Is niet mijn OP. ik ben er niet aan geweest.quote:Op dinsdag 23 december 2025 17:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik snap het niet zo goed. In het bericht in de OP staat dat een 'echte man' de weg kwijt is en dat vrouwen geen zin meer hebben in mannen die emotioneel onvolwassen zijn.
Volgens mij zijn deze twee definities toepasbaar op zowel de 'echte man' als de emotioneel onvolwassen kerel.
Want volgens bepaalde definities kan een 'echte man' alleen maar vechten, neuken, zware fysieke arbeid verrichten en (vr)eten.
Wat mis ik of wat zie ik over het hoofd?
Ja, prima hoor. Ik vrees alleen dat je zo helemaal niemand gaat overtuigen: je komt met een nogal krankzinnige uitspraak over wat mannen zouden willen (namelijk: 'een substituut voor hun moeder'), en wanneer gevraagd wordt waar je dat vandaan haalt weet je niet hoe snel je over andermans situatie moet beginnen.quote:Op dinsdag 23 december 2025 19:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het mooie is dat ik jou helemaal niet hoef te overtuigen van hetgeen ik stel. Mijn kind heeft gelukkig in zijn vader en moeder een ander rolmodel.
Wat willen mannen dan wel volgens jou?quote:Op dinsdag 23 december 2025 19:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, prima hoor. Ik vrees alleen dat je zo helemaal niemand gaat overtuigen: je komt met een nogal krankzinnige uitspraak over wat mannen zouden willen (namelijk: 'een substituut voor hun moeder'), en wanneer gevraagd wordt waar je dat vandaan haalt weet je niet hoe snel je over andermans situatie moet beginnen.
Gevalletje Hitchens's razor: uitspraak in de prullenbak.
Eigenlijk kunnen die cijfers me geen zak schelen, iedereen is gewoon vrij in haar/zijn relatiefvoorkeur en keuze zonder verantwoording, verdediging of uitleg.quote:Op dinsdag 23 december 2025 19:37 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nou dan. Mannen met hun harde cijfers.
Ik pretendeer niet voor of over alle mannen te kunnen spreken.quote:Op dinsdag 23 december 2025 19:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat willen mannen dan wel volgens jou?
Bij mij kom je al een heel eind met een beetje respect en waardering in een relatie.quote:Op dinsdag 23 december 2025 19:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet kunt stellen dat 'mannen' dit willen en 'vrouwen' dat.quote:Op dinsdag 23 december 2025 19:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee zeker niet er zijn er veel te veel van die dat soort dingen rampzalig aan pakken. En daar zitten er ook genoeg bij die net zo goed onder de noemer "dader" hadden kunnen vallen.quote:Op dinsdag 23 december 2025 19:28 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hmmm. Klopt wel in grote lijnen. Maar mannen die hun elfde vingertje overal indouwen zijn dus nergens verantwoordelijk voor?
Want een kind maak je toch met twee personen?
Mij ook niet, maar het is een kunstje wat mannen heel graag grijpen om hun eigen 'gelijk' te verantwoorden.quote:Op dinsdag 23 december 2025 19:40 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Eigenlijk kunnen die cijfers me geen zak schelen, iedereen is gewoon vrij in haar/zijn relatiefvoorkeur en keuze zonder verantwoording, verdediging of uitleg.
Is dit niet Freud met zijn Oedipuscomplex? Het gaat eerst om de moeder en op latere leeftijd zoekt de man daar een substituut voor. Zwaar achterhaald, de oude zelfbevlekker Freud.quote:Op dinsdag 23 december 2025 19:38 schreef Isdatzo het volgende:
je komt met een nogal krankzinnige uitspraak over wat mannen zouden willen (namelijk: 'een substituut voor hun moeder')
Het enige wat ik eigenlijk gewoon zoek in een relatie is iemand die bij me past zodat we samen een hoop plezier kunnen maken en elkaar bijstaan als het wat minder goed gaat. Ik weet niet wat daar te veel aan gevraagd of vrouwonvriendelijk aan is.quote:Op dinsdag 23 december 2025 19:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Mij ook niet, maar het is een kunstje wat mannen heel graag grijpen om hun eigen 'gelijk' te verantwoorden.
Mijn idee: Als het over mannen en hun (zgn.) IQ gaat, is het gewoon een heel zielige poging om te redden wat er te redden valt.
De meeste mannen zijn ultraconservatief, omdat dit hun het meeste voordeel oplevert.
Ik ook niet. Wat jij wilt is heel normaal.quote:Op dinsdag 23 december 2025 19:47 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Het enige wat ik eigenlijk gewoon zoek in een relatie is iemand die bij me past zodat we samen een hoop plezier kunnen maken en een kwijt staan Als het wat minder goed gaat. Ik weet niet wat daar te veel aan gevraagd aan is of wat er vrouw onvriendelijk aan is.
Mwah. Nu is het wel weer goed hoor.quote:Op dinsdag 23 december 2025 19:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Mij ook niet, maar het is een kunstje wat mannen heel graag grijpen om hun eigen 'gelijk' te verantwoorden.
Mijn idee: Als het over mannen en hun (zgn.) IQ gaat, is het gewoon een heel zielige poging om te redden wat er te redden valt.
De meeste mannen zijn ultraconservatief, omdat dit hun het meeste voordeel oplevert.
Dit is niet mijn tekst. Ik heb alleen deel 2 geopend.quote:Op dinsdag 23 december 2025 18:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat een intens domme set verkeerde inzichten heb je.
Ik weet niet eens waar ik moet beginnen. het is bijna komisch hoe ziels verloren je bent als het niet eigenlijk stiekem heel treurig zou zijn.
Dit is gewoon een haat naar mannen, het hele artikel gaat nergens over.quote:Op dinsdag 23 december 2025 18:47 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Ik denk dat Debby eens een flinke beurt moet krijgen. Die is nog droger dan de Sahara.
En dat ik zelf vader wil worden en geen stiefvader heeft ook niets met status te maken maar eerder gewoon met een eigen kinderwens.quote:Op dinsdag 23 december 2025 19:51 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ook niet. Wat jij wilt is heel normaal.
Maar jammer dat de meeste relaties gebaseerd zijn op status.
Shit zeg ik wist niet dat een deel 2 openen zo'n probleem zou zijn.quote:Op dinsdag 23 december 2025 19:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is en japanse situatie je nu schetst
waar een vrouw een man die haar wel bevalt kan huren en de "sukkels" zonder huis blijven gamen
de vrouw is de jager op een onbereikbaar ideaal beeld
Je geeft het zelf al aanquote:Op dinsdag 23 december 2025 19:57 schreef Joppiez het volgende:
Als ik sommige mannen van 30+ zie snap ik wel wat ze bedoeld. Veel te veel gamen en gewoonweg kinderlijk en onvolwassen in gedrag om maar wat te noemen. Een gewone leuke vent die verantwoordelijkheid neemt, geen gezeik oplevert en netjes zorgt voor een fatsoenlijk en stabiel inkomen zijn steeds lastiger te vinden.
Die vervelende en onvolwassen mannen zijn naar mijn idee ook vaak de “lekkere” mannen. De stabiele huisnerd met zijn IT baan is niet zo interessant verder. Of de eierstokken moeten wel heel hard rammelen.quote:
Ben jij al 80?quote:Op dinsdag 23 december 2025 18:05 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jazeker. Mijn ouders hadden een een/of rekening. Dat wil dus zeggen dat zowel mijn vader als mijn moeder de beheerder van deze rekening was. Mijn vader kon, bij wijze van spreke, elk moment van de dag geld op gaan nemen.
Mijn moeder niet. Want ze was een vrouw. En een vrouw had schriftelijke toestemming nodig van haar man om geld op te nemen.
Ik weet het echt, en ik spreek uit ervaring,. Als 10-jarig meisje zag ik dat mijn moeder als een klein kind werd teruggestuurd door een snotneus van nauwelijks 20 jaar. Omdat ze geen briefje van haar man had.
Het was zo vernederend.
Dit is toch wel het meest belangrijke voorval dat mij heeft gevormd.
Geen enkele man kan toch in alle oprechtheid beweren dat zoiets goed is?
Wat is er dan mis met haat naar mannen, als de haat naar vrouwen steeds opnieuw wordt afgedaan als gezeik?quote:Op dinsdag 23 december 2025 19:57 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dit is gewoon een haat naar mannen, het hele artikel gaat nergens over.
Onzin. Er zijn ook lelijke onvolwassen mannen.quote:Op dinsdag 23 december 2025 20:04 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Die vervelende en onvolwassen mannen zijn naar mijn idee ook vaak de “lekkere” mannen. De stabiele huisnerd met zijn IT baan is niet zo interessant verder. Of de eierstokken moeten wel heel hard rammelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |