Is deze docu trouwens wel te zien in Rusland? Kan me dat niet voorstellen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 11:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar wat is er dan propagandistisch aan? Ik zie echt niet hoe het dermate negatief neerzetten van het Russische leger Russische propaganda kan zijn. Ook het tonen van het uitzichtloosheid, het verdriet van ouders en nabestaanden en het aangeven dat 600/900 troepen van een eenheid gestorven zijn helpt ook niet echt als je elke maand 30.000 man wil recruteren.
Heb je een link voor mij naar dat onderzoek?quote:Op vrijdag 26 december 2025 11:49 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
De omschrijving van het Toronto filmfestival vind ik wel treffend: ze omschreven de film als "een meeslepend verhaal over opoffering en desillusie waarin soldaten pionnen lijken in een snood spel".
Verder weinig inhoudelijke klachten daar. Het argument lijkt eerder te zijn dat als je filmt aan Russische zijde en geen oorlogsmisdaden tegenkomt dat je dat informatie achter aan het houden bent.
Terwijl het uit onderzoek zeer duidelijk blijkt dat het slechts enkele eenheden zijn die zich schuldig maken aan vrijwel alle oorlogsmisdaden die gepleegd zijn.
Wat er propagandistisch aan is is dat de film Russische soldaten toont als gewone, lijdende mensen, terwijl wezenlijke context ontbreekt, zoals de gepleegde oorlogsmisdaden en het feit dat Rusland obv oneigenlijke argumentatie een land is binnengevallen. Het Oekraïense perspectief komt nauwelijks aan bod en de rol van Rusland als agressor wordt min of meer weggelaten.quote:Op vrijdag 26 december 2025 11:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar wat is er dan propagandistisch aan? Ik zie echt niet hoe het dermate negatief neerzetten van het Russische leger Russische propaganda kan zijn. Ook het tonen van het uitzichtloosheid, het verdriet van ouders en nabestaanden en het aangeven dat 600/900 troepen van een eenheid gestorven zijn helpt ook niet echt als je elke maand 30.000 man wil recruteren.
De meeste mensen kennen gewoon beide verhalen hoor, alleen gaan de meeste gewoon niet mee in het Russiche verhaal. Dit omdat het gewoon pure waanzin is wat uit de monden van Putin en co komt, plus alle bewezen leugens en misdaden die Rusland pleegt.quote:Op vrijdag 26 december 2025 11:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Lijkt me ook interessant. Sommige mensen willen echt maar 1verhaal horen. Dan ben je m.i. minder goed geïnformeerd
""Recht voor Allen" is absoluut geen wappiekanaal. Juist heel veel diepgang.quote:Op vrijdag 26 december 2025 09:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nog meer Russische trollen.
En 'recht voor allen' ? Weer zi'n kansloos wappie kanaal?
De Russische soldaten zijn ook gewoon normale lijdende mensen en dat is ook precies het onderwerp van de documentaire, het toont pure ellende. De overige zichtspunten die je aanhaald zijn leuk voor een wat bredere historische documentaire maar doen niet ter zake bij het volgen van een militaire eenheid en het tonen van de rauwe werkelijkheid aan het front.quote:Op vrijdag 26 december 2025 11:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat er propagandistisch aan is is dat de film Russische soldaten toont als gewone, lijdende mensen, terwijl wezenlijke context ontbreekt, zoals de gepleegde oorlogsmisdaden en het feit dat Rusland obv oneigenlijke argumentatie een land is binnengevallen. Het Oekraïense perspectief komt nauwelijks aan bod en de rol van Rusland als agressor wordt min of meer weggelaten.
https://www.japantimes.co(...)-demilitarized-zone/quote:De Oekraïense president Volodymyr Zelenskyy is bereid zijn troepen terug te trekken uit gebieden in de oostelijke regio Donetsk die nog steeds onder controle van Kiev staan en deze gebieden tot een gedemilitariseerde zone te maken als onderdeel van een mogelijk vredesakkoord met Moskou.
Het aanbod, dat Zelenskyy deze week tegenover journalisten deed, was het dichtst dat hij tot nu toe in de buurt kwam van een oplossing voor de netelige territoriale geschillen in Donetsk die de vredesbesprekingen herhaaldelijk hebben doen vastlopen. Het duidt op zijn bereidheid tot compromissen na weken van door de VS bemiddelde onderhandelingen.
Ik denk dat het precies de 'both sides' wil laten zien. Wat bij ons als propaganda gezien wordt.quote:Op vrijdag 26 december 2025 12:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De Russische soldaten zijn ook gewoon normale lijdende mensen en dat is ook precies het onderwerp van de documentaire, het toont pure ellende. De overige zichtspunten die je aanhaald zijn leuk voor een wat bredere historische documentaire maar doen niet ter zake bij het volgen van een militaire eenheid en het tonen van de rauwe werkelijkheid aan het front.
De Deutsche Wochenschau is heel interessant om terug te zien. Op YouTube kun je wel een paar afleveringen zien. Bijvoorbeeld die van eind januari 1944. De Russen waren toen al 10 dagen in het (tegen)offensief bij Leningrad, maar nog geen woord erover in De Wochenschau. De leuke sneeuwballengevechten tussen de Duitse militairen onderling in de Italiaanse Alpenijnen waren nieuwswaardiger.quote:Op vrijdag 26 december 2025 11:43 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zeker.
Maakt hem alleen maar interessanter.
Net als wat de Deutsche Wochenschau (niet) uitzond ten tijden van de ineenstorting van het zesde leger bij Stalingrad.
Persoonlijk denk ik dat je de boosheid jegens je tegenstander nooit op de normale soldaat moet willen botvieren; de kwade personen zijn degenen in de politiek.quote:Op vrijdag 26 december 2025 12:14 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik denk dat het precies de 'both sides' wil laten zien. Wat bij ons als propaganda gezien wordt.
Beide zijden lijden. Terwijl Rusland de agressor is, en er dus geen both sides bestaat, in ons verhaal.
Maar ook met dat in je achterhoofd, is het gewoon echt een heel boeiende documentaire.
quote:Op vrijdag 26 december 2025 12:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De Deutsche Wochenschau is heel interessant om terug te zien. Op YouTube kun je wel een paar afleveringen zien. Bijvoorbeeld die van eind januari 1944. De Russen waren toen al 10 dagen in het (tegen)offensief bij Leningrad, maar nog geen woord erover in De Wochenschau. De leuke sneeuwballengevechten tussen de Duitse militairen onderling in de Italiaanse Alpenijnen waren nieuwswaardiger.
Daarom weet ik wel zeker dat die docu niet in Rusland uitgezonden wordt.quote:Op vrijdag 26 december 2025 12:23 schreef quirina het volgende:
Oorlog en indoctrinatie brengt het slechtste in mensen naar boven.
Waarom zei Zelensky dit niet twee maanden geleden? Toen waren de vier 'Fortress' steden voor hem nog onbespreekbaar. Het verrast mij hoe relatief snel de Russen nu oprukken ten westen en zuidwesten van Siversk. In dit tempo worden Slovjansk en Kramatorsk binnen twee maanden al bereikt.quote:Op vrijdag 26 december 2025 12:14 schreef BlaZ het volgende:
Overigens, wat denken we van het voorstel van Zelenski aangaande Donetsk:
[..]
https://www.japantimes.co(...)-demilitarized-zone/
Regelmatig op YT gezien hoe die mensen in die commiblokken wonen. Die zijn niet veel anders gewend dan de absolute triestheid van het bestaan.quote:Op vrijdag 26 december 2025 12:33 schreef quirina het volgende:
Trouwens.. Russen zijn momenteel niet erg blij met hun suprème leader Putin.
Er is niet veel geld en te weinig werklui om bijvoorbeeld de buizen van de verwarming die ondergronds naar commiblokken lopen te repareren dus veel zitten in de vrieskou. En anderhalve week geleden lag St Petersburg onder de schijt omdat het riool kapot is.
Wie weet openen de gewone Russen eens hun ogen en beseffen ze hoe ze zelf genaaid worden door hun president.
Zie lijsten met oorlogsmisdaden en de bijbehorende locaties. Zo waren er enkel in Bucha al honderden oorlogsmisdaden en zat er een tweede cluster bij Izium met massagraven.quote:Op vrijdag 26 december 2025 11:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Heb je een link voor mij naar dat onderzoek?
Als je de satellietbeelden van de nieuwe massagraven dit jaar bij Mariupol voorbij zag komen, dan weet je dat je heel veel niet weet.quote:Op vrijdag 26 december 2025 12:50 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Ok, ik dacht dat je "onderzoek had waaruit dat zeer duidelijk blijkt" en was daar wel benieuwd naar.
Tuurlijk niet.quote:Op vrijdag 26 december 2025 09:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind dat het uitroepen van verkiezingen ook geldt.
Uitroepen ja, maar voor 1 januari (zijn weddenschap) ga je absoluut geen nieuwe president hebben.quote:Op vrijdag 26 december 2025 09:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat kan doormiddel van een 2/3 meerderheid beslist worden, dat is niet zo'n groot probleem verder.
Zijn eigen staat, getekend door oorlog.quote:
Surequote:Op vrijdag 26 december 2025 12:04 schreef Idisrom het volgende:
[..]
""Recht voor Allen" is absoluut geen wappiekanaal. Juist heel veel diepgang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |