quote:Op donderdag 25 december 2025 23:30 schreef Lospedrosa het volgende:
AD schrijft dat als er nu verkiezingen zouden worden gehouden Zelensky dik zou verliezen aan generaal Zaloezjny.
“nieuwe peiling schetst een pijnlijk scenario voor de Oekraïense president Volodymyr Zelensky. In een tweede kiesronde zou zijn voormalige opperbevelhebber Valerii Zaloezjny hem overtuigend verslaan,”
Maar dit vind ik alleen in NL en Belgische nieuwssites. Van mij mag Zelensky blijven maar heb er ook een weddenschap over lopen.
quote:De opperbevelhebber van het Oekraïense leger, generaal Valeri Zaloezjny, vindt dat zijn land de oorlog anders moet aanpakken.
Oorlogen zijn veranderd en technologie is het antwoord.
Dat is heel kort een van de belangrijkste boodschappen van Zaloezjny, de opperbevelhebber van het Oekraïense leger en dus na president Zelenski de belangrijkste man in het land.
In het bijzonder wil hij het arsenaal van onbemande wapensystemen uitbouwen, drones dus.
Die laten toe om de situatie op het slagveld constant te monitoren, in alle omstandigheden, schrijft de topgeneraal.
Drones leveren ook inlichtingen in real time, wat toelaat om op het juiste moment precisie-aanvallen uit te voeren.
Tegelijk kunnen ze van op afstand bediend worden, waardoor er minder slachtoffers vallen.
Drones zijn voor Zaloezjny ook de uitweg voor de statische oorlog in Oekraïne.
Het front beweegt niet meer, de oorlog is een uitputtingsslag geworden die gevoerd wordt in loopgraven, net zoals in de Eerste Wereldoorlog.
Ook over de mobilisatie van strijdkrachten zijn Zelenski en Zaloezjny het oneens. Zaloezjny wil eigenlijk een half miljoen nieuwe rekruten aanwerven, maar Zelenski zegt dat dat praktisch niet mogelijk is.
Daar komt dan ook nog bij dat zo'n mobilisatie Zelenski niet populair zou maken.
Kortom, de generaal wil de oorlog een tandje opvoeren en krijgt daarbij kennelijk de steun van de meerderheid van de bevolking.quote:
Zaloezny is vorig jaar helaas door Zelensky aan de kant gezet.quote:Op vrijdag 26 december 2025 08:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kortom, de generaal wil de oorlog een tandje opvoeren en krijgt daarbij kennelijk de steun van de meerderheid van de bevolking.
Ja, hij ging buiten zijn boekje.quote:Op vrijdag 26 december 2025 08:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zaloezny is vorig jaar helaas door Zelensky aan de kant gezet.
https://nos.nl/collectie/(...)d-tot-ambassadeur-vk
Als dat zo is - de wens om de oorlog te intensiveren - dan is het zaak dat Europa accentueert dat wij zelf niet gaan vechten, en dat onze middelen en militaire hardware limitatief zijn. Dat gaan we niet doen.quote:Op donderdag 25 december 2025 23:30 schreef Lospedrosa het volgende:
AD schrijft dat als er nu verkiezingen zouden worden gehouden Zelensky dik zou verliezen aan generaal Zaloezjny.
“nieuwe peiling schetst een pijnlijk scenario voor de Oekraïense president Volodymyr Zelensky. In een tweede kiesronde zou zijn voormalige opperbevelhebber Valerii Zaloezjny hem overtuigend verslaan,”
Maar dit vind ik alleen in NL en Belgische nieuwssites. Van mij mag Zelensky blijven maar heb er ook een weddenschap over lopen.
Zaluzhny keerde zich publiekelijk tegen het regeringsbeleid inzake de oorlog, bracht Zelensky daarmee ernstig in verlegenheid en is daarom weggepromoveerd naar Londen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 08:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zaloezny is vorig jaar helaas door Zelensky aan de kant gezet.
https://nos.nl/collectie/(...)d-tot-ambassadeur-vk
dat betekent dat leveranciers van open ramen en slechte thee het dus heel druk gaan krijgen als het deelnemersveld hen niet bevaltquote:Op vrijdag 26 december 2025 09:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zaluzhny keerde zich publiekelijk tegen het regeringsbeleid inzake de oorlog, bracht Zelensky daarmee ernstig in verlegenheid en is daarom weggepromoveerd naar Londen.
Al die voorstanders van snelle verkiezingen hopen waarschijnlijk in het machtsvacuüm een Russische puppet in het zadel te kunnen helpen. Als je echter kijkt naar de namenlijstjes die circuleren dan zijn het allemaal nog grotere hardliners dan Zelensky. Het is alleen wat voorbarig want er zijn geen verkiezingen, geen campagne en geen formele kandidaten atm.
Dat Zelensky na de oorlog moet stoppen is voor iedereen wel beter.quote:Op vrijdag 26 december 2025 09:24 schreef Spablauw214 het volgende:
Overigens denk ik wel dat het goed is als Zelensky vertrekt zodra de oorlog is afgelopen. De oorlog kleeft ook erg aan hem en uiteindelijk moet het land wel vooruit. Zo’n generaal kan dan wel uitkomst bieden als gezaghebbend figuur die boven de partijen staat en die noodzakelijke maatregelen kan doorvoeren. Soort De Gaulle-achtig figuur. Die kreeg ook wel autoritaire trekjes maar omdat hij deed wat goed was voor het land lieten ze hem zijn gang gaan.
Kansloos voor je. Ze onderzoeken of verkiezingen kunnen, dat moet qua wetgeving ook aangepast worden.quote:Op donderdag 25 december 2025 23:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Nog meer Russische trollen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 09:27 schreef phpmystyle het volgende:
Hoogleraar Engelen over dat kritiek op de oorlog in Oekraïne a priori verdacht is.
Goed verwoord.
Bekijk deze YouTube-video
Ik vind dat het uitroepen van verkiezingen ook geldt.quote:Op vrijdag 26 december 2025 09:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat Zelensky na de oorlog moet stoppen is voor iedereen wel beter.
Maar een oud generaal?
Tijdens de oorlog kan dat gunstig zijn, maar na een oorlog zou ik geen geweldsbeluste militaire figuren aan de macht willen. Of dat nou een (ex-) soldaat, generaal of wat dan ook is.
[..]
Kansloos voor je. Ze onderzoeken of verkiezingen kunnen, dat moet qua wetgeving ook aangepast worden.
En dan moet er nog een aanloop periode komen en dan pas.
Ben je toch echt wel een half jaar verder.
Dat kan doormiddel van een 2/3 meerderheid beslist worden, dat is niet zo'n groot probleem verder.quote:Op vrijdag 26 december 2025 09:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Maar een oud generaal?
Tijdens de oorlog kan dat gunstig zijn, maar na een oorlog zou ik geen geweldsbeluste militaire figuren aan de macht willen. Of dat nou een (ex-) soldaat, generaal of wat dan ook is.
[..]
Kansloos voor je. Ze onderzoeken of verkiezingen kunnen, dat moet qua wetgeving ook aangepast worden.
En dan moet er nog een aanloop periode komen en dan pas.
Ben je toch echt wel een half jaar verder.
Daarmee impliceer je dat het anders vanzelfsprekend is dat Europa troepen naar Oekraïne stuurt als er een nieuwe president wordt gekozen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 09:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als dat zo is - de wens om de oorlog te intensiveren - dan is het zaak dat Europa accentueert dat wij zelf niet gaan vechten, en dat onze middelen en militaire hardware limitatief zijn. Dat gaan we niet doen.
Et zit verschil tussen kritiek op de oorlog en jubelen voor Rusland.quote:Op vrijdag 26 december 2025 09:27 schreef phpmystyle het volgende:
Hoogleraar Engelen over dat kritiek op de oorlog in Oekraïne a priori verdacht is.
Goed verwoord.
Waarom?quote:Op vrijdag 26 december 2025 09:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Daarom zou ik, als in die generaal was; Zelensky een soort van PR rol geven.quote:Op vrijdag 26 december 2025 09:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind dat het uitroepen van verkiezingen ook geldt.
Ik denk dat Zelensky door zijn voorkomen en goede teksten een hoge gunfactor in de eu had.
Als er zo’n militair poppetje staat zal ook de gemiddelde nu.nl lezer wat kritischer worden.
Begrijp Oekraïners ook niet dat ze dit nou willen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Russians at War is a rare, unauthorized look inside a Russian battalion during the invasion of Ukraine. Filmed by director Anastasia Trofimova, the documentary follows soldiers, medics, and newly drafted men as they move from the rear to some of the war’s deadliest front lines, including Krasny Liman and Bakhmut.
Wat een briljant idee zeg, gewoon met zijn allen tegen oorlog zijn. Waarom is deze man er nog steeds toe veroordeeld fringe podcasts vol te babbelen en is 'ie niet al lang met een onderhandelingsteam naar Rusland gestuurd?!?quote:Op vrijdag 26 december 2025 09:27 schreef phpmystyle het volgende:
Goed verwoord.
Deze man is niet serieus te nemen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 09:27 schreef phpmystyle het volgende:
Goed verwoord.
Deze “documentaire” of wat ervoor door moet gaan is complete rommel en pure whitewashing van Russische oorlogsmisdaden.quote:Op vrijdag 26 december 2025 10:15 schreef Black_Baron het volgende:
Deze gisteren gekeken.
Een van de betere docu's, als je ook geïnteresseerd bent in de Russische kant. Er wordt een Russisch battalion gevolgd. En je ziet het slechte aansturen, de chaos en de ellende van de Russen. Het eindigt met huilende vaders bij het Russische graf van hun zoon.
[..]
Niemand wil oorlog behalve Poetin.quote:Op vrijdag 26 december 2025 10:28 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Wat een briljant idee zeg, gewoon met zijn allen tegen oorlog zijn. Waarom is deze man er nog steeds toe veroordeeld fringe podcasts vol te babbelen en is 'ie niet al lang met een onderhandelingsteam naar Rusland gestuurd?!?
Putin zal hem ongetwijfeld snikkend in de armen vallen na een eloquent 'give peace a chance' van deze visionaire vredesmakelaar.
Geweldige docu juist.quote:Op vrijdag 26 december 2025 10:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Deze “documentaire” of wat ervoor door moet gaan is complete rommel en pure whitewashing van Russische oorlogsmisdaden.
En om die reden ook geweerd van meerdere filmfestivals. Het poogt sympathie te kweken voor Russische militairen, terwijl er nul kritiek wordt geleverd op oorlogsmisdaden en alle andere ellende en verwoesting die door Rusland is aangericht.
Dan hadden ze naar huis moeten gaan. Ze zitten er stuk voor stuk voor de roebels. Ik heb er zero medelijden mee.quote:Op vrijdag 26 december 2025 10:38 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Geweldige docu juist.
Die Russen rijden door een kapot geschoten Oekraïense stad en hebben het dan over Oekraïners als 'ons broedervolk'. En ze beseffen zelf niet wat ze voor ellende en haat aanrichten.
De cognitieve dissonantie is zo bizar om te zien.
Totaal knettergek en gebrainwashed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |