abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219730696
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hihi. Een beetje dat Harry Truman de oorlog in het oosten zolang mogelijk gerekt heeft.
[..]
Maar vanuit de EU heb ik het gevoel dat het vooral toch gebaseerd is op goede bedoelingen (Baltics uitgesloten) maar dat betekent niet dat het minder catastrofaal of crimineel is.
lol als je dat nog steeds denkt? die hele oorlog is zinloos? USA en met name trump wil voorral deal sluiten met Rusland, denk niet dat hij iets geeft over Oekraïne behalve politiek gewin. (Usa first he)

Verder zit ie te kloten in zuid Amerika wat ook weer zinloze oorlog is. War on drugs. of wapens.

Zie Iran/Irak/Vietnam/ en nu zuid Amerika??????? goh. ja klootzakken allemaal,;.... USA en vooral, ikke met hem moet de wereldleider zijn.
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 3 januari 2026 @ 12:26:30 #252
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219730706
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:19 schreef phpmystyle het volgende:

Maar vanuit de EU heb ik het gevoel dat het vooral toch gebaseerd is op goede bedoelingen (Baltics uitgesloten) maar dat betekent niet dat het minder catastrofaal of crimineel is.
Klopt, maar er zit wel degelijk een stuk machtspolitiek achter. De relatieve invloed van landen in de EU is bijvoorbeeld van groots belang.
Stel je een EU voor met Turkije en Rusland erin, die zouden samen ook direct de Europese commissie kunnen controleren wat voor Frankrijk, Duitsland en Italië natuurlijk onacceptabel zou zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219730715
oke mag duidelijk zijn dat ik geen voorstander van trump ben?

maar wat denken jullie dan?
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 3 januari 2026 @ 12:57:56 #254
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_219731033
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar wat we staat is dus wel uitgesproken naar Rusland. Dat is wel relevant.
Dus omdat een geflipte boomer na 4 jaar dezelfde ouwe koe uit de sloot trekt die óók al vier jaar bij jou op de repeat staat. Is het relevant. Nounou, tjongejonge. Ben onder de indruk.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 12:59:56 #255
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219731050
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:57 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dus omdat een geflipte boomer na 4 jaar dezelfde ouwe koe uit de sloot trekt die óók al vier jaar bij jou op de repeat staat. Is het relevant. Nounou, tjongejonge. Ben onder de indruk.
Wat maakt het nu uit dat hij op leeftijd is. Het gaat erom wat er toen gezegd/geschreven en opgevat is.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 3 januari 2026 @ 13:00:58 #256
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219731064
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Klopt, maar er zit wel degelijk een stuk machtspolitiek achter. De relatieve invloed van landen in de EU is bijvoorbeeld van groots belang.
Stel je een EU voor met Turkije en Rusland erin, die zouden samen ook direct de Europese commissie kunnen controleren wat voor Frankrijk, Duitsland en Italië natuurlijk onacceptabel zou zijn.
Ja maar een toetreding van Rusland of Turkije staat ook bepaald niet op stapel.
Maar jij vermoedt dat er daadwerkelijk een plan was om de confrontatie met Moskou te zoeken? Als dat zo is dan is dat wel de grootste zeperd van de 21e eeuw.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219731067
Iedereen stoppen met reageren aub. Gewoon rapporteren
Цой жив
pi_219731107
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zoals Rusland bedoel je?
Of hoe de VS zich ontwikkelt…
Je ziet juist dat eigenlijk bijna alleen nog de Europese landen daar echt tegen zijn en nog serieus omgaan met de democratie…
  zaterdag 3 januari 2026 @ 13:06:31 #259
36431 bleiblei
pi_219731141
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat maakt het nu uit dat hij op leeftijd is. Het gaat erom wat er toen gezegd/geschreven en opgevat is.
Het gaat erom dat het feitelijk onjuist is. En dat hij desondanks over natuur de juiste denkpatronen heeft. Maar buiten dat er voor mij onacceptabele gedachtenexperimenten op Twitter gooit waarvan jij er 1 als feit erbij trekt.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 13:07:58 #260
36431 bleiblei
pi_219731154
En daarbij zijn dit soort uitspraken over de NAVO decennia geleden totaal en compleet uit verhouding met de aanvallen van Rusland op buurlanden.

In before geneuzel over wat de US en Israel zoal gedaan hebben en doen. Daar sta ik ook pertinent niet achter.
pi_219731442
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar wat we staat is dus wel uitgesproken naar Rusland. Dat is wel relevant.
Nee, dat is niet waar.
Ten eerste was Gorbatsjov president van de Sovjet Unie. Niet van Rusland.
Ten tweede is toegezegd dat bij de hereniging van Duitsland er geen NAVO troepen in Oost Duitsland gestationeerd zouden worden.

De NAVO kon destijds niet verder naar het oosten, omdat daar het Warsaw Pact en de Sovjet Unie lagen.

Gorbatsjov had destijds absoluut niet verwacht dat dat in elkaar zou storten.
Dus hoezo moest de NAVO beloven dat landen uit het Warsaw Pact en de Sovjet Unie geen NAVO lid konden worden?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219731879
Edit. Random broekzak post
Цой жив
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 3 januari 2026 @ 14:58:06 #263
485843 crew  Jippie
pi_219732340
quote:
4s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 13:01 schreef Zwoerd het volgende:
Iedereen stoppen met reageren aub. Gewoon rapporteren
Waar blijven de TR's?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:01:54 #264
36431 bleiblei
pi_219732381
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:58 schreef Jippie het volgende:

[..]
Waar blijven de TR's?
Hoeveel wil je er hebben? ;) .
Of is het de bedoeling dat alle posts die niet ok zijn markeren?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:14:21 #265
56749 BlaZ
pi_219732501
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 13:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja maar een toetreding van Rusland of Turkije staat ook bepaald niet op stapel.
Maar jij vermoedt dat er daadwerkelijk een plan was om de confrontatie met Moskou te zoeken? Als dat zo is dan is dat wel de grootste zeperd van de 21e eeuw.
In de periode voor de Irakoorlog is daar volgens Zygar wel degelijk over gesproken en kwamen dergelijke langetermijn scenario's op tafel.
Ik denk niet dat er een plan was om de confrontatie met Moskou te zoeken.
Ik zie het eerder als een conflict wat ontstaat op de scheidingslijn tussen twee paradigmata.
A: Rusland wat gelooft in haar eigen regionale suprematie en eigenlijk als een soort 19e eeuwse macht een invloedszone heeft.
en B: de EU die zich aan internationale wetten wenst te houden.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 3 januari 2026 @ 15:15:24 #266
485843 crew  Jippie
pi_219732515
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:01 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Hoeveel wil je er hebben? ;) .
Of is het de bedoeling dat alle posts die niet ok zijn markeren?
Ik heb al aardig wat TR's opgevolgd, blijf vooral TR's zetten voor off-policy reacties ^O^
pi_219732520
quote:

[..]
Waar blijven de TR's?
Ik heb er net 1 gezet.

Ook al opgepakt, waarvoor dank.
pi_219732572
quote:

[..]
Waar blijven de TR's?
Hebben jullie toch gekregen, en daarna is er geveegd.
Цой жив
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:26:04 #269
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219732606
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:14 schreef BlaZ het volgende:

[..]
In de periode voor de Irakoorlog is daar volgens Zygar wel degelijk over gesproken en kwamen dergelijke langetermijn scenario's op tafel.
Ik denk niet dat er een plan was om de confrontatie met Moskou te zoeken.
Ik zie het eerder als een conflict wat ontstaat op de scheidingslijn tussen twee paradigmata.
A: Rusland wat gelooft in haar eigen regionale suprematie en eigenlijk als een soort 19e eeuwse macht een invloedszone heeft.
en B: de EU die zich aan internationale wetten wenst te houden.
Dat klinkt al beter: er was niet echt een plan
Ik denk wel dat in 03-2022 (gesteund door vs) het gevoel is ontstaan dat een confrontatie met Moskou ten gunste voor de EU zou uitpakken. Oorlog versterkt banden en verbroedert, en er was een unieke kans om Moskou het hok in te trappen. Met de kennis van nu is dat een absolute zeperd te noemen en wordt er alles aan gedaan qua pr om dat te verbloemen.
Met de kennis van nu hadden ze vast en zeker in Istanbul dat akkoord door Oekraïne laten ondertekenen.

Ben benieuwd hoe een Scholz hierop gaat memoreren.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219732848
We zijn terug bij, navo zou nooit uitbreiden?

Zijn topics: VS viel Irak binnen, ja maar navo Servie, Ja maar van hofstadd en eU, al gepasseerd of komen die aankomende week?
pi_219733374
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:48 schreef Korenfok het volgende:
We zijn terug bij, navo zou nooit uitbreiden?

Zijn topics: VS viel Irak binnen, ja maar navo Servie, Ja maar van hofstadd en eU, al gepasseerd of komen die aankomende week?
De maag van een ragebait trol is nooit gevuld en hij weet precies waar mensen op happen zonder een ban te krijgen.
pi_219733423
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Met de kennis van nu hadden ze vast en zeker in Istanbul dat akkoord door Oekraïne laten ondertekenen.
Rusland was toen net zo geïnteresseerd in vrede als nu.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:04:44 #273
56749 BlaZ
pi_219733494
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:55 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Rusland was toen net zo geïnteresseerd in vrede als nu.
Beide partijen zijn geïnteresseerd in vrede maar niet elkanders voorwaarden daarvoor.
pi_219733499
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Beide partijen zijn geïnteresseerd in vrede maar niet elkanders voorwaarden daarvoor.
Waar blijkt uit dat Rusland voor vrede is? Als Rusland zijn troepen terugtrekt is er vrede hè?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:08:00 #275
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219733521
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ruzzia is absoluut niet geinteresseerd in wapenstilstand of vrede , wapenstilstand kost bakken met geld he

Voor het vierde jaar op rij juicht men over de aanstaande Victory samen met de grote leider

Geen gewone Rus kan nog Youtube zien, maar toch moet dit juichverhaal op Youtube
Zorgvuldig geprogrammeerd juich verhaal over de helden van de Staat
Beetje lachen met kiespijn bemerk ik
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 03-01-2026 17:30:32 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')