Dan moet je er wel eerlijk bij vertrekken dat die alleen nog in wappie-kringen ter discussie staan.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klimaatverandert altijd dus dat ontkennen zou onzinnig zijn. Holocaust ontkenning vind ik niet smaakvol, mag verboden zijn.
Maar zaken die echt nog ter discussie staan (CO2, aanpak corona, achtergrond oorlog Rusland Oekraine) kun je niet in een vitrine zetten en van zeggen daar kan niet over gesproken worden.
Het heeft ook jaren geduurd voordat wij er achter kwamen dat er ook geen wapens of mass descruction waren in Iraq. Ik wil graag discussieruimte houden.
Jahoor, prima.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Het gaat erom of je meningen moet verbieden wanneer het duidelijk leugens zijn.
De holocaust is een uitzondering en haatzaaien in het algemeen is ook -wettelijk- verboden. Maar ja hoor, je mag gewoon zeggen dat de aarde plat is (onwaar) of dat klimaatverandering onzin is (zijn genoeg argumenten tegen het heersende narratief).quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Serieuze vraag: als ik nu zou zeggen dat de holocaust een zionistisch verzinsel is. Of dat de aarde plat is. Of dat klimaatverandering onzin is. Moet dat ook gepost kunnen worden? Ik zie namelijk het verschil niet. Het is gewoon desinfo. Leugens. Heeft niets met meningsuiting of andere zienswijzen te maken. Gewoon feitelijk onjuist, end of the story.
Er is gewoon de Nederlandse wet. En vrijheid van meningsuiting wordt beperkt met haatzaaierij en holocaustontkenning. Maar niet of iets verder nu wel of niet waar is. Wat het probleem daarvan is leg ik in de post hierboven uit, wil me niet herhalenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jahoor, prima.
We zijn geen yanks, waar vrijheid van meningsuiting tot in het belachelijke is doorgetrokken (mogen demonstreren in nazi uniform).
En, nee, ik maak me daar niet druk om. Want het zijn geen aliens die bepalen waar de lijn ligt, dat doen volksvertegenwoordigers, die wij gewoon mogen kiezen in resp. verkiezingen.
Waarom ik daar niet zo veel problemen in zie, hoef ik ook niet te herhalen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:27 schreef LXIV het volgende:
Wat het probleem daarvan is leg ik in de post hierboven uit, wil me niet herhalen
Ok. Dan zijn we er uit. Agree to disagree dan maarquote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waarom ik daar niet zo veel problemen in zie, hoef ik ook niet te herhalen.
As er nou een serieuze trend is te ontwaren, heb je een punt.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok. Dan zijn we er uit. Agree to disagree dan maar
Vertel. Welke strafbare of laakbare feiten is de beste man begaan?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
As er nou een serieuze trend is te ontwaren, heb je een punt.
Maar meneer de redpilled zwitser valt daar wmb niet onder (je maakt me niet wijs dat hij out of the blue dit overkomen is. Wat missen we).
Geen idee. Was ook min of meer een vraag.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vertel. Welke strafbare of laakbare feiten is de beste man begaan?
Er zijn in Europa wel meer mensen te gast met volstrekt afwijkende morele opvattingen en meningen, maar die worden over het algemeen met rust gelaten. Het is net alsof deze man wél een gevaar zou zijn voor het heersende narratief.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Geen idee. Was ook min of meer een vraag.
Daarbij is eerdere opmerking mbt in de EU te gast zijn, van toepassing.
Dat is niet anders dan dat de popo er voor kan kiezen de auto voor jou een waarschuwing te geven, en jij die er achter rijd, een dikke prent.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zijn in Europa wel meer mensen te gast met volstrekt afwijkende morele opvattingen en meningen, maar die worden over het algemeen met rust gelaten. Het is net alsof deze man wél een gevaar zou zijn voor het heersende narratief.
Wat is dat nou weer voor gelul. Als iemand op basis van feiten aannemelijk kan maken dat Rusland het gelijk aan zijn zijde heeft, dan is daar gewoon ruimte voor.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zijn in Europa wel meer mensen te gast met volstrekt afwijkende morele opvattingen en meningen, maar die worden over het algemeen met rust gelaten. Het is net alsof deze man wél een gevaar zou zijn voor het heersende narratief.
quote:Rusland in hemd gezet: betaalt half miljoen voor moord, die nooit werd uitgevoerd
Commandant Denis Kapoestin van het Oekraïense leger leek vorige week te zijn gesneuveld aan het front. Maar ineens verscheen hij gisteren in een video van de Oekraïense geheime dienst. De dood van Kapoestin bleek in scène gezet om de Russen te misleiden. En ze verdienden er nog geld mee ook.
"Ik feliciteer u met uw terugkeer naar het leven", zegt de baas van de militaire inlichtingendienst HUR tegen Kapoestin, een Russische commandant die voor het Oekraïense leger vecht.
Op 27 december berichtte het Russische Vrijwilligerscorps, de eenheid van Kapoestin, dat hun leider was omgekomen. "Denis was onverschrokken en eerlijk. Hij kwam om tijdens een gevechtsmissie, als een man", schreef de eenheid. Ook in Russische media werd het nieuws overgenomen.
Het bleek een stunt van de HUR. Het is onduidelijk of de 'moordenaar' van Kapoestin voor Oekraïne werkte, of dat diegene door de Oekraïense inlichtingendiensten werd gepakt en vervolgens gebruikt.
Half miljoen dollar
De Russische inlichtingendienst had een beloning uitgeloofd van een half miljoen dollar (426.000 euro) voor degene die Kapoestin zou doden. Die geldbeloning is nu in handen van de HUR.
"Ik ben blij dat het geld dat was uitgetrokken voor uw moord, is gebruikt om onze strijd te ondersteunen", zegt de baas van de inlichtingendienst.
De dienst nam een video op waarin te zien is hoe een drone insloeg op het busje waar Kapoestin in zou zitten. Het 'bewijsmateriaal', hieronder te zien, stuurde de 'moordenaar' van Kapoestin naar Rusland.
"Dit past binnen de aanpak van de Oekraïense inlichtingendiensten", legt Schrijver uit. "Geheimhouding wordt soms opgeofferd ten faveure van publiciteit."
"Ik zie het vooral als een inlichtingenstunt, en ook wel als psychologische plagerij van Oekraïne", zegt Koen Aartsma, inlichtingenexpert van het Instituut Clingendael.
“Er kunnen mogelijk ook consequenties aan zitten voor hoe de Russen hun operaties uitvoeren", gaat Aartsma verder. “Want als je een beloning op iemands hoofd plaatst, hoe verifieer je dat diegene is omgebracht?
https://www.rtl.nl/nieuws(...)enst-stunt-nep-moord
Klinkt als een goede zet.quote:What Western media are writing about Ukrainian intelligence chief Budanov, who is set to become the new head of the Presidential Office
📍 The New York Times: Budanov is one of the few Ukrainian officials personally trusted by the United States; his informal ties with U.S. intelligence agencies could be decisive in negotiations.
📍 Financial Times: A representative of the new generation of Ukraine’s wartime elite — without an oligarchic background, with direct contacts in the West and a high level of trust from partners.
📍 Politico: One of the few Ukrainian security officials seen in Washington as a clear and reliable interlocutor — a bridge between intelligence, the military and politics.
📍 Bloomberg: The head of Ukrainian intelligence with direct access to Western partners, whose role is increasingly moving beyond the military sphere and taking on political significance.
📍 The Economist: A cool-headed and pragmatic intelligence chief who thinks strategically and speaks a language Western allies understand.
📍 Associated Press: A key wartime figure who played a central role in Ukraine’s intelligence operations and is now moving toward broader political coordination.
📍 Reuters: One of the most influential people in Zelensky’s inner circle, whose weight comes from control over intelligence, security decisions and contacts with the West.
📍 Welt: Appointing an intelligence chief to a key political position signals a shift in Ukraine’s power focus toward security, war and negotiations.
It is also worth noting that Ukraine’s military intelligence (HUR) and Kyrylo Budanov specifically maintain contacts with Russians within the framework of prisoner-of-war exchanges.
This makes him a potentially key figure not only for dialogue with the United States, but also for possible contacts with the Russian side.
https://x.com/nexta_tv/status/2007104383570350208
hij was helemaal niet doodquote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
quote:2 jan 2026 De oorlog in Oekraïne
Oekraïne maakte vorige week bekend dat de bevelhebber van de vrije Russen was omgekomen.
De Russen hebben daarop de daders een half miljoen dollar gestuurd.
Het bleek om een contractmoord te gaan.
Probleem is alleen dat de dode vrije Rus gisteren ineens weer van zich liet horen.
Hij was een weekje ondergedoken geweest om niet alleen een half miljoen van de Russen te ontfrutselen, maar ook om het spionnennetwerk van de Russen in Oekraïne bloot te leggen.
Het is een enorm succes geworden en de vrije Russen hebben nu een half miljoen dollar om wapens en munitie etc. van te kopen.
Hoop wel dat hij alsnog sterft net voor er een permanente vrede wordt getekend.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hij was helemaal niet dood
De vrije Russen zijn Putin spuugzat
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
er zal nooit iets door Putin getekend worden inzake vrede , dus steeds meer russen gaan overlopenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:24 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoop wel dat hij alsnog sterft net voor er een permanente vrede wordt getekend.
Mooi dat hij voor Oekraine vecht maar blijft verder een tyfusnazi (waren alle nazis maar als hij)
Rusland loopt op een gegeven moment ook gewoon tegen een materiele/economische muur aan dat ze wel moeten tekenen. Ooit gaat er iets van vrede komen, dat is bij elke oorlog zo.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zal nooit iets door Putin getekend worden inzake vrede , dus steeds meer russen gaan overlopen
Russen zijn niet gemotiveerd en denken niet na
Russische boeren jongens die zijn er voor geld en om te sterven , blijven in dekking zitten tot ze dood gaan
Ik kan niet zien met wat voor munitie er daar geschoten wordt.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:20 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Het erge is dat Rusland dit al zovaak al heeft gedaan dat niemand er meer bij stilstaat dat de Russen op klaarlichte dag hele gezinnen uitmoord.
Ik kan me niet voorstellen dat ze dit expres doen zeg.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:20 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Het erge is dat Rusland dit al zovaak al heeft gedaan dat niemand er meer bij stilstaat dat de Russen op klaarlichte dag hele gezinnen uitmoord.
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kan niet zien met wat voor munitie er daar geschoten wordt.
Zat even hier naar te kijken. gaat over de (hoge) effectiviteit van wapens die al 60/70 jaar oud zijn zoals de BM21 Grad. Het verwoest enorm veel, maar wel goedkoop en makkelijk te onderhouden. De nadelen van dat wapen zijn wel bekend..
Bekijk deze YouTube-video
?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat is je punt debiel met je ophemelende quotes over putin en je ordinary guy from moscow die zojuist weer tientallen burgers waaronder kinderen gedood en verwond heeft met raketten op klaarlichte dag?
Ga nog lekker door met je favoriete moordenaar ophemelen. Fucking idioot. Ik weet dat ik je onzin moet negeren, maar je bent niets meer of minder dan een totale engnek die een oorlogscrimineel in je profiel verheerlijkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |