abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220284778
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 17:13 schreef mosselmossel het volgende:
Vandaag duurloop vanm 21km, morgen halve lopen in Drunen. Voor het eerst dit back2back doen. Benieuwd.
[..]
Dat is al snel . Of ging die niet over alleen dit jaar?
Nee, dat loopt al sinds 2023. Dat jaar heb ik ook m'n snelste tijd in Brabant gelopen bij de Drunense Duinenloop, mooi parcours, succes morgen!
  Admin zaterdag 7 maart 2026 @ 17:35:40 #182
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_220284953
quote:
Op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:03 schreef kalinhos het volgende:
Rotterdam route paar wijzigingen:
Lusje aangebracht ten westen van de kuip
Dit zorgt er mede voor dat het 15km punt al op het havenspoorpad behaald wordt.
Het rondje om Ahoy is ook vervangen door een lusje ten noorden van Slinge
Dit allemaal om met 300 meter meer richting de Erasmusbrug Kralingen etc te gaan
Omdat de finish nu niet voor het stadhuis is maar voor het WTC
Vanwege die finish is de 1/4 Marathon nu ook een reguliere 10km.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_220285624
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 17:35 schreef Breuls het volgende:

[..]
Vanwege die finish is de 1/4 Marathon nu ook een reguliere 10km.
Ik zag gewoon mensen die serieus boos waren dat de 1/4 Marathon een 10 km werd.
Sinds wanneer is een 1/4 marathon een ding _O-
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_220289637
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 19:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Sinds commerciėle partijen dat ineens een kwart marathon gingen noemen en runfluencers dat heel vet vonden....
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_220291862
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 17:13 schreef mosselmossel het volgende:
Vandaag duurloop vanm 21km, morgen halve lopen in Drunen. Voor het eerst dit back2back doen. Benieuwd.
Nou, dat ging heerlijk. Eigenlijk helemaal geen vermoeide benen gevoeld. Ja, nu, op de bank een beetje.

Nu klaar met het echte trainen. Over twee weken de echte loop. Beetje rustigaan doen de komende weken nog. Misschien volgende week nog een halfje op het dooie akkertje.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_220295975
Vandaag tijdens specifieke marathonpace training onbewust en met redelijk gemak mijn op een na snelste halve marathontijd gelopen, dat geeft vertrouwen richting Rotterdam :Y)
pi_220297190
Vandaag halve marathon Parijs. Kennelijk swerelds grootste halve marathon qua deelnemers maar: daar heb je geen last van. Waar steden als Valencia of Amsterdam alles qua drukte volledig in de soep laten lopen met zoiets simpels als het afhalen van een startbewijs en daarna een IKEA-achtige route langs wat sponsors, presteert Parijs (en eigenlijk ook Rotterdam) het om dit gewoon ordentelijk te laten verlopen en sta je na een kwartiertje weer buiten vanaf het moment dat je richting de ingang loopt _O_

Dan de race zelf: ook dat was goed geregeld. De eerste startwave om 07:58 en 10 startwaves later de laatste om 11:24. Ik zat in de wave van 08:00 (sub90min) en zelfs in die groep deelden ze de waves in in groepjes van…200/300 man ofzo? Dit zorgt ervoor dat het nooit echt druk voelt en dat als je doorstapt je zo nog 2-3 pacers inhaalt van eerdere startmomenten in de wave zelf.
Het parcours: het was een partij mistig en bewolkt dus ik heb eigenlijk weinig van de omgeving gezien. Wel jammer want je gaat langs een prachtig park waar ook de Dierentuin zit, smiddags ging ik daar terug heen en zag het er veel leuker uit.

Heb comfortabel kunnen lopen, afgezien van even losse veters op km9. Ook vielen de laatste 3-4km wat tegen langs de Seine omdat je nog best wat tunneltjes en heuveltjes in en afging. Uiteindelijk wel een PR gelopen in 1:22:25: dat belooft misschien wel een sub 2:55 in Rotterdam…?

ENIGE minpunt aan Parijs (al is het vanuit milieuoogpunt misschien goed): er staan nergens bekertjes of flesjes. Ook onderweg staan er allemaal vrijwilligers met een waterspuit, je moet dus je eigen flesje meenemen en vullen onderweg. Lijkt me ook niet handig voor je ritme maar het zorgt wel voor 50k minder bekers… zelfs na de finish waren er geen bekertjes dus moest je maar aan een kraan hangen.

Al met al: top, 1 van de leukste halve marathons die ik gelopen heb.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220297204
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 23:24 schreef kalinhos het volgende:
Vandaag halve marathon Parijs. Kennelijk swerelds grootste halve marathon qua deelnemers maar: daar heb je geen last van. Waar steden als Valencia of Amsterdam alles qua drukte volledig in de soep laten lopen met zoiets simpels als het afhalen van een startbewijs en daarna een IKEA-achtige route langs wat sponsors, presteert Parijs (en eigenlijk ook Rotterdam) het om dit gewoon ordentelijk te laten verlopen en sta je na een kwartiertje weer buiten vanaf het moment dat je richting de ingang loopt _O_

Dan de race zelf: ook dat was goed geregeld. De eerste startwave om 07:58 en 10 startwaves later de laatste om 11:24. Ik zat in de wave van 08:00 (sub90min) en zelfs in die groep deelden ze de waves in in groepjes van…200/300 man ofzo? Dit zorgt ervoor dat het nooit echt druk voelt en dat als je doorstapt je zo nog 2-3 pacers inhaalt van eerdere startmomenten in de wave zelf.
Het parcours: het was een partij mistig en bewolkt dus ik heb eigenlijk weinig van de omgeving gezien. Wel jammer want je gaat langs een prachtig park waar ook de Dierentuin zit, smiddags ging ik daar terug heen en zag het er veel leuker uit.

Heb comfortabel kunnen lopen, afgezien van even losse veters op km9. Ook vielen de laatste 3-4km wat tegen langs de Seine omdat je nog best wat tunneltjes en heuveltjes in en afging. Uiteindelijk wel een PR gelopen in 1:22:25: dat belooft misschien wel een sub 2:55 in Rotterdam…?

ENIGE minpunt aan Parijs (al is het vanuit milieuoogpunt misschien goed): er staan nergens bekertjes of flesjes. Ook onderweg staan er allemaal vrijwilligers met een waterspuit, je moet dus je eigen flesje meenemen en vullen onderweg. Lijkt me ook niet handig voor je ritme maar het zorgt wel voor 50k minder bekers… zelfs na de finish waren er geen bekertjes dus moest je maar aan een kraan hangen.

Leuk om te lezen. En natuurlijk goede tijd zeg.
Moest je ook een medische verklaring overleggen of hoeft dat niet meer ?
Ik begreep dat oa daardoor de parkruns niet meer mogen.
pi_220297218
eh ik moest online een certificaat halen, waren een paar slides waarin je erkent dat hardlopen een risico kan zijn met een slecht hart en dat je zelf verantwoordelijk bent etc.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 9 maart 2026 @ 02:12:23 #190
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_220297433
20k trail afgerond en daarna koffie gedronken. Het ging alleraardigst, maar ben blij dat het voorbij is. Dinsdag 11k op de weg, en dan rustig beetje de beentjes bezig houden tot 22 maart om op 4.30(!!!!) met een busje naar de start gebracht te worden. Ik sta normaal gesproken niet voor 8 uur op, het liefst 10 uur. Pffffft.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_220301560
quote:

[...]

Heel goed gedaan en een prachtige tijd! Leuk dat je in Parijs gelopen hebt en dat je een prima beleving hebt gehad. Een voordeel is dat er in de Franse hoofdstad voldoende brede lanen zijn, wat het logistiek behapbaarder maakt. Er wordt inderdaad in groepjes gelopen in plaats van steeds een wave. Het is ook fijn dat je nu geen medische verklaring meer nodig hebt. Voor mij was het de tweede keer in Parijs, mijn favoriete stad. Gelukkig hoefde ik niet zo vroeg te starten. A priori had ik niet de goede kleding bij me, maar het zomerse tenue bleek al tijdens de loop een prima zet te zijn. Met 1:46 wist ik vier minuten sneller te lopen dan waar ik op had ingezet.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_220302173
Dat drukte spreiden klinkt goed, kunnen enkele events wel wat van leren. Is er ook geen drukte bij de kraantjes om je fles te vullen?
pi_220304058
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 18:57 schreef Kwalberto het volgende:
Dat drukte spreiden klinkt goed, kunnen enkele events wel wat van leren. Is er ook geen drukte bij de kraantjes om je fles te vullen?
Zelfde idee als met normale drankpunten, dus veel personeel en veel kraantjes.
pi_220305405
quote:
Uiteindelijk wel een PR gelopen in 1:22:25: dat belooft misschien wel een sub 2:55 in Rotterdam…?
Ambitieus, maar bij de één liggen de tempo's van de halve en de hele marathon dichter bij elkaar dan bij een ander.
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
pi_220306513
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 10:10 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ambitieus, maar bij de één liggen de tempo's van de halve en de hele marathon dichter bij elkaar dan bij een ander.
ja das ook zo. Vorig jaar liep ik 5 weken voor Rotterdam een halve in 1:25:hoog en toen was mijn marathon 2:58:55…ik denk nu van oke als 21km op 3:53 lukt dan kan wellicht 42 wel op 4:09
  dinsdag 10 maart 2026 @ 13:22:06 #196
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220307203
quote:
13s.gif Op donderdag 5 maart 2026 13:31 schreef En1gma het volgende:
¤58,- om mee te doen aan halve marathon Eindhoven, zoveel inschrijfgeld heb ik nog niet eerder gezien voor die afstand. :')
Ik prijs me weer een mazzelpik dat ik die via mijn bedrijf kan lopen voor meestal de helft of minder van het inschrijfgeld en altijd in augustus nog plek. Zelfde geldt voor de Dam tot dam.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 10 maart 2026 @ 13:27:27 #197
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220307240
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 17:05 schreef En1gma het volgende:
De volgende provincie afgevinkt voor de zilveren 12 provincies medaille, vandaag de Halve van Haren gelopen in Groningen.
Nu alleen nog Overijssel (2bruggenloop over 3 weken), Flevoland (Halve Natuurmarathon op 9 mei) en Drenthe (Midzomeravondmarathon op 18 juli).
Ik moet ook nog Drenthe, Flevoland, Overijssel (ik loop Enschede HM), Groningen (ik loop de Halve van Groningen op 31 mei). Heb het een tijdje laten liggen om mijn rijbewijs te halen en meer zelf te kunnen rijden.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 10 maart 2026 @ 13:28:00 #198
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220307244
quote:
99s.gif Op zondag 8 maart 2026 06:39 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Sinds commerciėle partijen dat ineens een kwart marathon gingen noemen en runfluencers dat heel vet vonden....
" ik heb ook een marathon gelopen"... "Nee, 10km".
pi_220307670
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 13:28 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
" ik heb ook een marathon gelopen"... "Nee, 10km".
Een 10 km marathon!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_220307973
Ah kijk dat gaat de goede kant op, dan ga ik dit jaar de Alkmaar City Marathon lopen van 10km :)
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_220308846
En alles boven de 10 is een ultra
pi_220309022
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 16:57 schreef Kwalberto het volgende:
En alles boven de 10 is een ultra
Voor mij wel :+ . 1x 10km gelopen en toen raakte ik geblesseerd, maar ik loop weer. Maar 7 a 8 is tot nu toe max.

@SEMTEX, ik wilde zeggen Halve Marathon Klazienaveen, maar die is 30 mei. Dat lijkt me niet haalbaar met Groningen de dag erna.
Fake it till you make it...
pi_220311695
Gisteren laatste duurloop gelopen voor de cpc, 28km easy tempo. Lekker zonnetje ook :).
pi_220312442
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 22:49 schreef Sport_Life het volgende:
Gisteren laatste duurloop gelopen voor de cpc, 28km easy tempo. Lekker zonnetje ook :).
Ik juist gisteren een tempoprikkel, 7x1000 op hm-tempo :P

Nu lekker uitrollen naar zondag met wat korte duurloopjes en versnellingen.
  woensdag 11 maart 2026 @ 10:21:51 #205
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220313671
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 17:25 schreef Nijna het volgende:

[..]
Voor mij wel :+ . 1x 10km gelopen en toen raakte ik geblesseerd, maar ik loop weer. Maar 7 a 8 is tot nu toe max.

@:Semtex, ik wilde zeggen Halve Marathon Klazienaveen, maar die is 30 mei. Dat lijkt me niet haalbaar met Groningen de dag erna.
Ik ga eerst eens zorgen dat ik Flevoland gepland krijg, die is het lastigste.
pi_220314364
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2026 10:21 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik ga eerst eens zorgen dat ik Flevoland gepland krijg, die is het lastigste.
https://roparunteamflevoland.nl/halve-natuurmarathon/

Niet duidelijk of er tijdwaarneming is, maar volgerns prorun telt hij wel mee:
https://www.prorun.nl/bor(...)-lopen-in-flevoland/
pi_220318073
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 07:57 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ik juist gisteren een tempoprikkel, 7x1000 op hm-tempo :P

Nu lekker uitrollen naar zondag met wat korte duurloopjes en versnellingen.
Ik heb vandaag 20km gelopen waarvan 2x 2000m op hm tempo. Moest toevallig vanmorgen in Den Haag zijn dus heb de auto nog wat langer laten staan bij de klant en ben even gaan hardlopen over een deel van de cpc :D.

Rest van de week inderdaad rustig aan doen , het wordt ook slecht weer dus dat komt mooi uit
pi_220349333
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 19:49 schreef Sport_Life het volgende:
Rest van de week inderdaad rustig aan doen , het wordt ook slecht weer dus dat komt mooi uit
Het weer was uiteindelijk best ok. Voor het ideale had er een tikkeltje minder wind mogen staan.

Zelf best ok gelopen. Voelde me de hele week niet echt fit. Vandaag op zich wel, dus geprobeerd om mn pr aan te vallen. Zat er niet in, half minuutje boven pr uitgekomen.

Kan me trouwens wel voorstellen dat het in het begin voor de grote massa wel druk was. Ik stond in wave 1 - vak A en zelfs daar was het oppassen tot aan het 2km punt.
  zondag 15 maart 2026 @ 21:40:48 #209
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220352483
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:48 schreef En1gma het volgende:

[..]
https://roparunteamflevoland.nl/halve-natuurmarathon/

Niet duidelijk of er tijdwaarneming is, maar volgerns prorun telt hij wel mee:
https://www.prorun.nl/bor(...)-lopen-in-flevoland/
Ik heb me ingeschreven voor Urk 😎. Dat is ook meteen de hekkensluiter. De volgorde is nu: April: Overijssel (Enschede), mei: (Campusrun) Groningen, juli: Diever (Drenthe), Oktober: Urk (Flevoland). Ik zit al op 8/12.
pi_220352524
Oh, Urk was een tijdje geleden vol, misschien hebben ze extra startbewijzen in de verkoop gegooid.

Wie weet zie ik je wel in Diever, hoewel ik niet weet hoe ik je zou moeten herkennen! :D
Dat is voor mij de laatste.
pi_220352876
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 14:17 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Het weer was uiteindelijk best ok. Voor het ideale had er een tikkeltje minder wind mogen staan.

Zelf best ok gelopen. Voelde me de hele week niet echt fit. Vandaag op zich wel, dus geprobeerd om mn pr aan te vallen. Zat er niet in, half minuutje boven pr uitgekomen.

Kan me trouwens wel voorstellen dat het in het begin voor de grote massa wel druk was. Ik stond in wave 1 - vak A en zelfs daar was het oppassen tot aan het 2km punt.
Ik stond ook in wave 1, ging wel vrijlaat het startvak in en ik liep de 5km in 19 nogwat dus ik heb behoorlijk lopen slalommen.
Uiteindelijk uitgelopen in 1:28 , had nog wel sneller gekund als ik op mijn tandvlees had gebeten maar ik vond het wel ok zo
Helaas wel wat blaren op mijn voeten gekregen, dat is irritant en staat de training van komende week een beetje in de weg.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:35:11 #212
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220354426
Ik zit naar deze (semi)wedstrijd te kijken: https://www.schipholloop.nl/ . Keert na 30(!) jaar weer terug. Alleen: de halve marathon is alleen op GPS. Dat heb ik nog nooit gedaan. Ik denk dat mijn horloge het wel kan (Garmin Instinct) maar of hij dan ook tegelijkertijd logt is de vraag. Hoe doen jullie dat, lopen op GPS?

ff wat meer over gelezen: Mijn Garmin Instinct kan het wel, maar werkt vooral met een pijltje ipv een kaart. Mijn man heeft nog een oude TomTom Runner/Go liggen, ik ga eens kijken wat die voor opties heeft.

Info over het evenement:
quote:
Ultraloop langs de Ringvaart : een strakke, iconische route rondom de polder.
1e editie van de Schiphol Marathon: één grote ronde om de luchthaven heen.
Tevens halve marathon en estafette op de ultraloop.

[ Bericht 25% gewijzigd door SEMTEX op 16-03-2026 09:42:05 ]
pi_220354592
Om te navigeren ga je gewoon naar hardlopen, dan de middelste knop links, navigeer selecteren en de route selecteren. Niet vergeten om dan nog je activiteit te starten, dat doet hij niet automatisch.
  maandag 16 maart 2026 @ 10:20:18 #214
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220354729
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:58 schreef En1gma het volgende:
Om te navigeren ga je gewoon naar hardlopen, dan de middelste knop links, navigeer selecteren en de route selecteren. Niet vergeten om dan nog je activiteit te starten, dat doet hij niet automatisch.
Maar dan kan mijn horloge niet tegelijkertijd ook een run loggen toch? Het is het een of het ander.
pi_220354833
quote:
5s.gif Op maandag 16 maart 2026 10:20 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Maar dan kan mijn horloge niet tegelijkertijd ook een run loggen toch? Het is het een of het ander.
Jawel, als je de koers geselecteerd hebt, druk je op het knopje rechtsboven, dan start hij de activiteit.
Probeer het eens uit zou ik zeggen.
pi_220366007
Die CPC was wel krankzinnig druk joh :o

Ik had zaterdag al een redelijk snelle HM in Dordrecht gelopen (4:00/km) dus wilde de CPC op 5:00/km doen en liep met vrienden die startwave 5 hadden. 1230 start maar eer dat je door de Efteling-rij was was het 1250 ofzo…
Uiteindelijk tempo kunnen houden en op 5:01/km alles gelopen , daarna was het ook weer krankzinnig druk op het Malieveld. Komt dat omdat er gewoon veel meer deelnemers waren of is het puur perceptie?
pi_220366453
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 17:17 schreef kalinhos het volgende:
Die CPC was wel krankzinnig druk joh :o

Ik had zaterdag al een redelijk snelle HM in Dordrecht gelopen (4:00/km) dus wilde de CPC op 5:00/km doen en liep met vrienden die startwave 5 hadden. 1230 start maar eer dat je door de Efteling-rij was was het 1250 ofzo…
Uiteindelijk tempo kunnen houden en op 5:01/km alles gelopen , daarna was het ook weer krankzinnig druk op het Malieveld. Komt dat omdat er gewoon veel meer deelnemers waren of is het puur perceptie?
Ik had eigenlijk weinig last van de drukte, ik zat in startvak 1 van de HM.
Alleen de eerste paar kilometers wat moeten slalommen.

Ik beleef wel steeds minder plezier aan de evenementen van Golazo , op de een of andere voelen die toch een beetje aan als geldklopperij met de steeds duurdere tickets en drukkere evenementen.

Ik loop regelmatig marathons in het buitenland en daar is het echt veel beter geregeld tegen vaak de helft van de prijs. Voorbeeld Mįlaga marathon die kost 55 euro en daar krijg je voor 2 festival middagen, een goed loopshirt en tijdens de loop drinkflesjes ipv bekertjes waar de helft uit spat.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sport_Life op 17-03-2026 18:34:53 ]
pi_220385015
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 18:29 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Ik had eigenlijk weinig last van de drukte, ik zat in startvak 1 van de HM.
Alleen de eerste paar kilometers wat moeten slalommen.

Ik beleef wel steeds minder plezier aan de evenementen van Golazo , op de een of andere voelen die toch een beetje aan als geldklopperij met de steeds duurdere tickets en drukkere evenementen.

Ik loop regelmatig marathons in het buitenland en daar is het echt veel beter geregeld tegen vaak de helft van de prijs. Voorbeeld Mįlaga marathon die kost 55 euro en daar krijg je voor 2 festival middagen, een goed loopshirt en tijdens de loop drinkflesjes ipv bekertjes waar de helft uit spat.
Ja maar in Wave 1 heb je én minder mensen (ik schat de bulk toch in wave 4 en 5 zit) en de meeste mensen in die wave weten ook wat meer qua etiquette dat je naar rechts gaat na het inhalen etc.
  zondag 22 maart 2026 @ 14:28:51 #219
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_220405012
21km in da pocket. 3 uur in de nacht opstaan is gekkenwerk. 4 uur de bus naar de start.

2 uur later loop ik langs mn casa en te hopen op de finish. 2.22 uur. Nul keer gewandeld, paar keer lopen vloeken. Haha.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 24 maart 2026 @ 12:26:08 #220
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220420797
Vandaag weer 's bij mijn podotherapeut langs geweest. Voor mijn trainingen zijn mijn zooltjes nu perfect, bij wedstrijden ga ik meer naar voren lopen en krijg ik drukpuntpijn op mijn aanzettende voet (de bal van de voet). Zij stelde een carbonschoen voor en die gedachte heb ik ook vaker gehad. Ik zweer eigenlijk bij HOKA's omdat ik daar nu goed de maat van kan inschatten en zij ook breedtematen verkopen wa tik nodig heb met mijn brede mannenvoet) en kom dan uit op de HOKA Bondi X. Iemand daar al ervaring mee? En kan het kloppen dat dat model niet meer gemaakt wordt?

[ Bericht 3% gewijzigd door SEMTEX op 24-03-2026 12:47:50 ]
pi_220421754
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:26 schreef SEMTEX het volgende:
Vandaag weer 's bij mijn podotherapeut langs geweest. Voor mijn trainingen zijn mijn zooltjes nu perfect, bij wedstrijden ga ik meer naar voren lopen en krijg ik drukpuntpijn op mijn aanzettende voet (de bal van de voet). Zij stelde een carbonschoen voor en die gedachte heb ik ook vaker gehad. Ik zweer eigenlijk bij HOKA's omdat ik daar nu goed de maat van kan inschatten en zij ook breedtematen verkopen wa tik nodig heb met mijn brede mannenvoet) en kom dan uit op de HOKA Bondi X. Iemand daar al ervaring mee? En kan het kloppen dat dat model niet meer gemaakt wordt?
Die heb ik gehad, maar dat is totaal geen wedstrijdschoen maar wel fijn voor lange duurlopen. hij wordt inderdaad niet meer gemaakt, de Skyward X is eigenlijk zijn opvolger.

Voor wedstrijden zou ik eerder kijken naar de Rocket X3 of Cielo X1.

[ Bericht 0% gewijzigd door En1gma op 24-03-2026 14:59:49 ]
  dinsdag 24 maart 2026 @ 15:00:42 #222
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220421822
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 14:54 schreef En1gma het volgende:

[..]
Die heb ik gehad, maar dat is totaal geen wedstrijdschoen maar wel fijn voor lange duurlopen. hij wordt inderdaad niet meer gemaakt, de Skyward X is eigenlijk zijn opvolger.

Voor wedstrijden zou ik eerder kijken naar de Rocket X of Cielo X1.
Thanks, wist niet dat de Skyward de opvolger was van de Bondi X. Over die Cielo X1 lees ik dan weer dat ze niet geschikt zijn voor mensen die boven de 4:30 lopen en niet geschikt zijn voor mensen met brede voeten (https://www.runners.nl/ni(...)-met-behoud-van-grip) Ik loop in wedstrijden momenteel eerder rond 5:02 (ik word momenteel begrensd door pijn op de bal van mijn voet).

AI zegt:
quote:
De Hoka Cielo X1 en Skyward X zijn beide carbon hardloopschoenen, maar met een ander doel: de Cielo X1 is een agressieve, lichte wedstrijdschoen voor maximale snelheid (PEBA-schuim). De Skyward X is een stabielere, zwaardere duurtrainingsschoen met maximale demping (EVA/carbon) voor comfort tijdens lange duurlopen.

Hoka Cielo X1 (Wedstrijd/Snelheid)
Doel: Wedstrijden (5km tot marathon).
Tussenzool: Volledig PEBA-schuim voor maximale energieteruggave.
Gevoel: Agressief, stuwend, zeer veerkrachtig.
Geschikt voor: Ervaren lopers en tempo-trainingen.

Hoka Skyward X (Duurtraining/Comfort)
Doel: Dagelijkse trainingen, lange afstanden, herstel.
Tussenzool: Superkritisch EVA-foam met een H-vormige carbonplaat.
Gevoel: Stabiel, zeer comfortabel, "cushion".
Geschikt voor: Lopers die comfort zoeken of blessuregevoelig zijn.

Belangrijkste verschillen:
Stabiliteit: De Skyward X is stabieler dankzij de constructie.
Gewicht: De Cielo X1 is aanzienlijk lichter dan de Skyward X.
Prijs: De Skyward X is over het algemeen iets goedkoper dan de Cielo X1.

Kortom: kies de Cielo X1 om te racen en de Skyward X voor je wekelijkse, comfortabele duurlopen.
Misschien is die SKyward X dus een betere optie, een trainingsschoen voor de lange duurlopen heb ik al (mijn oude, vertrouwde HOKA Rincons)

[ Bericht 7% gewijzigd door SEMTEX op 24-03-2026 15:15:22 ]
pi_220422445
Met een hoger tempo is het voordeel van carbonschoenen het grootst, dat wil niet zeggen dat langzamere lopers er totaal geen profijt van hebben.

En de Rocket X3?
  Admin dinsdag 24 maart 2026 @ 16:18:50 #224
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_220422449
quote:
Op zaterdag 7 maart 2026 @ 19:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Die hebben we in Rotterdam al jaren. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 24 maart 2026 @ 18:39:34 #225
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220423289
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 16:17 schreef En1gma het volgende:
Met een hoger tempo is het voordeel van carbonschoenen het grootst, dat wil niet zeggen dat langzamere lopers er totaal geen profijt van hebben.

En de Rocket X3?
Zeggen me ook niks, ik ga AI erop loslaten :D
pi_220465481
Zo, weer terug van vier weken op reis. Zowaar gelukt om wel wat te rennen op vakantie, toch fijn om het loopgevoel niet helemaal kwijt te zijn. Nu veel zin om weer lekker te gaan trainen. Eerstvolgende loopjes zijn de Leiden HM en Utrecht HM in mei beide. Geen tijdsdoelen daar, gewoon lekker rennen :)
pi_220467070
Ik heb deze maand m'n PRs op de 10km (met ruim een minuut, nu onder de 44 minuten) en de HM (met bijna 2 minuten, nu onder de 1:37) flink verbeterd.

Vooral die halve marathon afgelopen zaterdag in Kampen ging boven verwachting, zeker gezien de tegenwind in de laatste kilometers.

*O*
pi_220491263
Vannacht gedroomd dat ik compleet de start gemist had van de marathon maar dat ik om 16:30 in mn eentje nog mocht starten op het parcours, gek genoeg zat de start in metrostation Beurs: de taper voor Rotterdam is weer begonnen en daarmee ook de vreemde marathondromen :')
pi_220491495
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 12:16 schreef kalinhos het volgende:
Vannacht gedroomd dat ik compleet de start gemist had van de marathon maar dat ik om 16:30 in mn eentje nog mocht starten op het parcours, gek genoeg zat de start in metrostation Beurs: de taper voor Rotterdam is weer begonnen en daarmee ook de vreemde marathondromen :')
Herkenbaar _O- Alleen raakte in in mijn droom halverwege het parcours verdwaald.
  donderdag 2 april 2026 @ 14:47:50 #230
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220492470
Terugkomend op het Carbon verhaal:ik heb uiteindelijk een oud type Bondi X gekocht, die lopen fantastisch, ik heb daar geen zoolpijn en ga ze inzetten op de komende halve marathons.
pi_220496572
Geen Wennemars, Robben, Geert den Ouden of Mollema in Rotterdam, wel Roxane Kneteman en Sven Kramer(verder kan ik me niet gauw ex-sporters bedenken die ook meedoen)
pi_220497403
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 12:16 schreef kalinhos het volgende:
En vergeet de bijkomende taperpijntjes niet.
pi_220521052
Heerlijk loopweer *O*
pi_220524465
Weersvoorspelling zondag lijkt een kopie van 2025 ^O^
pi_220525924
Hoi :W

Tijdje niet gepost, ik was aan het trainen voor de halve van Berlijn. Echter werden mijn migraine aanvallen zo frequent dat ik regelmatig moest staken. Eindstand: Op de seh beland en uiteindelijk geopereerd aan een (goedaardige zo lijkt het nu/laatste stuk staat op kweek) tumor in mijn hoofd. Dat was dus even schrikken en geen halve marathon …
Ik ben op 19-3 geopereerd en mag dus 6 weken niet autorijden en niet hardlopen.. :'(.
Maar ik heb me ingeschreven voor Lissabon op 11 oktober en ik ga proberen om dam tot dam te doen als voorbereiding, als ik door de inschrijving heen kom tenminste. En Berlijn, die mocht ik verzetten naar volgend jaar ( wel tegen betaling) dus ik ben daar sowieso bij, hoefde niet in de loterij mee te doen!

Nu was ik dus erg langzaam, opzich vind ik het tegenwoordig niet meer zo’n heel groot probleem, want hee ik ben sneller dan iedereen die op de bank blijft zitten ;). Maar ik zou zelf wel iets sneller willen worden gewoon zodat ik niet bijna laatste wordt..
Doen jullie dit met intervallen?

Ik moet straks natuurlijk weer helemaal vanaf 0 beginnen, want die conditie is echt 0,0…

Als je tips hebt laat het me weten! Alvast bedankt! 8-)
pi_220532556
:o Dat is wel schrikken ja!
Tips? Langzaam opbouwen. Consistentie leid je naar de finish.
  woensdag 8 april 2026 @ 11:25:00 #237
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220532664
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:12 schreef kalinhos het volgende:
Weersvoorspelling zondag lijkt een kopie van 2025 ^O^
Oh dat was best te doen toen O+
pi_220535295
Ik meld me ook weer :W
Na een tijdje het hardlopen wat verwaarloosd te hebben, wil ik het nu weer gaan oppakken. 31 mei is de halve marathon van Groningen, dus moet nu wel even aan de bak
pi_220537394
Ik lees trouwens dat er 50k aanmeldingen waren voor Rotterdam, met 18000 plekjes. Kans van 1 op 3 ongeveer dus

En tegelijkertijd ¤ 160k voor de organisatie zonder een tegenprestatie B-)
pi_220538000
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 11:56 schreef valleilijn het volgende:
Zo, weer terug van vier weken op reis. Zowaar gelukt om wel wat te rennen op vakantie, toch fijn om het loopgevoel niet helemaal kwijt te zijn. Nu veel zin om weer lekker te gaan trainen. Eerstvolgende loopjes zijn de Leiden HM en Utrecht HM in mei beide. Geen tijdsdoelen daar, gewoon lekker rennen :)
Leuk ik ga ook Utrecht doen, wel de marathon maar gezien de te verwachte warmte maak ik er een lange duurloop training van . Ook gewoon lekker rennen dus.

En ondertussen mijn dochter van 9 klaarstomen voor haar 1e jeugd loop :D.

Ik had gezegd dat als ze op het podium komt we samen een buitenlandse loop gaan doen. Dus die is meteen gaan 'trainen'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')