abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 januari 2026 @ 17:52:04 #101
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219713786
En gewoon een meldplicht de volgende jaren om 23:00 31 december op het bureau.
pi_219713794
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 17:47 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Het erge is nog wel dat het volk wat dit doet, het geen ene reet kan schelen waarschijnlijk. Die lachen er om en voelen geen moment van schaamte
Totdat ze zelf hulpdiensten nodig hebben en moord en brand schreeuwen als ze niet op tijd zijn omdat ze niet de enigen zijn die geen gevoel hebben.
  donderdag 1 januari 2026 @ 17:56:00 #103
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219713817
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 17:47 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het alternatief is niks doen en het jaar op jaar steeds verder laten escaleren. Ik denk ook niet dat dat de jusite oplossing is.
De politie is verworden tot een organisatie die vooraan staat als er rotjes moeten worden afgepakt die papa met de kinderen net over de grens heeft gekocht en die snel de benen pakt als er met cobra's wordt gegooid.

Wat leer je de kinderen hiermee: verzamel jezelf in een grote groep, bewapen jezelf met zwaar vuurwerk of molotov cocktails en je zult niks te vrezen hebben van de politie.
Steek astronauten af en de politie komt je bekeuren, steek 5 auto's in brand en de politie zal deëscaleren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219713828
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 17:53 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Totdat ze zelf hulpdiensten nodig hebben en moord en brand schreeuwen als ze niet op tijd zijn omdat ze niet de enigen zijn die geen gevoel hebben.
En daardoor weer agressief worden...

Volk draagt echt niks bij.

De film Doodslag met Theo Maassen is wel een goed voorbeeld
pi_219713829
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 17:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het resultaat van stelselmatige deëscalatie. Echt verschrikkelijk dat zoiets kan gebeuren.
Daarom moet de politie dat soort gasten gewoon veel harder en zwaarder aanpakken. Met rubberen kogels, politiehonden, tasers etc. Waarschuwingsschoten hebben weinig zin met zoveel lawaai.

Maarja, voor dat is het nu allemaal te laat, dus beelden openbaren lijkt mij voor nu een goede start.
  donderdag 1 januari 2026 @ 17:58:23 #106
56749 BlaZ
pi_219713835
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 17:57 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Daarom moet de politie dat soort gasten gewoon veel harder en zwaarder aanpakken. Met rubberen kogels, politiehonden, tasers etc. Waarschuwingsschoten hebben weinig zin met zoveel lawaai.

Maarja, voor dat is het nu allemaal te laat, dus beelden openbaren lijkt mij voor nu een goede start.
Tsja, dan zit je weer met privacywetgeving.
pi_219713837
blablablabla
pi_219713838
Heeft Schoof zich al gemeld of is die te druk met zijn veel te jonge vriendin?
speak only if it improves the silence.
pi_219713844
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 17:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De politie is verworden tot een organisatie die vooraan staat als er rotjes moeten worden afgepakt die papa met de kinderen net over de grens heeft gekocht en die snel de benen pakt als er met cobra's wordt gegooid.

Wat leer je de kinderen hiermee: verzamel jezelf in een grote groep, bewapen jezelf met zwaar vuurwerk of molotov cocktails en je zult niks te vrezen hebben van de politie.
Steek astronauten af en de politie komt je bekeuren, steek 5 auto's in brand en de politie zal deëscaleren.
De gemeenschappelijke deler is voor mij toch wel vuurwerk in het algemeen. Ik heb rellen van dit formaat nog niet vaak op andere momenten gezien. De coronarellen en voetbalhooligans even buiten beschouwing gelaten.

Het probleem is overigens ook niet persé vuurwerk. We hebben een maatschappelijk probleem. En dat is niet de schuld van de politie.
pi_219713845
De vrijheid om vuurwerk af te steken in een multiculturele samenleving is gewoon onwerkbaar. Er zijn teveel kansenparels die deze vrijheid misbruiken om hun haat jegens het westen te botvieren.
pi_219713847
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 17:59 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/rotterd(...)erk-waarom~a114ff6e/

Hoe ziek in je hoofd ben je dan
Daar hebben we het over
  donderdag 1 januari 2026 @ 18:00:41 #112
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219713850
Totaal geen opvoeding genoten. Oppakken voor zover mogelijk en op laten draaien voor de schade.
pi_219713861
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 17:57 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
En daardoor weer agressief worden...

Volk draagt echt niks bij.

De film Doodslag met Theo Maassen is wel een goed voorbeeld
Ja het is een rare maatschappij geworden alles wat niet normaal is is nu normaal en andersom.
pi_219713894
Overigens; van mij mag de politie ook met scherp schieten op dit soort gasten.
Maar ik denk dat daar eerst een maatschappelijk debat over gevoerd moet worden. De tendens is nu aan de ene kant dat de politie niets of vrij weinig doet. En als ze iets doen staan ze binnen 2 minuten met hun snufferd op Dumpert en krijgen ze alle hoon over zich heen. Er zal een goede balans gevonden moeten worden tussen wat de politie wel kan en mag en wat te ver gaat.

Dat lijkt me eerlijk gezegd een grotere uitdaging dan het handhaven van een vuurwerkverbod.
  donderdag 1 januari 2026 @ 18:11:26 #115
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_219713935
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 17:57 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Er wordt met explosieven op de politie geschoten. Hoe zou de politie in de VS daar mee omgaan? 38 kogels er door heen jagen en m dan boeien met de handen op de rug.
Wie dit leest is gek
pi_219713958
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 18:00 schreef RotatoR het volgende:
De vrijheid om vuurwerk af te steken in een multiculturele samenleving is gewoon onwerkbaar. Er zijn teveel kansenparels die deze vrijheid misbruiken om hun haat jegens het westen te botvieren.
Keurige integratie dus! Wat doen ze goed mee hè :)
Dit, dus.
pi_219713963
quote:
99s.gif Op donderdag 1 januari 2026 18:11 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Er wordt met explosieven op de politie geschoten. Hoe zou de politie in de VS daar mee omgaan? 38 kogels er door heen jagen en m dan boeien met de handen op de rug.
Alleen wonen we hier gelukkig niet in Amerika
  donderdag 1 januari 2026 @ 18:14:56 #118
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219713966
quote:
3s.gif Op donderdag 1 januari 2026 17:59 schreef TjjWester het volgende:
Heeft Schoof zich al gemeld of is die te druk met zijn veel te jonge vriendin?
Wie is schoof
pi_219713976
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 18:14 schreef xzaz het volgende:

[..]
Wie is schoof
De baas in dit land.
speak only if it improves the silence.
  donderdag 1 januari 2026 @ 18:34:51 #120
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_219714110
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 18:14 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Alleen wonen we hier gelukkig niet in Amerika
Het zou wel helpen voor een nachtje. De komende oudjaar is allesbeslissend om te laten zien wie de baas is op straat
Wie dit leest is gek
pi_219714117
quote:
99s.gif Op donderdag 1 januari 2026 18:34 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Het zou wel helpen voor een nachtje. De komende oudjaar is allesbeslissend om te laten zien wie de baas is op straat
Het is geen Hollywoodfilm.
Dit, dus.
pi_219714137
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 18:06 schreef Vliegbaard het volgende:
Overigens; van mij mag de politie ook met scherp schieten op dit soort gasten.
Maar ik denk dat daar eerst een maatschappelijk debat over gevoerd moet worden. De tendens is nu aan de ene kant dat de politie niets of vrij weinig doet. En als ze iets doen staan ze binnen 2 minuten met hun snufferd op Dumpert en krijgen ze alle hoon over zich heen. Er zal een goede balans gevonden moeten worden tussen wat de politie wel kan en mag en wat te ver gaat.

Dat lijkt me eerlijk gezegd een grotere uitdaging dan het handhaven van een vuurwerkverbod.
Het punt is dat van de gemiddelde Nederlander de politie kei en kei hard moet optreden tegen iedereen die iets fout doet wat hij zelf nooit zou doen.

Van mij mogen ze iedereen die met een telefoon in de hand achter het stuur zit oppakken en veroordelen voor poging tot doodslag.

Of iedereen die nu nog met vuurwerk loopt arresteren voor bezit van verboden explosieven en een paar jaar opsluiten.

Maar een parkeerboete omdat ik een kwartiertje te lang in de blauwe zone sta is in mijn ogen totale waanzin en klachtwaardig.
  donderdag 1 januari 2026 @ 18:41:12 #123
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_219714167
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 18:36 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Het is geen Hollywoodfilm.
Ik zeg algeheel straatverbod en als er groepen samenspannen direct een paar kapot schieten.
Wie dit leest is gek
pi_219714223
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 18:14 schreef xzaz het volgende:

[..]
Wie is schoof
Technisch gezien is de Tweede Kamer de baas maar ik snap je.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_219714365
quote:
99s.gif Op donderdag 1 januari 2026 18:41 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Ik zeg algeheel straatverbod en als er groepen samenspannen direct een paar kapot schieten.
Tuurlijk joh. Wat jij wil.
Dit, dus.
  donderdag 1 januari 2026 @ 20:56:48 #126
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_219715739
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 19:05 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Tuurlijk joh. Wat jij wil.
Eest maar eens een jaarwisseling alle horeca gesloten houden en een straatverbod. Dan zien we wel verder. Tijdens covid kon het ook prima.
Wie dit leest is gek
pi_219715777
quote:
99s.gif Op donderdag 1 januari 2026 20:56 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Eest maar eens een jaarwisseling alle horeca gesloten houden en een straatverbod. Dan zien we wel verder. Tijdens covid kon het ook prima.
Dat is fysiek onmogelijk. Verkooppunten opheffen daarentegen kan gemakkelijk. De gevolgen daarvan zullen met relatief weinig moeite groot zijn en per jaar groter worden.
Dit, dus.
  donderdag 1 januari 2026 @ 21:03:11 #128
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_219715835
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 20:59 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat is fysiek onmogelijk. Verkooppunten opheffen daarentegen kan gemakkelijk. De gevolgen daarvan zullen met relatief weinig moeite groot zijn en per jaar groter worden.
Het gaat niet alleen om het vuurwerk. Het gaat om de wil om te rellen en dan wordt er wel iets anders in de fik gestoken om de brandweer en politie te lokken. Daar gaat je auto.
Wie dit leest is gek
  donderdag 1 januari 2026 @ 21:03:54 #129
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219715911
quote:
99s.gif Op donderdag 1 januari 2026 21:03 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Het gaat niet alleen om het vuurwerk. Het gaat om de wil om te rellen en dan wordt er wel iets anders in de fik gestoken om de brandweer en politie te lokken. Daar gaat je auto.
Zeker, die totale chaos blijft bestaan. Maar met name politie en brandweer geeft aan dat hun werk die avond zo veel makkelijker zou zijn als er tijdens het optreden tegen relschoppers niet ondertussen ook nog eens 13 miljoen kilo aan legaal vuurwerk zou worden afgestoken.
Dit, dus.
pi_219715981
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 18:00 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De gemeenschappelijke deler is voor mij toch wel vuurwerk in het algemeen. Ik heb rellen van dit formaat nog niet vaak op andere momenten gezien. De coronarellen en voetbalhooligans even buiten beschouwing gelaten.

Het probleem is overigens ook niet persé vuurwerk. We hebben een maatschappelijk probleem. En dat is niet de schuld van de politie.
Ik zou je aanraden in de grimmige ‘80s te verdiepen. Die waren veel heftiger toen, maar wel veel beter afgebakend en minder diffuus. Krakersprotesten, enorme kernwapenprotesten, apartheidsprotesten, nasleep mijnensluiting in het zuiden, etc. Economisch was het ronduit kut, maar alles wat meer collectief gekanaliseerd. Nu is het vager, met iets wat lijkt om permanent minder vertouwen in de instituties, een lang uitgestelde reset van de economie, met “veenbrandwoede” onder de oppervlakte en lastiger te vatten. Minder mensen collectief of straat, maar het protest lijkt meer online gevoerd te worden. En op momenten dus tegen hulpverleners. Nieuw is het in ieder geval allerminst.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_219716022
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 21:09 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Zeker, die totale chaos blijft bestaan. Maar met name politie en brandweer geeft aan dat hun werk die avond zo veel makkelijker zou zijn als er tijdens het optreden tegen relschoppers niet ondertussen ook nog eens 13 miljoen kilo aan legaal vuurwerk zou worden afgestoken.
Grenzen zijn nou eenmaal open gezet en politie is vrij tandloos geworden en ook vergrijzend. Ik wens ze veel wijsheid hiermee. Vroeger was illegaal vuurwerk er ook al, maar een stuk moeilijker aan te komen zonder internet en grenscontroles bij dichte grenzen. Schengen komt met een prijs.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_219716138
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 21:20 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Grenzen zijn nou eenmaal open gezet en politie is vrij tandloos geworden en ook vergrijzend. Ik wens ze veel wijsheid hiermee. Vroeger was illegaal vuurwerk er ook al, maar een stuk moeilijker aan te komen zonder internet en grenscontroles bij dichte grenzen. Schengen komt met een prijs.
Dat laatste is totale kul natuurlijk. Ik kocht mijn illegale vuurwerk meer dan dertig jaar geleden gewoon bij de friettent op de hoek, die hadden een enorme kast vol met allerlei spul dat in Nederland verboden was. Vaak op voorraad en anders de volgende dag geleverd.

Daarbij hoef je ook geen scheikundige te zijn om met een haffel minipijltjes de meest belachelijke bommen te maken.
  donderdag 1 januari 2026 @ 21:32:35 #134
56749 BlaZ
pi_219716177
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 21:09 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Tuurlijk, de politie gaat liever veilig wat huisvaders bekeuren die wat potjes siervuurwerk afsteken en heeft helemaal geen goesting om achter jongeren met molotov cocktails aan te lopen.
  donderdag 1 januari 2026 @ 21:33:33 #135
56749 BlaZ
pi_219716192
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 21:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

Daarbij hoef je ook geen scheikundige te zijn om met een haffel minipijltjes de meest belachelijke bommen te maken.
Dat kan in principe zelfs met het legaal blijvende F1 vuurwerk.
pi_219716197
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 21:32 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Tuurlijk, de politie gaat liever veilig wat huisvaders bekeuren die wat potjes siervuurwerk afsteken en heeft helemaal geen goesting om achter jongeren met molotov cocktails aan te lopen.
Dat is dus precies wat ze niet zeggen.
pi_219716263
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 21:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat kan in principe zelfs met het legaal blijvende F1 vuurwerk.
Klopt. Het is vooral een kwestie van druk, al is mijn persoonlijke ervaring dat minipijltjes kruit wel echt het fijnste is om mee te werken.

En anders kun je natuurlijk ook zelf kruit maken. Dat is ook niet heel ingewikkeld.

Het is alleen allemaal veel meer werk dan gewoon wat cobra's kopen en het gros van de "liefhebbers" zal op termijn echt wel afhaken.

Het zal wat jaren duren, maar je merkt al een paar jaar dat in verschillende kringen vuurwerk veel minder normaal en vanzelfsprekend is dan 20 jaar terug. Ja, er wordt in euro's meer uitgegeven maar in absolute aantallen steken steeds minder mensen af en dat zal nu alleen maar nog veel minder worden.
pi_219716480
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 21:32 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Blijkbaar lees je niet wat ik zeg, dus nog maar een keer: door het verbod verander je de omgeving en werkomstandigheden waarin de agenten/ME/brandweer moeten opereren. Zij geven zelf aan dat hun werk door 0 verkooppunten en dus ook een reductie aan het huidige legale vuurwerk veel makkelijker is.

En nee, er zal geen cobra of mortier minder het land in komen door een verbod, maar de omstandigheden veranderen wel voor die hulpdiensten.
Dit, dus.
  donderdag 1 januari 2026 @ 21:51:59 #139
194233 Friday12
Originele kloon
pi_219716508
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 21:50 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Blijkbaar lees je niet wat ik zeg, dus nog maar een keer: door het verbod verander je de omgeving en werkomstandigheden waarin de agenten/ME/brandweer moeten opereren. Zij geven zelf aan dat hun werk door 0 verkooppunten en dus ook een reductie aan het huidige legale vuurwerk veel makkelijker is.

En nee, er zal geen cobra of mortier minder het land in komen door een verbod, maar de omstandigheden veranderen wel voor die hulpdiensten.
En alle dagen voor de verkoop welk excuus hebben ze dan?
pi_219716550
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 21:50 schreef Buitendam het volgende:

Ik denk dat het korte termijn effect ook veel minder belangrijk is dan de lange termijn. Het denormaliseren van het tot afgelopen jaar nog legale vuurwerk zal uiteindelijk ook de hoeveelheid illegaal spul doen afnemen.

En dan weet je ook dat iedereen die dat spul nog importeert gewoon een crimineel is.
pi_219716560
quote:
6s.gif Op donderdag 1 januari 2026 21:51 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Dit moet je even beter verwoorden, want dit snap ik niet. De politie als excuus voor iets?
Dit, dus.
pi_219716578
quote:
6s.gif Op donderdag 1 januari 2026 21:51 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Exact hetzelfde excuus voor het niet kunnen beboeten van iedereen die een verkeersovertreding begaat of zijn hond op straat laat schijten.

De belastingbetaler wil/kan niet betalen voor een 100% pakkans.
pi_219716585
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 21:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik denk dat het korte termijn effect ook veel minder belangrijk is dan de lange termijn. Het denormaliseren van het tot afgelopen jaar nog legale vuurwerk zal uiteindelijk ook de hoeveelheid illegaal spul doen afnemen.

En dan weet je ook dat iedereen die dat spul nog importeert gewoon een crimineel is.
Ik denk er precies zo over. Jaarwisseling 2026/2027 zal nog steeds volop vuurwerk te zien zijn. Maar ik denk dat de autoriteiten tevreden zullen zijn wanneer ze zien dat de daling is ingezet.
Dit, dus.
pi_219716630
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 21:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat is dus precies wat ze niet zeggen.
Maar wel gaan doen.
pi_219716659
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 21:58 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Maar wel gaan doen.
Bron?
  donderdag 1 januari 2026 @ 22:05:33 #146
194233 Friday12
Originele kloon
pi_219716776
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 21:54 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dit moet je even beter verwoorden, want dit snap ik niet. De politie als excuus voor iets?
Alle andere dagen al die jaren. Waar is de handhaving geweest? toen was er geen verkoop
pi_219716810
quote:
6s.gif Op donderdag 1 januari 2026 22:05 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Alle andere dagen al die jaren. Waar is de handhaving geweest? toen was er geen verkoop
Oké.
Dit, dus.
  donderdag 1 januari 2026 @ 22:21:03 #148
194233 Friday12
Originele kloon
pi_219717013
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 22:07 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Oké.
Jij zegt het verbod veranderd de omstandigheden. Welke dan alle andere dagen van het jaar :')
pi_219717132
quote:
6s.gif Op donderdag 1 januari 2026 22:21 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Jij zegt het verbod veranderd de omstandigheden. Welke dan alle andere dagen van het jaar :')
Ja, dat is niet vergelijkbaar met oudejaarsavond. Het gaat om de omstandigheden tijdens oud en nieuw, wanneer delen van Nederland in chaos verandert.
Dit, dus.
  donderdag 1 januari 2026 @ 22:39:53 #150
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219717346
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 21:03 schreef AchJa het volgende:
[ x ]
Oud-/Nieuwjaarsrellen, dat is de nieuwe traditie i.p.v. vuurwerk?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')