Ik zeg dat er in 99% van de gevallen niets mis gaat, waarom je dat dan op deze volledig absurde manier interepreteert kan ik niet bij.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat kan ik zelfs met wat natte vinger werk ontkrachten:
[..]
In 2018 konden er 21.202 op straat. Hoewel de totale bezetting in die jaren amper is toegenomen (van 60k naar 62k) laten we eens zeer ruim schatten en zeggen dat dat er nu, 23.000 zijn, met op uitzonderlijke dagen zoals oud en nieuw 26.000. Op straat rondom en tijdens middernacht. In duo's, dus 13.000. Allemaal met een dienstauto. Stel dat een vuurwerk-arrestatie (dus reageren op melding, aanhouden, bekeuren dan wel arresteren, inbeslagname, afhandeling, de hele mikmak) gemiddeld een half uur duurt (was het maar zo'n feest .. zeer onwaarschijnlijk snel, maar goed he ..). En dat die 13.000 duo's zich met niets anders bezig houden dan vuurwerkarrestaties tijdens hun gehele dienst van 8 uur. Dat álle andere criminaliteit magisch verdwijnt. Dat is dan 13.000 x 16 vuurwerk-arrestaties. 208.000.
Nederland kent 8,4 miljoen particuliere huishoudens. En 1 op de 10 zegt nu al te zeker weten bij een landelijk verbod volgend jaar tóch vuurwerk af te gaan steken. 840.000 huishoudens dus. Dat is ruim 4x meer dan 208.000.
Dus als elke beschikbare agent zich diens gehele dienst alléén maar met vuurwerk bezig zou houden, ze die criminaliteit (relatief gezien tov andere zaken) razendsnel af weten te handelen, én alle andere criminaliteit magisch gezien verdwijnt (of nul prioriteit meer krijgt), zelfs dan is het compleet onmogelijk om 99% van de gevallen aan te pakken. Nog niet eens 1 op de 4.
Oogartsen moeten gewoon hun werk doen. Het oordelen over hoe mensen hun terecht komen hoort daar niet bij. Het zijn ook altijd verwaarloosbare aantallen mensen die bij de oogartsen terecht komen, maar in de media krijgen ze kritiekloos alle aandacht. Vooral van de NOS. En dat helpt de lobby weer.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Ok en nu geloof ik dus niet meer dat je te goeder trouw aan deze discussie deelneemt.
We proberen het later vast nog wel weer eens over een of ander onderwerp.
Haha, komt dit van Joop ofzoquote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:06 schreef PlayerUnknowne het volgende:
[ afbeelding ]
VVD Ja21 en BBB zijn verantwoordelijk voor de chaos tijdens oud en nieuw.
En dat bepaal jij?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oogartsen moeten gewoon hun werk doen. Het oordelen over hoe mensen hun terecht komen hoort daar niet bij. Het zijn ook altijd verwarloosbare aantallen mensen die bij de oogartsen terecht komen.
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik zeg dat er in 99% van de gevallen niets mis gaat, waarom je dat dan op deze volledig absurde manier interepreteert kan ik niet bij.
Ik zeg letterlijk dat handhaving in de meeste gevallen niet nodig is omdat vuurwerk heel veilig is.
Dat zei je niet.quote:Dit is dus de leugen. De instanties kunnen het prima aan in 99% van de gevallen waarbij iemand vuurwerk af steekt. Dat de politie af en toe in actie moet komen is hun taak.
Wat een triest geval ben jij geworden zegquote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oogartsen moeten gewoon hun werk doen. Het oordelen over hoe mensen hun terecht komen hoort daar niet bij. Het zijn ook altijd verwaarloosbare aantallen mensen die bij de oogartsen terecht komen, maar in de media krijgen ze kritiekloos alle aandacht. Vooral van de NOS. En dat helpt de lobby weer.
Jawel. In 99% van de gevallen is er geen instantie nodig want het gaat prima. Jij trekt een absurde conclusie dat de politie 99% van de mensen die vuurwerk afsteekt op zou moeten pakken ofzo, dat is jouw probleem. Geeft ook wel aan dat argumenten niet werken.quote:
Miljoenen mensen doen aan vuurwerk. Het aantal mensen met oogletsel (waarvan de overgrote meerderheid geen blijvende schade heeft) zit elk jaar rond 100-200. Objectief verwaarloosbaar dus.quote:
Wat je dus zegt is dat de oogartsen 200 andere, vaak geplande, behandelingen niet kunnen uitvoeren omdat mensen niet met vuurwerk om kunnen gaan.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Miljoenen mensen doen aan vuurwerk. Het aantal mensen met oogletsel (waarvan de overgrote meerderheid geen blijvende schade heeft) zit elk jaar rond 100-200. Objectief verwaarloosbaar dus.
Leuk geprobeerd weer hoor maar jezelf zo van de domme houden gaat echt niet werken. Alsof die oogartsen niet weten dat het 31 december is, kom op manquote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat je dus zegt is dat de oogartsen 200 andere, vaak geplande, behandelingen niet kunnen uitvoeren omdat mensen niet met vuurwerk om kunnen gaan.
Het is wat meer dan een pleistertje plakken en weer naar huis hè. En dikke kans dat die mensen later voor verdere behandeling meerdere keren terug moeten komen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd weer hoor maar jezelf zo van de domme houden gaat echt niet werken. Alsof die oogartsen niet weten dat het 31 december is, kom op man
Nogmaals, dat is gewoon het werk dat je als oogarts moet doen. Oordelen over iemand die dom bezig is geweest met een nietmachine doe je dan ook niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Tijd die ik gebruikt had kunnen worden om mensen te behandelen die niet lomp hebben gedaan met vuurwerk.
Je kan het ook in proportie zien he. Ik heb de cijfers niet paraat maar ik ik geloof er niks van dat oogartsen een significant deel van hun tijd bezig zijn met oogletsel dat is voortgekomen uit vuurwerk gestunt. Dat zullen maximaal enkele procenten zijn.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is wat meer dan een pleistertje plakken en weer naar huis hè. En dikke kans dat die mensen later voor verdere behandeling meerdere keren terug moeten komen.
Tijd die ik gebruikt had kunnen worden om mensen te behandelen die niet lomp hebben gedaan met vuurwerk.
Niet vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:43 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Autorijden ook maar verbieden. Al die slachtoffers ieder jaar.
Die vergelijking is al vaker gemaakt in andere topicsquote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:43 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Waarom zouden artsen volgens jou niet aan preventie moeten doen?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nogmaals, dat is gewoon het werk dat je als oogarts moet doen. Oordelen over iemand die dom bezig is geweest met een nietmachine doe je dan ook niet.
Wanneer was dit geen probleem dan. Wij brachten 25 jaar geleden al meisjes thuis zelfs mijn moeder van 70 heeft er vroeger mee te maken gehad (en dit was op het platteland). Dit is echt niet iets wat nu ingeleverd is hoor.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:35 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Doet me denken aan die fietsbuddies die vrouwen maar moeten regelen om veilig naar huis te fietsen in het donker, als oplossing in Amsterdam.
Wat gaan we nog meer inleveren wat vroeger gewoon heel vanzelfsprekend was?
Als je nou zeggen “uitpubliek bij voetbal wedstrijden verbieden”.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:43 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Die meer dan goed betaalde tandartsen moeten ook hun brutale smoel houden over goed poetsen en gewoon boren.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom zouden artsen volgens jou niet aan preventie moeten doen?
Longartsen moeten maar hun muil houden over roken en gewoon pompen?
En de vrij veilig campagne kan ook de vuilnisbak inquote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die meer dan goed betaalde tandartsen moeten ook hun brutale smoel houden over goed poetsen en gewoon boren.
Dat doen ze ook, de rest besteden ze uit aan de mondhygiëniste.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die meer dan goed betaalde tandartsen moeten ook hun brutale smoel houden over goed poetsen en gewoon boren.
Haha, de laatste keren keek de daadwerkelijke tandarts hooguit een minuut of drie in mijn mond. Maar gelukkig wel een volledige factuurquote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat doen ze ook, de rest besteden ze uit aan de mondhygiëniste.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |