Niks geleerd van 2017. Naar iedereen in Amsterdam een nl alert gestuurd om tijdens de Europa League finale van Ajax om vooral niet meer naar het centrum te komen. Was 'vol'. Was net zo druk als tijdens koningsdag toen waarvoor het allemaal goed is.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:07 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Waarom zou je push-berichten van een media-app willen krijgen?
Verder wel een bijzonder gebruik van NL Alert ja.
Je moet eens weten bij hoeveel brave Brammetjes er een Pavlov-reactie ontstaat om 112 te bellen om zoiets kleins.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bel de gemeente maar voor die kliko.
Of los het lekker zelf op. Daar betaal je tyfusveel belasting voor, om het zelf te mogen regelen.
'Hebben jullie het druk? Wilde ik ff checken'.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:13 schreef einzeinz het volgende:
Dit nodigt toch uit om net WEL te bellen?
Leuk grapje... duizenden euro's boete of een gevangenisstraf van maximaal 3 maanden voor het ongeoorloofd bellen van 112.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Hebben jullie het druk? Wilde ik ff checken'.
Ik zou het nog serieuzer nemenquote:Op donderdag 1 januari 2026 01:43 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Leuk grapje... duizenden euro's boete of een gevangenisstraf van maximaal 3 maanden voor het ongeoorloofd bellen van 112.
Dan hoeft toch niet ieder individu 112 te bellenquote:Op donderdag 1 januari 2026 01:43 schreef KaheemSaid het volgende:
Wat zal er gebeuren wanneer er echt een grote ramp gebeurd? Heeft 112 het noodscenario klaar?
Doet me denken aan een mail-meltdown ooit toen ik bij Philips werkte. Ergens ging iets mis zodat letterlijk tienduizenden mensen wereldwijd in een 'reply-to-all'-loop zaten. De mailservers hielden ermee op en het vriendelijke doch dringende verzoek van de IT-afdelingen om hiermee te stoppen kwam al snel. Het heeft een paar uur geduurd voor de servers weer een beetje normaal deden. Toen, midden in een rustige nachtdienst, besloot ik om in al m'n wijsheid te mailen met de vraag of alles weer werkte. Door op reply to all te klikken, waardoor de hele boel weer in de fik vloogquote:Op donderdag 1 januari 2026 01:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Hebben jullie het druk? Wilde ik ff checken'.
Juist dán pak je de transistorradio uit je noodpakketquote:Op donderdag 1 januari 2026 01:43 schreef KaheemSaid het volgende:
Wat zal er gebeuren wanneer er echt een grote ramp gebeurd? Heeft 112 het noodscenario klaar?
quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:54 schreef einzeinz het volgende:
Bende luie mensen daar. Eerste dag van het jaar en meteen huilie huilie doen omdat ze 'teveel moeten werken'.
Weet je, er volgen nog 364 dagen, deal er mee!
quote:
"Alle mobieltjes"? Hoeveel van die krengen heb jij dan wel niet?quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:57 schreef Jippie het volgende:
Kreeg bijna een hartverzakking toen hier op alle mobieltjes tegelijk het NL-Alert afging. Gelukkig hoefde ik geen 112 te bellen
Visite!quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:59 schreef r_one het volgende:
[..]
"Alle mobieltjes"? Hoeveel van die krengen heb jij dan wel niet?
Bij zoveel visite: verwacht het onverwachte.quote:
Groot als in landelijk?quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:43 schreef KaheemSaid het volgende:
Dat viel mee, 3 man op visite dus totaal 5 mobieltjes die op een paar vierkante meter afgingen. Maar het drukte de pret gelukkig nietquote:Op donderdag 1 januari 2026 02:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Bij zoveel visite: verwacht het onverwachte.
Mooie wake-up callquote:Op donderdag 1 januari 2026 02:19 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat viel mee, 3 man op visite dus totaal 5 mobieltjes die op een paar vierkante meter afgingen. Maar het drukte de pret gelukkig niet
Daar is 112 365 dagen per jaar voorquote:Op donderdag 1 januari 2026 02:56 schreef ootjekatootje het volgende:
112 is weer beter bereikbaar, toch vraagt men alleen te bellen bij levensbedreigende situatie’s.
Ik kan me zoiets nog wel herinneren, eind jaren 90. Waarbij mensen met reply-to-all gingen vragen om van de mailing list gehaald te worden.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:56 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Doet me denken aan een mail-meltdown ooit toen ik bij Philips werkte. Ergens ging iets mis zodat letterlijk tienduizenden mensen wereldwijd in een 'reply-to-all'-loop zaten. De mailservers hielden ermee op en het vriendelijke doch dringende verzoek van de IT-afdelingen om hiermee te stoppen kwam al snel. Het heeft een paar uur geduurd voor de servers weer een beetje normaal deden. Toen, midden in een rustige nachtdienst, besloot ik om in al m'n wijsheid te mailen met de vraag of alles weer werkte. Door op reply to all te klikken, waardoor de hele boel weer in de fik vloog
Dat was een mooie nachtdienst![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |