Dat was vroeger ja.quote:Op dinsdag 23 december 2025 17:56 schreef Joopklepzeiker het volgende:
@:hiddendoe ehmmm.... Toestemming van je man nodig om geld van de rekening te halen?
Hmmm als jij het zegtquote:Op dinsdag 23 december 2025 17:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mannen vragen het ook hoor.
En niet alleen oudere vrouwen vragen het.
quote:Op dinsdag 23 december 2025 17:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Had net op straat nog een ‘hey schatje’ achter me aan en die was gewoon van hier.
Ja, de bijbel bijv. Die schreef alleen maar over mannen. Vrouwen hadden slechts een bijrol als ze geluk hadden.quote:Op dinsdag 23 december 2025 17:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat we in de kern van nature compleet verschillend zijn en elkaar vaak totaal niet begrijpen. Vrouwen komen van Venus en mannen van Mars uit 1992 schreef daar al uitgebreid over. En waarschijnlijk zijn er nog wel oudere boeken te vinden die een poging deden.
Niet eens zo heel lang geleden.quote:
Ik heb wel kinderen, m’n broer en m’n zus niet. En die kregen toch regelmatig de vraag waarom niet.quote:Op dinsdag 23 december 2025 17:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Hmmm als jij het zegt.
Puur anekdotisch maar mijn moeder zeek altijd over haar wens voor kleinkinderen. Mijn pa had zoiets van is jouw leven moet je allemaal lekker zelf weten.
En er is onderzoek gedaan waaruit blijkt dat vrouwen emotioneel meer betrokken zijn bij hun kleinkinderen dan hun eigen kinderen.
In tegenstelling tot de andere 99% van de content in tv-shows en films waar vrouwen als hoogste goed een gezin en kinderwens najagen? Kasteel- en doktersromannetjes ring a bell?quote:Op dinsdag 23 december 2025 17:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat alles past mooi in de aanval op het traditionele gezinsleven wat met name de vrijgevochten linkse feministische bewegingen in gang hebben gezet. Scheidingen, one night stands en een kinderloos leven zijn en werden volop geromantiseerd in reclames, televisieshows en magazines. Uiteindelijk gaat dat afstralen naar de samenleving en volgens welk wereldbeeld kinderen opgroeien en gevormd worden.
Nee, dat klopt niet.quote:Op dinsdag 23 december 2025 17:42 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En dat is het grote verschil tussen mannen en vrouwen. Voor mannen is het fysieke het belangrijkste. Erop, erin, klaarkomen, eruit. En dan lekker gaan snurken.
Voor vrouwen ligt het toch een beetje anders.
Tuurlijk geloven jullie het niet als het niet in je straatje past.quote:Op dinsdag 23 december 2025 17:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Sorry. Dit soort macho gedrag bestaat eigenlijk niet meer. Ik geloof het ook niet.
Doodvermoeiend zulke mensen.quote:Op dinsdag 23 december 2025 17:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb wel kinderen, m’n broer en m’n zus niet. En die kregen toch regelmatig de vraag waarom niet.
Op een bepaalde leeftijd wordt toch wel verwacht hoe je daar in staat en willen veel mensen dat weten.
Ik kan niks bewijzen..quote:Op dinsdag 23 december 2025 18:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tuurlijk geloven jullie het niet als het niet in je straatje past.
Misschien moet je eens wat vaker de straat op, zie je nog eens wat. Ipv op X filmpjes kijken over hoe het mogelijk op straat uitziet en wat er gebeurd.
Vooral erg onbeschoft (maar vaak wel nieuwsgierigheid) om dat zo direct op de man af te vragen.quote:Op dinsdag 23 december 2025 18:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Doodvermoeiend zulke mensen.
Al is dat tegenwoordig echt wel minder een thema. Kinderen krijgen is steeds minder vaak de norm voor jonge stellen.
Jazeker. Mijn ouders hadden een een/of rekening. Dat wil dus zeggen dat zowel mijn vader als mijn moeder de beheerder van deze rekening was. Mijn vader kon, bij wijze van spreke, elk moment van de dag geld op gaan nemen.quote:Op dinsdag 23 december 2025 17:56 schreef Joopklepzeiker het volgende:
@:hiddendoe ehmmm.... Toestemming van je man nodig om geld van de rekening te halen?
Ik geloof daar helemaal niks van, dat we van nature compleet verschillend zijn.quote:Op dinsdag 23 december 2025 17:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat we in de kern van nature compleet verschillend zijn en elkaar vaak totaal niet begrijpen. Vrouwen komen van Venus en mannen van Mars uit 1992 schreef daar al uitgebreid over. En waarschijnlijk zijn er nog wel oudere boeken te vinden die een poging deden.
quote:Op dinsdag 23 december 2025 16:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik schrik er echt van dat vrouwen zo over mannen denken. Substituut voor hun moeder. Weet niet in wat voor milieu jij je begeeft, maar ik zie vrijwel nooit dat soort mannen.
Mijn man neemt het leeuwendeel van de zorgtaken voor onze zoon en het huishouden op zich want hij werkt niet. Ik werk fulltime.quote:Op dinsdag 23 december 2025 16:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]![]()
Dit zegt natuurlijk meer over jou en/of de kringen waarin jij verkeert dan over 'mannen'.
Dus niet.quote:Op dinsdag 23 december 2025 18:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kan niks bewijzen..
Maar ik zie dergelijke taalgebruik onder volwassenen eigenlijk nagenoeg nooit. Wel rondom de BBQ met bier. Maar dat zullen vrouwen ook doen..
Schatje, billenknijpen, jij hebt 2 grote pluspunten, etc etc. Het is allemaal van vroeger.
Die laatste shit hoef je ook echt niet meer mee aan te komen want dan ben je je baan kwijt of ze stoppen je in het gevang.. Geheel terecht natuurlijk. Vroeger (lees 30 jaar geleden) was seksuele intimidatie en grensoverschrijdend gedrag de normaalste zaak van de wereld.quote:Op dinsdag 23 december 2025 18:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kan niks bewijzen..
Maar ik zie dergelijke taalgebruik onder volwassenen eigenlijk nagenoeg nooit. Wel rondom de BBQ met bier. Maar dat zullen vrouwen ook doen..
Schatje, billenknijpen, jij hebt 2 grote pluspunten, etc etc. Het is allemaal van vroeger.
En dat snap ik dus niet. Waarom is het makkelijker om de bommen en granaten warm te houden dan een poging doen om elkaar beter te begrijpen?quote:Op dinsdag 23 december 2025 18:06 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik geloof daar helemaal niks van, dat we van nature compleet verschillend zijn.
Dat we elkaar vaak totaal niet begrijpen, dat geloof ik dan weer wel. Maar dat gaat niet om man-vrouw- verschillen. Dat is meer de menselijke conditie, dat het moeilijk is de ander te begrijpen.
Het gesprek tussen mensen is een moeizame zaak, je maakt jezelf kwetsbaar. Elkaar aanvallen is veel makkelijker dan pogen tot begrip voor elkaar te komen.
Ik denk dat dat een veel belangrijker aspect is in het misgaan van relaties. Mensen praten niet echt met elkaar, want dat is moeilijk en hebben ze nooit echt geleerd.
Op basis waarvan, als het niet de mannen in je omgeving zijn, kraam je dan zulke onzin uit?quote:Op dinsdag 23 december 2025 18:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
[..]
Mijn man neemt het leeuwendeel van de zorgtaken voor onze zoon en het huishouden op zich want hij werkt niet. Ik werk fulltime.
Dus dan weet je in welke kringen ik me bevind.
Mannen onder elkaar maken echt wel grappen of doen een vleeskeuring. Waarom niet?quote:Op dinsdag 23 december 2025 18:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Die laatste shit hoef je ook echt niet meer mee aan te komen want dan ben je je baan kwijt of ze stoppen je in het gevang.. Geheel terecht natuurlijk. Vroeger (lees 30 jaar geleden) was seksuele intimidatie en grensoverschrijdend gedrag de normaalste zaak van de wereld.
Soms zie je nog wel eens in oude films dat de baas zijn secretaresse even in haar kont knijpt. Of een vunzige opmerking maakt. Pure cringe in retroperspectief.
Ook op de barbecue hoor je het amper mannen hebben daar toch een beetje afstand van genomen lijkt het.
Niemand heeft altijd gelijk.quote:Op dinsdag 23 december 2025 18:08 schreef phpmystyle het volgende:
Tip voor de mannen: nooit in discussie gaan
[ afbeelding ]
We schijten en pissen allebei en zonder eten of zuurstof gaan we dood dus in die zin niet. Maar emotioneel zijn we totaal verschillende wezens.quote:Op dinsdag 23 december 2025 18:06 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik geloof daar helemaal niks van, dat we van nature compleet verschillend zijn.
Dat we elkaar vaak totaal niet begrijpen, dat geloof ik dan weer wel. Maar dat gaat niet om man-vrouw- verschillen. Dat is meer de menselijke conditie, dat het moeilijk is de ander te begrijpen.
Het gesprek tussen mensen is een moeizame zaak, je maakt jezelf kwetsbaar. Elkaar aanvallen is veel makkelijker dan pogen tot begrip voor elkaar te komen.
Ik denk dat dat een veel belangrijker aspect is in het misgaan van relaties. Mensen praten niet echt met elkaar, want dat is moeilijk en hebben ze nooit echt geleerd.
Wat is mijn type vrouw?quote:Op dinsdag 23 december 2025 18:09 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Dat komt omdat jouw type vrouw niet al te vruchtbaar is. Een terugkerend thema bij dit soort waanbeelden.
mannen en vrouwen moeten zich niet door de media en allerlei volkskrant columnisten zich tegen elkaar op laten zettenquote:Op dinsdag 23 december 2025 18:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niemand heeft altijd gelijk.
Maar ken een mooiere, die niet zo is op het afzeiken van vrouwen of mannen.
Wil je gelijk hebben, of geluk? Het kan heel algemeen hoor, zonder er een gender dingetje van te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |