abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219614052
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:01 schreef Bluesdude het volgende:
UIteraard.... het is kerstmis.. De politieke engerds met de grote bek komen met hun kerstwensen.
Trump wil Stephen Colbert 'ínslapen' . Wilders wil dat de koning islamieten verkettert tot 'allergroooooooootste bedreiging '
[ afbeelding ]
Ik lees niet islamieten maar islamisering.

Ik neem aan dat je de evangelicalisering in de V.S. wel een warm hart toedraagt? De katholisering van Polen?

Overigens komen veel plannen van Trump uit de koker van... dat evangelicalisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219614103
Wat is er trouwens zo erg aan de constatering dat PvdA-GL inderdaad vooral GL 2.0 is geworden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219614118
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 13:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik lees niet islamieten maar islamisering.

Je doet een woordspelletje om te ontkennen dat Wilders mensen verkettert, waar je het mee eens bent.
Zo houd je je geweten 'schoon', denk je
pi_219614156
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 13:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat is er trouwens zo erg aan de constatering dat PvdA-GL inderdaad vooral GL 2.0 is geworden?
Als SP-er heb ik daar niet zo'n moeite mee eerlijk gezegd.

Ik heb die bewering echter nog nooit degelijk onderbouwd zien worden. En dan heb ik niet zo'n zin om het voor waarheid aan te nemen.

En al helemaal niet als het dan als excuus gebruikt wordt om PvdA/GL buiten te sluiten, want zogenaamd extremistisch.

Vooralsnog is geen enkele partij in Nederland extremistisch. Want 'het gebruiken van geweld om plannen uit te voeren' blijft nog afwezig.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219614163
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 13:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je doet een woordspelletje om te ontkennen dat Wilders mensen verkettert, waar je het mee eens bent.
Zo houd je je geweten 'schoon', denk je
Ik verketter sowieso geen mensen, daarom ben ik niet zo'n fan van dat intersectioneel spel dat je continu speelt, waarbij je juist geen onderscheid meer kunt maken tussen ideologieën en ideeën en personen, maar alles op de grote hoop gooit en vervolgens gaat turven wie de meeste dader- dan wel slachtofferpunten scoort.

Maar zou je antwoord kunnen geven op de vraag? Wat vind je van het evangelicalism in de VS?

Hebben mensen die het zionisme zien als bedreiging ook last van hun geweten?

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 27-12-2025 13:56:55 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 27 december 2025 @ 14:01:42 #81
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219614375
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 13:35 schreef probeer het volgende:

[..]
(watisdieookalweer?)
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 15:01 schreef -XOR- het volgende: [..] Dit is echt onzin en een trucje dat rechtse partijen keer op keer vernuftig uithalen met PvdA-leiders: "Wouter Bos? Volledig gebrek aan leiderschap want hij 'draait als een windvaan' en spreekt hardop twijfel uit over zijn eigen capaciteiten. Bos mag nooit nooit nooit premier worden." " Greenpeace Diederik die 3 keer per maand douchet en Spekman met zijn lelijke truien vertegenwoordigen alles wat er mis is met de PvdA, links als de neten, dat kan echt niet. Vroeger was de PvdA tenminste nog een beetje pragmatisch en kon je bij Shell en Unilever nog met ze aankomen zoals onder Wouter Bos, maar deze twee kunnen echt niet, Samsom mag nooit nooit nooit premier worden". "Timmermans, die volgevreten big uit Brussel? Vroeger ze bij de PvdA tenminste nog echt links en voor de gewone man, maar Samsom en Spekman draaien zich om in hun graf, Timmermans mag nooit nooit nooit premier worden." We kennen het Telegraaf-trucje en trappen er niet meer in. Timmermans MP of ze kunnen eraan zuigen bij de VVD.
Voor iedere nieuwe iteratie (GL)-PvdA leider geldt dat de (dom-)rechtse schreeuwbuizen de voorgaande leider af gaan schilderen als 'de oude, redelijke PvdA' en de nieuwe als onredelijke breuk met het verleden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 27 december 2025 @ 14:05:01 #82
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219614412
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 14:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
[..]
Voor iedere nieuwe iteratie (GL)-PvdA leider geldt dat de (dom-)rechtse schreeuwbuizen de voorgaande leider af gaan schilderen als 'de oude, redelijke PvdA' en de nieuwe als onredelijke breuk met het verleden.
er komt geen nieuwe Pvda leider meer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 27 december 2025 @ 14:12:31 #83
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219614522
quote:

[..]
[..]
Goh, dat is een wet? Maar je vergeet even dat Timmermans voor de verkiezingen zei dat hij in de kamer zou blijven bij het niet winnen ervan, maar een dag later het tegenovergestelde deed.
Verder is die mislukte fusie van GL en PvdA te recent om ze in één adem te noemen, want met alle respect welke leiders heeft GL ooit voortgebracht?
pi_219614703
quote:

[..]
[..]
Tja, het is makkelijker de persoon dan beleid aan te vallen. Vind het een beetje een zwaktebod in de politiek de laatste jaren, zowel links als rechts. Je zag dat ook tijdens de verkiezingsdebatten, niet uitleggen waarom jouw voorstel goed zal zijn, maar uitleggen waarom het voorstel van iemand anders slecht is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 14:12 schreef Tarado het volgende:

[..]
Goh, dat is een wet? Maar je vergeet even dat Timmermans voor de verkiezingen zei dat hij in de kamer zou blijven bij het niet winnen ervan, maar een dag later het tegenovergestelde deed.
Verder is die mislukte fusie van GL en PvdA te recent om ze in één adem te noemen, want met alle respect welke leiders heeft GL ooit voortgebracht?
Timmermans nam het (grote) verlies van GL-PvdA zichzelf kwalijk. Dus heeft hij gedaan waarvan hij dacht dat de partij het wilde, opzij stappen voor iemand anders. Dat is toch niet iets heel raars?
  zaterdag 27 december 2025 @ 14:23:07 #85
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219614714
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 14:12 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dit heb ik ik POL al eens eerder uitgelegd:

quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 14:56 schreef -XOR- het volgende: [..] Het lijkt op de een of andere manier alsof rechtse mensen dit jaar voor het eerst de verkiezingen volgen, heel apart. Als je als fractieleider tijdens verkiezingen hard onderuit gaat is je positie niet houdbaar en zeker als je zo invloedrijk bent als Timmermans kun je niet in de fractie blijven om te backbenchen, dat is ongemakkelijk en dan zit je de nieuwe fractievoorzitter in de weg. Er wordt dan gewoon tegen je gezegd: "Frans, heel hartelijk bedankt voor je inzet en bewezen diensten voor de partij maar je helpt de partij nu het beste door op te stappen".
quote:
Rosenmöller, Halsema, Klaver
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 27 december 2025 @ 14:26:57 #86
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219614794
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 14:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit heb ik ik POL al eens eerder uitgelegd:
[..]
[..]
Als je dat leiders vindt, ok.
  zaterdag 27 december 2025 @ 14:35:20 #87
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219614995
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 14:26 schreef Tarado het volgende:

[..]
Als je dat leiders vindt, ok.
Zowel Rosenmöller als Halsema als Klaver werden door vriend en vijand gezien als meer dan uitstekende partij- en oppositieleiders.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219615029
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 14:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]
op papier ja.
  zaterdag 27 december 2025 @ 14:45:25 #89
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219615178
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 14:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zowel Rosenmöller als Halsema als Klaver werden door vriend en vijand gezien als meer dan uitstekende partij- en oppositieleiders.
Dan hoor ik daar niet bij en over Timmermans, logisch dat hij zich terugtrok, maar dat wist hij voor de verkiezingen ook al, dus waarom dan toch weer even liegen.
  zaterdag 27 december 2025 @ 15:29:06 #90
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219615895
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 14:45 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dan hoor ik daar niet bij en over Timmermans, logisch dat hij zich terugtrok, maar dat wist hij voor de verkiezingen ook al, dus waarom dan toch weer even liegen.
nee Timmermans had tot op de laatste dag hoop op een grote winst voor groen links een rol als miinister president voor hem

hij was zeer teleurgesteld, dat Groen Links een vernietigende nederlaag voor de kiezen kreeg

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 27-12-2025 16:04:34 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 27 december 2025 @ 15:41:48 #91
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219616079
quote:

[..]
Dan hoor ik daar niet bij
Dat kan, maar laten we niet doen alsof het daarom in zijn algemeenheid niet zo is.
quote:
en over Timmermans, logisch dat hij zich terugtrok, maar dat wist hij voor de verkiezingen ook al, dus waarom dan toch weer even liegen.
Timmermans loog niet. Iedereen die de kleuterleeftijd is ontstegen en een beetje iets van politiek weet, weet ook dat bij een vrij zware nederlaag de positie van een partijleider niet meer houdbaar is. Dat hoefde hij er dus niet bij te vertellen, net als hij niet hoefde uit te leggen dat als hij een agressieve vorm van kanker zou hebben en nog drie weken te leven, hij dan ook zou opstappen. Ieder normaal mens snapt dat.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219617384
quote:

[..]
Hij was de premierkandidaat.
Maar dat viel toch tegen.
  zaterdag 27 december 2025 @ 18:52:10 #93
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219619520
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 17:04 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Hij was de premierkandidaat.
Maar dat viel toch tegen.
er waren wel 4 kandindaat MP s, Rob Jetten is het geworden
  zaterdag 27 december 2025 @ 19:07:43 #94
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219619767
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 13:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vooral dat 'ie simpelweg niet klopt.
Huilen dan.
  zaterdag 27 december 2025 @ 19:09:03 #95
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219619786
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 december 2025 19:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het blijft GL 1.0
en straks heten ze weer gewoon Groen Links en Klaver blijft Fractieleider
Als er iets zal veranderen, dan verwacht ik dat ze Links laten vallen
pi_219619956
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 december 2025 19:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Er was al weinig verschil meer tussen de partijen maar dat is nu helemaal weg. GL is er alleen voor het elitaire hoger opgeleide publiek uit de grote steden. Zelfs half-communistische bolwerken als Groningen gaan nu voor D66. Of wil je anders beweren?

Die fusie is grandioos mislukt en ze hebben alles weggegeven aan D66. Dat zie je toch zelf ook wel?
pi_219620132
quote:

[..]
Voor zover ik me kan herinneren, heeft Timmermans dat bij de vorige verkiezingen gezegd en zich daar ook aan gehouden. Diezelfde ‘belofte’ heb ik bij de laatste verkiezingen niet gehoord. Wellicht heb ik dat gemist.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219620221
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 december 2025 19:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Voor zover ik me kan herinneren, heeft Timmermans dat bij de vorige verkiezingen gezegd en zich daar ook aan gehouden. Diezelfde ‘belofte’ heb ik bij de laatste verkiezingen niet gehoord. Wellicht heb ik dat gemist.
quote:
Mochten de verkiezingen voor u niet goed aflopen, wat gaat u dan doen?
„Dan blijf ik fractieleider en oppositieleider.”

Dat is een garantie?
„Ja.”
11 oktober interview in de Telegraaf. Iedereen wist dit gewoon hoor.
pi_219620289
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 december 2025 19:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja dan heb je iets gemist.
Als ie geen premier zou worden, zou die in de kamer blijven.
Live op tv. En in de krant.

Kan alleen nu even dit vinden. Maar hij heeft het herhaaldelijk gezegd.
quote:
Geen premier? Dan blijft Frans Timmermans in de Tweede Kamer: ’Ik ben al een keer minister geweest’
https://www.telegraaf.nl/(...)eweest/96570699.html
  zaterdag 27 december 2025 @ 19:37:29 #100
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219620299
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 19:36 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ja dan heb je iets gemist.
Als ie geen premier zou worden, zou die in de kamer blijven.

de man heeft voor wachtgeld gekozen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')