quote:NL-Alert: Megadrukte bij alarmcentrales
De 112 meldkamer in heel Nederland is overbelast. Er komen honderden meldingen binnen bij de meldkamers. Via het NL-Alert wordt alleen nog opgeroepen 112 te bellen bij levensbedreigende situaties.
De 112 meldkamer in heel Nederland is overbelast. Er komen honderden meldingen binnen bij de meldkamers. Via het NL-Alert wordt alleen nog opgeroepen 112 te bellen bij levensbedreigende situaties.
Woensdagavond had de meldkamer het al enorm druk. Vooraf was deze drukte al voorspeld. Er waren extra centralisten ingezet om de 112 meldingen af te handelen.
De brandweer is in verschillende steden bezig met het bestrijden van grote branden. Zo ging er in het Groningse Bedum een sporthal volledig in vlammen. De brandweer is daar druk bezig met het bestrijden van de vlammenzee.
https://www.ad.nl/binnenl(...)T4x4nquJXg&slug_rd=1
Is het leuk in de volksbuurt?quote:Op donderdag 1 januari 2026 00:39 schreef gwn_een_user het volgende:
tja, ik heb in de afgelopen 5 minuten alleen al wel 4 ambulances horen rijden
Blijkbaar is het nog steeds niet duidelijk dat je alleen bij levensbedreigende situaties 112 moet bellen. Nederlanders.quote:Op donderdag 1 januari 2026 00:54 schreef Tijn het volgende:
Best leip om dit naar heel Nederland uit te sturen.
Dick Schoofquote:Op donderdag 1 januari 2026 00:30 schreef Hyaenidae het volgende:
Lag al in bed schrik me de tyfus man, welke idioot bedenkt dit
2 handen, 1 bed.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:00 schreef byah het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de beslisboom voor het uitsturen van zowel een NL ALERT als een NOS push bericht
Mwa. Als de onderkant van de samenleving zich zwaar misdraagt (waar de hulpverleners hun handen vol aan hebben) en brave Hendrik vervolgens 112 gaat bellen omdat er een kliko in de fik staat snap ik wel dat het snel erg problematisch wordt.quote:Op donderdag 1 januari 2026 00:54 schreef Tijn het volgende:
Best leip om dit naar heel Nederland uit te sturen.
Uit alles moet blijken dat het 'ExTreEM' is tijdens de jaarwisseling met legaal vuurwerk.quote:Op donderdag 1 januari 2026 00:56 schreef Kanaroe het volgende:
So, ik dacht dat De Noodsituatie/Pleuris was uitgebroken
Wat een stomme actie zeg!
Ach ja, past weer mooi in het rijtje bangmakerij met hun noodpakketten...quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:00 schreef byah het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de beslisboom voor het uitsturen van zowel een NL ALERT als een NOS push bericht
Waarom zou je push-berichten van een media-app willen krijgen?quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:00 schreef byah het volgende:
Als het specifiek Rotterdam is? Ja, dan is dat een prima aanpak.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:07 schreef cosmosis het volgende:
Wat nou als direct op dit moment Poetin het moment kiest om Rotterdam binnem te vallen, moeten we dan nog steeds niet 112 bellen als de ruski kikvorsmannen steikum de dijen van onze vrouwelijke bushen aan het wateren zijn? Moeten we dan maar 90 graden naar links draaien en fantaseren van die Thaise vakantie? (Let veel goedkoper dan je erwach, dm voor meer informatie)
Bel de gemeente maar voor die kliko.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:06 schreef ISVV het volgende:
[..]
Mwa. Als de onderkant van de samenleving zich zwaar misdraagt (waar de hulpverleners hun handen vol aan hebben) en brave Hendrik vervolgens 112 gaat bellen omdat er een kliko in de fik staat snap ik wel dat het snel erg problematisch wordt.
Niks geleerd van 2017. Naar iedereen in Amsterdam een nl alert gestuurd om tijdens de Europa League finale van Ajax om vooral niet meer naar het centrum te komen. Was 'vol'. Was net zo druk als tijdens koningsdag toen waarvoor het allemaal goed is.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:07 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Waarom zou je push-berichten van een media-app willen krijgen?
Verder wel een bijzonder gebruik van NL Alert ja.
Je moet eens weten bij hoeveel brave Brammetjes er een Pavlov-reactie ontstaat om 112 te bellen om zoiets kleins.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bel de gemeente maar voor die kliko.
Of los het lekker zelf op. Daar betaal je tyfusveel belasting voor, om het zelf te mogen regelen.
'Hebben jullie het druk? Wilde ik ff checken'.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:13 schreef einzeinz het volgende:
Dit nodigt toch uit om net WEL te bellen?
Leuk grapje... duizenden euro's boete of een gevangenisstraf van maximaal 3 maanden voor het ongeoorloofd bellen van 112.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Hebben jullie het druk? Wilde ik ff checken'.
Ik zou het nog serieuzer nemenquote:Op donderdag 1 januari 2026 01:43 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Leuk grapje... duizenden euro's boete of een gevangenisstraf van maximaal 3 maanden voor het ongeoorloofd bellen van 112.
Dan hoeft toch niet ieder individu 112 te bellenquote:Op donderdag 1 januari 2026 01:43 schreef KaheemSaid het volgende:
Wat zal er gebeuren wanneer er echt een grote ramp gebeurd? Heeft 112 het noodscenario klaar?
Doet me denken aan een mail-meltdown ooit toen ik bij Philips werkte. Ergens ging iets mis zodat letterlijk tienduizenden mensen wereldwijd in een 'reply-to-all'-loop zaten. De mailservers hielden ermee op en het vriendelijke doch dringende verzoek van de IT-afdelingen om hiermee te stoppen kwam al snel. Het heeft een paar uur geduurd voor de servers weer een beetje normaal deden. Toen, midden in een rustige nachtdienst, besloot ik om in al m'n wijsheid te mailen met de vraag of alles weer werkte. Door op reply to all te klikken, waardoor de hele boel weer in de fik vloogquote:Op donderdag 1 januari 2026 01:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Hebben jullie het druk? Wilde ik ff checken'.
Juist dán pak je de transistorradio uit je noodpakketquote:Op donderdag 1 januari 2026 01:43 schreef KaheemSaid het volgende:
Wat zal er gebeuren wanneer er echt een grote ramp gebeurd? Heeft 112 het noodscenario klaar?
quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:54 schreef einzeinz het volgende:
Bende luie mensen daar. Eerste dag van het jaar en meteen huilie huilie doen omdat ze 'teveel moeten werken'.
Weet je, er volgen nog 364 dagen, deal er mee!
quote:
"Alle mobieltjes"? Hoeveel van die krengen heb jij dan wel niet?quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:57 schreef Jippie het volgende:
Kreeg bijna een hartverzakking toen hier op alle mobieltjes tegelijk het NL-Alert afging. Gelukkig hoefde ik geen 112 te bellen
Visite!quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:59 schreef r_one het volgende:
[..]
"Alle mobieltjes"? Hoeveel van die krengen heb jij dan wel niet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |