abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219664330
quote:
De Amerikaanse president Donald Trump denkt dat de wederopbouw in de Gazastrook binnenkort kan beginnen. Trump ontvangt vandaag de Israëlische premier Benjamin Netanyahu en zei bij zijn aankomst dat hij ook hoopt dat de volgende fase van het staakt-het-vuren snel zal ingaan.

De twee leiders komen samen op Trumps landgoed Mar-a-Lago om te praten over die tweede fase van het bestand. In die fase zou Israël zich verder moeten terugtrekken uit Gaza en zou Hamas moeten ontwapenen. Beide partijen lijken niet bereid dat op korte termijn te doen.
Iran

Netanyahu is ook naar de Verenigde Staten gekomen om het te hebben over Iran. Israël en de VS vielen dat land deze zomer aan om nucleaire faciliteiten te vernietigen, maar volgens Israël is Teheran bezig die weer op te bouwen.

Trump zei bij Netanyahu's aankomst dat hij die berichten ook heeft gehoord. "Als dat klopt, moeten we die slopen", zei Trump. Hij riep Iran op om een deal te sluiten.

Aanvallen in tentenkamp
Ondertussen vinden nog altijd aanvallen plaats in Gaza. De 1-jarige Kanan sliep met zijn familie in een tentenkamp in Deir-al-Balah toen ze werden aangevallen door een Israëlische drone, terwijl het bestand al van kracht was. Kanan overleefde als enige van zijn hele gezin: (hier volgt een filmpje, zie link)
bron
Ik weet niet wie Trump denkt voor de gek te houden hier, zichzelf of iemand anders. Of ja, 'snel' is relatief bij die man, we wachten al jaren op het zorgplan dat over twee weken komt. Snelheid is wel geboden omdat er nu miljoenen mensen dakloos zijn, maar weinig lijkt er op te wijzen dat Netanyahu zich daar druk om maakt. Ik ben ook benieuwd naar dat herbouwde Gaza, hoeveel van de bewoners kunnen daadwerkelijk terugkeren?

Gezien mijn afgelopen postgedrag kan ik me voorstellen dat mensen denken dat ik loop te trollen ofzo, maar ik heb nagedacht over de regels hier en zal voortaan als volgt handelen: ik ga ervanuit dat je snapt wat je zegt, en dat je het meent. Omdat ironie of sarcasme niet altijd wederzijds begrepen wordt, zal ik mij er zo veel mogelijk van onthouden. Mocht ik alsnog ironisch overkomen ligt dat aan de regels hier of aan jezelf. Als ik iets beweer, beloof ik dat ik dat kan onderbouwen met bronnen mocht dat nodig zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 29-12-2025 23:04:28 ]
What Would Goku Do
  maandag 29 december 2025 @ 23:05:31 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219664589
Trump zegt wel meer :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 29 december 2025 @ 23:07:52 #3
485843 crew  Jippie
pi_219664667
Vooralsnog weigert Hamas zijn wapens in te leveren

Tot zover fase 2

https://www.deutschlandfu(...)-bestaetigt-100.html

Voorafgaand aan de ontmoeting van vandaag tussen de Israëlische premier Netanyahu en de Amerikaanse president Trump in Florida, heeft de terroristische organisatie Hamas haar vastberadenheid herhaald om haar wapens niet in te leveren. Een woordvoerder van Hamas verklaarde in een videoboodschap op Telegram dat ze de wapens niet zullen overhandigen zolang de "Israëlische bezetting van de Gazastrook" voortduurt.

De ontwapening van militante islamisten is een belangrijk onderdeel van de tweede fase van het Amerikaanse vredesplan voor de Gazastrook. Het plan was een centraal thema tijdens de ontmoeting tussen Netanyahu en Trump op Trumps privélandgoed Mar-a-Lago, die 's avonds begon. Het plan voorziet ook in de terugtrekking van Israëlische troepen uit het gebied. Vlak voor aanvang van de bijeenkomst herhaalde Trump zijn eis dat Hamas zijn wapens neerlegt. De eerste fase van het plan trad in oktober in werking met een staakt-het-vuren. Beide partijen beschuldigen elkaar echter herhaaldelijk van schending van dit staakt-het-vuren.

Eerder bevestigde Hamas de dood van vijf vooraanstaande leden bij Israëlische aanvallen tijdens de Gaza-oorlog. Volgens een verklaring ging het om Abu Obeida, de voormalige woordvoerder van de militaire vleugel van Hamas; Mohammed al-Sinwar, de broer van Hamas-leider Yahya al-Sinwar, die eveneens om het leven kwam; en de hoge Hamas-commandant Raed Saad. Sinds het begin van de Gaza-oorlog, bijna twee jaar geleden, heeft Israël talloze hooggeplaatste Hamas-leiders en -commandanten gedood, zowel in de Gazastrook als in het buitenland. Zelfs nadat op 10 oktober een sta ceasefire van kracht werd, zette het leger zijn aanvallen op Hamas-leden voort.

De hoogstgeplaatste Hamas-leider in het buitenland is momenteel Khalil al-Hayat. Hij leidt ook de delegatie bij de indirecte onderhandelingen met Israël. Hij brengt het grootste deel van zijn tijd door in het emiraat Qatar aan de Perzische Golf. Andere hooggeplaatste Hamas-functionarissen in het buitenland wonen eveneens in landen als Qatar en Turkije. Al-Hayat overleefde in september een Israëlische aanval op de Hamas-leiding in de Qatarese hoofdstad Doha.
  maandag 29 december 2025 @ 23:08:23 #4
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219664683

pi_219664765
quote:
2s.gif Op maandag 29 december 2025 23:07 schreef Jippie het volgende:
Vooralsnog weigert Hamas zijn wapens in te leveren

Tot zover fase 2

https://www.deutschlandfu(...)-bestaetigt-100.html

Voorafgaand aan de ontmoeting van vandaag tussen de Israëlische premier Netanyahu en de Amerikaanse president Trump in Florida, heeft de terroristische organisatie Hamas haar vastberadenheid herhaald om haar wapens niet in te leveren. Een woordvoerder van Hamas verklaarde in een videoboodschap op Telegram dat ze de wapens niet zullen overhandigen zolang de "Israëlische bezetting van de Gazastrook" voortduurt.

De ontwapening van militante islamisten is een belangrijk onderdeel van de tweede fase van het Amerikaanse vredesplan voor de Gazastrook. Het plan was een centraal thema tijdens de ontmoeting tussen Netanyahu en Trump op Trumps privélandgoed Mar-a-Lago, die 's avonds begon. Het plan voorziet ook in de terugtrekking van Israëlische troepen uit het gebied. Vlak voor aanvang van de bijeenkomst herhaalde Trump zijn eis dat Hamas zijn wapens neerlegt. De eerste fase van het plan trad in oktober in werking met een staakt-het-vuren. Beide partijen beschuldigen elkaar echter herhaaldelijk van schending van dit staakt-het-vuren.

Eerder bevestigde Hamas de dood van vijf vooraanstaande leden bij Israëlische aanvallen tijdens de Gaza-oorlog. Volgens een verklaring ging het om Abu Obeida, de voormalige woordvoerder van de militaire vleugel van Hamas; Mohammed al-Sinwar, de broer van Hamas-leider Yahya al-Sinwar, die eveneens om het leven kwam; en de hoge Hamas-commandant Raed Saad. Sinds het begin van de Gaza-oorlog, bijna twee jaar geleden, heeft Israël talloze hooggeplaatste Hamas-leiders en -commandanten gedood, zowel in de Gazastrook als in het buitenland. Zelfs nadat op 10 oktober een sta ceasefire van kracht werd, zette het leger zijn aanvallen op Hamas-leden voort.

De hoogstgeplaatste Hamas-leider in het buitenland is momenteel Khalil al-Hayat. Hij leidt ook de delegatie bij de indirecte onderhandelingen met Israël. Hij brengt het grootste deel van zijn tijd door in het emiraat Qatar aan de Perzische Golf. Andere hooggeplaatste Hamas-functionarissen in het buitenland wonen eveneens in landen als Qatar en Turkije. Al-Hayat overleefde in september een Israëlische aanval op de Hamas-leiding in de Qatarese hoofdstad Doha.
Snap ik wel, van een staakt het vuren is buiten het papier om nooit sprake geweest.
What Would Goku Do
  maandag 29 december 2025 @ 23:50:09 #6
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219665849
Ik zie het eigenlijk ook wel positief in. Ik denk dat ze begin volgend jaar al weer kunnen beginnen met tunnels graven.
pi_219665995
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 23:50 schreef Tengano het volgende:
Ik zie het eigenlijk ook wel positief in. Ik denk dat ze begin volgend jaar al weer kunnen beginnen met tunnels graven.
Wat is er positief aan de oude situatie?
What Would Goku Do
pi_219667771
Stel dat het Trump c.s. lukt op Gaza helemaal op te bouwen. Wat is er dan precies veranderd aan de oorzaak van het tachtigjarige conflict dat daar heerst?
pi_219667867
Ah ja, is dat toevallig diezelfde Trump die de oorlog binnen 24 uur zou oplossen ?
Ook in moeilijke tijden.
pi_219668090
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 06:25 schreef Gibson88 het volgende:
Ah ja, is dat toevallig diezelfde Trump die de oorlog binnen 24 uur zou oplossen ?
Jullie lopen allemaal te klagen op Trump, maar wat doen andere landen en dan vooral Europese leiders om de oorlogen te beëindigen?
  dinsdag 30 december 2025 @ 07:40:18 #11
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_219668095
Trump _O_ Altijd +1
pi_219668099
Wie gaat dat eigenlijk opbouwen? De Palestijnen zelf? Amerikaanse aannemers?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219668105
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 07:41 schreef Hathor het volgende:
Kaag herself :)
pi_219668481
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 07:39 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Jullie lopen allemaal te klagen op Trump, maar wat doen andere landen en dan vooral Europese leiders om de oorlogen te beëindigen?
Noem eens 1 Europees dat dat beloofd heeft de oorlog tussen de Oekraïne en Rusland binnen 24 uur te beëindigen.
Verder wordt er indd vanuit de Eu eigenlijk geen drol gedaan. Ja we geven een lening van ik weet niet hoeveel :N
Ook in moeilijke tijden.
  dinsdag 30 december 2025 @ 08:46:15 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219668513
De hele kust vol Trump towers zeker.
  dinsdag 30 december 2025 @ 08:50:09 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219668535
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 08:42 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Noem eens 1 Europees dat dat beloofd heeft de oorlog tussen de Oekraïne en Rusland binnen 24 uur te beëindigen.
Verder wordt er indd vanuit de Eu eigenlijk geen drol gedaan. Ja we geven een lening van ik weet niet hoeveel :N
Dat is ook het idee. We putten Rusland zo ver uit, dat die een toontje lager moeten gaan zingen.
pi_219668567
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 08:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is ook het idee. We putten Rusland zo ver uit, dat die een toontje lager moeten gaan zingen.
Als ik heel eerlijk ben heb ik niet de indruk dat Poetin ook maar 1 druppel water bij de wijn gaat/zal doen. Die gaat over lijken en ik denk ook niet dat het hem ook maar íets kan schelen hoeveel dat er ook mogen zijn.
Ook in moeilijke tijden.
  dinsdag 30 december 2025 @ 09:08:10 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219668618
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 08:56 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Als ik heel eerlijk ben heb ik niet de indruk dat Poetin ook maar 1 druppel water bij de wijn gaat/zal doen. Die gaat over lijken en ik denk ook niet dat het hem ook maar íets kan schelen hoeveel dat er ook mogen zijn.
Maar ook Poetin kan niet toveren.
pi_219668667
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 09:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar ook Poetin kan niet toveren.
Fair enough, daar heb je een punt.
Ook in moeilijke tijden.
pi_219668707
Misschien wat meer kerken bouwen in Gaza? Dan ontstaat er wellicht nog iets van een beschaving daar.

Voor alle atheïsten die het daar niet mee eens zijn: Onze hele Westerse beschaving is op het Christendom gebouwd. Dat kan je niet leuk vinden, maar daar profiteer jij nu nog steeds van.
  dinsdag 30 december 2025 @ 09:31:56 #21
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219668836
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 december 2025 09:20 schreef Koortsdroom het volgende:
Misschien wat meer kerken bouwen in Gaza? Dan ontstaat er wellicht nog iets van een beschaving daar.

Voor alle atheïsten die het daar niet mee eens zijn: Onze hele Westerse beschaving is op het Christendom gebouwd. Dat kan je niet leuk vinden, maar daar profiteer jij nu nog steeds van.
Voor dat hele gristendom hadden we hier in Europa de Grieken en de Romeinen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219668863
quote:

En heeft dat geholpen in grote delen van Afrika en Zuid-Amerika denk je?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 30 december 2025 @ 09:41:42 #23
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219668971
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 08:46 schreef Hexagon het volgende:
Die zal Israel minder snel neerhalen
pi_219669013
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 09:34 schreef Monolith het volgende:

[..]
Deels. Het zijn beter functionerende samenlevingen dan die islamitische poepgatlanden. Maar er zit naar mijn bescheiden mening ook een raciale component aan het succesvol opbouwen van een high-trust samenleving. Ik weet niet of FOK! al klaar is om daar een volwassen discussie over te hebben O-)

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 09:31 schreef thedeedster het volgende:
Voor dat hele gristendom hadden we hier in Europa de Grieken en de Romeinen.
Absoluut, we bouwen verder op de schouders van grootheden.
  dinsdag 30 december 2025 @ 10:12:21 #25
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219669362
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 04:53 schreef Kottnauer het volgende:
Stel dat het Trump c.s. lukt op Gaza helemaal op te bouwen. Wat is er dan precies veranderd aan de oorzaak van het tachtigjarige veertiendhonderdjarige eenzijdige conflict dat daar heerst?
FTFY
pi_219669742
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 09:44 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Deels. Het zijn beter functionerende samenlevingen dan die islamitische poepgatlanden. Maar er zit naar mijn bescheiden mening ook een raciale component aan het succesvol opbouwen van een high-trust samenleving. Ik weet niet of FOK! al klaar is om daar een volwassen discussie over te hebben O-)
Ah, daar komt de schedelmeter uit de mouw.
pi_219669877
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 10:38 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ah, daar komt de schedelmeter uit de mouw.
Houd je vooral niet in en noem me een racist.

Gek he? Het wordt na een tijdje nogal moeilijk om geen patroon te zien in Opsporing Verzocht. Het houdt een keertje op met wegkijken. Ik heb weinig zin in een volgende Lisa die dood op de grond ligt omdat wij elkaar wijs maken 'dat we allemaal gelijk zijn' :N
pi_219669964
quote:
16s.gif Op dinsdag 30 december 2025 10:47 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Houd je vooral niet in en noem me een racist.

Gek he? Het wordt na een tijdje nogal moeilijk om geen patroon te zien in Opsporing Verzocht. Het houdt een keertje op met wegkijken. Ik heb weinig zin in een volgende Lisa die dood op de grond ligt omdat wij elkaar wijs maken 'dat we allemaal gelijk zijn' :N
Nee ik heb vooral een broertje dood aan dit soort onwetenschappelijk geneuzel. Begin eerst maar eens met een duidelijke correlatie in Afrika aan te tonen tussen jouw vermeende genetische karakteristieken en religieuze samenstelling en vermeende beschaving. Dan praten we wel verder.
pi_219670265
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 08:46 schreef Hexagon het volgende:
En dan al die geradicaliseerde Arabieren weg, dat zou een fantastisch plan zijn.
quote:

Kerken en synagoges. Het Christendom vloeit voort uit het Jodendom.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 09:34 schreef Monolith het volgende:

[..]
Daar valt nog best een argument voor te maken.

Als we kijken naar landen in Afrika die voornamelijk Christelijk zijn: Zambia, Namibië, Rwanda, Seychelles en Botswana. Dit zijn toevallig ook de meest veilige landen. Als we daarentegen naar de meest onveilige landen kijken zijn dit bijna allemaal Islamitische landen zoals Mali, Burkina Faso, Soedan, Somalië en Niger.
quote:
The safest countries in Africa consistently include Mauritius, Botswana, Namibia, Ghana, Rwanda, and Zambia, often topping lists based on the Global Peace Index (GPI) for political stability, low crime, and good tourist infrastructure, with Mauritius generally leading as the most peaceful overall, and Southern African nations like Botswana and Namibia being popular for wildlife tourism due to their stability and low population density.

Bron: Google Gemini
quote:
Based on recent 2025 security indices and travel advisories, the most unsafe countries in Africa include those experiencing ongoing armed conflicts and those with exceptionally high crime rates.
Countries generally cited as the least safe due to a combination of political instability, civil war, and high crime rates include:

Sudan: Currently embroiled in a civil war, making it the least peaceful country in Africa according to the 2025 Global Peace Index.
South Sudan: Plagued by ethnic violence, political instability, and militia clashes, ranking very low on safety indexes.
Democratic Republic of the Congo (DRC): Faces persistent threats from numerous armed groups and high levels of organized crime and violence, particularly in eastern regions.
Somalia: The ongoing insurgency by Al-Shabaab, along with piracy and high crime rates, makes it one of the most dangerous countries for travelers.
Central African Republic (CAR): Experiences significant lawlessness and conflict between government forces and rebel groups across much of the country.
Mali & Burkina Faso: These nations struggle with growing and widespread terrorist insurgencies and banditry, particularly in northern and central regions.
Nigeria: Faces significant security challenges including terrorism (Boko Haram), kidnappings, and high urban crime rates.
South Africa: While a popular tourist destination in specific areas, the country has the highest overall crime index in Africa, with high rates of violent crimes like robbery and assault being a major concern.

Bron: Google Gemini
En drie keer raden wie er in landen zoals Nigeria en Congo (mede) voor de onrust zorgen ... Jawel, Islamitische groeperingen.

De realiteit is toch dat het omarmen van Jezus (of Mozes) wiens boodschap draaide om naastenliefde, dankbaarheid richting God en wegblijven van zondes een betere invloed in een samenleving heeft dan die van een barbaarse legerleider zoals de vermeende Mohammed, wie diens leer met het zwaard anderen heeft opgelegd en onderweg alles en iedereen die niet wilde luisteren trakteerde op een '7 oktobertje' waarbij vrouwen als oorlogsbuit werden gezien en kinderen tot slaaf gemaakt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:11:53 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219670293
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En dan al die geradicaliseerde Arabieren weg, dat zou een fantastisch plan zijn.

En waar wil je die heen etnisch zuiveren?
pi_219670346
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De Gazastrook kan niet eens etnisch worden gezuiverd want die is al etnisch homogeen.

Er zullen vast en zeker wel Islamitische landen hun geloofsgenoten willen opvangen. We hebben helaas gezien dat de Palestijnen in de Gazastrook iedere keer opnieuw zich weer uit in terreur en kommer en kwel, ook voor de mensen daar zelf trouwens. Het is daarom bizar om te zien dat sommigen dit maar opnieuw willen blijven proberen en schijnbaar een andere uitkomst verwachten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:15:13 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219670360
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Gazastrook kan niet eens etnisch worden gezuiverd want die is al etnisch homogeen.

Er zullen vast en zeker wel Islamitische landen hun geloofsgenoten willen opvangen. We hebben helaas gezien dat de Palestijnen in de Gazastrook iedere keer opnieuw zich weer uit in terreur en kommer en kwel, ook voor de mensen daar zelf trouwens. Het is daarom bizar om te zien dat sommigen dit maar opnieuw willen blijven proberen en schijnbaar een andere uitkomst verwachten.
Noem eens een islamitisch land dat daar op zit te wachten?
pi_219670398
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:11 schreef Hexagon het volgende:
Saudi Arabië.

Voor iedereen beter. Moslims ook blij, dan zijn ze dichtbij Mekka en kunnen ze zo vaak als ze maar willen rondjes om hun zwarte kubus wandelen.
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:17:57 #34
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219670407
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:14 schreef HowardRoark het volgende:

Er zullen vast en zeker wel Islamitische landen hun geloofsgenoten willen opvangen.

We hebben helaas gezien dat de Palestijnen in de Gazastrook iedere keer opnieuw zich weer uiten in terreur en kommer en kwel, ook voor de mensen daar zelf trouwens.

Het is daarom bizar om te zien dat sommigen dit maar opnieuw willen blijven proberen en schijnbaar een andere uitkomst verwachten.
En het blijft daarom onbegrijpelijk dat bijna de hele wereld dat actief wil blijven supporten :O
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:18:13 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219670413
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:17 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Saudi Arabië.

Voor iedereen beter. Moslims ook blij, dan zijn ze dichtbij Mekka en kunnen ze zo vaak als ze maar willen rondjes om hun zwarte kubus wandelen.
Ik denk niet dat SA er zin in heeft de shit van Israel op te gaan lossen omdat ze het volk van Gaza maar ingewikkeld vinden.
pi_219670420
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:17 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Saudi Arabië.

Velen kennen daar ook nog hun gedeeltelijke origine, Egypte zou wat dat betreft ook een goede match zijn.
pi_219670459
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:17 schreef Tengano het volgende:

[..]
En het blijft daarom onbegrijpelijk dat bijna de hele wereld dat actief wil blijven supporten :O
Tja, onwetendheid, naïviteit, propaganda, slechtheid, Islamofilie en soms ook gewoon antisemitisme zijn hier de verklaringen voor. Jezelf scharen achter een barbaarse samenleving die anti-Westers, moslimfundamentalistisch en antisemitisch is en jezelf dan inbeelden dan je 'aan de goede kant' van de geschiedenis staat is totaalidioot.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk niet dat SA er zin in heeft de shit van Israel op te gaan lossen omdat ze het volk van Gaza maar ingewikkeld vinden.
Dit is dan ook niet 'de shit' van Israël, het is een probleem van de Palestijnen zelf.
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:24:30 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219670492
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:21 schreef HowardRoark het volgende:

Dit is dan ook niet 'de shit' van Israël, het is een probleem van de Palestijnen zelf.
Natuurlijk wel. Het zijn een soort buren waar ze een moelijke relatie mee hebben.

En het is niet acceptabel om ze dan maar etnisch te zuiveren omdat je ze maar ingewikkeld vind. En je hoeft al helemaal niet te gaan verwachten dat een ander islamitisch land dat maar even gaat regelen.
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:29:37 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219670552
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 09:44 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]

Daar zijn geen volwassen discussies over mogelijk aangezien dit soort Gobineau-esque racistische nonsens totaal onwetenschappelijk is, menselijke 'rassen' niet eens bestaan en het koppelen van gedrag en karakter aan die vermeend wel bestaande eigenschap, zoals de geschiedenis heeft aangetoond, vaak nogal genocidaal uitpakt.

Daarbij gaan we een toekomst tegemoet waarbij het christendom vooral beleden wordt door zwarten en Latino's; gaat dat werken, in jouw 'patroon', dat die religie deze mensen verheft, of blijven ze vooral behept met een raciale erfzonde?

De gelijkstelling religie en etniciteit is verder volstrekt onzinnig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:31:19 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219670563
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Het zijn een soort buren waar ze een moelijke relatie mee hebben.

En het is niet acceptabel om ze dan maar etnisch te zuiveren omdat je ze maar ingewikkeld vind. En je hoeft al helemaal niet te gaan verwachten dat een ander islamitisch land dat maar even gaat regelen.
Heeft Palestina als soort buurman hierin nog verantwoordelijkheid, vinden die hun Israëlische buren ook maar ingewikkeld?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:35:13 #41
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219670613
quote:

Als mensen in een normaal land last hebben van stalkers dan krijgen dit type mensen een gebiedsverbod.

Maar Palestijnen zijn geen stalkers van Israel; Palestijnen hebben tot doel Israel en hun inwoners te vernietigen, en het liefst conform zo'n party a la 7 Oktober.

En in zo'n situatie heb je toch met iets anders te maken dan een 'moeilijke relatie' zoals jij het beschrijft; en zijn andere oplossingen dan het zoveelste 'vredesbestand' veel betamelijker.
pi_219670645
quote:

[..]
Het zijn mensen waar men naast moet leven die het herhaaldelijk proberen om Israël aan te vallen en te terroriseren, waarbij de beleidsbepalers zelf hebben gezegd dat het doel is om Israël te vernietigen. Dat is wel iets meer dan 'een moeilijke relatie'.
quote:

[..]
Etnisch zuiveren kan dus ook niet. Want je kunt een gebied dat al etnisch homogeen is niet nog etnisch zuiverder maken.
pi_219670651
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Kerken en synagoges. Het Christendom vloeit voort uit het Jodendom.
[..]
Daar valt nog best een argument voor te maken.

Als we kijken naar landen in Afrika die voornamelijk Christelijk zijn: Zambia, Namibië, Rwanda, Seychelles en Botswana. Dit zijn toevallig ook de meest veilige landen. Als we daarentegen naar de meest onveilige landen kijken zijn dit bijna allemaal Islamitische landen zoals Mali, Burkina Faso, Soedan, Somalië en Niger.
[..]
[..]
En drie keer raden wie er in landen zoals Nigeria en Congo (mede) voor de onrust zorgen ... Jawel, Islamitische groeperingen.

De realiteit is toch dat het omarmen van Jezus (of Mozes) wiens boodschap draaide om naastenliefde, dankbaarheid richting God en wegblijven van zondes een betere invloed in een samenleving heeft dan die van een barbaarse legerleider zoals de vermeende Mohammed, wie diens leer met het zwaard anderen heeft opgelegd en onderweg alles en iedereen die niet wilde luisteren trakteerde op een '7 oktobertje' waarbij vrouwen als oorlogsbuit werden gezien en kinderen tot slaaf gemaakt.
Grotendeels eens hoor, maar om Rwanda nou een veilig land te noemen gaat toch wat te ver. Met die geschiedenis tussen de Hutu's en Tutsi's nog vers in het geheugen zou ik dat eerder aanduiden als een tikkende tijdbom waar het zomaar weer ineens los kan gaan.
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:40:31 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219670708
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Heeft Palestina als soort buurman hierin nog verantwoordelijkheid, vinden die hun Israëlische buren ook maar ingewikkeld?
Uiteraard, maar daar gaat de discussie niet over.
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:41:04 #45
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219670721
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Uiteraard, maar daar gaat de discussie niet over.
Hoe gemakkelijk
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:42:40 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219670755
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het zijn mensen waar men naast moet leven die het herhaaldelijk proberen om Israël aan te vallen en te terroriseren, waarbij de beleidsbepalers zelf hebben gezegd dat het doel is om Israël te vernietigen. Dat is wel iets meer dan 'een moeilijke relatie'.
[..]
Etnisch zuiveren kan dus ook niet. Want je kunt een gebied dat al etnisch homogeen is niet nog etnisch zuiverder maken.
Je kan het draaien en keren zoals je wilt. Maar het ergens wegbrengen van mensen die daar leven is geen acceptabele oplossing omdat je ze maar ingewikkeld vind. Ze lossen die dramatische burenruzie maar op.
pi_219670766
Je kunt de mensen van goede wil natuurlijk wel een beter leven aanbieden in Somaliland.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:43:48 #48
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219670777
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je kan het draaien en keren zoals je wilt. Maar het ergens wegbrengen van mensen die daar leven is geen acceptabele oplossing omdat je ze maar ingewikkeld vind. Ze lossen die dramatische burenruzie maar op.
Ja en daar zijn dus twee partijen noodzakelijk voor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219670797
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom niet eigenlijk? Mensen worden ook wel eens uit hun huis geplaatst of krijgen een gebiedsverbod.

Als iets niet werkt omdat een bepaalde groep (of individu) zich herhaaldelijk ernstig misdraagt is een verwijdering van die plek juist een uitstekende oplossing.
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:45:26 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219670803
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja en daar zijn dus twee partijen noodzakelijk voor.
Dat klopt. Maar een van die partijen in een ander land dumpen hoort niet bij de acceptabele set oplossingen. Daar gaat de discussie over.
pi_219670821
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom niet eigenlijk? Mensen worden ook wel eens uit hun huis geplaatst of krijgen een gebiedsverbod.

Als iets niet werkt omdat een bepaalde groep (of individu) zich herhaaldelijk ernstig misdraagt is een verwijdering van die plek juist een uitstekende oplossing.
Ik denk niet dat andere landen daarop zitten te wachten. Als je van die militante radicale mensen daarheen verwijst. Dan zadel je dat andere land op met de problemen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:47:34 #52
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219670842
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar een van die partijen in een ander land dumpen hoort niet bij de acceptabele set oplossingen. Daar gaat de discussie over.
Die andere partij al een jaar of 50 willen vernietigen ook niet echt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:48:00 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219670849
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Mensen tegen hun wil in een ander land dumpen wordt nog altijd als een ernstige misdaad gezien. Nou weten we dat jij graag je holletje afveegt met de rechten van mensen die je maar ingewikkeld vind. Maar dat is geen reden om dat ook werkelijk te doen.
pi_219670852
Maar gewoon gezinnen die een betere toekomst zoeken, zoals hier na de tweede wereldoorlog ook 500.000 mensen geëmigreerd zijn, die zouden zeker de mogelijkheid moeten krijgen. In landen die er open voor staan.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:48:39 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219670860
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die andere partij al een jaar of 50 willen vernietigen ook niet echt.
Dat stel ik nergens, dus het er steeds bij proberen te halen is nogal een zinloos gedoe.
pi_219670927
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Mensen tegen hun wil in een ander land dumpen wordt nog altijd als een ernstige misdaad gezien. Nou weten we dat jij graag je holletje afveegt met de rechten van mensen die je maar ingewikkeld vind. Maar dat is geen reden om dat ook werkelijk te doen.
Er worden wereldwijd dagelijks mensen uit landen gezet tegen hun wil in, zelfs Nederland doet dit. Kortom, dit vormt een uitstekende oplossing in sommige gevallen. Weet je wat een daadwerkelijke misdaad is? Systematisch terreur uitvoeren en een ander land willen vernietigen.
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:57:25 #57
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219670991
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er worden wereldwijd dagelijks mensen uit landen gezet tegen hun wil in, zelfs Nederland doet dit. Kortom, dit vormt een uitstekende oplossing in sommige gevallen. Weet je wat een daadwerkelijke misdaad is? Systematisch terreur uitvoeren en een ander land willen vernietigen.
Nederland zet illegale immigranten uit die hier nooit hoorden. Als we bijvoorbeeld woonwagenbewoners over de grens gaan gooien, omdat we ze maar ingewikkeld vinden, dat gaat dat terecht als een zeer ernstige misdaad worden gezien

Je haalt er weer het ene na het andere drogargument bij om voor verschrikkelijke misdaden te pleiten.
pi_219671064
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nederland zet illegale immigranten uit die hier nooit hoorden. Als we bijvoorbeeld woonwagenbewoners over de grens gaan gooien, omdat we ze maar ingewikkeld vinden, dat gaat dat terecht als een zeer ernstige misdaad worden gezien

Je haalt er weer het ene na het andere drogargument bij om voor verschrikkelijke misdaden te pleiten.
We doen of deden ook al jarenlang aan vertrek premies. Zo vreemd is het niet wat hij stelt.
pi_219671075
quote:

[..]
Nee hoor, Nederland neemt bijvoorbeeld ook mensen het paspoort af die zich hebben misdragen op bepaalde manieren. Denk bijvoorbeeld aan de mensen die zich aansluiten bij een Islamitische terreurorganisatie.
quote:

[..]
Mensen in een ander land onderbrengen is geen 'verschrikkelijke misdaad'.
pi_219671119
Zou het rechtvaardig zijn, de mensen in Gaza deporteren (ja, want dat is het dan in feite) naar omliggende islamitische landen?

Nee, absoluut niet. Niemand wil tegen zijn eigen zin ergens anders naartoe.

Maar zoals de kaarten er nu bijliggen is het echt de ENIGE optie om een einde te maken aan dit gezeik dat al decennia duurt. Ja, af en toe een rustige periode maar dan begint het weer. Weer een nieuw kruitvat dat wordt gevuld totdat de onvermijdelijke lont er weer wordt ingestoken. Hoe vaak wil je dit experiment nog herhalen in de hoop dat het deze keer (ja echt..!) tot een andere uitkomst gaat leiden?

Er is géén optie om Israëliërs en Palestijnen naast elkaar te laten leven. Sommige mensen moet je gewoon niet bij elkaar zetten.

Er wonen twee miljard mensen in de islamitische wereld. Is er echt geen mogelijkheid om die paar miljoen Palestijnen daar op te vangen?

Maar ik zie de bui al hangen. Ze gaan natuurlijk weer hier naartoe komen. :N

[ Bericht 0% gewijzigd door Koortsdroom op 30-12-2025 12:19:40 ]
  dinsdag 30 december 2025 @ 12:09:40 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219671164
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 december 2025 12:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, Nederland neemt bijvoorbeeld ook mensen het paspoort af die zich hebben misdragen op bepaalde manieren. Denk bijvoorbeeld aan de mensen die zich aansluiten bij een Islamitische terreurorganisatie.
[..]
Mensen in een ander land onderbrengen is geen 'verschrikkelijke misdaad'.
Ja het was onderhand wel duidelijk dat jij allerlei ernstige misdaden volstrekt normaal vind. Maar dat betekent niet dat het zo is.
pi_219671271
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 12:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja het was onderhand wel duidelijk dat jij allerlei ernstige misdaden volstrekt normaal vind. Maar dat betekent niet dat het zo is.
Dit betreft dus geen ernstige misdaad. Het betreft een oplossing van het conflict. Verwachten dat Israël hier maar mee leeft of dit allemaal gewoon maar accepteert is het niet. Sterker nog, dan promoot je eigenlijk meer terreur en dat betreffen stuk voor stuk ernstige misdaden.
pi_219671297
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 07:41 schreef Hathor het volgende:
Ligt eraan hoeveel er te verdienen valt.
pi_219671679
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 12:16 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Ligt eraan hoeveel er te verdienen valt.
Ik denk niet dat ik me daar als buitenlandse bouwvakker helemaal veilig zou voelen in dat wespennest.
  dinsdag 30 december 2025 @ 13:01:52 #65
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219672150
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 12:37 schreef Hathor het volgende:
Ik denk niet dat ik me daar als buitenlandse bouwvakker helemaal veilig zou voelen in dat wespennest.
Als Joodse bouwvakker zou je wellicht liever kiezen voor een wat veiligere werkomgeving.
pi_219672170
quote:

[..]
Zolang Hamas en die ideologie daar zit, gaat alles wat los en vast zit gestolen worden en gebruikt worden om weer nieuwe aanslagen voor te bereiden.
Of het nu zonnepanelen of waterleidingen zijn.

Ik zie er totaal geen heil in om daar ook maar iets op te bouwen zolang die ellende daar nog zit.
pi_219672367
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 13:03 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
waterleidingen

Wat zullen de Palestijnen gelachen hebben. 'Hey, zo'n buis is perfect om een raket van te maken, toch wel lief van de kufar'

En onze lieve huppelvrienden willen vrolijk doorgaan met de 'hulp' |:(
  dinsdag 30 december 2025 @ 13:20:47 #68
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219672417
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 13:16 schreef Koortsdroom het volgende:
Wat zullen de Palestijnen gelachen hebben. 'Hey, zo'n buis is perfect om een raket van te maken, toch wel lief van de kufar'

En onze lieve huppelvrienden willen vrolijk doorgaan met de 'hulp' |:(
Waarschijnlijk willen ze dan ook het liefst zelf gaan bouwen en dat ze het geld voor "de wederopbouw" op hun rekening gestort krijgen.

Help Gaza. please hungry. God bless :'(
pi_219672811
quote:

[..]
Alsof Trump & co het wat kan schelen wat een bouwvakker vindt.
pi_219673143
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 13:41 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Alsof Trump & co het wat kan schelen wat een bouwvakker vindt.
Nou, als geen enkel bedrijf zich meldt voor een klus in Gaza zal het toch problematisch worden om daar uberhaupt wat op te bouwen. Je moet het er maar voor over hebben om je werknemers bloot te stellen aan de kans om beschoten of ontvoerd te worden.
pi_219673170
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 december 2025 12:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit betreft dus geen ernstige misdaad. Het betreft een oplossing van het conflict. Verwachten dat Israël hier maar mee leeft of dit allemaal gewoon maar accepteert is het niet. Sterker nog, dan promoot je eigenlijk meer terreur en dat betreffen stuk voor stuk ernstige misdaden.
Een oplossing van het conflict waarbij er volledig voorbijgegaan wordt aan de wensen van één der strijdende partijen. Klinkt als wat Rusland nu probeert bij Oekraïne.

Ik krijg weer eens het idee dat je niet lijkt te kunnen geloven dat Israel ook schuld draagt in dit conflict. Terwijl het toch vrij eenvoudig is, al tientallen jaren: twee groepen mensen vechten voor hun claim op een stuk land op basis van hun religie. Eén van die groepen mensen wordt uit schuldgevoel en geopolitieke belangen ontzettend veel ruimte gegeven om die claim met geweld af te dwingen. Zelfverdediging is niet het vergelden van aanvallen met het tienvoudige en vervolgens verbaasd zijn dat dat meer geweld oproept. Zelfverdediging is ook niet het blijven koloniseren van land tegen internationale afspraken in. Zelfverdediging is ook niet het systematisch onderdrukken van alles wat zich Palestijn noemt, van ontvoering tot verkrachting aan toe. Je kunt niet verwachten van mensen die allemaal meerdere mensen kennen (als ze het zelf niet zijn) die gemarteld, gevangen gezet zonder aanklacht, gedood, mishandeld etc zijn dat zij geen hekel aan je krijgen.

Verwachten van Palestijnen dat ze hun claim op dat land opgeven omdat ze zich als een kat in het nauw gedragen, is een groteske verdraaiing van de werkelijkheid en de geschiedenis die daartoe heeft geleid.
What Would Goku Do
pi_219673185
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 13:20 schreef Tengano het volgende:

[..]
Waarschijnlijk willen ze dan ook het liefst zelf gaan bouwen en dat ze het geld voor "de wederopbouw" op hun rekening gestort krijgen.

Help Gaza. please hungry. God bless :'(
Het lijkt me niet vreemd om te eisen dat je mee mag helpen aan het herbouwen van wat je als je eigen land beschouwt, en ook niet dat degene die het in puin heeft gegooid opdraait voor de kosten.
What Would Goku Do
pi_219673190
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 14:03 schreef viagraap het volgende:

[..]
Een oplossing van het conflict waarbij er volledig voorbijgegaan wordt aan de wensen van één der strijdende partijen. Klinkt als wat Rusland nu probeert bij Oekraïne.

Ik krijg weer eens het idee dat je niet lijkt te kunnen geloven dat Israel ook schuld draagt in dit conflict. Terwijl het toch vrij eenvoudig is, al tientallen jaren: twee groepen mensen vechten voor hun claim op een stuk land op basis van hun religie. Eén van die groepen mensen wordt uit schuldgevoel en geopolitieke belangen ontzettend veel ruimte gegeven om die claim met geweld af te dwingen. Zelfverdediging is niet het vergelden van aanvallen met het tienvoudige en vervolgens verbaasd zijn dat dat meer geweld oproept. Zelfverdediging is ook niet het blijven koloniseren van land tegen internationale afspraken in. Zelfverdediging is ook niet het systematisch onderdrukken van alles wat zich Palestijn noemt, van ontvoering tot verkrachting aan toe. Je kunt niet verwachten van mensen die allemaal meerdere mensen kennen (als ze het zelf niet zijn) die gemarteld, gevangen gezet zonder aanklacht, gedood, mishandeld etc zijn dat zij geen hekel aan je krijgen.

Verwachten van Palestijnen dat ze hun claim op dat land opgeven omdat ze zich als een kat in het nauw gedragen, is een groteske verdraaiing van de werkelijkheid en de geschiedenis die daartoe heeft geleid.
Maar hoe zie jij zelf de wederopbouw plaats vinden als Hamas en die ideologie er nog zit?
pi_219673396
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 14:04 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Maar hoe zie jij zelf de wederopbouw plaats vinden als Hamas en die ideologie er nog zit?
Hetzelfde geldt natuurlijk voor de fundamentalistische partijtjes die het kabinet van Netanyahu gijzelen. Moeten die dan ook eerst gezuiverd worden uit de Israëlische politiek?
pi_219673441
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 14:04 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Dat is dus aan de Palestijnen zelf, en zal ook liggen aan de bereidheid van Israel om de dingen door te laten die daar voor nodig zijn. Als Israel het idee heeft dat ze er niet op kunnen vertrouwen dat die dingen goed gebruikt worden, moeten ze iets regelen. Blauwhelmen ofzo, ze verzinnen maar iets, het was hun eigen idee om procentueel gezien meer bommen te laten vallen dan in Vietnam.
What Would Goku Do
pi_219673467
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 14:17 schreef Monolith het volgende:

[..]
Hetzelfde geldt natuurlijk voor de fundamentalistische partijtjes die het kabinet van Netanyahu gijzelen. Moeten die dan ook eerst gezuiverd worden uit de Israëlische politiek?
Netanyahu zelf moet ook allang naar het schavot. Als we de VS niet meer serieus kunnen nemen als staat kunnen we dat voor Israel ook niet als ze zo'n iemand tot leider promoveren.
What Would Goku Do
pi_219673525
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 14:04 schreef viagraap het volgende:
Het lijkt me niet vreemd om te eisen dat je mee mag helpen aan het herbouwen van wat je als je eigen land beschouwt
Jij snapt net zo goed als ik dat het dan weer een herhaling van zetten gaat worden. Hebben ze straks weer een tunnelnetwerk en een heel arsenaal aan zelfbouw raketjes. En als de zoveelste haatbaard een seintje geeft, begint de ellende weer opnieuw.

Het is allemaal zo vermoeiend.
  dinsdag 30 december 2025 @ 14:31:27 #78
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219673649
quote:

[..]
Ja natuurlijk. Hoezo?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219673661
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 14:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja natuurlijk. Hoezo?
Maar hoe wil je dat doen?
pi_219673671
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 december 2025 14:24 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Jij snapt net zo goed als ik dat het dan weer een herhaling van zetten gaat worden. Hebben ze straks weer een tunnelnetwerk en een heel arsenaal aan zelfbouw raketjes. En als de zoveelste haatbaard een seintje geeft, begint de ellende weer opnieuw.

Het is allemaal zo vermoeiend.
Kan wezen, maar als ik in Gaza zou wonen en meer met m'n leven wil dan een winkeltje bestieren oid kom je nu eenmaal vrij makkelijk uit bij hamas. Zij zijn namelijk de enige die iets interessanters te bieden hebben. Als Israel een goede buur wilt hebben moeten ze de buur behandelen zoals ze zelf behandeld willen worden. Ze kunnen bijvoorbeeld die ene Palestijn wiens naam ik even vergeten ben vrijlaten als alternatief voor hamas, maar ze zijn bang voor mensen die Palestijnen effectief kunnen leiden. Extra wrang is natuurlijk dat ze (Israel) zelf nogal een factor waren in het proces dat hamas de 'regering' maakte in Gaza.

Edit, want overigens: als je een winkeltje wilt bestieren gaat dat ook beter zonder beperkingen die Israel Gaza oplegt, en als je dat wilt veranderen kom je ook al snel bij hamas uit.
What Would Goku Do
  dinsdag 30 december 2025 @ 14:33:04 #81
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219673684
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 14:32 schreef Monolith het volgende:

[..]
Maar hoe wil je dat doen?
Geen idee, zoals ik ook geen idee heb hoe je Hamas wegkrijgt uit Palestina.

En derhalve zie ik sowieso niet snel vrede komen; dat is nogal onmogelijk zolang de radicalen aan zet zijn en blijven.

Hoewel ik ook weer niet zo naief ben dat ik denk dat Hamas ineens ophoudt te bestaan als Netanyahu van het politieke toneel is verdwenen. Voor Hamas maakt het niet uit wie er in de Israëlische regering zit, aangezien heel Israël vernietigd moet worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 30 december 2025 @ 14:35:59 #82
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219673742
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 14:32 schreef viagraap het volgende:

[..]
Kan wezen, maar als ik in Gaza zou wonen en meer met m'n leven wil dan een winkeltje bestieren oid kom je nu eenmaal vrij makkelijk uit bij hamas. Zij zijn namelijk de enige die iets interessanters te bieden hebben. Als Israel een goede buur wilt hebben moeten ze de buur behandelen zoals ze zelf behandeld willen worden. Ze kunnen bijvoorbeeld die ene Palestijn wiens naam ik even vergeten ben vrijlaten als alternatief voor hamas, maar ze zijn bang voor mensen die Palestijnen effectief kunnen leiden. Extra wrang is natuurlijk dat ze (Israel) zelf nogal een factor waren in het proces dat hamas de 'regering' maakte in Gaza.

Edit, want overigens: als je een winkeltje wilt bestieren gaat dat ook beter zonder beperkingen die Israel Gaza oplegt, en als je dat wilt veranderen kom je ook al snel bij hamas uit.
Zij hebben vooral de totale vernietiging van die 'goede buur' voor ogen. Al decennia.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219673765
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 14:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zij hebben vooral de totale vernietiging van die 'goede buur' voor ogen. Al decennia.
Israel is er wat subtieler over in hun communicatie maar ik zie weinig wat er op duidt dat ze er anders in staan dan hamas.
What Would Goku Do
  dinsdag 30 december 2025 @ 14:39:10 #84
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219673790
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 14:37 schreef viagraap het volgende:

[..]
Israel is er wat subtieler over in hun communicatie maar ik zie weinig wat er op duidt dat ze er anders in staan dan hamas.
En alsnog heeft Israël dat in heel haar bestaan nooit als kernmissie in een manifest geplaatst.

Hamas wel.

Het blijft me verbazen hoe ontzettend onnozel zoveel pro-Palestijnen zijn over de ideologie van Hamas.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219673796
quote:

[..]

De wens van Rusland (het opslokken van Oekraïne) is precies de wens van de Palestijnen: het vernietigen van Israël. De Russen willen waarschijnlijk alle Oekraïners dan Russificeren, de Palestijnen gaan een stapje verder: alle Joden moeten weg.

Dit zien we ook al terug bij de Westelijke Jordaanoever die alvorens het een zogenaamde 'Palestijnse' staat kan worden eerst Judenrein moet worden gemaakt.

Dat alles en iedereen onderdrukt wordt die een 'Palestijn' is klopt tevens niet. 'Palestijnen' is eigenlijk een eufemisme voor Arabieren en dan met name Arabische moslims. Daarvan wonen er ruim 2 miljoen probleemloos in Israël met alle rechten en plichten die elke Israëlische staatsburger heeft. En hoeveel Joden wonen er in de Palestijnen samenleving? Precies ja ..
quote:

[..]
Je kunt niet verwachten van mensen die allemaal meerdere mensen kennen (als ze het zelf niet zijn) die gemarteld, gevangen gezet zonder aanklacht, gedood, mishandeld etc zijn dat zij geen hekel aan je krijgen.

Je draait het conflict hier weer om: de Palestijnen zijn dit begonnen, niet Israël (zie de periode voorafgaande aan de burgeroorlog van 1947, die ook al werd gestart door 'de Palestijnen', toen nog zonder het label van 'Palestijn'). Zie ook:
quote:
On October 7, 2023, a pogrom took place in Israel for the first time since the creation of the Jewish state. According to the French Press Agency (AFP), the anti-Semitic massacre perpetrated by the terrorist organization Hamas claimed 1,160 victims, mostly civilians, men, women, old people and children all of whom died in atrocious conditions often after being raped and tortured. The terrorists took approximately 250 people hostage, some of whom were released in exchange for prisoners, while others died in captivity, although the number of deaths was unknown at the time of publication.

This act of unprecedented violence failed to generate the the expected expression of solidarity, particularly in view of the historical context, seventy-nine years after the first Nuremberg Trials. On the contrary, we quickly saw the emergence of a more or less accepted argument establishing a causal link between Israeli policy in the Palestinian territories and the violence of October 7, 2023.

However, a historical review of relations between the Jewish and Arab communities of Palestine shows that in the century preceding the creation of the State of Israel, Palestine was already the scene of numerous pogroms of a violence comparable to that of October 7.

From 1830 to 1948, these repeated massacres aimed to expel the Jews from Palestine, dissuade European refugees from seeking sanctuary there, and thwart the establishment of a ” Homeland for the Jewish people” through extreme violence.

Georges Bensoussan’s research underscores that murderous anti-Semitism plagued the Jews of Palestine long before the formation of a Jewish state. Therefore, the events of October 7, 2023, cannot be comprehended without contextualizing them within this history of pervasive anti-Jewish violence in Palestine. Advocates of a “two-state solution” must acknowledge this reality.

Bron
Daarnaast hebben de Palestijnen geen land, ook daar ga je weer de mist in. Een Arabisch en Islamitisch land genaamd 'Palestina' heeft simpelweg nooit bestaan. Tot de jaren 1960 bestond de identiteit van 'de Palestijnen' niet eens. Zie ook:
quote:
'Tussen Jordaniërs, Palestijnen, Syriërs en Libanezen bestaan geen verschillen. Wij maken deel uit van één volk, de Arabische natie. Kijk maar, ik heb familieleden met het Palestijnse, Libanese, Jordaanse en Syrische staatsburgerschap. Wij zijn één volk. Alleen maar om politieke redenen onderschrijven wij zorgvuldig onze Palestijnse identiteit. Het is namelijk van nationaal belang voor de Arabieren om het bestaan van de Palestijnen aan te moedigen tegenover zionisme. Ja, het bestaan van een separate Palestijnse identiteit is er alleen om tactische redenen. De stichting van een Palestijnse staat is een nieuw middel om de strijd tegen Israël voor Arabisch eenheid voort te zetten'

Bron

Al deze feiten zijn al meermaals aangehaald (en niet alleen door mij) en jij blijft dit maar negeren en het idee opgooien dat niet de Palestijnen, maar Israël dit conflict gestart is. Dit conflict liep dus allang voordat Israël überhaupt was opgericht en de Britten en voordien de Ottomanen er nog dienst uitmaakten.

Want ook toen waren de Arabieren al bezig met geweld jegens Joden. Dit is helaas de norm geweest in bijna elk Arabisch en Islamitisch land, als Arabische moslims het gevoel hebben dat zij niet de absolute dominerende partij zijn met alle macht.

Daarom had men dan ook eeuwenlang het 'dhimmitude', een systeem waarbij elke niet-moslim tot een tweederangsburger werd gedegradeerd. Dat is immers hoe landen moeten functioneren volgens veel Arabische moslims.

Dat juist sommige Westerlingen dit tot in treurnis blijven verdedigen met een boel geschiedvervalsing erbij blijft verbijsterend om te zien.
pi_219673926
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 14:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En alsnog heeft Israël dat in heel haar bestaan nooit als kernmissie in een manifest geplaatst.

Hamas wel.

Het blijft me verbazen hoe ontzettend onnozel zoveel pro-Palestijnen zijn over de ideologie van Hamas.
Nou ja, dat is een naïviteit die Israël zelf ook heeft gehad natuurlijk. Hamas is niet in de laatste plaats aan de macht gekomen door de verdeel-en-heerspolitiek die Israël voerde omdat ze niet zo zaten te wachten op de seculiere PLO en hun hang naar een eigen staat.
pi_219673976
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 14:01 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nou, als geen enkel bedrijf zich meldt voor een klus in Gaza zal het toch problematisch worden om daar uberhaupt wat op te bouwen. Je moet het er maar voor over hebben om je werknemers bloot te stellen aan de kans om beschoten of ontvoerd te worden.
Er is altijd een bedrijf dat zich meldt. Desnoods met werkers uit de meest arme landen.
pi_219673988
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 14:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hamas wel.

Er staat anders gewoon iets over rivieren en zeeën van gelijke strekking als from the river to the sea in het Likud partijprogramma. Dat is op dit forum door meerdere users al meerdere keren benoemd.
What Would Goku Do
pi_219674022
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 14:49 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Er is altijd een bedrijf dat zich meldt. Desnoods met werkers uit de meest arme landen.
Ik dacht dat hele fantasietje van bouwen in Gaza voor veel geldjes toch wel een keer dood en begraven was. Hard gelachen om die mensen die Trump z'n Gazaanse Riviera een realistisch plan vonden destijds.
  dinsdag 30 december 2025 @ 14:56:10 #90
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219674080
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 14:50 schreef viagraap het volgende:

[..]
Er staat anders gewoon iets over rivieren en zeeën van gelijke strekking als from the river to the sea in het Likud partijprogramma. Dat is op dit forum door meerdere users al meerdere keren benoemd.
Likud, aha...

Misschien dan over Hamas en Likud spreken, ipv Hamas en Israël
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219674085
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 14:50 schreef viagraap het volgende:

[..]
Er zijn zeker groeiende sentimenten in Israël die het niet meer zien zitten met de Palestijnen, zeker na 7 oktober 2023. Maar dit is dan ook niet zo gek, na een jarenlange strijd voor vrede, die echt breed werd omarmd door veel Israëliërs is het enige dan men terugkreeg terreuraanslagen en gijzelingen.

Je gaf het zelf al aan in je vorige post
quote:
Je kunt niet verwachten van mensen die allemaal meerdere mensen kennen (als ze het zelf niet zijn) die gemarteld, gevangen gezet zonder aanklacht, gedood, mishandeld etc zijn dat zij geen hekel aan je krijgen.
Dit is inderdaad waar als het om het Israëlische sentiment gaat mbt de Palestijnen. Veel Israëliërs zijn er helemaal klaar mee. Juist de dorpjes die op 7 oktober 2023 werden aangevallen stonden bekend om hun fascisme en politiek linkse signatuur.

Is het ooit wel eens opgevallen dat dergelijke sentimenten nooit aanwezig zijn geweest bij de Palestijnen? Geen grote groepen vredesactivisten, geen wil voor vrede, geen uitgestoken hand naar Israëliërs.

Het dichtst wat er bij in buurt kwam was een voormalige terrorist genaamd Yasser Arafat die een 'tweestatenoplossing' als een 'tijdelijke oplossing' zag en tevens een 'right of return' wilde, waarbij miljoenen Arabieren, Israël zouden overspoelen en via demografie een einde aan het bestaan van het land zouden maken.
  dinsdag 30 december 2025 @ 14:59:06 #92
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219674110
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 14:04 schreef viagraap het volgende:
Het lijkt me niet vreemd om te eisen dat je mee mag helpen aan het herbouwen van wat je als je eigen land beschouwt, en ook niet dat degene die het in puin heeft gegooid opdraait voor de kosten.
Nee, je zit er helemaal naast - cognitieve dissonantie.

Palestijnen kun je het beste vergelijken met kannibalen. Dat soort mensen wil je niet als buren hebben, en in normale samenlevingen zetten we dit type mensen onder een soort van curatele, afgeschermd van de beschaafde wereld, om zo de geciviliseerde samenleving te beschermen.
pi_219674142
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 14:59 schreef Tengano het volgende:

[..]

Palestijnen kun je het beste vergelijken met kannibalen. Dat soort mensen wil je niet als buren hebben, en in normale samenlevingen zetten we dit type mensen onder een soort van curatele, afgeschermd van de beschaafde wereld, om zo de geciviliseerde samenleving te beschermen.
Een heel volk op deze manier afserveren is ook wel hoogst onsmakelijk natuurlijk. Zit het ook in hun genen toevallig?
pi_219674147
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 december 2025 14:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De wens van Rusland (het opslokken van Oekraïne) is precies de wens van de Palestijnen: het vernietigen van Israël. De Russen willen waarschijnlijk alle Oekraïners dan Russificeren, de Palestijnen gaan een stapje verder: alle Joden moeten weg.

Dit zien we ook al terug bij de Westelijke Jordaanoever die alvorens het een zogenaamde 'Palestijnse' staat kan worden eerst Judenrein moet worden gemaakt.
Ja, en nu? Ik benoemde dat jouw plan precies is wat Rusland met Oekraine wil, dat de Palestijnen zoiets óók zouden doen verandert daar niets aan.
quote:
Dat alles en iedereen onderdrukt wordt die een 'Palestijn' is klopt tevens niet. 'Palestijnen' is eigenlijk een eufemisme voor Arabieren en dan met name Arabische moslims. Daarvan wonen er ruim 2 miljoen probleemloos in Israël met alle rechten en plichten die elke Israëlische staatsburger heeft. En hoeveel Joden wonen er in de Palestijnen samenleving? Precies ja ..
Het zal best dat er Arabieren in Israel wonen, maar ook dat verandert weinig aan de observeerbare feiten van een etnische zuivering die Israel in Gaza en op de Westelijke Jordaan uitvoert.
quote:
[..]
Je draait het conflict hier weer om: de Palestijnen zijn dit begonnen, niet Israël (zie de periode voorafgaande aan de burgeroorlog van 1947, die ook al werd gestart door 'de Palestijnen', toen nog zonder het label van 'Palestijn'). Zie ook:
[..]
Ik draai niks om, het boeit me namelijk niet wie er volgens wie begonnen is. Daar is dit conflict veel te complex voor. Wat niet complex is, is het feit dat een Palestijn anno nu weinig andere opties ziet dan een hekel te hebben aan Israel.
quote:
Daarnaast hebben de Palestijnen geen land, ook daar ga je weer de mist in. Een Arabisch en Islamitisch land genaamd 'Palestina' heeft simpelweg nooit bestaan. Tot de jaren 1960 bestond de identiteit van 'de Palestijnen' niet eens. Zie ook:
[..]
[ afbeelding ]

Bron

Al deze feiten zijn al meermaals aangehaald (en niet alleen door mij) en jij blijft dit maar negeren en het idee opgooien dat niet de Palestijnen, maar Israël dit conflict gestart is. Dit conflict liep dus allang voordat Israël überhaupt was opgericht en de Britten en voordien de Ottomanen er nog dienst uitmaakten.
Zoals je eigen bron al aangeeft is het niet bepaald productief om mensen een gemeenschappelijke vijand te geven als je van ze verlangt dat ze je tolereren. Het maakt mij niet uit hoe de mensen die er wonen zich noemen, het feit is dat Israel een koloniale vondst van de Britten was. Het Westen was rond de stichting van de staat allang bezig te herkennen wat zelfbeschikking van volkeren inhoudt, dus de stichting van de staat Israel kun je prima als een historische vergissing beschouwen. Dat wilt niet zeggen dat ik joden het recht ontzeg om zich in hun heilige land te vestigen, voor de goede orde.

Je hoeft mij verder niet te vertellen dat je dit al vaker gezegd hebt, want je komt altijd met dezelfde argumenten aanzetten. Tot nu toe heb ik je nog nooit iets in zien brengen wat mij van de overtuiging afkrijgt dat het waanzin is om 'nooit meer' niet absoluut toe te passen.
quote:
Want ook toen waren de Arabieren al bezig met geweld jegens Joden. Dit is helaas de norm geweest in bijna elk Arabisch en Islamitisch land, als Arabische moslims het gevoel hebben dat zij niet de absolute dominerende partij zijn met alle macht.

Daarom had men dan ook eeuwenlang het 'dhimmitude', een systeem waarbij elke niet-moslim tot een tweederangsburger werd gedegradeerd. Dat is immers hoe landen moeten functioneren volgens veel Arabische moslims.

Dat juist sommige Westerlingen dit tot in treurnis blijven verdedigen met een boel geschiedvervalsing erbij blijft verbijsterend om te zien.
De islam is inderdaad vaker een belemmering van vooruitgang en gelijkheid, maar dat is geen argument om een staat die een genocide of etnische zuivering uitvoert te steunen.
What Would Goku Do
  dinsdag 30 december 2025 @ 15:05:05 #95
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219674196
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 15:01 schreef Monolith het volgende:
Een heel volk op deze manier afserveren is ook wel hoogst onsmakelijk natuurlijk. Zit het ook in hun genen toevallig?
Het zit meer in het geloof wat ze aanhangen er waar ieder kind vanaf zijn geboorte mee gebraiwashed en vergiftigd wordt. En dat gebeurt zelfs op scholen.

Het is is een vrij ziekelijke cultuur die gebaseerd is op hun doodscultus.

Het zit dus niet in de genen, maar omdat het er zo vroeg is ingebracht is de kans dat je het er nog uit krijgt zo goed als nihil.
pi_219674200
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 14:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Likud, aha...

Misschien dan over Hamas en Likud spreken, ipv Hamas en Israël
Israel is een staat die je aan kunt spreken op diens handelen. Hamas is een bende terroristen die ik niet als vertegenwoordiger van alle Palestijnen zie.
quote:

[..]

Wat mij betreft zijn alle mensen gelijkwaardig dus ik ga niet mee in deze smerige retoriek van je. Als dit is hoe je naar Palestijnen kijkt kun je ook niet van ze verwachten dat ze zich beter gedragen, je legt jezelf een cirkelredenering op om goed te praten wat niet goed te praten is.
What Would Goku Do
pi_219674205
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 14:19 schreef viagraap het volgende:

[..]
Dat is dus aan de Palestijnen zelf, en zal ook liggen aan de bereidheid van Israel om de dingen door te laten die daar voor nodig zijn. Als Israel het idee heeft dat ze er niet op kunnen vertrouwen dat die dingen goed gebruikt worden, moeten ze iets regelen. Blauwhelmen ofzo, ze verzinnen maar iets, het was hun eigen idee om procentueel gezien meer bommen te laten vallen dan in Vietnam.
Zolang die ideologie en terreurgroep er nog zit, lijkt me iedere cent en iedere kilo bouwmateriaal verloren moeite en eigenlijk alleen maar weer terrorisme opleveren.
pi_219674213
quote:

[..]

Maar geen woord over die kolonisten die er illegaal zitten en verder gaan met uitbreiden
  dinsdag 30 december 2025 @ 15:06:30 #99
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219674221
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 15:05 schreef viagraap het volgende:
Wat mij betreft zijn alle mensen gelijkwaardig dus ik ga niet mee in deze smerige retoriek van je. Als dit is hoe je naar Palestijnen kijkt kun je ook niet van ze verwachten dat ze zich beter gedragen, je legt jezelf een cirkelredenering op om goed te praten wat niet goed te praten is.
Dit is nou een klassiek voorbeeld van projectie.
pi_219674228
quote:

[..]
De Israëlische regering staat niet op onze lijst van terreurgroeperingen. Hamas wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')