Zeker als dat ten koste gaat van Deniz, met die 34.14 van gisteren heeft die gewoon medaillekansen. Dat gaan ze echt niet doen.quote:Op zondag 28 december 2025 09:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het zou een Gotspe zijn als de selectiecommissie een rijder die niet geplaatst is aan gaat wijzen voor de TP
Wat zei Joep?quote:Op zondag 28 december 2025 10:23 schreef Remco het volgende:
[..]
Zeker als dat ten koste gaat van Deniz, met die 34.14 van gisteren heeft die gewoon medaillekansen. Dat gaan ze echt niet doen.
Wat een ontzettend raar interview met Wennemars gisteren trouwens, zijn vader vond ik nooit sympathiek Joep wel maar daar is na gisteren weinig van over.
Hij had vooral een ontzettende nonchalante houding vond ik, anderen zouden het gefocust kunnen noemen. Dat die er allemaal niet zo mee bezig was en het OKT voor hem nu pas begint. Wat natuurlijk ook wel zo is, maar iets meer enthousiasme had ik wel leuk gevonden.quote:
Ik mag hopen dat Ritsma Bergsma heeft aangewezen voor de MS. Je kunt er niet op gokken dat Bergsma zich plaatst voor de 10km. Zou een belachelijke keuze van Ritsma zijn wat mij betreft.quote:Op zondag 28 december 2025 10:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat verwacht ik wel ja. Hij staat in de matrix en zal nodig worden geacht wordt voor de TP.
En er zal ongetwijfeld overlap zitten tussen de 1000 en 1500 of tussen de 500 en 1000, maar als dat niet voldoende is, kan Diniz alsnog het bokkie zijn.
1. Hoolwerf (aanwijsplaats MS)
2. De Boo (1000-1 + 500-1)
3. Nuis (1500-1 + 1000-2 of 1000-3)
4. Van de Bunt (5000-1)
5. Wennemars (1000-3)
6. Huizinga (5000-2)
7. Prins (1500-2)
8. Bergsma (10000-1)
9. Bosker (aanwijsplaats TP)
Als dit gebeurt of een andere variant, waarbij Nuis, Wennemars en Prins (of desnoods nog een verrassing) in ieder geval alle drie een keer bij de beste 3 op de 1000 meter of bij de beste 2 op de 1500 eindigen, dan zie ik Diniz buiten de boot vallen.
Dit kan niet gebeuren als:
- De aanwijsplaats op de MS niet naar Hoolwerf, maar naar Bergsma gaat.
- Bergsma niet de 10000 wint. Maar als hij niet wint, vraag ik me af hoe ze de MS in gaan vullen.
- De top 3 op de 1000 en de top 2 op de 1500 toch uit dezelfde personen bestaan (inclusief De Boo).
- Ritsma/selectiecommissie Bosker gaat passeren, maar wat ik zei, dat lijkt me heel sterk. Als je hem niet selecteert, heb je alleen maar Van de Bunt en Huizinga op de TP.
Ik vond het wel een prima reactie eigenlijk. Zijn belangrijkste afstanden moeten nog komen, dus logisch dat hij nog niet zo uitgelaten is. Als hij zich daar niet op plaatst gaat hij waarschijnlijk ook de 500m niet rijden.quote:Op zondag 28 december 2025 10:35 schreef Remco het volgende:
[..]
Hij had vooral een ontzettende nonchalante houding vond ik, anderen zouden het gefocust kunnen noemen. Dat die er allemaal niet zo mee bezig was en het OKT voor hem nu pas begint. Wat natuurlijk ook wel zo is, maar iets meer enthousiasme had ik wel leuk gevonden.
Dat hebben ze vorige Spelen zelfs bij twee man gedaan. Toen werden Kramer en Bosker aangewezen.quote:Op zondag 28 december 2025 09:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het zou een Gotspe zijn als de selectiecommissie een rijder die niet geplaatst is aan gaat wijzen voor de TP
Maar Bergsma is alleen goed op de massastart als zijn algehele vorm goed is. En als hij zich op de 10km niet weet te plaatsen dan kan je je afvragen of hij goed genoeg is.quote:Op zondag 28 december 2025 10:48 schreef Spies het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat Ritsma Bergsma heeft aangewezen voor de MS. Je kunt er niet op gokken dat Bergsma zich plaatst voor de 10km. Zou een belachelijke keuze van Ritsma zijn wat mij betreft.
Stolz gaat er twee ronden voor het einde vandoor en niemand kan hem volgen.quote:Op zondag 28 december 2025 11:10 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar Bergsma is alleen goed op de massastart als zijn algehele vorm goed is. En als hij zich op de 10km niet weet te plaatsen dan kan je je afvragen of hij goed genoeg is.
Hoolwerf moet het hebben van een sprint, en dat gegeven kan je niet via een individuele afstand toetsen.
Ik vind dat Hoolwerf weinig heeft laten zien dit seizoen, maar qua aanwijsplek zou ik het niet vreemd vinden. Aan de andere kant denk ik dat de massastart op de OS heel chaotisch gaat worden (alle subtoppers doen een yolo). Ik weet niet of je kan gokken op een eindsprint.
Bergsma is wat mij betreft ook niet heilig. Iedereen en zijn moeder gaan bij hem op de bagagedrager zitten en Bergsma heeft niet de explosiviteit om van iedereen weg te demarreren.
Ik ben vooral benieuwd naar Nuis op de massastart.
Neequote:Op zondag 28 december 2025 12:19 schreef Dale__Cooper het volgende:
Is Hoolwerf nou echt zo'n meerwaarde?
Dat maakt hem toch niet gelijk onsympathiek? Iedereen gaat weer anders met spanning om.quote:Op zondag 28 december 2025 10:35 schreef Remco het volgende:
[..]
Hij had vooral een ontzettende nonchalante houding vond ik, anderen zouden het gefocust kunnen noemen. Dat die er allemaal niet zo mee bezig was en het OKT voor hem nu pas begint. Wat natuurlijk ook wel zo is, maar iets meer enthousiasme had ik wel leuk gevonden.
Nope, die is tegen Stolz volstrekt kansloos.quote:Op zondag 28 december 2025 12:19 schreef Dale__Cooper het volgende:
Nee. Bergsma moet de 10 maar gewoon winnen en dan krijgt ie iemand die er al is en zin heeft mee wat mij betreft.quote:Op zondag 28 december 2025 12:19 schreef Dale__Cooper het volgende:
Maar Leerdam hoeft enkel aangewezen te worden als Verkerk bij de 1e 9 blijft staan, anders kan die plek gewoon naar Leerdam zonder verdere consequenties. En als Verkerk wel bij de 1e 9 staat en Leerdam wordt aangewezen, is dat voor Schulting dus ook geen probleem..quote:Op zondag 28 december 2025 11:32 schreef AgnesGru het volgende:
Timmer heeft de situatie Jutta - Schulting door:
https://sportnieuws.nl/sc(...)2025122718184287669/
Ben benieuwd of we dit nog ergens bij de NOS gaan horen komende dagen.
Die heeft vooral meerwaarde om Bergsma tactisch een voordeel te geven, maar zou in dat geval altijd de voorkeur geven aan Diniz op de 500quote:Op zondag 28 december 2025 12:19 schreef Dale__Cooper het volgende:
Diniz op de massastart zou wel een meesterzet zijnquote:Op zondag 28 december 2025 12:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die heeft vooral meerwaarde om Bergsma tactisch een voordeel te geven, maar zou in dat geval altijd de voorkeur geven aan Diniz op de 500
Zou die het einde halen?quote:Op zondag 28 december 2025 13:12 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Diniz op de massastart zou wel een meesterzet zijn
Zou Kjeld dat niet kunnen?quote:Op zondag 28 december 2025 13:12 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Diniz op de massastart zou wel een meesterzet zijn
Zo werkt het aanwijzen dus niet...zie 3.6 in dit document:quote:Op zondag 28 december 2025 12:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar Leerdam hoeft enkel aangewezen te worden als Verkerk bij de 1e 9 blijft staan, anders kan die plek gewoon naar Leerdam zonder verdere consequenties. En als Verkerk wel bij de 1e 9 staat en Leerdam wordt aangewezen, is dat voor Schulting dus ook geen probleem..
Wel een keertje brons op vier World Cups tegenover 0/7 van Diniz.quote:Op zondag 28 december 2025 12:19 schreef Dale__Cooper het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |