abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 december 2025 @ 18:13:42 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219570286
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2025 18:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Op basis waarvan, als het niet de mannen in je omgeving zijn, kraam je dan zulke onzin uit?
Hoe is de taakverdeling in jouw gezin eigenlijk?
Resistance is futile.
pi_219570312
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2025 18:06 schreef OllieA het volgende:
Het gesprek tussen mensen is een moeizame zaak, je maakt jezelf kwetsbaar. Elkaar aanvallen is veel makkelijker dan pogen tot begrip voor elkaar te komen.

Ik denk dat dat een veel belangrijker aspect is in het misgaan van relaties. Mensen praten niet echt met elkaar, want dat is moeilijk en hebben ze nooit echt geleerd.
Veel mensen hebben voor niets een spraakorgaan gekregen, want zij willen niet praten. Zijn dus gewoon doof voor mensen
pi_219570313
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2025 18:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mannen onder elkaar maken echt wel grappen of doen een vleeskeuring. Waarom niet?
In zakelijke omgevingen moet je wat meer oppassen, maar is het ook allemaal situationeel. Vrouwen hebben vooral zichzelf er mee denk ik dan maar.
Mwa echt dat seksistische en denigrerende toontje prikken de meeste wel snel doorheen. Net als racistische grapjes vroeger veel meer sociaal geaccepteerd werden is het tegenwoordig sociaal toch niet oke om je levenspartner of collega als een lustobject of achterlijk neer te zetten.
blablablabla
pi_219570314
Ik ken nog genoeg vrouwen die wel een man willen, maar de stelletjes die echt gelukkig met elkaar zijn zijn op één hand te tellen. Je moet er eens een dag mee doorbrengen. Mopperen op elkaar, steken onder water, vrouw die ALLEEN maar over de "kids" kan praten en tussen de regels door steeds laat merken dat de man dingen niet "uit zichzelf" doet en "zij er helemaal alleen' voor staat. Man die het logischerwijs helemaal zat is en elk excuus aangrijpt om even van huis te zijn.

Iedereen moet doen waar ie zin in heeft maar jaloers ben ik er niet op.

Wat dat betreft ben ik wel blij dat het normaler wordt om bewust alleenstaand / kinderloos te zijn. Daar moest je vroeger een verhaal bij hebben.
  dinsdag 23 december 2025 @ 18:20:01 #105
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219570335
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 18:17 schreef littlemindy het volgende:
Ik ken nog genoeg vrouwen die wel een man willen, maar de stelletjes die echt gelukkig met elkaar zijn zijn op één hand te tellen. Je moet er eens een dag mee doorbrengen. Mopperen op elkaar, steken onder water, vrouw die ALLEEN maar over de "kids" kan praten en tussen de regels door steeds laat merken dat de man dingen niet "uit zichzelf" doet en "zij er helemaal alleen' voor staat. Man die het logischerwijs helemaal zat is en elk excuus aangrijpt om even van huis te zijn.

Iedereen moet doen waar ie zin in heeft maar jaloers ben ik er niet op.

Wat dat betreft ben ik wel blij dat het normaler wordt om bewust alleenstaand / kinderloos te zijn. Daar moest je vroeger een verhaal bij hebben.
Zo'n burnt-out relatie waarbij eigenlijk iedere actie ergernis opwekt en je ziet mensen het zichzelf jarenlang aandoen.

Brrr..waarom.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219570340
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2025 18:06 schreef OllieA het volgende:

[..]
Ik geloof daar helemaal niks van, dat we van nature compleet verschillend zijn.
Dat we elkaar vaak totaal niet begrijpen, dat geloof ik dan weer wel. Maar dat gaat niet om man-vrouw- verschillen. Dat is meer de menselijke conditie, dat het moeilijk is de ander te begrijpen.

Het gesprek tussen mensen is een moeizame zaak, je maakt jezelf kwetsbaar. Elkaar aanvallen is veel makkelijker dan pogen tot begrip voor elkaar te komen.

Ik denk dat dat een veel belangrijker aspect is in het misgaan van relaties. Mensen praten niet echt met elkaar, want dat is moeilijk en hebben ze nooit echt geleerd.
Ik denk dat het grootste probleem van de mensheid in de 'liehiefde' zit. Mensen maken een soort religieus ritueel van een paring.
Bij de andere zoogdieren maken ze hier niet zo'n probleem van. Drie maanden per jaar komen de mannetjes en wijfjes samen, paren en gaan weer uit elkaar.

Mensen willen dit niet. Mensen willen per definitie het lievelingetje van hun zelfverzonnen god of godjes zijn.
Tja, dan krijg je dit soort ingewikkelde zaken.

Mannen. Vrouwen. En nu de kinderen. Want die hebben ook recht van spreken. Al hebben ze geen greintje levenservaring, ze moeten gewoon kunnen krijsen en gillen.
Ervaring opdoen is niet meer van belang. Nee, we moeten elkaar koesteren en liefhebben.
Prima, is niks mis mee, maar zo zit het leven niet in elkaar.
Opgroeien, volwassen worden doet pijn. En kost moeite.
  dinsdag 23 december 2025 @ 18:23:50 #107
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219570375
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 18:20 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Zo'n burnt-out relatie waarbij eigenlijk iedere actie ergernis opwekt en je ziet mensen het zichzelf jarenlang aandoen.

Brrr..waarom.
Sommige mensen vinden alleen zijn enger.
Ze moesten eens weten… O+
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219570384
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 18:09 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En dat snap ik dus niet. Waarom is het makkelijker om de bommen en granaten warm te houden dan een poging doen om elkaar beter te begrijpen?
Heeft het met macht te maken? Met ego?
Ik weet niet wat daar allemaal achter zit. Mensen vinden het moeilijk om zichzelf bloot te geven, want dan worden ze kwetsbaar. Een debat is makkelijk, dan kun je winnen, alle middelen inzetten om te winnen.

In gesprek gaan is veel moeilijker. Dan moet je even je eigen gelijk los laten, naar de ander luisteren, je in de ander verplaatsen, even je eigen visie parkeren. Vooral als er conflicten zijn is dat natuurlijk erg moeilijk.

In een relatieconflict bijvoorbeeld, als ieder zijn eigen eindje vasthoudt, zijn er uiteindelijk alleen maar verliezers. Dan heb je twee winnaars in het debat, die uitelkaar gaan. In een gesprek heb je de mogelijkheid om dichter bijelkaar te komen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_219570385
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 18:12 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat is mijn type vrouw?
Je kent ze wel, ruim richting de overgang en immer kinderloos. Of hooguit slechts twee kinderen waarvan 1 met groen haar en het andere op het speciaal onderwijs. Zoiets.
  dinsdag 23 december 2025 @ 18:26:19 #110
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219570395
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2025 18:13 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoe is de taakverdeling in jouw gezin eigenlijk?
Dit gaat niet over mij. Jij bent hier diegene die iets stelt, nietwaar? Dan is het aan jou om te laten zien hoe je daarbij komt.
Huilen dan.
pi_219570407
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 18:25 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Je kent ze wel, ruim richting de overgang en immer kinderloos. Of hooguit slechts twee kinderen waarvan 1 met groen haar en het andere op het speciaal onderwijs. Zoiets.
Nope. Ik herken niks van wat je hier allemaal beschrijft.
Hoe ziet jouw gezin eruit?

Zoiets als dit misschien?

dinsdag 23 december 2025 @ 18:30:15 #112
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219570424
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 17:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik denk dat hier vooral ''digitaal'' misten. Digitaal daten is al een ramp an sich, maar in die leeftijdscatergorie helemaal.
Die groep is juist digitaal nog het meest vaardig.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 23 december 2025 @ 18:30:27 #113
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_219570426
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 16:54 schreef Gizmogirl28 het volgende:
https://www.ad.nl/gezond/(...)-rijbewijs~ab769b10/
[..]
"kamerplant met een rijbewijs’ - weinig functies, veel onderhoud" dekt het wel.

Mannen worden steeds toxischer. Praten over gevoelens doen ze niet meer, want Andrew Tate vindt dat niet mannelijk genoeg. En huishoudelijke taken ook niet. Veel willen een werkster i.p.v. een gelijkwaardige partner. Er groeit echt een ongezonde kloof tussen mannen en vrouwen.
Wat een intens domme set verkeerde inzichten heb je.

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen. het is bijna komisch hoe ziels verloren je bent als het niet eigenlijk stiekem heel treurig zou zijn.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_219570428
Linkse feministische vrouwen kom ik ook vaak tegen tijdens het daten en zijn echt een hel.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219570444
Ik snap de vrouwtjes wel, ik zou ook niet op een communicatief gehandicapte die mij alle klusjes laat opknappen zitten te wachten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 23 december 2025 @ 18:34:14 #116
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219570453
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 18:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Sommige mensen vinden alleen zijn enger.
Ze moesten eens weten… O+
Maar dan kun je niemand de schuld geven als je even niet gelukkig bent :P
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219570456
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 18:25 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Het heeft geen enkele zin om hier elkaar aan te gaan vallen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_219570469
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2025 18:24 schreef OllieA het volgende:

[..]
Ik weet niet wat daar allemaal achter zit. Mensen vinden het moeilijk om zichzelf bloot te geven, want dan worden ze kwetsbaar. Een debat is makkelijk, dan kun je winnen, alle middelen inzetten om te winnen.

In gesprek gaan is veel moeilijker. Dan moet je even je eigen gelijk los laten, naar de ander luisteren, je in de ander verplaatsen, even je eigen visie parkeren. Vooral als er conflicten zijn is dat natuurlijk erg moeilijk.

In een relatieconflict bijvoorbeeld, als ieder zijn eigen eindje vasthoudt, zijn er uiteindelijk alleen maar verliezers. Dan heb je twee winnaars in het debat, die uitelkaar gaan. In een gesprek heb je de mogelijkheid om dichter bijelkaar te komen.
Sorry, maar ik snap het nog steeds niet.
Een debat en dan alle middelen inzetten om te winnen? Terwijl in een gesprek gaan veel moeilijker zou zijn?

Voor zover ik het weet is een debat een gesprek dat gaat over internationale, filosofische, religieuze of politieke zaken.
Lijkt mij niet zo moeilijk om hier je persoonlijke visie weer te geven. Vooral omdat dit in deze tijd niet meer de doodstraf oplevert.

In gesprek gaan met je geliefde lijkt me inderdaad problematisch. Vooral omdat veel onderwerpen heel pijnlijk of genant kunnen zijn.

Maar dan nog. Als je al sex met elkaar hebt gehad, mag het bespreken van allerlei hete hangijzers toch geen probleem meer zijn?
pi_219570498
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 18:37 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Maar dan nog. Als je al sex met elkaar hebt gehad, mag het bespreken van allerlei hete hangijzers toch geen probleem meer zijn?
het zijn dus twee losstaande zaken.
pi_219570524
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 18:41 schreef Since2003 het volgende:

[..]
het zijn dus twee losstaande zaken.
O ja? Dus als jij seks hebt met je vriendin en zij blijkt zwanger is dat niet jouw probleem?
pi_219570531
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 18:20 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik denk dat het grootste probleem van de mensheid in de 'liehiefde' zit. Mensen maken een soort religieus ritueel van een paring.
Bij de andere zoogdieren maken ze hier niet zo'n probleem van. Drie maanden per jaar komen de mannetjes en wijfjes samen, paren en gaan weer uit elkaar.

Mensen willen dit niet. Mensen willen per definitie het lievelingetje van hun zelfverzonnen god of godjes zijn.
Tja, dan krijg je dit soort ingewikkelde zaken.

Mannen. Vrouwen. En nu de kinderen. Want die hebben ook recht van spreken. Al hebben ze geen greintje levenservaring, ze moeten gewoon kunnen krijsen en gillen.
Ervaring opdoen is niet meer van belang. Nee, we moeten elkaar koesteren en liefhebben.
Prima, is niks mis mee, maar zo zit het leven niet in elkaar.
Opgroeien, volwassen worden doet pijn. En kost moeite.
En tegelijkertijd is die liefde - in mijn ogen - ook het mooiste wat we hebben.
Gelukkig zijn we geen leeuwen of tijgers, maar eerder chimpansees of bonobo's, als je een vergelijking met andere dieren wilt maken. Neuken als passanten, veel zinlozer kan ik me het niet voorstellen.

En ja, liefde doet ook pijn, en liefde moet onderhouden worden, dus kost moeite. Maar dat is toch niet erg, gezien wat je krijgt?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 23 december 2025 @ 18:45:17 #122
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219570534
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 18:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
O ja? Dus als jij seks hebt met je vriendin en zij blijkt zwanger is dat niet jouw probleem?
Totdat ze bevallen is niet lijkt me. Bij abortus heb je er als man ook niets over te zeggen.
pi_219570537
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 18:37 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Sorry, maar ik snap het nog steeds niet.
Een debat en dan alle middelen inzetten om te winnen? Terwijl in een gesprek gaan veel moeilijker zou zijn?

Voor zover ik het weet is een debat een gesprek dat gaat over internationale, filosofische, religieuze of politieke zaken.
Lijkt mij niet zo moeilijk om hier je persoonlijke visie weer te geven. Vooral omdat dit in deze tijd niet meer de doodstraf oplevert.

In gesprek gaan met je geliefde lijkt me inderdaad problematisch. Vooral omdat veel onderwerpen heel pijnlijk of genant kunnen zijn.

Het zullen ook wel de belangen zijn. Of het zozeer een verschil in mannen en vrouwen is weet ik niet. Maar in gesprekken met vrienden kan ik ook wel eens pittig zijn en ik zeg tegen mijn vrienden ook wel eens wat in een discussie. Maar de emotionele band met mijn vrienden is dan ook anders. We slaan elkaar een keer op de schouder en ik zie ze volgende week weer wel een keertje. Met mijn vrouw moet ik sommige dingen toch anders brengen, ik moet daar 's avonds toch weer in bed stappen en het liefst zonder gezeik.
pi_219570547
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2025 18:44 schreef OllieA het volgende:

[..]
En tegelijkertijd is die liefde - in mijn ogen - ook het mooiste wat we hebben.
Gelukkig zijn we geen leeuwen of tijgers, maar eerder chimpansees of bonobo's, als je een vergelijking met andere dieren wilt maken. Neuken als passanten, veel zinlozer kan ik me het niet voorstellen.

En ja, liefde doet ook pijn, en liefde moet onderhouden worden, dus kost moeite. Maar dat is toch niet erg, gezien wat je krijgt?
Eens en toch ook weer niet eens. Liefde kan mooi zijn maar liefde kan ook heel veel zieke situaties veroorzaken.
pi_219570552
Mag weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')