gevold wat er speelt met kolonel Jacques Baud? Meest bizarre verhaal van 2026 wat mij betreft
Die man heeft een afwijkende mening over de oorlog en heeft daarvoor van de EU een irl van gekregen. Ga het niet helemaal uittypen, maar omdat de berichtgeving allemaal losse Twitter berichten waren heb ik Copilot gevraagd:quote:
Trump speelt inderdaad geen echte rol in dit conflict.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat heeft dit met Oekraine te maken?
Dat heb je nou eenmaal met bepaalde type kanker.. Behandeling kan aanslaan, gaat het ff goed. Behandeling werkt niet meer, gaat slechter.. Andere behandeling slaat weer aan en het gaat weer ff goed. Mss is ie zelfs ff schoon geweeest maar ja kanker heeft nogal vaak de neiging terug te komen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit komt ook elke keer weer. Hoe veel berichten er wel niet geweest zijn de afgelopen 1-2 jaar dat die man doodziek is.
Speculeren over de gezondheid van een leider is ook al zo oud als de weg naar Rome. Weet nog wel dat we dat ook bij Poetin deden. Parkinson, kanker, etc.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:24 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Dat heb je nou eenmaal met bepaalde type kanker.. Behandeling kan aanslaan, gaat het ff goed. Behandeling werkt niet meer, gaat slechter.. Andere behandeling slaat weer aan en het gaat weer ff goed. Mss is ie zelfs ff schoon geweeest maar ja kanker heeft nogal vaak de neiging terug te komen.
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die man heeft een afwijkende mening over de oorlog en heeft daarvoor van de EU een irl van gekregen. Ga het niet helemaal uittypen, maar omdat de berichtgeving allemaal losse Twitter berichten waren heb ik Copilot gevraagd:
Wat heeft Colonel Jacques Baud gedaan en hoe reageerde de eu
Wat zijn de hoofdpunten van zijn analyse
Heb je er weer zo een.quote:Zijn visie op Oekraïne
Baud stelt onder andere dat:
De oorlog niet in 2022 is begonnen, maar al in 2014, na de Maidan-opstand
Het Westen (VS/NAVO) mede verantwoordelijkheid draagt door:
NAVO-uitbreiding richting Rusland
Steun aan Oekraïne zonder rekening te houden met Russische veiligheidszorgen
Het gaat er niet om of je het er mee eens bent. Het gaat erom dat iemand die een mening heeft die afwijkt van het EU-narratief vervolgd wordt en een soort IRL-ban krijgt. Het is niet zo dat zijn uitspraken de wettelijke grenzen van vrijheid van meningsuiting overschrijden (haatzaaien/holocaustontkenning), daarom wordt hij ook niet juridisch vervolgd.quote:
"afwijkende mening"quote:Baud is bekend om zijn controversiële standpunten, zoals het ontkennen van Russische betrokkenheid bij de vergiftiging van Sergei Skripal en Alexei Navalny
Zal wel joh....quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:16 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet.
[..]
Jij en Rus-trollen doen hetzelfde truukje.
Fucking irritant.
Je gunt mensen geen ernstige ziektes, maar voor lieden als Kadyrov en Simonyan maak ik graag een uitzondering en kan het niet pijnlijk genoeg zijn.quote:
Hij heeft het over de modus operandi, niet over de inhoud.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zal wel joh....
Eerst zeggen dat ik niets Russisch post en daarna mij bij de Russische trollen scharen.
Wat een grap.
Er is een EU-narratief, en een Rusland-narratief. Als je het Rusland-narratief napapegaaid, ben je aan het collaboreren met de vijand. Collaborateurs hebben het wel ooit slechter gehad.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of je het er mee eens bent. Het gaat erom dat iemand die een mening heeft die afwijkt van het EU-narratief vervolgd wordt en een soort IRL-ban krijgt. Het is niet zo dat zijn uitspraken de wettelijke grenzen van vrijheid van meningsuiting overschrijden (haatzaaien/holocaustontkenning), daarom wordt hij ook niet juridisch vervolgd.
Het is zijn eigen analyse, die gewoon stap-voor-stap te volgen is. We zijn helemaal niet in oorlog met Rusland. Er is geen enkele grondslag om deze man te vervolgen. Gaat dit gewoonte worden dan zijn we straks alle vrijheid van meningsuiting en geweten kwijt.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:10 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Er is een EU-narratief, en een Rusland-narratief. Als je het Rusland-narratief napapegaaid, ben je aan het collaboreren met de vijand. Collaborateurs hebben het wel ooit slechter gehad.
We zijn zwak omdat we een bepaalde waarde nastreven die de vijand misbruikt om ons te destabiliseren.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is zijn eigen analyse, die gewoon stap-voor-stap te volgen is. We zijn helemaal niet in oorlog met Rusland. Er is geen enkele grondslag om deze man te vervolgen. Gaat dit gewoonte worden dan zijn we straks alle vrijheid van meningsuiting en geweten kwijt.
Dat zal ons uiteindelijk ook verzwakken, want als er enkel één narratief gebruikt mag worden dan verlies je al snel alle debat en daadwerkelijk inzicht. Dan is het gewoon blind achter de leiding aanmarcheren. De kracht van het Westen is altijd juist geweest dit niet te doen.
De kracht van de Westerse wereld is de pluriformiteit aan opinies en nieuwsverspreiding, de redelijkheid filtert uiteindelijk de rotzooi er wel uit.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:10 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Er is een EU-narratief, en een Rusland-narratief. Als je het Rusland-narratief napapegaaid, ben je aan het collaboreren met de vijand. Collaborateurs hebben het wel ooit slechter gehad.
Ik gooi het er hier meer op een gebrek aan geopolitieke kennis icm met een fundamentalistische kijken op hoe wij de wereldorde hebben vormgegeven en dat dat niet meer veranderd kan worden.quote:
Thanks. Ik kende hem niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die man heeft een afwijkende mening over de oorlog en heeft daarvoor van de EU een irl van gekregen. Ga het niet helemaal uittypen, maar omdat de berichtgeving allemaal losse Twitter berichten waren heb ik Copilot gevraagd:
Wat heeft Colonel Jacques Baud gedaan en hoe reageerde de eu
Wat zijn de hoofdpunten van zijn analyse
quote:Baud geen juridisch proces heeft gehad en niet is veroordeeld voor enig strafbaar feit.
Er discussie is of het sanctioneren van meningsuiting vrijheid van meningsuiting onder druk zet.
Sommige critici noemen het een gevaarlijk precedent voor academische en publieke debatten binnen democratieën
De vraag is maar of dat ons zwak maakt. Als je echt in je kracht staat ben je niet bang om je aan je eigen waarden te houden.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:24 schreef zuchtje het volgende:
[..]
We zijn zwak omdat we een bepaalde waarde nastreven die de vijand misbruikt om ons te destabiliseren.
Klopt.quote:Rusland is verantwoordelijk voor een hoop (burger)doden en schade in (West)Europa. Ze steunen anti-democratische groeperingen. Dat we het geen oorlog noemen is een politieke keuze.
Dit precies ja. Als we gelijk hebben hoeven we helemaal niet doodsbang te zijn voor tegenmeningen. Dit zo zwaar vervolgen is eerder een teken van zwakte dan van krachtquote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De kracht van de Westerse wereld is de pluriformiteit aan opinies en nieuwsverspreiding, de redelijkheid filtert uiteindelijk de rotzooi er wel uit.
Je zou zelfs kunnen stellen dat dergelijke dissonante narratieven nut hebben omdat het anderen dwingt hun opinies/nieuws goed te onderbouwen ter overreding.
Bizar dat hij dit wel mag, want ik vind hem qua mening sterker afwijken van het EU-narratief dan de kolonelquote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:35 schreef phpmystyle het volgende:
Overigens kan Sachs nog wel spreken in de EU. Maar ik weet niet of de man vervolg is of wordt. Ik volg het niet in detail.
Bekijk deze YouTube-video
Twee handen op 1 buikquote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zal wel joh....
Eerst zeggen dat ik niets Russisch post en daarna mij bij de Russische trollen scharen.
Wat een grap.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |