abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219646797
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 22:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
Alhoewel Brexit het land naar de kloten heeft geholpen, gaan de mensen die er voor stemden dat natuurlijk niet toegeven. Maar, er is een uitweg: het is allemaal de schuld van de buitenlanders! Zij hebben het gedaan!

Ok, de immigranten uit de EU zijn nu vervangen door een veel grotere groep Aziaten en moslims, om er voor te zorgen dat het werk wat niks mag kosten toch uitgevoerd wordt. Maar daardoor is het aantal buitenlanders geëxplodeerd! In plaats van ze er allemaal uit te gooien, zodat alle brave en eerlijke Engelsen dat werk werk konden gaan doen, hebben ze nu nog meer banen ingepikt! De inheemse bevolking wordt alleen maar armer! Daar moet paal en perk aan gesteld worden!

Het is Farage dus de vorige keer niet gelukt om ze allemaal op te ruimen, maar ondertussen weet iedereen dat het zijn doel in het leven is. Dus stem voor hem, zodat hij nu echt de kans krijgt om het Moederland te Zuiveren!
Brexit is het gevolg van 10-15 jaar eerder, waarin afwisselend tories en labor allerlei verkiezingsbeloftes te doen over inperken van migratie en er vervolgens niets mee deden. Je oorzaak en gevolg is door de war. Er waren al problemen (niet alleen migratie overigens), die zijn niet magisch ontstaan door brexit.
Dan gaan mensen dit soort dingen doen. Net zoals ze waarschijnlijk Farage weer aan de macht helpen. Welke keuze hebben ze anders? Het helpt geen zier, want het is gewoon de volgende politieke partij, net als de anderen die niet leveren wat ze beloven, maar het is de enige keuze die men heeft. Zoals Jan Onderwater schreef: mensen rennen niet naar populisten, ze worden er met zweep en knuppel naartoegejaagd.

Overigens eens met het SP-standpunt van vroeger die je noemt dat lage kwaliteit migratie lonen drukken en het land een lagelonenland maken (Nederland is dit eigenlijk ook als je dit sec zo bekijkt) ten bate van bedrijven. Het is de prijs van open grenzen. Men had in Nederland toentertijd veel lagere migratie uit Oost-Europa in de modellen geraamd, laat staan alle andere migratie. Oeps! Dikke pech, nu moeten we met de gevolgen leven.

[ Bericht 5% gewijzigd door Akkerdjie op 29-12-2025 08:25:45 ]
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  maandag 29 december 2025 @ 08:54:58 #77
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219647165
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 23:09 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Daar ben ik het op zich mee eens, maar ik weet zeker dat jij een bijna tegengestelde mening hebt over wat die maatschappelijke problemen zijn. Specifiek of we meer of minder sociaal vangnet en collectieve voorzieningen nodig hebben.
Denk jij dat dit de problemen zijn waarom naar populisten rennen?
  maandag 29 december 2025 @ 08:57:41 #78
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219647196
Maar ze hadden het wel goed bekeken met die Brexit. Ik ben met alle liefde bereid om wat welvaart in te leveren als we daarmee een Nexit zouden kunnen realiseren. De EU is failliet en doet niet meer mee.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  maandag 29 december 2025 @ 09:05:51 #79
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219647262
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2025 08:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
Maar ze hadden het wel goed bekeken umet die Brexit. Ik ben met alle liefde bereid om wat welvaart in te leveren als we daarmee een Nexit zouden kunnen realiseren. De EU is failliet en doet niet meer mee.
Nexit en de EU afschaffen is precies wat Putin en Trump willen, een tandeloos en verdeeld Europa wat tegen elkaar uit te spelen is.
Ik werk voor een multinational en de problematiek met Brexit is groot voor de Britse tak, administratieve overhead voor export en import is groot en duur.
pi_219647283
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2025 08:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
Maar ze hadden het wel goed bekeken met die Brexit. Ik ben met alle liefde bereid om wat welvaart in te leveren als we daarmee een Nexit zouden kunnen realiseren. De EU is failliet en doet niet meer mee.
De Nederlandse economie is zo verweven met de Duitse economie dat een Nexit desastreus zal uitpakken.

De EU is idd een aflopende zaak ben ik bang. Te veel mensen zonder een goede opleiding en te weinig mensen die meedoen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator maandag 29 december 2025 @ 09:25:20 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219647484
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2025 06:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Oké, wat vind je er van dan?
Ik vind deze lastig, op het eerste gezicht is het een man met Brits paspoort die jaren en jaren vastzit omdat hij zoch online heeft uitgesproken tegen het schrikbewind van een dictator

Starmer zijn taak om hem vrij te krijgen denk ik dan en als dat lukt kan ik me voorstellen dat dat dan met luid gejuich ontvangen wordt

Beetje vervelend dat dan achteraf iemand gaat zitten spitten en dat die gozer een complete totaalidoot blijkt te zijn! Daar worden nu harde vragen over gesteld
Starmer en co deden niets fout hier maar die gozer die het paspoort uitdeelde mag zich ff achter de oren krabben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219648435
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 20:05 schreef Vliegbaard het volgende:
En dat zien we hier in Nederland ook gebeuren?
Sterker nog, het gebeurt al. Mag ik een klein beetje van je tijd? Kijk en huiver:

Bekijk deze YouTube-video

Vertel me niet dat je deze betonrot echt in ons land wil hebben. Blijven we deze sluimerende veenbrand negeren, omdat we politiek correct willen zijn?

Het is letterlijk intolerantie tolereren.

Overal waar de islam voet aan de grond krijgt, ontstaat dit gezeik. Ik verbaas me dat er nog steeds mensen zijn die dit nog steeds niet willen zien.
pi_219648647
quote:
15s.gif Op maandag 29 december 2025 10:39 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Sterker nog, het gebeurt al. Mag ik een klein beetje van je tijd? Kijk en huiver:

Bekijk deze YouTube-video

Vertel me niet dat je deze betonrot echt in ons land wil hebben. Blijven we deze sluimerende veenbrand negeren, omdat we politiek correct willen zijn?

Het is letterlijk intolerantie tolereren.

Overal waar de islam voet aan de grond krijgt, ontstaat dit gezeik. Ik verbaas me dat er nog steeds mensen zijn die dit nog steeds niet willen zien.
Maar het ligt altijd aan een ander, kijk maar *insert zand in de ogen strooiende leugen*.

Islam is wel iets meer dan betonrot inmiddels. Zeker als westerse regeringen zo absurd handelen zoals in gb en delen van europa.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 29 december 2025 @ 11:01:33 #85
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219648777
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2025 09:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nexit en de EU afschaffen is precies wat Putin en Trump willen, een tandeloos en verdeeld Europa wat tegen elkaar uit te spelen is.
Ik werk voor een multinational en de problematiek met Brexit is groot voor de Britse tak, administratieve overhead voor export en import is groot en duur.
Dat klopt, maar dat is nu met een EU ook al het geval. Op geen enkele manier is de EU betrokken bij de onderhandelingen of lijken ze het voortouw te willen nemen. Feitelijk zal er niets veranderen, dus beter om er gewoon mee op te houden.
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 09:08 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
De Nederlandse economie is zo verweven met de Duitse economie dat een Nexit desastreus zal uitpakken.

De EU is idd een aflopende zaak ben ik bang. Te veel mensen zonder een goede opleiding en te weinig mensen die meedoen.
Ik ben best bereid om er wat welvaart voor in te leveren, lekker de deur dichttrekken zou ik zeggen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219648872
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 07:49 schreef bianconeri het volgende:
Man, wat een vergaarbak van onzin is dit topic.

Niemand die serieus bespreekt waarom die man terug is en wat het allemaal inhoudt.

Alleen maar onzin over hoe Islam oh zo slecht is, en dat het VK helemaal verloren is en islamitisch wordt/geworden is.
Racisme is echt een diepgeworteld probleem aan het worden in NL.

En voordat de jankerds uit die groep gaan beginnen:
Nee, daarmee keur ik dus deze man en zijn woorden niet goed. Zeker niet.
Dat is dan ook een feit, dit Islam zorgt overal waar het weet te landen voor problemen en conflict en de toekomst voor het VK ziet er met een snel groeiende populatie moslims, en progressief linkse mensen in bepalende instituten die de Islam maar wat graag willen faciliteren, niet positief uit. En dit benoemen heeft met racisme niets te maken, want moslims zijn geen etnische groep. De Islam is net zoals het Christendom een religie (of tenminste zo is het verpakt want in de praktijk is het natuurlijk een zéér autoritaire en expansionistische politieke idelogie)
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 29 december 2025 @ 11:09:29 #87
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219648917
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 07:49 schreef bianconeri het volgende:
Man, wat een vergaarbak van onzin is dit topic.

Niemand die serieus bespreekt waarom die man terug is en wat het allemaal inhoudt.

Alleen maar onzin over hoe Islam oh zo slecht is, en dat het VK helemaal verloren is en islamitisch wordt/geworden is.
Racisme is echt een diepgeworteld probleem aan het worden in NL.

En voordat de jankerds uit die groep gaan beginnen:
Nee, daarmee keur ik dus deze man en zijn woorden niet goed. Zeker niet.
Kennelijk ben jij degene die mensen met een bepaalde religie direct ziet als 'buitenlander' of iemand met een specifieke huidskleur. Laat dat nu de essentie van racisme zijn.

Ik heb je al eerder gevraagd: is katholiek een ras? christen? boeddhist? hindoe?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219648943
quote:
14s.gif Op maandag 29 december 2025 11:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is dan ook een feit, dit Islam zorgt overal waar het weet te landen voor problemen en conflict en de toekomst voor het VK ziet er met een snel groeiende populatie moslims, en progressief linkse mensen in bepalende instituten die de Islam maar wat graag willen faciliteren, niet positief uit. En dit benoemen heeft met racisme niets te maken, want moslims zijn geen etnische groep. De Islam is net zoals het Christendom een religie (of tenminste zo is het verpakt want in de praktijk is het natuurlijk een zéér autoritaire en expansionistische politieke idelogie)
Nee, dat is alles behalve een feit.
Zorgt de Islam ergens voor grote problemen dan? In Europa nog nergens. Alhoewel ze daar nog niet geland zijn, bovenmatig.

Maar hebben Islamitische landen grote problemen? Sure, sommigen wel.
Echter niet als je er neutraal naar kijkt. Ik ben het absoluut niet eens met hun manier van leven, maar dat is niet mijn probleem.
Ik/wij Westerlingen zijn niet de morele rechter van de hele wereld.
pi_219648974
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 11:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Kennelijk ben jij degene die mensen met een bepaalde religie direct ziet als 'buitenlander' of iemand met een specifieke huidskleur. Laat dat nu de essentie van racisme zijn.
Ah nee precies want jullie groep ziet iemand die islamitisch is ook echt als Nederlander hahahhahahaha.
Laat mij niet lachen.

En ja, 99% ervan is een buitenlander. Islam is niet Europees en de aanhangers daarvan ook niet.
Op enkele wel Nederlandse bekeerlingen na.

quote:
Ik heb je al eerder gevraagd: is katholiek een ras? christen? boeddhist? hindoe?

Sure, al vaker gevraagd. Sure. Nooit het antwoord weten zeker....
Nee, en dat zegt ook niemand.
  maandag 29 december 2025 @ 11:13:56 #90
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219648997
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 11:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Zorgt de Islam ergens voor grote problemen dan? In Europa nog nergens. Alhoewel ze daar nog niet geland zijn, bovenmatig.

Echter niet als je er neutraal naar kijkt. Ik ben het absoluut niet eens met hun manier van leven, maar dat is niet mijn probleem.
Hoe moeten we de onderdrukking van vrouwen in Afghanistan en Saudi-Arabië precies neutraal bezien?

En als dat niet jouw probleem is, waarom is Gaza dat dan wel?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator maandag 29 december 2025 @ 11:15:09 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219649022
dat neutrale is wel een dingetje ineens he?
  maandag 29 december 2025 @ 11:15:22 #92
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219649028
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 11:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah nee precies want jullie groep ziet iemand die islamitisch is ook echt als Nederlander hahahhahahaha.
Laat mij niet lachen.

En ja, 99% ervan is een buitenlander. Islam is niet Europees en de aanhangers daarvan ook niet.
Op enkele wel Nederlandse bekeerlingen na.
[..]
Sure, al vaker gevraagd. Sure. Nooit het antwoord weten zeker....
Nee, en dat zegt ook niemand.
Ah, en dus is kritiek op religie niet toegestaan, omdat het Niet Europees is, want dan is het vrijwel automatisch racisme.

Het blijft me verbazen dat je zelf niet ziet hoe intens racistisch die visie is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 29 december 2025 @ 11:16:56 #93
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219649056
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 21:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee dan had je daar naar noeten vragen ipv over de neutraliteit en de NRC te beginnen zonder reden
Doe me een lol, en zoek de betekenis van 'rechtgeleide' op.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219649105
Bedenk ff dat ze deze viezerik ook meer dan een halve eeuw op handen hebben gedragen en praktisch een staatsbegrafenis hebben gegeven. Er is iets serieus mis met dat volk. 8)7

pi_219649107
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 11:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoe moeten we de onderdrukking van vrouwen in Afghanistan en Saudi-Arabië precies neutraal bezien?

En als dat niet jouw probleem is, waarom is Gaza dat dan wel?
Wat is de onderdrukking waar je het zo over hebt dan?

Dat ze vrouwen niet hetzelfde behandelen als ons, ja.
Hoe ze respect geven is heel anders dan ons en zo zou ik mijn vrouw niet behandelen.

Maar wat weet ik nou, ik woon daar niet. Waarom moet ik rechtertje spelen over de mensen daar die dat wel goed vinden?

Gaza is mijn probleem niet, wie zegt dat?
Ik heb alleen wel een probleem met geweld. Heb ik er dan last van en is het specifiek mijn probleem? Nee.

quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 11:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ah, en dus is kritiek op religie niet toegestaan, omdat het Niet Europees is, want dan is het vrijwel automatisch racisme.

Het blijft me verbazen dat je zelf niet ziet hoe intens racistisch die visie is.
Waarom zou je geen kritiek op een religie mogen hebben?
Of dat nou Europees is of wat dan ook. Wie zegt dat?

Alleen kritiek is wel even wat anders dan een hele groep mensen wegzetten als het allergrootste kwaad en dood willen zien.
  maandag 29 december 2025 @ 11:20:38 #96
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219649125
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 11:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]

_O-
Je doet niks anders op dit forum!
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator maandag 29 december 2025 @ 11:21:02 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219649132
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 11:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Doe me een lol, en zoek de betekenis van 'rechtgeleide' op.
ik vroeg eerst
  maandag 29 december 2025 @ 11:21:09 #98
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219649134
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 11:19 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat is de onderdrukking waar je het zo over hebt dan?

Dat ze vrouwen niet hetzelfde behandelen als ons, ja.
Hoe ze respect geven is heel anders dan ons en zo zou ik mijn vrouw niet behandelen.

Maar wat weet ik nou, ik woon daar niet. Waarom moet ik rechtertje spelen over de mensen daar die dat wel goed vinden?

Gaza is mijn probleem niet, wie zegt dat?
Ik heb alleen wel een probleem met geweld. Heb ik er dan last van en is het specifiek mijn probleem? Nee.
[..]
Waarom zou je geen kritiek op een religie mogen hebben?
Of dat nou Europees is of wat dan ook. Wie zegt dat?

Alleen kritiek is wel even wat anders dan een hele groep mensen wegzetten als het allergrootste kwaad en dood willen zien.
Dit is mij te incoherent allemaal, sorry.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219649308
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 11:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dit is mij te incoherent allemaal, sorry.
Het pali topic is dicht, dus gaat hij hier maar verder met zn gelul.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219649310
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2025 11:19 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Bedenk ff dat ze deze viezerik ook meer dan een halve eeuw op handen hebben gedragen en praktisch een staatsbegrafenis hebben gegeven. Er is iets serieus mis met dat volk. 8)7

[ afbeelding ]
Ook vooral een gevolg van het nog immer aanwezige klassengebeuren daar. Het was al sinds de jaren 70 duidelijk dat Jimmy een nonce was, maar het was een lievelingetje van de elite, van de BBC, van bestuurders van liefdadigheidsorganisaties, en anderen met macht die hem tot zijn dood een podium bleven geven. Die wilden niets weten van alle geruchten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')