Ik heb duidelijk gezegd dat bronnen dit beweren.quote:Op dinsdag 23 december 2025 23:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
BTW, hoe ging het met die 350.000 "frisse" militairen in belarus?
Ow, die waren er gewoon niet....?
Helder
quote:Op dinsdag 23 december 2025 23:27 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Vind dit wel een interessant statistiekje. Eerste getal geeft aan hoeveel geraakt en de tweede hoeveel daadwerkelijk vernietigd.
Van de geraakte howitzers (niet zelfrijdende) worden er slechts 5% vernietigd. Geeft wel weer een limitatie van drones aan.
Over een andere as is dit al beantwoord: iedereen wist het, behalve "de beste geheime diensten" volgens @phpmystyle.quote:Op dinsdag 23 december 2025 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Weet je, ik weet ook niet wat waar is. Maar weet wel dat net voordat Rusland Oekraïne inviel er ook veel bronnen waren die zeiden dat er geen trooepen klaarstonden. Juist de VS kwam daar wel mee. Weet je nog?
Je zou verwachten dat tanks toch minstens net zo goed gepantserd zijn als houwitzers.quote:Op dinsdag 23 december 2025 23:28 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vergeleken met bijv. tanks/geptanserde voertigen waar dat rond de 20 a 25% is
Denk dat er bij tanks (na natuurlijk de munitie die voor spektakel kan zorgen) er veel meer brandbaar materiaal is waardoor het uiteindelijk kan afbranden. Veel howitzers zeker de niet rijdende zijn gewoon een bonk staal. Daarnaast is een tank dichter bij het front doorgaans en ook een directer gevaar dus zullen meer drones op afgaan. En als die eenmaal tot stilstand is gebracht ook makkelijker om daarna met bijv. artillerie het werk af te maken, itt artillerie.quote:Op dinsdag 23 december 2025 23:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat tanks toch minstens net zo goed gepantserd zijn als houwitzers.
quote:Op dinsdag 23 december 2025 23:35 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je bronnen wilt voor mijn uitspraak “dit wordt beweerd”:
https://www.welt.de/polit(...)agt-kiesewetter.html
https://www.n-tv.de/polit(...)isch-id30149007.html
https://www.bild.de/polit(...)912811416590a630c340
https://united24media.com(...)y-expert-warns-14323
De claims zijn waarschijnlijk overdreven.
Maar ik vroeg of jullie deze claims al gezien hadden?
Ws loopt het hier wat achter?
quote:Op dinsdag 23 december 2025 17:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit is nou een voorbeeld van echte propoganda.
quote:Op dinsdag 23 december 2025 17:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat zit in onze hoofden. Dat kan het dus niet verklaren, want wij weten wel hoe het zit.
quote:Op dinsdag 23 december 2025 17:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is ook eerder een psychologisch proces, zelfde playbook zagen we ook bij corona.
Je kletst.quote:Op dinsdag 23 december 2025 18:04 schreef LXIV het volgende:
Er zijn uitspraken die dienen om de waarheid te zeggen en uitspraken die dienen om te beïnvloeden.
Vaak is kijken wat er feitelijk gebeurt en logisch zelf nadenken heel verhelderend.
Voor wat betreft het Russische militaire vermogen: ze zijn al anderhalf jaar bezig het vrij kleine stadje Pokrovsk in te nemen. Veel kans om daarna in een handomdraai heel de NAVO te verslaan geef ik ze daarom niet. Heb ik geen inlichtingendiensten voor nodig om dat te bedenken.
Denken jullie trouwens niet dat die inlichtingendiensten voor hun politieke leiders met wat betere inlichtingen komen dan dat ze publiceren naar de media?
Ik zeg dat bronnen “beweren dat” en of julie dat al gehoord hadden.quote:Op dinsdag 23 december 2025 23:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Je kletst.
Vraag maar aan @:Discombobulate en @:LXIV
Ja, dat 'bronnen' iets 'beweren', zal best.quote:Op dinsdag 23 december 2025 23:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zeg dat bronnen “beweren dat” en of julie dat al gehoord hadden.
Hoe kom je nou op dit geneuzel?
Ja precies, dat zei ik ook, een claim die waarschijnlijk niet waar is, maar waar Merz dan weer op reageerde met stevige bewoording. Daar komt dat weg denk ik.quote:Op dinsdag 23 december 2025 23:59 schreef skysherrif het volgende:
De bewering dat er 360k RUssen in Belarus zijn klopt niet, er moet iets mis zijn gegaan met de uitspraak van Kiesewetter of iets gemist in de context.
Als er 360k Russen in Belarus waren dan wisten we dat allang van veel meer bronnen.
Bovendien hadden we dan allang de intel gehad dat de Wit russen bezig waren met enorme infra structuur projecten om die troepen te huisvesten. Bij Rusland in 2021/2022 zagen we de troepenopbouw allang met minder troepen dan 360k verspreid over een veel groter front. 360k Russen die van Rusland naar Wit Rusland zouden zijn gegaan had allang nieuws geweest.
Daarnaast zou ome luka ook helemaal geen 360.000 Russische soldaten in zijn land willen.
Upd: 2 slachtoffers.quote:Op woensdag 24 december 2025 00:11 schreef skysherrif het volgende:
Oei, zojuist (20min) een auto explosie op PRECIES dezelfde plek als waar de generaal gisteren gedood werd. Op videos lijkt er een lijk op de grond te liggen.
[ afbeelding ]
Zei je niet:quote:Op woensdag 24 december 2025 00:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja precies, dat zei ik ook, een claim die waarschijnlijk niet waar is,
Je liegt.quote:Op maandag 22 december 2025 17:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een slechte strategie. Het schijnt volgens sommige bronnen dat de Russen 350.000 (frisse) militairen in Belarus klaar heeft staan, en dat ze aan vele zijdes aan het opbouwen/sparen zijn. Het is niet voor niks dat aan alle kanten militairen, en navo woordvoerders oproepen om
Klaar te zijn voor oorlog.
Ik zie nergens staan: "een claim die waarschijnlijk niet waar is",quote:
Laat het gaan, dit gaat ook nergens over.quote:Op woensdag 24 december 2025 01:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie nergens staan: "een claim die waarschijnlijk niet waar is",
Of moet ik er dat bij fantaseren?
Maak je absoluut geen zorgen; morgen zijn ze allemaal weer terug, op volle sterkte, onafhankelijk van wat ik of jij doenquote:Op woensdag 24 december 2025 01:32 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Laat het gaan, dit gaat ook nergens over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |