En dezelfde hoofdprijsquote:Op zaterdag 27 december 2025 19:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En weer in dezelfde buitenbocht
Moet je toch ook echt niet willen?quote:Op zaterdag 27 december 2025 19:26 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken om daar met mijn baby (eigenlijk dreumes) te zitten
Jammer dat het niet de Postcodeloterij is die steeds naar de tyfus gevallen wordt.quote:Op zaterdag 27 december 2025 19:28 schreef GertKuyt het volgende:
Is al gemeld dat het weer tegen de Staatsloterij was?
Nou dat.quote:Op zaterdag 27 december 2025 19:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Moet je toch ook echt niet willen?
Lijkt me dat je óf niet gaat óf een oppas regelt, arm kind...
sommige ouders stellen het kind op #1, sommige ouders stellen zichzelf op #1 en hebben dat kind alleen voor het imagoquote:Op zaterdag 27 december 2025 19:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Moet je toch ook echt niet willen?
Lijkt me dat je óf niet gaat óf een oppas regelt, arm kind...
De 1000 is ook geen garantie op voorhandquote:Op zaterdag 27 december 2025 19:31 schreef Marcoss het volgende:
Kans wel aanwezig dat Wennemars ook gaat als hij hier geen top-3 rijdt
Daar is de concurrentie wel groot inderdaad, maar denk dat hij zich wel plaatst op de 1000 of 1500quote:Op zaterdag 27 december 2025 19:32 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De 1000 is ook geen garantie op voorhand
Alsnog lijkt zilver het maximale, maar met maar 1 race kan hij er ook zomaar buiten vallen jaquote:Op zaterdag 27 december 2025 19:38 schreef H.Vviv het volgende:
Wat een niveau. Wel jammer voor De Boo dat op OWS geen tweede omloop is.
Top 2000 caféquote:
Als De Boo en Nuis zich beide 2x kwalificeren is die binnen jaquote:Op zaterdag 27 december 2025 19:40 schreef vaarsuvius het volgende:
11de plek matrix is wel een zekerheidje, laten we niet dramatisch gaan doen, NOSsers...
Vd Bunt of Bergsma kan ook nog bij winst op de 10 morgenquote:Op zaterdag 27 december 2025 19:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als De Boo en Nuis zich beide 2x kwalificeren is die binnen ja
Wennemars 1000 en 1500 in top 2 kan ook nog als Nuis bv faaltquote:Op zaterdag 27 december 2025 19:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat deed Wust ook in haar 1ste seizoen als commentaar-damequote:Op zaterdag 27 december 2025 19:42 schreef Mansjester het volgende:
Schouten herhaalt alleen maar de commentatoren
Of een Van de Bunt of Bergsma die de 10 km wint.quote:Op zaterdag 27 december 2025 19:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De kans is ook wel klein dat ze er nog buiten valtquote:Op zaterdag 27 december 2025 19:49 schreef heywoodu het volgende:
Aan Wennemars' gezicht te zien is daar niet echt ruim bekend dat Schulting nog heel erg moet hopen op gunstige resultaten.
Voor Nuis lijkt me de 1500 sowieso wel de grootste kans op een medaillequote:Op zaterdag 27 december 2025 19:53 schreef TheVulture het volgende:
Baasje Jenning![]()
Wennemars lijkt me ook wel een zekerheidje inderdaad, zal voor Kjeld en Prins nog lastig worden op de 1000m
Altijd tegen jou.quote:Op zaterdag 27 december 2025 19:58 schreef Zorro het volgende:
KUTNOS
Ik had de stream even stilgezet, liep nog wat achter. Stopt ie er ineens mee omdat de livestraeam is afgelopen.
WAAROM KAN JE PAUZEREN ALS HET TOCH WORDT AFGEKAPT
Voor twee tientjes kun je drie weken van deze edele sport genieten. Geen geld lijkt me.quote:Op zaterdag 27 december 2025 20:07 schreef superniger het volgende:
[..]
Niet meer op het open kanaal.
Ja daar liep ik een tijdje geleden ook tegen aan... zo amatueristischquote:Op zaterdag 27 december 2025 19:58 schreef Zorro het volgende:
KUTNOS
Ik had de stream even stilgezet, liep nog wat achter. Stopt ie er ineens mee omdat de livestraeam is afgelopen.
Hebben wij ook gedaanquote:Op zaterdag 27 december 2025 20:08 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Voor twee tientjes kun je drie weken van deze edele sport genieten. Geen geld lijkt me.
Ja, dat heb ik ook steeds met het veldrijden. Je krijgt een telefoon of wat anders tussendoor, en de finish wordt altijd snel afgekapt, voordat je die kunt bekijken.quote:Op zaterdag 27 december 2025 19:58 schreef Zorro het volgende:
KUTNOS
https://www.nu.nl/achterk(...)art-is-gebroken.htmlquote:Jake Paul is "een beetje in shock" na de val van zijn verloofde Jutta Leerdam op de 1.000 meter bij het olympisch kwalificatietoernooi (OKT). De schaatsster moet daardoor hopen op een aanwijsplek.
In gesprek met Shownieuws zegt Paul dat het "heel, heel zwaar is". "En ik weet dat dit haar hele leven is, haar hele droom en alles waar ze zo hard voor heeft gewerkt. Mijn hart is gebroken."
Leerdam ging onderuit in de tweede bocht van de 1.000 meter, haar favoriete afstand. De klap kwam hard aan bij haar verloofde, die in het publiek zat in Thialf. "Ik ben een beetje in shock", zegt hij een dag later.
Toch vindt Paul dat Leerdam een plek op de Olympische Spelen in Milaan verdient. Hij hoopt dan ook dat ze een aanwijsplek krijgt. "Ik weet hoe hard ze werkt en hoe goed ze schaatst. Het is gewoon heel verdrietig."
Het wordt pas na het OKT duidelijk of Leerdam in aanmerking komt voor een aanwijsplek op de 1.000 meter. "We weten allemaal dat dit haar race is. Ze heeft meerdere wereldbekers gewonnen", zegt Paul.
Leerdam zal bij het OKT nog in actie komen op de 500 en 1.500 meter. Daar kan ze zich op eigen kracht nog plaatsen voor de Spelen.
Als ze dan ook 0,56 over houdt, is het toch prima?quote:Op zaterdag 27 december 2025 20:42 schreef Idisrom het volgende:
Twee ronden voor het eind, op 2200 meter, had Joy Beune nog 3 seconden voorsprong op Merel Conijn. Daar bleef uiteindelijk nog maar 0,56 seconde verschil van over.
Op de vijf kilometer zal Joy Beune haar race toch anders moeten indelen.
Op zich een heel logische en prima reactiequote:Op zaterdag 27 december 2025 20:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/achterk(...)art-is-gebroken.html
Jake Paul heeft inmiddels ook gereageerd op de valpartij van Jutta Leerdam.
Misschien kan die wat van die 92 miljoen overmaken naar de selectiecommissie, dan zal het wel snel rond zijn.quote:Op zaterdag 27 december 2025 20:59 schreef franklop het volgende:
[..]
Op zich een heel logische en prima reactie
De 1500 lijkt me dan weer een veel grotere kans voor hem. Met deze vorm moet hij toch wel sneller zijn dan een Dijs en Snel.quote:Op zaterdag 27 december 2025 19:32 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De 1000 is ook geen garantie op voorhand
Als ik hem was dan had ik in ieder geval een keer vals gestart in zijn rit, nu reed hij mooi op naar een goede opening voor De Boo.quote:Op zaterdag 27 december 2025 19:40 schreef Marcoss het volgende:
Dan moet Diniz toch ook nog afwachten
Dat zou Diniz juist niet willenquote:Op zaterdag 27 december 2025 21:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jenning kan maar beter een trainingswedstrijdje regelen met Diniz een dag voor de 500m op OS.
Zal wel een schriftelijke reactie zijn geweest. Hij had nog een mondelinge toevoeging:quote:Op zaterdag 27 december 2025 20:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/achterk(...)art-is-gebroken.html
Jake Paul heeft inmiddels ook gereageerd op de valpartij van Jutta Leerdam.
quote:Mmmfmp pmfmppmmmfmmfmp ppmffm mmfpffffmpfmfmpppf-fmmmmfmmmppm mfffmm fmmfmpmffpmfpmf fppppfpffpmpmffpppmfm.
Bron
Dat hij met zijn ego in Thialf paste zeg ...quote:Op zaterdag 27 december 2025 22:06 schreef Montov het volgende:
[..]
Zal wel een schriftelijke reactie zijn geweest. Hij had nog een mondelinge toevoeging:
[..]
Diniz moet eerst maar eens hopen dat hij überhaupt mag gaan, want hij is daarvoor gewoon nog afhankelijk van de overige uitslagen en de grillen van Ritsma/selectiecommissie. Als Bergsma de 10.000 wint en de samenstelling van de top 3 bij de 1000 en 1500 is wisselend, valt hij er buiten.quote:Op zaterdag 27 december 2025 21:39 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat zou Diniz juist niet willen
Dit inderdaad! Gęnant.quote:Op zaterdag 27 december 2025 19:42 schreef Mansjester het volgende:
Schouten herhaalt alleen maar de commentatoren
Dan ga je er vanuit dat Bosker ook boven hem verkozen gaat worden?quote:Op zondag 28 december 2025 04:31 schreef TheArt het volgende:
[..]
Diniz moet eerst maar eens hopen dat hij überhaupt mag gaan, want hij is daarvoor gewoon nog afhankelijk van de overige uitslagen en de grillen van Ritsma/selectiecommissie. Als Bergsma de 10.000 wint en de samenstelling van de top 3 bij de 1000 en 1500 is wisselend, valt hij er buiten.
Nuis en Wennemars zouden wel kunnen helpen daarin jaquote:Op zondag 28 december 2025 09:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat Bosker ook boven hem verkozen gaat worden?
Maar denk dat de 1000 en 1500 ook wel overlap gaan hebben
Het zou een Gotspe zijn als de selectiecommissie een rijder die niet geplaatst is aan gaat wijzen voor de TPquote:Op zondag 28 december 2025 09:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat verwacht ik wel ja. Hij staat in de matrix en zal nodig worden geacht wordt voor de TP.quote:Op zondag 28 december 2025 09:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zeker als dat ten koste gaat van Deniz, met die 34.14 van gisteren heeft die gewoon medaillekansen. Dat gaan ze echt niet doen.quote:Op zondag 28 december 2025 09:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het zou een Gotspe zijn als de selectiecommissie een rijder die niet geplaatst is aan gaat wijzen voor de TP
Wat zei Joep?quote:Op zondag 28 december 2025 10:23 schreef Remco het volgende:
[..]
Zeker als dat ten koste gaat van Deniz, met die 34.14 van gisteren heeft die gewoon medaillekansen. Dat gaan ze echt niet doen.
Wat een ontzettend raar interview met Wennemars gisteren trouwens, zijn vader vond ik nooit sympathiek Joep wel maar daar is na gisteren weinig van over.
Hij had vooral een ontzettende nonchalante houding vond ik, anderen zouden het gefocust kunnen noemen. Dat die er allemaal niet zo mee bezig was en het OKT voor hem nu pas begint. Wat natuurlijk ook wel zo is, maar iets meer enthousiasme had ik wel leuk gevonden.quote:
Ik mag hopen dat Ritsma Bergsma heeft aangewezen voor de MS. Je kunt er niet op gokken dat Bergsma zich plaatst voor de 10km. Zou een belachelijke keuze van Ritsma zijn wat mij betreft.quote:Op zondag 28 december 2025 10:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat verwacht ik wel ja. Hij staat in de matrix en zal nodig worden geacht wordt voor de TP.
En er zal ongetwijfeld overlap zitten tussen de 1000 en 1500 of tussen de 500 en 1000, maar als dat niet voldoende is, kan Diniz alsnog het bokkie zijn.
1. Hoolwerf (aanwijsplaats MS)
2. De Boo (1000-1 + 500-1)
3. Nuis (1500-1 + 1000-2 of 1000-3)
4. Van de Bunt (5000-1)
5. Wennemars (1000-3)
6. Huizinga (5000-2)
7. Prins (1500-2)
8. Bergsma (10000-1)
9. Bosker (aanwijsplaats TP)
Als dit gebeurt of een andere variant, waarbij Nuis, Wennemars en Prins (of desnoods nog een verrassing) in ieder geval alle drie een keer bij de beste 3 op de 1000 meter of bij de beste 2 op de 1500 eindigen, dan zie ik Diniz buiten de boot vallen.
Dit kan niet gebeuren als:
- De aanwijsplaats op de MS niet naar Hoolwerf, maar naar Bergsma gaat.
- Bergsma niet de 10000 wint. Maar als hij niet wint, vraag ik me af hoe ze de MS in gaan vullen.
- De top 3 op de 1000 en de top 2 op de 1500 toch uit dezelfde personen bestaan (inclusief De Boo).
- Ritsma/selectiecommissie Bosker gaat passeren, maar wat ik zei, dat lijkt me heel sterk. Als je hem niet selecteert, heb je alleen maar Van de Bunt en Huizinga op de TP.
Ik vond het wel een prima reactie eigenlijk. Zijn belangrijkste afstanden moeten nog komen, dus logisch dat hij nog niet zo uitgelaten is. Als hij zich daar niet op plaatst gaat hij waarschijnlijk ook de 500m niet rijden.quote:Op zondag 28 december 2025 10:35 schreef Remco het volgende:
[..]
Hij had vooral een ontzettende nonchalante houding vond ik, anderen zouden het gefocust kunnen noemen. Dat die er allemaal niet zo mee bezig was en het OKT voor hem nu pas begint. Wat natuurlijk ook wel zo is, maar iets meer enthousiasme had ik wel leuk gevonden.
Dat hebben ze vorige Spelen zelfs bij twee man gedaan. Toen werden Kramer en Bosker aangewezen.quote:Op zondag 28 december 2025 09:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het zou een Gotspe zijn als de selectiecommissie een rijder die niet geplaatst is aan gaat wijzen voor de TP
Maar Bergsma is alleen goed op de massastart als zijn algehele vorm goed is. En als hij zich op de 10km niet weet te plaatsen dan kan je je afvragen of hij goed genoeg is.quote:Op zondag 28 december 2025 10:48 schreef Spies het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat Ritsma Bergsma heeft aangewezen voor de MS. Je kunt er niet op gokken dat Bergsma zich plaatst voor de 10km. Zou een belachelijke keuze van Ritsma zijn wat mij betreft.
Stolz gaat er twee ronden voor het einde vandoor en niemand kan hem volgen.quote:Op zondag 28 december 2025 11:10 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar Bergsma is alleen goed op de massastart als zijn algehele vorm goed is. En als hij zich op de 10km niet weet te plaatsen dan kan je je afvragen of hij goed genoeg is.
Hoolwerf moet het hebben van een sprint, en dat gegeven kan je niet via een individuele afstand toetsen.
Ik vind dat Hoolwerf weinig heeft laten zien dit seizoen, maar qua aanwijsplek zou ik het niet vreemd vinden. Aan de andere kant denk ik dat de massastart op de OS heel chaotisch gaat worden (alle subtoppers doen een yolo). Ik weet niet of je kan gokken op een eindsprint.
Bergsma is wat mij betreft ook niet heilig. Iedereen en zijn moeder gaan bij hem op de bagagedrager zitten en Bergsma heeft niet de explosiviteit om van iedereen weg te demarreren.
Ik ben vooral benieuwd naar Nuis op de massastart.
Neequote:Op zondag 28 december 2025 12:19 schreef Dale__Cooper het volgende:
Is Hoolwerf nou echt zo'n meerwaarde?
Dat maakt hem toch niet gelijk onsympathiek? Iedereen gaat weer anders met spanning om.quote:Op zondag 28 december 2025 10:35 schreef Remco het volgende:
[..]
Hij had vooral een ontzettende nonchalante houding vond ik, anderen zouden het gefocust kunnen noemen. Dat die er allemaal niet zo mee bezig was en het OKT voor hem nu pas begint. Wat natuurlijk ook wel zo is, maar iets meer enthousiasme had ik wel leuk gevonden.
Nope, die is tegen Stolz volstrekt kansloos.quote:Op zondag 28 december 2025 12:19 schreef Dale__Cooper het volgende:
Nee. Bergsma moet de 10 maar gewoon winnen en dan krijgt ie iemand die er al is en zin heeft mee wat mij betreft.quote:Op zondag 28 december 2025 12:19 schreef Dale__Cooper het volgende:
Maar Leerdam hoeft enkel aangewezen te worden als Verkerk bij de 1e 9 blijft staan, anders kan die plek gewoon naar Leerdam zonder verdere consequenties. En als Verkerk wel bij de 1e 9 staat en Leerdam wordt aangewezen, is dat voor Schulting dus ook geen probleem..quote:Op zondag 28 december 2025 11:32 schreef AgnesGru het volgende:
Timmer heeft de situatie Jutta - Schulting door:
https://sportnieuws.nl/sc(...)2025122718184287669/
Ben benieuwd of we dit nog ergens bij de NOS gaan horen komende dagen.
Die heeft vooral meerwaarde om Bergsma tactisch een voordeel te geven, maar zou in dat geval altijd de voorkeur geven aan Diniz op de 500quote:Op zondag 28 december 2025 12:19 schreef Dale__Cooper het volgende:
Diniz op de massastart zou wel een meesterzet zijnquote:Op zondag 28 december 2025 12:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die heeft vooral meerwaarde om Bergsma tactisch een voordeel te geven, maar zou in dat geval altijd de voorkeur geven aan Diniz op de 500
Zou die het einde halen?quote:Op zondag 28 december 2025 13:12 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Diniz op de massastart zou wel een meesterzet zijn
Zou Kjeld dat niet kunnen?quote:Op zondag 28 december 2025 13:12 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Diniz op de massastart zou wel een meesterzet zijn
Zo werkt het aanwijzen dus niet...zie 3.6 in dit document:quote:Op zondag 28 december 2025 12:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar Leerdam hoeft enkel aangewezen te worden als Verkerk bij de 1e 9 blijft staan, anders kan die plek gewoon naar Leerdam zonder verdere consequenties. En als Verkerk wel bij de 1e 9 staat en Leerdam wordt aangewezen, is dat voor Schulting dus ook geen probleem..
Wel een keertje brons op vier World Cups tegenover 0/7 van Diniz.quote:Op zondag 28 december 2025 12:19 schreef Dale__Cooper het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |