Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Dat is echt klein bier vergeleken met wat Trump momenteel aan schade aanbrengt aan de VS (en de rest van de wereld) Maar zo zie jij het waarschijnlijk niet.quote:Op dinsdag 30 december 2025 22:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind het een clown, iemand die samen met zijn vrouw kon genieten van de brandlucht omdat mensen hun zaak verloren door de BLM rellen kan ik alleen maar verachten. Als je zoveel schijt hebt aan je burgers die netjes belasting betalen dan verdien je alle ellende die je toekomt.
Verbazend dat je dan zo'n groot Trump supporter bent.quote:Op dinsdag 30 december 2025 22:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind het een clown, iemand die samen met zijn vrouw kon genieten van de brandlucht omdat mensen hun zaak verloren door de BLM rellen kan ik alleen maar verachten. Als je zoveel schijt hebt aan je burgers die netjes belasting betalen dan verdien je alle ellende die je toekomt.
De modus operandi van de links progressieve medemens. We zagen het gisteren nog bij Walz die Nick Shirley beschuldigde van racisme en we zagen het ook bij MSNBC waar hij wederom werd beschuldigd van racisme en dat dit een leugen was zodat Trump zijn macht kon inzetten tegen Somaliërs. Of we hanteren een gelijke standaard of er is geen enkele standaard zo simpel is het.quote:Op dinsdag 30 december 2025 22:30 schreef Sabata het volgende:
de margery Taylor Green doctrine is duidelijk aanwezig in dit topic bij onze magapaai:
- je geeft nooit toe tegenover je opponent
- je verontschuldigt je nooit
- je blijft alleen maar schreeuwen en slaan en blijft doorgaan onder welke omstandigheden dan ook
gevolg: je luistert als lezer in dit topic niet meer naar hem en slaat alles gewoon over waar zn naam bij staat
Dat lees ik als: "Er was iets heel groots aan de hand, iets wat ik niet eerder had meegemaakt.". Nergens te lezen dat ze genoot.quote:“I could smell the burning tires, and that was a very real thing,” Walz said of the BLM protests that swept Minnesota and beyond, including the area near the governor’s home in St. Paul.
“I kept the windows open as long as I could because I felt like that was such a touchstone of what was happening,” she added.
Precies. In het interview beschreef ze juist de stress en de impact die de rellen op hun leven had met als gevolg slapeloze nachten. De brandlucht was daar onderdeel van maar uit niets blijkt dat ze daarvan 'genoot'. Eerder een reminder hoe heftig de gebeurtenissen waren die plaatsvonden.quote:Op dinsdag 30 december 2025 23:02 schreef beefkeek het volgende:
[..]
[..]
Dat lees ik als: "Er was iets heel groots aan de hand, iets wat ik niet eerder had meegemaakt.". Nergens te lezen dat ze genoot.
Ik kan het hele interview niet meer vinden. Blijkbaar is dat gedelete. Alleen het ene fragment (zonder context en met allerlei misplaatste aannames over de mate van genot van Tim Walz en zijn vrouw bij die brandlucht) waart nog rond omdat dat het MAGA-narratief was dat gepusht werd door Fox News, de New York Post en rechtse social media accounts als Libs of Tiktok).quote:"Again we had more sleepless nights during the riots. I could smell the burning tires, and that was a very real thing. And I kept the windows open as long as I could because I felt like that was such a touchstone of what was happening."
Die zijn in dit topic mooi blauw gekleurd. Maakt het wat makkelijker.quote:Op dinsdag 30 december 2025 22:30 schreef Sabata het volgende:
de margery Taylor Green doctrine is duidelijk aanwezig in dit topic bij onze magapaai:
- je geeft nooit toe tegenover je opponent
- je verontschuldigt je nooit
- je blijft alleen maar schreeuwen en slaan en blijft doorgaan onder welke omstandigheden dan ook
gevolg: je luistert als lezer in dit topic niet meer naar hem en slaat alles gewoon over waar zn naam bij staat
Nog meer Chivaz-conclusies. Nee ook dat is niet wat er gezegd wordtquote:Op dinsdag 30 december 2025 22:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De modus operandi van de links progressieve medemens. We zagen het gisteren nog bij Walz die Nick Shirley beschuldigde van racisme en we zagen het ook bij MSNBC waar hij wederom werd beschuldigd van racisme en dat dit een leugen was zodat Trump zijn macht kon inzetten tegen Somaliërs. Of we hanteren een gelijke standaard of er is geen enkele standaard zo simpel is het.
En Tim Walz de nieuwe Biden en het leidt weer lekker af ....quote:Op woensdag 31 december 2025 05:57 schreef OMG het volgende:
Somaliërs zijn de nieuwe dragqueens lijkt het.
Goed om het eerste deel hier maar meteen te citeren. Misschien dat er dan eindelijk een belletje gaat rinkelen bij iemand als Chivaz.quote:Op woensdag 31 december 2025 07:53 schreef Basp1 het volgende:
Hoe trump aan zijn geld komt en ieder niet geïndoctrineerd persoon het gewoon ouderwets fraude kan noemen.![]()
Why Does Trump Get Away With It?
quote:On Dec. 24, 2008, President George W. Bush revoked the pardon he granted a day earlier to Isaac Robert Toussie, a developer in Brooklyn who had pleaded guilty to mail fraud and making false statements to the U.S. Department of Housing and Urban Development.
What prompted Bush’s change of mind? Among other things, The Daily News had disclosed that Toussie’s father, Robert Toussie, had contributed $28,500 to the Republican Party, which, according to the White House, “might create an appearance of impropriety.”
Fast-forward to 2025.
In early April, Elizabeth Fago attended a $1 million per person Trump fund-raiser at Mar-a-Lago. On April 23, President Trump signed a full pardon for her son, Paul Walczak, a nursing home executive.
Walczak had pleaded guilty to failing to pay the I.R.S. $7.4 million in taxes withheld from his employees' paychecks. According to the Department of Justice, he used the money to buy a yacht and make "personal purchases at retailers such as Bergdorf Goodman, Cartier and Saks. During this same time, he also did not pay $3,480,111 of his business's portion of his employees' Social Security and Medicare taxes."
The pardon saved Walczak from serving an 18-month prison sentence and paying $4.38 million in restitution.
Vader Trump heeft het pluche vooral als een 'stay out of jail' kaart. Die zal zn tijd nog wel even uitzingen. Maar de rest van de familie zien we ooit nog wel in Den Haag.quote:
Instructies uit St Petersburg zijn ontvangenquote:Op woensdag 31 december 2025 10:32 schreef Gunner het volgende:
Is er binnen MAGA een memo uitgegaan dat ze full Minnesota moeten gaan?
Notabene CBS heeft die hele farce al gedebunkedquote:Op woensdag 31 december 2025 10:32 schreef Gunner het volgende:
Is MAGA nu alweer universiteiten aan het aanvallen?quote:Op woensdag 31 december 2025 11:31 schreef GarlandBriggs het volgende:
Dit is wel een beetje een voorproefje van de Maga infighting die we gaan krijgen in 2026.
Er hangen drie hardnekkige donkere wolken boven Maga...de Epstein Files, antisemitisme en #ETTD
De verkiezingen van 2020 zitten hem nog steeds dwars toen hij dacht dat hij Minnesota kon flippen.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:32 schreef Gunner het volgende:
Volgens jou is zij aangenomen om voor Trump te liegen.quote:Op woensdag 31 december 2025 15:55 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Een zeer verstandige maatregel omdat dit het enige is wat het tribalisme en de criminaliteit kan breken.
Correct, dat is wat een persvoorlichter doet.quote:Op woensdag 31 december 2025 16:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens jou is zij aangenomen om voor Trump te liegen.
Je citeert dus een leugen.quote:Op woensdag 31 december 2025 16:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Correct, dat is wat een persvoorlichter doet.
Het tribalisme breken nog wel. Dat lijkt me niet erg wenselijk voor Trump, dus ik kan me niet voorstellen dat hij dat doorzet.quote:Op woensdag 31 december 2025 15:55 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Een zeer verstandige maatregel omdat dit het enige is wat het tribalisme en de criminaliteit kan breken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |