Omdat die hele column totaal manonvriendelijk is? Vrouwen willen geen mannen meer!quote:Op dinsdag 23 december 2025 12:06 schreef miss_sly het volgende:
Kijk nou alleen eens naar dit topic.
De enige reactie op het stuk is enorm af gaan geven op vrouwen. Dat is toch op geen enkele manier een inhoudelijke reactie? Dit is één vrouw die zo'n stukje schrijft, en meteen krijgen alle vrouwen er van langs in het topic. Het zal wel des FOK!'s zijn, en gelukkig ken ik in het echte leven mannen en vrouwen die er samen op gelijkwaardige gronden iets goeds van maken.
Waarom moet het op deze manier? Een normaal gesprek zou men toch moeten kunnen voeren.
Oké, ja ik ben niet zo van de gedachte dat alles dat op papier staat waar moet zijn. Bovendien is het een column, geen nieuwsbericht. Een beetje zoals de strips; ook niet altijd even vrouwvriendelijk en genuanceerd, maar daar is het niet voor en het kan ook weinig kwaad. De Andrew Tate community vind ik dan toch echt een stuk zorgwekkender.quote:Op dinsdag 23 december 2025 13:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je beiden negeren, maar je ziet toch dat mensen denken dat omdat het in een vod als de AD staat, dat het dan wel betrouwbaar zal zijn.
Terwijl Debby (ik lees haar columns geregeld) grossiert in onwaarheden. Zo iemand zou je gewoon niet op de loonlijst moeten hebben. Kranten zouden zich beter weer bezig kunnen houden met informeren ipv entertainen.
Mijn mening.
En waarom kunnen ze hun kerel buiten de deur zetten? Omdat het verlies van inkomen vanuit de overheid deels wordt gecompenseerd. En wie betalen in overwegende mate die belastingen? Juist ja…quote:Op dinsdag 23 december 2025 13:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Opgeteld, ja.
Tevens hebben vrouwen gemiddeld 7 uur per week minder werk aan huishoudelijke taken als ze hun vent buiten de deur zetten volgens recent onderzoek. Wat daar nog bovenop komt is de managementsfunctie in veel gezinnen waarbij vooral vrouwen die mentale derde shift op zich nemen structureel. Het regelen van de cadeautjes voor kinderfeestjes, het in de gaten houden van wie er nieuwe schoenen nodig heeft, het opstellen van het schema voor de klusjes.
Als kerel moet je die 7 uur gewoon waard zijn en dat lijkt me een prima zaak, die bewustwording. En de meesten zijn het ook.
Ik vraag mij werkelijk af of die echt bestaat. Bij de NOS was er ooit een item over en zelfde de gozertjes die hem volgden namen hem nauwelijks serieus met zijn vrouwenhaat.quote:Op dinsdag 23 december 2025 14:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Oké, ja ik ben niet zo van de gedachte dat alles dat op papier staat waar moet zijn. Bovendien is het een column, geen nieuwsbericht. Een beetje zoals de strips; ook niet altijd even vrouwvriendelijk en genuanceerd, maar daar is het niet voor en het kan ook weinig kwaad. De Andrew Tate community vind ik dan toch echt een stuk zorgwekkender.
Hoezo is dat altijd een angst en argument? Ben het eens dat die gast doodgezwegen moet worden maar dat ter zijde.quote:Op dinsdag 23 december 2025 14:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Oké, ja ik ben niet zo van de gedachte dat alles dat op papier staat waar moet zijn. Bovendien is het een column, geen nieuwsbericht. Een beetje zoals de strips; ook niet altijd even vrouwvriendelijk en genuanceerd, maar daar is het niet voor en het kan ook weinig kwaad. De Andrew Tate community vind ik dan toch echt een stuk zorgwekkender.
Wat ik al zei; als men een relatie in staat met het idee dat er een gelijkwaardige inbreng op alle fronten zou moeten zijn dan kun je er in de meeste gevallen gewoon beter niet aan beginnen.quote:Op dinsdag 23 december 2025 14:08 schreef VEM2012 het volgende:
Kunnen we niet gewoon waarderen wat we voor elkaar doen, in plaats van net doen alsof de ander een burden is?
Dat valt ook nog tegen. Vanaf een bepaalde leeftijd zijn ze veel en veel gevoeliger voor wat hun leeftijdsgenoten inbrengen dan wat jij nog te wauwelen hebt als ouder. Bij de meesten loopt dat goed af, maar je kunt de pech hebben dat ze in een naar groepje terecht komen of van zichzelf gevoeliger zijn voor het opzoeken van extremen en dan kun je alles goed hebben gedaan en lullen tot je een ons weegt, dan vindt jouw 13-jarige je ineens een lul/trut die niks weet en is zo'n Tateoïde ineens de Heiland.quote:Op dinsdag 23 december 2025 13:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
SM is wat dat betreft alleen een probleem als je als ouder verzaakt om met ze te praten.
Vrouwen en mannen zou ik willen zeggen.quote:Op dinsdag 23 december 2025 14:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat ik al zei; als men een relatie in staat met het idee dat er een gelijkwaardige inbreng op alle fronten zou moeten zijn dan kun je er in de meeste gevallen gewoon beter niet aan beginnen.
In een relatie kan men toch zelden op alle vlakken een evenredige inbreng hebben. De ene doet fysiek wat meer, de ander psychisch.
Je moet daar gewoon beide een goede overeenstemming over bereiken en die kunnen in de loop van tijd natuurlijk veranderen.
Maar goed; blijkbaar is er een groeiende groep vrouwen die denken dat een man vooral een aanvulling in hun leven zou moeten zijn ipv een lastpost. Eerste beste tegenslag mag hij bij het grofvuil.
Nou ja, dat lijkt me logisch. Mannen willen, mag ik hopen, toch ook een vrouw die een aanvulling is en niet een lastpost?quote:Op dinsdag 23 december 2025 14:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar goed; blijkbaar is er een groeiende groep vrouwen die denken dat een man vooral een aanvulling in hun leven zou moeten zijn ipv een lastpost. Eerste beste tegenslag mag hij bij het grofvuil.
En laten we dat vooral zo houden en niet de mogelijkheden voor vrouwen, het privilege om weg te kunnen gaan, inperken zodat meer mensen die elkaar niet meer waarderen tot elkaar veroordeeld zijn.quote:Op dinsdag 23 december 2025 14:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En waarom kunnen ze hun kerel buiten de deur zetten? Omdat het verlies van inkomen vanuit de overheid deels wordt gecompenseerd. En wie betalen in overwegende mate die belastingen? Juist ja…
We moeten af van de gedachte dat we elkaar niet nodig hebben. Natuurlijk heb ik mijn vrouw nodig. Niet in de zin van dat ik zonder haar niet kan overleven, maar zonder vrouw(en) in mijn leven is mijn leven een stuk minder waard om te leven.
En die derde shift is een bedacht verhaal. Ja, vrouwen zijn (ook in hun hoofd) meer bezig regelen van zorg en dat soort zaken. Maar er is ook een derde shift te verzinnen voor mannen en dat is de zorgen om het inkomen. Dat is waar mannen zich vaak mee bezig houden en dat is geen klein taakje, want het is een zeer belangrijke achtergrond van mentale problematiek bij mannen en uit zich ook in zelfmoordcijfers.
Kunnen we niet gewoon waarderen wat we voor elkaar doen, in plaats van net doen alsof de ander een burden is?
Evident. Is dat raar of zo?quote:Op dinsdag 23 december 2025 14:19 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar goed; blijkbaar is er een groeiende groep vrouwen die denken dat een man vooral een aanvulling in hun leven zou moeten zijn ipv een lastpost.
Nee hoor, een tegenslag is iets wat buiten je controle ligt. Een afknapper is iets anders, zoals wanneer hij (of zij) toch niet compatibel blijkt te zijn op een essentieel punt.quote:Eerste beste tegenslag mag hij bij het grofvuil.
Vriendin van me en haar man werkten allebei 4 dagen na de geboorte van hun eerste kind. Toen ze samen bij het consultatiebureau kwamen, werd hij gecomplimenteerd dat hij een dag minder was gaan werken, maar werd haar gezegd dat het toch jammer was dat ze vier dagen bleef werken of of het voor het kind niet fijner was als ze er drie van maakte.quote:Op dinsdag 23 december 2025 13:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Heel goed voorbeeld. Nog één: toen mijn vriend de kinderen één keer niet naar school bracht maar ik, kreeg ik meteen een doos speelgoed om schoon te maken in mijn klauwen gedrukt. Dat was die week een speerpunt. Alleen de moeders kregen zo'n lading.
[..]
De welbekende derde shift. Mijn ex deed nul moeite op dit vlak. Mijn huidige vriend en ik hebben weleens een gesprek nodig dat we niet allebei van alles naar ons toe trekken
[..]
Of de magische zin "we hebben samen besloten dat zij minder gaat werken met de kleine". Vervang zij door hij en ineens is het opmerkelijk en zo dapper vooruitstrevend!
Leer ze kritisch nadenken en stel kritische vragen.quote:Op dinsdag 23 december 2025 14:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat valt ook nog tegen. Vanaf een bepaalde leeftijd zijn ze veel en veel gevoeliger voor wat hun leeftijdsgenoten inbrengen dan wat jij nog te wauwelen hebt als ouder. Bij de meesten loopt dat goed af, maar je kunt de pech hebben dat ze in een naar groepje terecht komen of van zichzelf gevoeliger zijn voor het opzoeken van extremen en dan kun je alles goed hebben gedaan en lullen tot je een ons weegt, dan vindt jouw 13-jarige je ineens een lul/trut die niks weet en is zo'n Tateoïde ineens de Heiland.
Dat schreef ik toch?quote:Op dinsdag 23 december 2025 14:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En laten we dat vooral zo houden en niet de mogelijkheden voor vrouwen, het privilege om weg te kunnen gaan, inperken zodat meer mensen die elkaar niet meer waarderen tot elkaar veroordeeld zijn.
En die derde shift is geen bedacht verhaal. Waarom denk je dat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik bedoel is dat er een groep vrouwen is die hun leven perfect vinden en ze daar geen man bij nodig hebben. Als er dan een man in hun leven komt dan moet hij het liefst alle boxjes aanvinken en haar vooral niet tot last zijn of worden. Een man hoeft dan niet een lastpost te zijn maar het kan wel zo ervaren worden. In een relatie moet je er ook voor elkaar kunnen zijn als het met een van de twee of met beiden even wat minder gaat.quote:Op dinsdag 23 december 2025 14:23 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ja, dat lijkt me logisch. Mannen willen, mag ik hopen, toch ook een vrouw die een aanvulling is en niet een lastpost?Overigens heeft een tegenslag niks te maken of met iemand wel of niet een lastpost is.
quote:Het percentage volwassen Nederlanders (18-64 jaar) met een psychische aandoening in de afgelopen 12 maanden is in de afgelopen 12 jaar fors toegenomen. Namelijk van 17% in 2007-2009 (NEMESIS-2) naar ruim een kwart (26%) in 2019-2022 (NEMESIS-3).
De toename is goed zichtbaar bij stemmings- en angststoornissen. Zo had in 2007-2009 6% een stemmingsstoornis in de afgelopen 12 maanden, in 2019-2022 was dit bijna verdubbeld naar 11%.
quote:Op dinsdag 23 december 2025 14:36 schreef RamboDirk het volgende:
https://www.ad.nl/mezza/d(...)nd-in-hand~aaf81f1d/
Ik zie dat Sander Westerveld ook cucked is door dit huppelkutjeZe is dus een paar jaar geleden verkracht en nu schrijft ze columns over hoe kut mannen wel niet zijn. Oke dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.blablablabla
Werkelijk? Wat een idiotie... Oude garde verpleegkundige?quote:Op dinsdag 23 december 2025 14:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vriendin van me en haar man werkten allebei 4 dagen na de geboorte van hun eerste kind. Toen ze samen bij het consultatiebureau kwamen, werd hij gecomplimenteerd dat hij een dag minder was gaan werken, maar werd haar gezegd dat het toch jammer was dat ze vier dagen bleef werken of of het voor het kind niet fijner was als ze er drie van maakte.
Ik denk dat weinig ouders de handen in de lucht gooien.quote:Op dinsdag 23 december 2025 14:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leer ze kritisch nadenken en stel kritische vragen.
Natuurlijk gaat dat niet altijd goed, maar als ouder de handen in de lucht gooien en de schuld geven aan SM vind ik wat kort door de bocht.
Prima toch? Komen er vanzelf minder mensen op deze aardkloot, de natuur regelt het wel!quote:Op dinsdag 23 december 2025 10:30 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.ad.nl/gezond/(...)-rijbewijs~ab769b10/
[..]
"kamerplant met een rijbewijs’ - weinig functies, veel onderhoud" dekt het wel.
Mannen worden steeds toxischer. Praten over gevoelens doen ze niet meer, want Andrew Tate vindt dat niet mannelijk genoeg. En huishoudelijke taken ook niet. Veel willen een werkster i.p.v. een gelijkwaardige partner. Er groeit echt een ongezonde kloof tussen mannen en vrouwen.
Zoals ik al zei kom je zijn gedachtegoed, en erger, best veel tegen op social media. Misschien zijn sommigen trolls, maar zeker niet allemaal. Denk ook maar aan incels op besloten fora.quote:Op dinsdag 23 december 2025 14:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vraag mij werkelijk af of die echt bestaat. Bij de NOS was er ooit een item over en zelfde de gozertjes die hem volgden namen hem nauwelijks serieus met zijn vrouwenhaat.
Is dat zo? Waarom denk je dat?quote:Debby daarentegen krijgt de handen op elkaar in vele groepen.
Tot er weer eentje de gracht in rijdt althans. Of als ze op straat lastig gevallen wordt door een importmisogyn.quote:Op dinsdag 23 december 2025 13:57 schreef C64 het volgende:
ZIe je wel. We hadden vrouwen nooit moeten laten autorijden. Nu zijn we overbodig.
Deels. Ik denk dat enerzijds een probleem met mensen die zich identificeren als progressief in het algemeen is. Het is nooit genoeg, want dan ben je niet progressief meer, ze zijn een beetje de jaren 70 dunnetjes aan het overdoen om maar een (makkelijke) strijd te hebben.quote:Op dinsdag 23 december 2025 14:23 schreef Elan het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom misandrie zo hip is vandaag? Is feminisme echt zo laag geworden dat het gewoon mannenhaat is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |