abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219606266

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
pi_219606379
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 21:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Waarom zou hij jou vragen om zijn planten water te geven als zijn vrouw gewoon thuis is?
Grinnik.
pi_219607091
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 21:58 schreef AnneX het volgende:

[..]
Grinnik.
Nog te stom om een coherente fictieve situatie met drie elementen te verzinnen en dat denkt dan een mening over politiek te moeten uitdragen.
pi_219607541
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Nog te stom om een coherente fictieve situatie met drie elementen te verzinnen en dat denkt dan een mening over politiek te moeten uitdragen.
Zoals een groot dichter het ooit treffend verwoordde:
Te dom om te poepen
En toch van alles roepen
  vrijdag 26 december 2025 @ 23:06:02 #5
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219607547

quote:
Inside Stephen Miller’s Dark Plot to Build a MAGA Terror State

Stephen Miller’s ancestors first arrived in the United States in 1903. That’s when a man named Wolf Laib Glosser disembarked at Ellis Island after leaving behind his hometown in Antopol, a small town in the part of the czarist Russian empire that is now Belarus. Wolf Laib, who was fleeing a life marked by anti-Jewish pogroms and forced conscription, quickly set about trying to raise more money to bring over relatives.

“Wolf Laib found work in New York City peddling bananas and other fruit on street corners, and began sending small sums of money back to the family,” reads an unpublished book about the family that one of Stephen Miller’s relatives shared with The New Republic. The book—which tells the story of some of Miller’s ancestors’ immigration to the United States and their subsequent thriving here—was written by Miller’s grandmother, Ruth Glosser. Now that Miller has accumulated such extraordinary power over the future of our immigration system, it’s worth turning to this remarkable document, which we’re making available online for the first time.

As the book recounts, Wolf Laib managed to bring over more family members in 1906, including a son, Sam Glosser. Over time, Wolf Laib—Miller’s great-great-grandfather—and his descendants built a successful haberdashery business in Johnstown, Pennsylvania, which evolved into a chain of supermarkets and department stores. Sam Glosser’s American-born son, Izzy, had two American children, David and Miriam Glosser—who were to become the uncle and mother of Stephen Miller.

This story, of course, tracks with that of countless others who arrived in the United States as part of the great migration, mostly from Southern and Eastern Europe, between the 1880s and the 1910s, which numbered as high as 20 million. As the book notes, they were out to “escape economic hardships and religious persecution” to build a “better life for themselves and their children.”

Yet at the time, many Americans didn’t think people like Miller’s ancestors were fit to become a part of the United States. They were targeted by a virulent strain of nativism toward those from Southern and Eastern Europe that was largely about race—it was rooted in the “scientific racism” of the day. But it also involved a somewhat different claim: that the new arrivals suffered from a “social degeneracy” or “social inadequacy”—two typical phrases at the time—which rendered them a threat to the “civilization” the United States was in the process of becoming. In this telling, as prominent sociologist Edward Alsworth Ross declared in a 1914 broadside, these new immigrants were inferior to Americans who descended from the “pioneer breed” who’d given birth to the American nation. The new arrivals, Ross said, had “submerged” that ancestral connection to the “pioneer breed,” setting the nation on a path to the “extinction that surely awaits it.”

“There is little or no similarity between the clear-thinking, self-governing stocks that sired the American people and this stream of irresponsible and broken wreckage that is pouring into the lifeblood of America the social and political diseases of the Old World,” declared one congressman not long after. (..)

https://newrepublic.com/a(...)rror-state-dark-plot

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  zaterdag 27 december 2025 @ 00:12:36 #6
6941 APK
Factual, I think.
pi_219608392
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 21:45 schreef Vis1980 het volgende:

Het was zogenaamd een actie tegen de bureaucratie...

Dat zegt al genoeg over de aanleiding: totale krankzinnigheid.

[ afbeelding ]

Ik weet wel dat ie geen vrienden maakt.
Ik vroeg het jou niet persoonlijk als doorgeefluik van dat bericht ;)
Mijn vraag was meer een uiting van 'Huh?' in het algemeen.
Wat heeft de kerstman met bureaucratie te maken?
Wat is de context?

Kan zijn dat ik iets mis dat duidelijk is voor zijn partijgenoten in Indiana.
Kan ook zoiets zijn als dat Wilders opeens uit het niets en voor de lol een paar AI-plaatjes post dat hij Sinterklaas in elkaar ramt.
Geen idee :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_219608420
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 21:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Waarom zou hij jou vragen om zijn planten water te geven als zijn vrouw gewoon thuis is?
Goede vraag, waarom zou je een hoed op een pet willen hebben of een laars over een schoen of een overheid boven een overheid……
pi_219608633
twitter

De beste they/them voor deze baan. Go Mamdani!
  zaterdag 27 december 2025 @ 00:41:43 #9
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219608749
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 00:12 schreef APK het volgende:

[..]
Ik vroeg het jou niet persoonlijk als doorgeefluik van dat bericht ;)
Mijn vraag was meer een uiting van 'Huh?' in het algemeen.
Wat heeft de kerstman met bureaucratie te maken?
Wat is de context?

Kan zijn dat ik iets mis dat duidelijk is voor zijn partijgenoten in Indiana.
Kan ook zoiets zijn als dat Wilders opeens uit het niets en voor de lol een paar AI-plaatjes post dat hij Sinterklaas in elkaar ramt.
Geen idee :+
Ah zo, bedenk dan dat je het alsnog hebt gekregen, gratis en wel. Buiten de extra seconden leestijd om, hoop ik dat er verder geen al te grote schade is geleden :).
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_219608772
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 00:31 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
De beste they/them voor deze baan. Go Mamdani!
Interessant waarop gefocused wordt in deze tweet, en in jouw reactie erop.

Geen woord over dat Bonsignore bij de FDNY leiding gaf aan de EMS tijdens de Covid-19 pandemie, en dus zeker wel ervaring heeft met crisissituaties.
  zaterdag 27 december 2025 @ 00:50:29 #11
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219608825
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 00:44 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Geen woord over dat Bonsignore bij de FDNY leiding gaf aan de EMS tijdens de Covid-19 pandemie, en dus zeker wel ervaring heeft met crisissituaties.
'Ik volg de politiek niet zo' laat zich alleen maar sturen door 'End Wokeness' en allerlei andere kanalen, terwijl je via een kleine zoekopdracht kunt zien dat deze beheerd worden door Trump-fans, Rusland-lovers en dat ze al meerdere keren juridisch in de problemen zijn gekomen met hun praktijken. Uiteraard gepaard met roepen dat de rest van de media een bias/agenda/narratief heeft.
pi_219608915
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 00:44 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Ik zeg niet voor niets, de beste they/them voor deze baan.
  zaterdag 27 december 2025 @ 01:03:30 #13
6941 APK
Factual, I think.
pi_219608930
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 00:41 schreef Vis1980 het volgende:

Ah zo, bedenk dan dat je het alsnog hebt gekregen, gratis en wel. Buiten de extra seconden leestijd om, hoop ik dat er verder geen al te grote schade is geleden :).
Volgens mij snap je geen reet wat ik probeer te zeggen, ik vind het interessant nieuws.
Dat jij of wie dan ook zo'n idioot bericht deelt waardeer ik zodat ik op de hoogte blijf.
Het was geen kritiek :)
Ik waardeer het :)
Ik heb er geen schade door geleden :)
Zo duidelijk genoeg? :)
Met je smiley :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_219608931
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 01:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik zeg niet voor niets, de beste they/them voor deze baan.
Goeie poging, het gaat je natuurlijk om het they/them, niet dat het de beste persoon is.
  zaterdag 27 december 2025 @ 01:11:37 #15
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219608985
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 01:03 schreef APK het volgende:

[..]
Volgens mij snap je geen reet wat ik probeer te zeggen, ik vind het interessant nieuws.
Dat jij of wie dan ook zo'n idioot bericht deelt waardeer ik zodat ik op de hoogte blijf.
Het was geen kritiek :)
Ik waardeer het :)
Ik heb er geen schade door geleden :)
Zo duidelijk genoeg? :)
Met je smiley :)
Oké, misschien iets minder in de stress schieten en gewoon mijn tweede comment zien als zelfspot, met een toef sarcasme. Maar prima, ik moet en zal je niet begrijpen, wat jij wil. Jeetje een hele smiley, wat erg allemaal.
pi_219609002
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 01:03 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Goeie poging, het gaat je natuurlijk om het they/them, niet dat het de beste persoon is.
Je kan jezelf beter afvragen of het Mamdani en de media daar niet om gaat, er word in dat filmpje toch echt de nadruk op gelegd dat ze een trailblazer is etc.
pi_219609010
twitter

Nog even over die Somaliërs die volgens sommigen hier uitstekend meedraaien in Minnesota.
pi_219609043
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 01:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je kan jezelf beter afvragen of het Mamdani en de media daar niet om gaat, er word in dat filmpje toch echt de nadruk op gelegd dat ze een trailblazer is etc.
Dat wordt niet door Mamdani gezegd. Er wordt vooral de nadruk gelegd op haar CV. Aan het eind wordt aangegeven dat ze een trailblazer is. Niet door Mamdani, maar door degene die 't inspreekt.
  zaterdag 27 december 2025 @ 01:22:54 #19
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219609048
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 01:21 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat wordt niet door Mamdani gezegd. Er wordt vooral de nadruk gelegd op haar CV. Aan het eind wordt aangegeven dat ze een trailblazer is. Niet door Mamdani, maar door degene die 't inspreekt.
Het is dan ook de quote van 'Chief Nerd' zelf, die in een andere Tweet stelt dat er door deze aanstelling doden gaan vallen. Het is niets anders dan de fuik van de user. Pro Trump, antivaxxert, het is ook allemaal zo doorzichtig.
pi_219609079
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 01:21 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Zover was ik ook al, mijn vraag is heeft Mamdani gezien zijn ideologie gekozen voor de beste persoon voor de job of heeft hij gekozen voor de beste they/them voor de job.
Dat is een vraag die constant gesteld gaat worden omdat de links progressieve mens een voorstander is van DEI die discriminatie op ras, geslacht en seksualiteit mogelijk maakt.
pi_219609708
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219609784
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 01:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zover was ik ook al, mijn vraag is heeft Mamdani gezien zijn ideologie gekozen voor de beste persoon voor de job of heeft hij gekozen voor de beste they/them voor de job.
Dat is een vraag die constant gesteld gaat worden omdat de links progressieve mens een voorstander is van DEI die discriminatie op ras, geslacht en seksualiteit mogelijk maakt.
Het is een totaal overbodige vraag. Of wil je ook de slangenkuil aan “beste personen” die voor Trump werken openen?
pi_219609788
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 06:35 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het is een totaal overbodige vraag. Of wil je ook de slangenkuil aan “beste personen” die voor Trump werken openen?
WhAtAbOuTiSm. /s
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_219609807
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 06:35 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Overbodig voor jou misschien, anderen denken daar toch echt anders over.
pi_219609886
Geef eens antwoord dan.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_219609998
https://nos.nl/artikel/25(...)rdeeldheid-op-rechts

Walgelijk laf en kritiekloos stuk van die 'linkse' NOS :')
Robert Moog died for our synths
pi_219610041
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 07:47 schreef Gehenna het volgende:

Ja ik zag het ook al langskomen. Lekkere sanewashing.
pi_219610676
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 01:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En als ik nu zeg 'voor de beste persoon', geloof je dat dan?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_219611355
quote:

Oh geweldige beschrijving. Dat is toch journalistiek. Observeren. Feiten.

De volwassen dochters van de buurvrouw - voor een vage kerk organisatie in Ca gaan werken toentertijd - zweven door het beeld hierachter.
Ieder heeft de 4 kinderen thuisonderwijs gegeven. Én een Nederlands paspoort geregeld de laatste keer dat zij over waren. Toch maar.
Ook zie ik de mensen van de zwarte kousen kerk, de bible belt, de jehova getuigen in het beeld. Lopend naar de kerk in het zwart met hoedje op.
  zaterdag 27 december 2025 @ 10:35:26 #30
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_219611400
quote:

Hartstikke gezellig bij de Trump Jugend.
Feyenoord!!! * Barça
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')